Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

donderdag 20 juni 2019 om 07:15
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:35
Dat laatste zeker.GroenTuintje schreef: ↑23-08-2019 21:29Bidons van goedkoop materiaal verkopen voor de hoofdprijs noem ik alles behalve intelligent. Dat noem ik eerder simpel en ondoordacht. En misschien ook een tikkie arrogant om te denken dat mensen die wel even gaan kopen. Ik vind ze nogal wereldvreemd.
Misschien heeft de regie dat wel voorgesteld, die bidons zo te gaan verkopen.
Maar goed, nee zeggen is altijd een optie, zeker als je jezelf ergens niet goed mee uit de verf komt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:42
Je kan tegelijkertijd wereldvreemd en toch intelligent zijn. Wat jij beschrijft zou ik eerder emotionele intelligentie noemen.GroenTuintje schreef: ↑23-08-2019 21:29Bidons van goedkoop materiaal verkopen voor de hoofdprijs noem ik alles behalve intelligent. Dat noem ik eerder simpel en ondoordacht. En misschien ook een tikkie arrogant om te denken dat mensen die wel even gaan kopen. Ik vind ze nogal wereldvreemd. Misschien dat RTL dit bewust doet. Het begon al met de verbazing die ze uitbrachten, met het licht en water wat aangesloten werd in huis. Vervolgens wilden ze zelf 200x heen en weer rijden met een kruiwagen voor het afval, terwijl Brian een shovel heeft.
Of handigheid of zakelijk inzicht. Dat hebben ze (nog) niet.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:45
Ik ben ook geen ster in die dingen en ik ben in de 40.Vivamensje schreef: ↑23-08-2019 21:42Je kan tegelijkertijd wereldvreemd en toch intelligent zijn. Wat jij beschrijft zou ik eerder emotionele intelligentie noemen.
Of handigheid of zakelijk inzicht. Dat hebben ze (nog) niet.
Maar goed, ik doe ook niet mee met tv programma’s.
Dat scheelt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:47
Die gun ik ze ook.Vivamensje schreef: ↑23-08-2019 21:46Ik hoop dat ze snel alles leren en een mooie toekomst tegemoet gaan.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:50
Creativiteit heb je of heb je niet. Dat leer je niet 123. Dat geldt ook voor zakelijkheid. Sommige mensen zullen dit nooit worden, terwijl andere het met 2 vingers in de neus eventjes doen.
Ze blinken in sporten uit, althans sportiviteit. Dus hier moeten ze zich op gaan richten. Desnoods met andere mensen gaan samenwerken. Bijv in een sportschool of fysio.
Ze blinken in sporten uit, althans sportiviteit. Dus hier moeten ze zich op gaan richten. Desnoods met andere mensen gaan samenwerken. Bijv in een sportschool of fysio.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:53
Mocht het hotel echt succesvol worden, kunnen zij met de gasten sporten en de exploitatie aan iemand anders overlaten.GroenTuintje schreef: ↑23-08-2019 21:50Creativiteit heb je of heb je niet. Dat leer je niet 123. Dat geldt ook voor zakelijkheid. Sommige mensen zullen dit nooit worden, terwijl andere het met 2 vingers in de neus eventjes doen.
Dat lijkt me nog het beste qua hotel.

vrijdag 23 augustus 2019 om 21:54
Ik ook vind ze echt lief .Vivamensje schreef: ↑23-08-2019 21:46Ik hoop dat ze snel alles leren en een mooie toekomst tegemoet gaan.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:55
Ja dat lijkt mij voor hun ook het verstandigstwhateverever schreef: ↑23-08-2019 21:53Mocht het hotel echt succesvol worden, kunnen zij met de gasten sporten en de exploitatie aan iemand anders overlaten.
Dat lijkt me nog het beste qua hotel.

vrijdag 23 augustus 2019 om 21:59
De souvenirs....
Ik vond de bloempotten er leuk uitzien maar dat kan niet, lokale vrouwen gratis voor je laten werken, iig lijkt het toch zo.
W en T presenteerden het leuk en het voorbeeld van het decor was ook goed bedacht.
Het wijnflesje van de Ruttens had een rare vorm en de sleutelhanger kwam niet goed in beeld, benieuwd hoe die eruit zie.
De tassen van J en J en de speelkaarten geef ik weinig kans.
Maar we zullen zien.
Ik vond de bloempotten er leuk uitzien maar dat kan niet, lokale vrouwen gratis voor je laten werken, iig lijkt het toch zo.
W en T presenteerden het leuk en het voorbeeld van het decor was ook goed bedacht.
Het wijnflesje van de Ruttens had een rare vorm en de sleutelhanger kwam niet goed in beeld, benieuwd hoe die eruit zie.
De tassen van J en J en de speelkaarten geef ik weinig kans.
Maar we zullen zien.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:07
Gaat over een man die handelaar in kaas wil worden, maar hij blijft steken in de voorbereidingen en komt niet tot verkoop.
Hij blijft met alle kilo's kaas zitten.
anoniem_370061 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 22:17
0.69% gewijzigd
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:10
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:15
Vond dat ook de terechte winnaar, omdat het product het meest professioneel eruitziet.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:17
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:18
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:23
Ik heb een toile de jouy boodschappentas van de h&m.
Die kon zo een souvenir uit Frankrijk zijn.
Er staat wel geen plaatsnaam op.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:30

vrijdag 23 augustus 2019 om 22:41
Crowdfundingwhateverever schreef: ↑23-08-2019 22:18Ik snap niet hoe de Ruttens denken geld te kunnen verdienen met bedrijven die anderen waarschijnlijk gesloten hebben door gebrek aan inkomsten.
De camperplaats en de winkel liepen eerder ook niet.
Wat is dan hun geheim er een succes van te maken ?

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert