Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
21-08-2019 20:33
Opa's en oma's met kleinkinderen in de stiltecoupé. Het zijn kinderen die kunnen niet stil zijn. Goh... misschien moet je daar dan niet gaan zitten... :frusty:
Ja dat is ook een grote ramp. Niet alleen opa’s en oma’s hoor..

Een keer gehad dat ik s avonds laat terugreed en er ook ouders zaten met een kind dat geen 5 seconden de mond kon houden. Toen ik er wat van zei werd ik nog uitgescholden ook.. ga daar dan niet zitten en als het echt druk is doe in ieder geval je best om je kind de mond te laten houden..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
20-08-2019 17:49
Dat sommige mensen denken dat in de drukke spits intercity met twee mensen en twee koffers een vierzitter bezet houden gewenster is dan de koffer half in het looppad vasthouden - ik kan er met mijn rationele brein niet bij. Na een opmerking en wat verplaatsen ‘mocht’ er in elk geval één extra persoon zitten.
In een dwarse bui kies ik altijd precies de zitplaats waar iemand duidelijk probeert om die zitplaats bezet te houden met zijn/haar koffer.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
21-08-2019 22:49
In een dwarse bui kies ik altijd precies de zitplaats waar iemand duidelijk probeert om die zitplaats bezet te houden met zijn/haar koffer.
Als ze echt een grote koffer hebben die wat moeilijk is vind ik het niet zo erg, maar als ze zo doen met een sporttas of supermarkt tas dan mogen ze die op schoot nemen.
Paarsebloem schreef:
21-08-2019 22:54
Als ze echt een grote koffer hebben die wat moeilijk is vind ik het niet zo erg, maar als ze zo doen met een sporttas of supermarkt tas dan mogen ze die op schoot nemen.
Hier hetzelfde. In sommige treinen is ook gewoon nauwelijks ruimte om een grote koffer kwijt te kunnen, snap al jaren niet wie ooit die bakken in de dubbeldeks intercitys boven de zitplaatsen heeft bedacht of die krappe ruimtes tussen de stoelen waar je geeneens een fatsoenlijke koffer in kwijt kan. In het halletje gaan zitten is ook niet altijd een optie als er daar fietsen / kinderwagens / etc staan.

Ik probeer altijd wel mijn koffer zo in het gangpad te zetten dat mensen er nog langs kunnen maar als het echt niet gaat dan is het niet anders. Moet iemand dan per sé op die plek zitten alleen maar om te rellen (zoals iemand hierboven blijkbaar doet) dan zeg ik net zo assertief 'natuurlijk, je mag hier zitten, neem jij dan wel mijn koffer?'. En anders ga je maar koste wat het kost op die plek zitten, lekker met je benen helemaal opgevouwen. Eigen schuld dan.

Snap niet waarom het in Nederland zo moeilijk is om bv net als in Spanje of Engeland gewoon koffer rekken bij de halletjes of aan het begin van de coupes te maken. Daar heb je dat gedoe niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet dat ze niet meer ruimte voor koffers maken, desnoods alleen op de trajecten richting Schiphol.
Ik voel me ook wel eens lullig als mijn koffer niet tussen de stoelen past. Handbagage koffertje gaat wel, maar een grote echt niet.
En dan liever een plaats bezet houden dan midden in het gangpad. Ik probeer dan wel de spits te mijden.


Kinderen in de stilte coupe tijdens de spits vind ik niet heel erg, dan ben je. als ouder, al blij als er plek is. Maar dan moeten ze in ieder geval wel proberen stil te zijn.
Mensen die boven aan het eind van de roltrap stil blijven staan en dat jij er dan aan komt en niet verder kunt en dreigt achterover naar beneden te vallen AAAHHH HORROR
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
22-08-2019 11:51
Mensen die boven aan het eind van de roltrap stil blijven staan en dat jij er dan aan komt en niet verder kunt en dreigt achterover naar beneden te vallen AAAHHH HORROR
Net als mensen die bang zijn voor de roltrap en dus even wachten voor ze er op stappen zodat je tegen ze aan loopt.
Alle reacties Link kopieren
het is voor mij als reiziger met koffer ook godsonmogelijk om die koffer ergens kwijt te kunnen. Meestal ga ik gewoon in halletje zitten op zo'n klapstoel ding, maar dan kan niet altijd. Boven in het rek krijg ik mijn koffer niet (optillen is nogal een ding) en er is nergens plek. Op mijn schoot.. leuk.. maar dan kan er alsnog niemand naast me zitten.

Maak gewoon bagageplekken in treinen die naar/via schiphol gaan, heb je dat gedoe niet. Ik zit er ook niet op te wachten om onhandig te doen met mijn bagage
Alle reacties Link kopieren
Ik leg de koffer altijd plat (dus horizontaal) op de grond en schuif dat ding onder de bank. Tenzij je een megahutkoffer hebt werkt dat prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zeer kwalijk dat als je duidelijk beperkt bent (zwanger, gips, oud) moet smeken om een zitplek. Zag het net gebeuren. Zwangere vrouw die voor mij instapt vraagt of ze mag zitten. Nou ik weet niet of dat lukt met die fiets zegt de ander. Ze bleef staan want het was de enige plek en nu zit ze half gedraaid op de stoel in een overvolle trein. En de mensen er omheen keken haar aan of ze gek was.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 22-08-2019 18:16
0.49% gewijzigd
We’re all mad here
AnAppleADay schreef:
22-08-2019 11:27
En dan liever een plaats bezet houden dan midden in het gangpad. Ik probeer dan wel de spits te mijden.
.
Mijn trein was er een van die haringen in een ton. Ik stond zowat neus aan neus met de volgende passagier (stond ja, want ik heb die derde plek in de vierzitter aan een ander gegund).
Alle reacties Link kopieren
He zal wel aan mij liggen hoor, maar wat ik niet snap is dat als iemand met zo'n grote koffer een zitplaats bezet houdt en ik daardoor moet staan in het gangpad, dan kan die koffer daar toch ook staan?

Bovendien als ik ergens met een grote koffer zou zitten en die zou een zitplaats bezet houden waardoor iemand moet staan, dan zou ik dus opstaan. Lijkt me niet meer dan logisch dat een zitplaats is om te zitten..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
22-08-2019 21:25
He zal wel aan mij liggen hoor, maar wat ik niet snap is dat als iemand met zo'n grote koffer een zitplaats bezet houdt en ik daardoor moet staan in het gangpad, dan kan die koffer daar toch ook staan?

Bovendien als ik ergens met een grote koffer zou zitten en die zou een zitplaats bezet houden waardoor iemand moet staan, dan zou ik dus opstaan. Lijkt me niet meer dan logisch dat een zitplaats is om te zitten..
Ik heb het inderdaad over wanneer er geen mensen moeten staan. Als reactie op degene die zei dat ze expres daar wilde gaan zitten waar de koffer stond ipv op een andere vrije plek.
Als er genoeg plek is dan kun je beter een plek blokkeren ipv de doorgang blokkeren.

Ik heb nog nooit met een koffer gereist als er mensen moesten staan.
AnAppleADay schreef:
22-08-2019 12:51
Net als mensen die bang zijn voor de roltrap en dus even wachten voor ze er op stappen zodat je tegen ze aan loopt.
Oh, zo'n mens ben ik! Maar ik kijk eerst achterom of er niemand achter me staat.
AnAppleADay schreef:
22-08-2019 21:31
Ik heb het inderdaad over wanneer er geen mensen moeten staan. Als reactie op degene die zei dat ze expres daar wilde gaan zitten waar de koffer stond ipv op een andere vrije plek.
Als er genoeg plek is dan kun je beter een plek blokkeren ipv de doorgang blokkeren.
Precies dit.
Mijn irritatie zijn die horde 65 -plussers die tot 9.00 aan het wachten zijn om in te checken met hun voordeelkaart.
Dat doen ze dan pal voor het poortje en kijken je dan vuil aan als je vraagt of je er langs mag.

Diezelfde 65-plussers zijn ook vaak bang om niet te kunnen zitten dus stappen ook vaak in terwijl er anderen nog uitstappen of nemen niet eens de moeite om opzij te stappen zodat jij überhaupt kunt uitstappen.

Jongeren en pubers kunnen vervelend zijn maar die 65-plussers die super asociaal doen maar er dan lief 'ik ben al oud' bij lachen vind ik verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
22-08-2019 11:51
Mensen die boven aan het eind van de roltrap stil blijven staan en dat jij er dan aan komt en niet verder kunt en dreigt achterover naar beneden te vallen AAAHHH HORROR
Voordeel van groot zijn, als iemand dat doet ga ik door je heen als ik er niet omheen kan.

En idem als mensen aan het begin stilstaan als het heel druk is. Dan blokkeer je alles en dat is gevaarlijk, dus ik zet je zo die roltrap op, als dat de veiligste optie is. Niet fijn als je bang bent, dat snap ik, maar dan moet je de gewone trap nemen of de lift, of reizen als het rustig is. Natuurlijk doe ik dat niet als ik om je heen kan.
Alle reacties Link kopieren
Bendela schreef:
23-08-2019 11:35
Mijn irritatie zijn die horde 65 -plussers die tot 9.00 aan het wachten zijn om in te checken met hun voordeelkaart.
Dat doen ze dan pal voor het poortje en kijken je dan vuil aan als je vraagt of je er langs mag.

Diezelfde 65-plussers zijn ook vaak bang om niet te kunnen zitten dus stappen ook vaak in terwijl er anderen nog uitstappen of nemen niet eens de moeite om opzij te stappen zodat jij überhaupt kunt uitstappen.

Jongeren en pubers kunnen vervelend zijn maar die 65-plussers die super asociaal doen maar er dan lief 'ik ben al oud' bij lachen vind ik verschrikkelijk.
Haha doen ze ook vaak in de rij bij de kassa, voordringen en drammen. Misschien voelen ze Magere Hein in hun nek hijgen dat ze altijd zo 'n haast hebben.
Alle reacties Link kopieren
Man, er zitten continu twee kinderen te gillen in de bus. Er word niets gezegd door oma en laten dat kind heel hard roepend alles opzeggen wat ze tegen komt. En nee het zijn geen peuters ofzo.

Maar nu komt het, ze moeten er uit ergens en zijn nu bang de stop te missen en dus de aankondigingen niet horen. Nu worden die kinderen streng toegesproken en kunnen ze wel stil zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
- Mensen die je niet laten uitstappen, maar snel naar binnen willen
- Op de roltrap links gaan staan zodat anderen niet kunnen doorlopen
- Bij drukte nadrukkelijk hun tas op de stoel naast hun laten liggen
- Hard bellen (over eigen privéleven)
- Niet stil zijn in de stile coupe (niet perrongelijk, maar mensen die daar echt schijt aan hebben)
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister toch iets, waar m'n mond van openviel, en m'n handen van gingen jeuken....

M'n man en ik zaten gister in een drukke, maar vooral hele warme bus (het was dan ook dik 28 graden hier, en bussen staan nou niet echt bekend om hun goedwerkende ventilatie of koelsysteem....)

Begint het ineens naar nagellak te ruiken. Dus ik kijk om mij heen (net als mijn man) zit er een grietje achter ons haar nagels te lakken in de bus! o_o :whip:

Dus ik draai me nog wat meer om, en zeg "zit je nou serieus je nagels te lakken in een bus?"
Het kind lacht wat schaapachtig, en heel even denk ik dat ze gaat zeggen "oh, ja, eh, sorry, ik doe m wel dicht".

Maar nee, dat zegt en doet ze dus niet. Ze zegt: "eh, ja? Haha"

Dus ik vraag, nog steeds vriendelijk, maar wel met een verbaasde frons, "zou je daar mee willen stoppen? Het stinkt behoorlijk, zeker in zo'n warme bus, nog los van het feit dat het nogal asociaal is om iedereen in die lucht te laten zitten." (het stinkt ook in een koude bus hoor, daar niet van)
"Eh, nee? Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt, asociaal nog wel, het stinkt helemaal niet, aanstellen is ook een vak"
o_o

Dus ik zeg vervolgens "Nou, het stinkt wel degelijk. Je gaat toch ook geen sigaret opsteken in een bus? Dit is net zo asociaal."

Vervolgens zegt ze: "Ik heb nog nooit gerookt, je beschuldigt mij van dingen waar je niets van af weet! Ik erger me aan jullie lelijke kop, draai je maar gewoon om"
o_o o_o

Echt, m'n bek viel open..... Gelukkig reageert m'n man snel als ik m'n hand op zijn hand leg om hem rustig te houden, want ik zag hem dat potje al uit haar handen rukken....

Ik ben gelukkig verbaal niet op m'n mondje gevallen, en zei nog even fijntjes dat ik liever een lelijke kop had dan een lelijk karakter :bonk:

Echt, je nagels lakken in een bus, serieus, wie dóet dat? M'n man vindt die lucht zó goor, dat ik m'n nagels alleen in de tuin mag lakken :-D Ik vind de lucht niet per se vies, ik houd wel van een chemisch luchtje, maar in een (warme) bus (of trein of what ever), sorry, dan spoor je echt niet.....
Alle reacties Link kopieren
Iemand zat te bellen in de stiltecoupé, tijdje terug. Ik trok haar aandacht, wees naar dat ssst-bordje en zei: misschien heb je het niet gezien, maar je zit in een stiltecoupé dus je kunt hier eigenlijk niet bellen. Ik dacht: dan doet zij sorry sorry en rondt gesprek af, maar wat werd het: ‘een of ander kut hier zegt dat ik moet stoppen met bellen. Ja belachelijk ja. De tering kan ze krijgen. Ja stiltecoupé maar echt.’ En het telefoongesprek ging gewoon door en deze kut raapte haar onderkaak op van de grond. Niet te filmen toch?
Wat eten we vanavond?
AnAppleADay schreef:
22-08-2019 12:51
Net als mensen die bang zijn voor de roltrap en dus even wachten voor ze er op stappen zodat je tegen ze aan loopt.
dan moet je niet zo belachelijk dicht achter mensen gaan lopen!
aikidoka schreef:
23-08-2019 12:49
Voordeel van groot zijn, als iemand dat doet ga ik door je heen als ik er niet omheen kan.

En idem als mensen aan het begin stilstaan als het heel druk is. Dan blokkeer je alles en dat is gevaarlijk, dus ik zet je zo die roltrap op, als dat de veiligste optie is. Niet fijn als je bang bent, dat snap ik, maar dan moet je de gewone trap nemen of de lift, of reizen als het rustig is. Natuurlijk doe ik dat niet als ik om je heen kan.
Pardon?
Alle reacties Link kopieren
Sinds dit topic kan ik mijzelf kostelijk vermaken. als ik een drukke coupe binnen kom en er zijn geen twee zitjes naast elkaar vrij, vraag ik aan de gene die zijn tas bij het raam heeft staan en zelf op een stoel aan het gang pad zit, of ik ‘daar bij het raam mag zitten’

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven