Het grote wasmanden topic.

21-08-2019 22:46 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
In samenwerking met forumster: morgenstond, is dit topic tot stand gekomen.
Hoeveel wasmanden heb je?
Waar bewaar je ze?
Welke kleuren heb je?
Kortom, alles omtrent wasmanden kun je hier kwijt.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik heb er één. Al jaren dezelfde witte Curver, die ik eigenlijk wel gewoon heel mooi vind. Ik heb hem denk ik bijna 20 jaar. En daar gaat alles in van zoon en mij. En als ik ga wassen trek ik eruit wat in die was mag.
Verder staat er op zoons kamer een emmer waar hij zijn vuile kleren in doet, en die ik af en toe boven leeg gooi in de echte wasmand. En op mijn kamer "bewaar" ik mijn vuile kleren door elkaar op de grond.
twee, op beide badkamers een. Waar de vuile was in gaat.
Voor schone was heb ik geen wasmand.

Heet dat eigenlijk allebei wasmand? Bij mand denk ik meer aan die lage open manden van kunststof. Waar vroeger vooral mijn baby inzat, tegen het wegkruipen.
Nou ik heb dus een die hierop lijkt (maar dan met een veel mooier gatenpatroon): https://www.blokker.be/nl/p/curver-witt ... 363a65.jpg
Twee. Een in de badkamer waar alles door elkaar ingaat, en een op de slaapkamer van de jongste zoon, die staat er nog uit de tijd dat hij baby was. Twee keer per week verzamel ik alle was, zoek het uit en draai drie of vier wassen.
Wij zelf hebben 3 wasmanden waarin ik de was vervoer van en naar de wasmachine. Waar ik ze moet stallen als ik ze niet gebruik is mij een raadsel.
Om was te verzamelen heeft iedereen een flexibele action-mand op de kamer staan en 1 in de badkamer voor de handdoeken.
Ik heb er 2. De 1e is van de Ikea, met 2 zakken eraan, wit. Die staat in de badkamer. Eigenlijk zou 3 zakken nog handiger zijn want ik zou liever splitsen in wit, bont en zwarte was. Maarja dat zou ook niet passen in de badkamer.

Verder heb ik nog 1 witte brede plastic wasmand van de Blokker ofzo, en die gebruiken we vooral om was mee naar zolder (was word daar gedaan) te nemen en terug. Deze doet overigens ook vaak dienst als boot van zoon. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
ik heb er 3. Vind het prettig de was zo al te scheiden. Het zijn 3 hoge smalle. 1 bonte, 1 witte, 1 handoeken/60graden was.
4 vaste (ik sorteer alles al per mand, staat netjes in de “was” kamer) en 4 draagbare.
Teveel eigenlijk, maar ik vind het fijn werken zo.

In de badkamer staat er 1, voornamelijk voor de handdoeken.
Babykamer en peuterkamer ook beiden 1.

Beneden staat in de keuken een emmer, waar de vuile vaatdoeken, theedoeken etc in verzameld worden.

In ons washok zelf heb ik nog 3 wasmanden staan.
Een voor de witte was, een voor ondergoed/was die op 60 graden of hoger gewassen dient te worden, en de bonte was. Man en ik gooien daar standaard onze vieze was in, i.p.v. het te verzamelen op onze slaapkamer. Direct ook de sortering daar, hoef ik dat niet achteraf te doen.

Voor mij werkt dit prima, man heeft zich aangepast en de kinderen weten straks niet beter ;-)

Ik was wat af, met een pasgeboren baby en een peuter die ik iedere dag wel 2x kan omkleden.

Overigens allemaal curver manden, donkergrijs ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 07:46
7.49% gewijzigd
Afbeelding

ik heb deze, 2 blauwe (een grote en kleinere) en 2 roze (een grote en kleinere). Ze staan bij ons in de slaapkamer op een rijtje. (We hebben daar best veel ruimte.) En als ze leeg zijn zijn ze makkelijk te stapelen. Ik sorteer op zwart/bont, wit, delicaat en 60 graden was (beddengoed, handdoeken etc)

Op de babykamer heb ik er twee, kleinere gevlochten manden in natuurlijke kleur met wit. Ik sorteer daar op wit en kleur. En een waszak voor de wasbare luiers.
LunchLover schreef:
21-08-2019 22:57
Ik heb er 2. De 1e is van de Ikea, met 2 zakken eraan, wit. Die staat in de badkamer. Eigenlijk zou 3 zakken nog handiger zijn want ik zou liever splitsen in wit, bont en zwarte was. Maarja dat zou ook niet passen in de badkamer.
ik had die vroeger van de ikea, met 3 zakken. Hebben ze uit de collectie gehaald, echt jammer want die was superfijn.
Ik gebruik boodschappen kratjes.
Ideaal om op te bergen, want inklapbaar, en voor van alles te gebruiken als het nodig is.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
21-08-2019 23:05
Ik gebruik boodschappen kratjes.
Ideaal om op te bergen, want inklapbaar, en voor van alles te gebruiken als het nodig is.
:woa: dat is geniaal!
Ik heb er 5 voor de vuile was in de waskamer staan. Witte was 60-95 graden, bonte was 40 graden, spijkerbroeken 40 graden (wordt nu niet gebruikt in de zomer, dan gaat de enkele spijkerbroek die gedragen wordt bij de bonte was in) , werkkleding 60 graden (voor de werkkleding van man, als de kinderen hun overals hebben gedragen komen die er ook in) en lichte was 40 graden. Daarnaast staat nog een stapeltje draagbare wasmanden om de was te vervoeren. Beddengoed komt daarin, want dat is meestal van het bed af direct de machine in. En er staat nog een mand voor strijkgoed.
Pinda-Kaas schreef:
21-08-2019 23:02
ik had die vroeger van de ikea, met 3 zakken. Hebben ze uit de collectie gehaald, echt jammer want die was superfijn.

Damn ja die had ik wel willen hebben!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb er 2 voor de vuile was en die staan in de badkamer. Heb geen apart washok.
En nog een mand voor de schone was.
ik geef mn bek ook maar een douw
Een voor de vuile was, in de badkamer, een een voor schone was op mijn slaapkamer. Vervoeren van de natte was naar het rekje doe ik op de deksel van mijn vorige wasmand die stuk is gegaan :-) In de vuile wasmand gaat dus alle was, en als ik ga wassen sorteer ik stapeltjes op de badkamervloer waar ook de wasmachine staat.
Ik heb 1 grote plastic witte op de badkamer om de was in te verzamelen. Op wasdag sorteer ik alles in stapeltjes in de keuken waar ook de wasmachine staat.

Ik heb 3 manden voor de schone was. 1 is permanent gevuld met schoon ondergoed en sokken.
Ik heb een rek met 4 draadstalen manden op rails van de Ikea.
Manden zijn ongeveer zo groot als een wasmand.
Hier sorteer ik op bont-zwart-wit/fijn-spijker.
Deze staat bij de wasmachine en droger.
Op de badkamer staat een hoge wasmand van de action voor de handdoeken.
Voor de vieze was staat er 1 wasmand in de badkamer, een hoge met deksel.
Voor ik ga wassen sorteer ik alles op wit, bont en spijkerbroeken.
Naast de douche staat een bakje met deksel voor de hete was (ondergoed washandjes en handdoeken).
Hete was gaat alles door elkaar in de machine, wit en bont op 95 graden.
( Lingerie draag ik niet meer, gewone katoenen slips, bh's gaan bij de kleding).

Voor de schone was heb ik 3 was manden.
1 rode, een soort grote teil. Hier eindigen alle weessokken, ik hou altijd sokken over die hun partner kwijt zijn :-( Mand staat op mijn kledingkamer.
Dan heb ik nog een blauwe en grijze mand, die staan leeg op de kledingkamer, maar als ik mijn wassen in het weekend draai, neem ik ze mee naar de wasruimte en daar doe ik alle gevouwen was in.
Zo neemt het makkelijk mee naarboven en gaat meteen de kasten in en de manden weer in de hoek in de kledingkamer.
(Kleding kamer is gewoon een leegstaande slaapkamer, staat mijn kledingkast in, mans kleding zit in kast op de slaapkamer.)
We zijn maar met zijn tweeën, de vele manden zijn een samenvoeging van mijn alleen huishouden, dat van hem en de erfenis van zijn ouders.
Manden zijn allen 25+ schat ik zo.
Nope
Wij hebben twee Ikea kasten met van die bakken in ons washok. Daar zitten 6 bakken in voor wit, kleur, zwart, spijkerbroeken, handdoeken en wol. Als ik ga wassen hoef ik alleen de bak leeg te maken in de wasmachine.

Afbeelding

Oh en om de was mee naar zolder te nemen waar ik het ophang, gebruik ik ook boodschappenkratten. Zag ik hierboven ook ergens voorbij komen.
mirps wijzigde dit bericht op 21-08-2019 23:28
Reden: Aanvulling
30.30% gewijzigd
Waarom heet dit (waar je was in verzameld)
Afbeelding

en dit (waar je was in draagt)
Afbeelding

eigenlijk allebei wasmand?

Voor andere dingen hebben we voor elk verschil in detail een andere naam (broek, jeans, pantalon etc)
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 23:36
0.38% gewijzigd
Vuile was: 2 (grote) wasmanden.
Alles door elkaar, maar die 2de kwam er vooral omdat de eerste half uit elkaar hangt.

Geen verdelingssysteem. Ik pluk uit de wasmand hetgeen wat ik ga wassen.

Propere was: 2 wasmanden en eventueel een kartonnen doos
Ik heb er twee, maar zou er 3 ambiëren.
1 zwart/donker
2 all whites
3 bont
Dit zou op zich nog wel passen dus wellicht ga ik dit binnenkort gewoon doen :-)

In een ideale wereld waarin ik letterlijk ruimte zou hebben on mijn georganiseerde ‘monica’ kant te omarmen zou ik er 6 willen.
Zelfde rijtje als hierboven maar dan van alles een 60 en een 30 graden variant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven