Ervaringen stiefmoeders

23-08-2019 21:17 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
—-
anoniem_389746 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 19:37
0.00% gewijzigd
Hoe komt het dat je fulltime stiefmoeder bent? Hebben die kindjes geen moeder meer?
Heb je een baan?
Waarom wonen de kinderen niet deels bij hun moeder?
Hoe lang ken je de vader van de kinderen?
Waren de kinderloze mannen in jouw omgeving op?
LAgirl82 schreef:
23-08-2019 21:39
Hoe komt het dat je fulltime stiefmoeder bent? Hebben die kindjes geen moeder meer?

Ze zijn toegewezen aan mijn partner vanwege problemen van moeder. Ze hebben wel elke week contact met haar
——
anoniem_389746 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 19:37
0.00% gewijzigd
Gatekeeper* schreef:
23-08-2019 21:54
Waren de kinderloze mannen in jouw omgeving op?
Nee zeker niet ;) maar je kiest niet op wie je verliefd word he
Je hebt 2 jaar een relatie met de vader en de jongste is 3 jaar?
Ik herken het, was zelf 22 (nu 23) toen ik bonusmoeder werd.

Pb me!
LAgirl82 schreef:
23-08-2019 22:01
Je hebt 2 jaar een relatie met de vader en de jongste is 3 jaar?
Ja, zij was net 1 geworden toen ze in mijn leven kwamen
JenayP schreef:
Nee.
Maar wel om samen te gaan wonen en voor 2 kinderen van een ander te gaan zorgen.
JenayP schreef:

Je kiest inderdaad niet op wie je verliefd wordt, je kiest wel met wie je een relatie aangaat. ;)
JenayP schreef:
23-08-2019 22:04
Ja, zij was net 1 geworden toen ze in mijn leven kwamen
Niet eerst tenminste een tijdje met vader gedate voor hij zijn kinderen aan je voorstelde?
Het lijkt erop dat mensen hier komen om medemensen te beoordelen in plaats van een hart onder de riem te steken! Zonde. Maar jullie zijn vast aardig buiten het internet :)
swannie12 schreef:
23-08-2019 22:06
Niet eerst tenminste een tijdje met vader gedate voor hij zijn kinderen aan je voorstelde?
Ik ken hem via via en zijn eerst bevriend geraakt zo doende heb ik de kinderen bij een uitje naar een dierenpark leren kennen
JenayP schreef:
23-08-2019 22:00
Ik heb een fulltime baan ja.
Vanwege problemen van moeder gaan ze daar maar eens per week op bezoek.
Ik heb nu 2 jaar een relatie met vader en ken de kinderen ook net zo lang!
Dan zijn jullie wel heel snel gegaan.
Profileer je jezelf ook als stiefmoeder naar de kinderen toe? Of als vriendin van hun vader (met de passende afstand)?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
JenayP schreef:
23-08-2019 22:10
Het lijkt erop dat mensen hier komen om medemensen te beoordelen in plaats van een hart onder de riem te steken! Zonde. Maar jullie zijn vast aardig buiten het internet :)
Ooit komt er een moment dat je snapt dat het niet beoordelend is, maar uit zorg voor die kinderen.
Ooit komt er een moment dat je beseft dat je situatie heel veel met kinderen doet, dat het nu snel is gegaan, dat het ook rustiger had gekund. Dat vader amper een jaar heeft genomen om een stabiele basis te krijgen na alles wat de kinderen moeten verwerken. Ooit zeg je misschien: ik was snel en naief. Hopelijk gaat het op het moment dat je dat zegt nog steeds goed tussen jullie.

Met 2 jaar relatie ben je geen stiefmoeder, maar ook dat zul je ooit inzien.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Nou, nou zeg! Wat een bitterheid hier direct weer. En gelijk een waardeoordeel, bah.

Ik lees niet anders dan een jonge vrouw die haar best wil doen om twee jonge kinderen die, door omstandigheden, niet bij hun moeder kunnen opgroeien een goed thuis te bieden.

Of moet ze dat gewoon maar niet doen en op zoek gaan naar een man zonder kinderen omdat ze nog maar 25 is?

Wtf..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik ben inmiddels alweer 8 jaar stiefmoeder (al heette dat in het begin natuurlijk anders...). Ik was 27 toen ik man leerde kennen en de kinderen waren toen 2, 4 en 6. Bij ons is het co-ouderschap trouwens, dus dat is wel anders. Loop je specifiek tegen dingen aan waarvoor je graag tips wilt? Of wil je gewoon ervaringen uitwisselen?
Redhat schreef:
23-08-2019 22:29
Ooit komt er een moment dat je snapt dat het niet beoordelend is, maar uit zorg voor die kinderen.

Stiefmoeder is een woord. Ze is gewoon stiefmoeder. Dat wil niet zeggen dat ze de moederrol over wil nemen. Dat wil niet zeggen dat ze denkt het voor het zeggen te hebben. Maar stiefmoeder is gewoon het juiste woord.

En natuurlijk zitten er ook veroordelende reacties tussen. Altijd. Een enkeling zal het gaan ‘om de kinderen’, maar genoeg mensen die gewoon even hun gal willen komen spuwen.
Zo gaat het vaak zodra het woord stiefmoeder valt.

Terwijl ik bij deze TO juist alleen maar iets positiefs proef. Geen machtsstrijd of wat dan ook.
Gewoon ervaringen uitwisselen. Misschien brengt dat wel iets goeds.
vitamined wijzigde dit bericht op 23-08-2019 22:40
14.53% gewijzigd
Redhat schreef:
Ooit komt er een moment dat je beseft dat je situatie heel veel met kinderen doet, dat het nu snel is gegaan, dat het ook rustiger had gekund. Dat vader amper een jaar heeft genomen om een stabiele basis te krijgen na alles wat de kinderen moeten verwerken. Ooit zeg je misschien: ik was snel en naief. Hopelijk gaat het op het moment dat je dat zegt nog steeds goed tussen jullie.

Hou eens op met je " ooit". Wat vervelend dit.
Ik denk dat To op dit moment meer stabiliteit voor die kinderen is dan moeder die ze eens in de week zien.
Ik hoop dat je hier ook veel tips krijgt waar je wat aan hebt To. Succes
Redhat schreef:
23-08-2019 22:26
Dan zijn jullie wel heel snel gegaan.
Profileer je jezelf ook als stiefmoeder naar de kinderen toe? Of als vriendin van hun vader (met de passende afstand)?
Door omstandigheden zijn we wel iets sneller gegaan dan we eerst voor ogen hadden , dat zeker.
Ik ben “de vriendin van papa “ ik zal me nooit profileren als stiefmoeder ik vind het woord alleen al verschrikkelijk maar zo noemen ze dat nou eenmaal..
Ik vind het jammer van de bittere reacties TO, maar ik hoop dat je nog wel contacten opdoet met andere vrouwen in dezelfde positie!
Redhat schreef:

Als je het hele verhaal zou kennen en je dit zegt zou ik het respecteren.maar die ken jij niet. Wij hebben er alles aan gedaan om alles zo goed mogelijk voor de kinderen te doen, maar door toe doen van moeder hebben wij moeten anticiperen op de situatie die zij gecreeerd heeft.
En stiefmoeder noem ik me alleen omdat dat nou eenmaal zo word genoemd buiten dit topic zeg ik het nooit. Jammer dat ik me zo moet verdedigen
JenayP schreef:
23-08-2019 22:46
Jammer dat ik me zo moet verdedigen
Dat moet je vooral niet doen.

Ik ben stiefmoeder. Maar aan mij heb je niets, want mijn stiefkinderen zijn 22 en 24...

Ik hoop wel dat je iemand vindt met wie je van gedachten kan wisselen, want het klinkt alsof je goed weet waar je voor getekend hebt. Dan is het alleen maar fijn om te kunnen sparren met iemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven