Wanneer werd jij NIET verkracht?

24-08-2019 17:24 377 berichten
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.

Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.

Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist

https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/

O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.

Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-08-2019 18:27
Dat zou kunnen, maar ik zou vooral zeggen: die is verstandig.
Je hebt blijkbaar geen idee, aan je manier van schrijven hier te zien, en bent alleen getriggerd in je 'eer' als man.
Chapeau!
Je mag het noemen zoals je wilt. Wat er werkelijk aan de hand is, is dat artikelen en topics zoals waar het hier om gaat polariserend zijn. Daarbij opgeteld nog de onverklaarbare stelling van TO dat er ook situaties schijnen te kunnen zijn waarin de man(nen) in kwestie niet verantwoordelijk zou(den) zijn voor wat TO toch misbruik wil noemen. Was die vrouw dan schuldig door dat korte rokje? Of omdat ze (ook) teveel gedronken had? Het rammelt echt aan alle kanten, met mannen als soort tóch maar in het verdomhoekje onder het mom van better safe than sorry of zoiets.

Ik werp het echt verre van me.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:33
17.74% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:21
Nee. Het moest per sé in een café zijn. Veel mensen heel dicht in de buurt en geen privacy waren haar drijfveren denk ik. Laat ik nou net de schurft hebben aan heel veel mensen dicht in de buurt en geen privacy bij een eerste date. Dat kan ook anders. En dan nog; ik heb geen behoefte aan een vrouw die per definitie mannen als verdacht beschouwt. Die is beschadigd.
Het lastige aan een café zou ik vinden dat ik de ander denkelijk moeilijk versta en dat een gesprek sowieso oppervlakkig blijft. Dat laatste is niet per se erg maar heb liever de keus om ook een minder oppervlakkig gesprek te voeren. Maar dat kan goed bij mij liggen dat dat in een café lastiger is. Maar ik zou denken dat ze jou niet per se als verdacht beschouwd maar eerder als te onbekend om zoveel te vertrouwen.
MIsschien een grote oversimplificatie, maar stel dat je betrouwbaarheid op een (continue) schaal van 0 tot 100 kan indelen, waar 0 is totaal niet te vertrouwen. Elk beetje ruimte wat je geeft wordt moeite gedaan voor eigen gewin en
100 is compleet te vertrouwen. Wat je ook doet, degene zal moeite doen de beste keus voor jou te maken. (Als dat een goede indeling is).
Ruwweg spreek ik thuis af bij iemand die misschien minstens 80 punten heeft op die schaal van betrouwbaarheid. Iemand die ik niet ken krijgt niet zoveel punten. En verwacht ik ook niet te krijgen.

Wat ik wil zeggen is, er is niet of verdacht of veilig. Maar er zijn meer mogelijkheden.
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 18:28
Nou, dan is het toch juist fijn dat ze niet thuis af wilde spreken? Nu wist jij tenminste meteen waar je aan toe was. En je kunt je natuurlijk afvragen hoe het komt dat ze beschadigd is. Het is belachelijk te veronderstellen dat iedere man een verkrachter is, maar het is een feit dat sommige mannen wel vrouwen verkrachten, en dat een verkrachting vaak een behoorlijke impact heeft op het slachtoffer. Prima als jij dergelijke problemen niet wilt tegenkomen in je potentiële nieuwe relatie, dat kan ik me zelfs levendig voorstellen. Maar om het nou alleen en al op die mevrouw af te wentelen vind ik nou ook weer zoiets.
Ik wentel het niet op haar af. Ik hoef zo'n vrouw gewoon niet. En nog steeds heeft alleen Star het over thuis afspreken op een eerste date gehad. Niemand anders gaat van zo'n situatie uit.
Ik hield in mijn jonge jaren nogal van sex en afwisseling, en was makkelijk ontvlambaar.
Mijn ervaring is dat het merendeel van de mannen hier gewoon netjes mee omgaat en hierin zelf de grenzen aangaf indien die er waren.
Het is zo dat je mannen hebt met een verschillend libido en vrouwen ook, de meeste mannen met een beetje levenservaring snappen dat en weten ook wat ze zelf willen, geen probleem.
Ik snap het idee van de hashtag maar we kijken terug te gaan naar de 'mannen hoeven zichzelf niet onder controle te hebben- vrouwen willen geen sex' modus. Gelukkig ken ik veel mannen en vrouwen die dit zijn ontstegen.
Wat niet wegneemt dat je als vrouw/man kwetsbaar kunt zijn als je de verkeerde treft. Maar dat gebeurt zelfs nonnen in een klooster, heeft niks met je eigen gedrag te maken.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:36
Ik wentel het niet op haar af. Ik hoef zo'n vrouw gewoon niet. En nog steeds heeft alleen Star het over thuis afspreken op een eerste date gehad. Niemand anders gaat van zo'n situatie uit.

Toch eens lezen. WW schrijft over afspreken in het openbaar. Wat staat tegenover openbaar voor jou?
madamzonderm schreef:
24-08-2019 18:31

MIsschien een grote oversimplificatie, maar stel dat je betrouwbaarheid op een (continue) schaal van 0 tot 100 kan indelen, waar 0 is totaal niet te vertrouwen. Elk beetje ruimte wat je geeft wordt moeite gedaan voor eigen gewin en
100 is compleet te vertrouwen. Wat je ook doet, degene zal moeite doen de beste keus voor jou te maken. (Als dat een goede indeling is).
Ruwweg spreek ik thuis af bij iemand die misschien minstens 80 punten heeft op die schaal van betrouwbaarheid. Iemand die ik niet ken krijgt niet zoveel punten. En verwacht ik ook niet te krijgen.

Wat ik wil zeggen is, er is niet of verdacht of veilig. Maar er zijn meer mogelijkheden.
Je hebt gelijk hoor, geen tegenspraak van mij hier.
Star² schreef:
24-08-2019 18:38
Toch eens lezen. WW schrijft over afspreken in het openbaar. Wat staat tegenover openbaar voor jou?
Ga jij maar eens lezen over waar je op reageert.
Abundance-of-Freedom schreef:
24-08-2019 17:24

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Ga je dit nog toelichten, TO?
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:41
Ga jij maar eens lezen over waar je op reageert.

Ik kan prima lezen. Je trekt gebaseerd op aannames, want 'denk ik' de conclusie dat ze dus beschadigd is en per definitie mannen als verdacht ziet.

Nee. Het moest per sé in een café zijn. Veel mensen heel dicht in de buurt en geen privacy waren haar drijfveren denk ik. Laat ik nou net de schurft hebben aan heel veel mensen dicht in de buurt en geen privacy bij een eerste date. Dat kan ook anders. En dan nog; ik heb geen behoefte aan een vrouw die per definitie mannen als verdacht beschouwt. Die is beschadigd.
Star² schreef:
24-08-2019 18:46
Ik kan prima lezen. Je trekt gebaseerd op aannames, want 'denk ik' de conclusie dat ze dus beschadigd is en per definitie mannen als verdacht ziet.

Niemand had het over thuis afspreken. Niemand.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:48
Niemand had het over thuis afspreken. Niemand.

Wel over openbaar :idee:

Maar goed, jouw feestje. Succes ermee verder.
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:44
De dader is meestal een man dat is het punt
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:44
Je kunt je ook druk maken over niks. Logisch toch dat de man besluit of er vanavond verkracht gaat worden of niet. Daar doet het feit dat er (gelukkig) vrouwen zijn die dergelijke plannen weten te verijdelen niets aan af. En kom nu ook niet aan met verhalen over vrouwen die aan seksueel misbruik doen, want die zijn er inderdaad wel maar ver in de minderheid.

Verkrachters zijn meestal mannen, daar kom je niet onderuit. Het enige waar ik me tegen verzet is tegen de blijkbaar verplichte verbazing dat een man een keer geen verkrachter is, ik denk zelf namelijk dat de meeste mannen geen verkrachters zijn. Iets met een koe is een beest maar een beest hoeft geen koe te zijn, of zo. Maar jouw verontwaardiging snap ik niet zo.
S-Meds schreef:
24-08-2019 18:56
De dader is meestal een man dat is het punt
Nou nee, de TO impliceert dat er seksueel misbruik zou kunnen plaatsvinden, ook wanneer de man in kwestie er niet schuldig aan is. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat er dan uitziet, naast dat TO met die uitspraak de waarde van de term 'seksueel misbruik' devalueert tot die van de Noord-Koreaanse Won.
In een ver verleden organiseerden vrienden van me een evenement wat tot laat zou duren en we bleven dus met een hele groep bij iemand slapen. Luchtbed mee, slaapspullen mee en gaan. Daar aangekomen luchtbedden allemaal bij elkaar, gezellig. Lag dus tussen 2 mannen waarvan ik eentje al eerder in het echt had gezien en de ander alleen nog maar van een chatroom waar we allemaal actief in waren. Uiteraard is er niks gebeurd.

En ik heb ook wel eens met een jongen op mijn kamer gezeten, die ik ook van online kende. Beetje kletsen, muziek luisteren en tv kijken voordat we samen naar een festival gingen hier in de stad. Er is helemaal niks gebeurd.

Als je de berichten nu leest lijkt het wel een wonder dat er niks gebeurd is en lijkt mijn moeder wel ontaard want die vond het prima dat ik die jongen mee naar m'n kamer nam. Maar het was gewoon altijd vriendschappelijk en dat was voor iedereen duidelijk.
kerrie-79 schreef:
24-08-2019 17:47
Wat een raar topic. Alsof mannen applaus verdienen als ze je niet verkrachten O_o begrijp het niet helemaal volgens mij.......
lees even de link in de OP
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:59
Nou nee, de TO impliceert dat er seksueel misbruik zou kunnen plaatsvinden, ook wanneer de man in kwestie er niet schuldig aan is. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat er dan uitziet, naast dat TO met die uitspraak de waarde van de term 'seksueel misbruik' devalueert tot die van de Noord-Koreaanse Won.
TO niet maar het artikel waarnaar ze verwijst
Waarom is er niet één vrouw die valt over TO's implicatie dat verkrachting zonder schuld van de man in kwestie zou kunnen plaatsvinden omdat de vrouw in kwestie een kort rokje draagt en/of dronken is?

Ze zegt feitelijk dat ze vrouwen die een kort rokje dragen en/of dronken uitsluit van het niet-verkracht zijn (een non-gebeurtenis per definitie).

Dit topic hoort thuis onder psyche, niet onder relaties.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 19:16
36.44% gewijzigd
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:59
Nou nee, de TO impliceert dat er seksueel misbruik zou kunnen plaatsvinden, ook wanneer de man in kwestie er niet schuldig aan is.
Is wel een breinkrakertje hoor!
Vanzai schreef:
24-08-2019 18:21
Ik verdenk niet elke willekeurige voorbijganger van inbraak, maar ik laat mijn voordeur niet openstaan. Ik verdenk niet elke restaurant bezoeker van diefstal, maar leg mijn portemonnee niet onbeheerd op tafel etc.
Het gaat erom dat je jezelf niet in een situatie wil werken waar je slachtoffer wordt, dat gaat niet over de personen in kwestie.
Vanzai schreef:
24-08-2019 19:07
Waarom is er niet één vrouw die valt over TO's implicatie dat verkrachting zonder schuld van de man in kwestie zou kunnen plaatsvinden omdat de vrouw in kwestie een kort rokje draagt en/of dronken is?

Ze zegt feitelijk dat ze vrouwen die een kort rokje dragen en/of dronken uitsluit van het niet-verkracht zijn (een non-gebeurtenis per definitie).

Dit topic hoort thuis onder psyche, niet onder relaties.
dit zegt ze niet. waarom ga je hier zo op aan eigenlijk?
S-Meds schreef:
24-08-2019 19:22
dit zegt ze niet. waarom ga je hier zo op aan eigenlijk?
Ze zegt het wel, maar op mij na kiest iedereen ervoor om het te negeren. Het staat er gewoon hoor, in de OP.
Al die keren dat ik niet werd aangerand of verkracht.

Wat een idiote vraag.
Vanzai schreef:
24-08-2019 19:26
Ze zegt het wel, maar op mij na kiest iedereen ervoor om het te negeren. Het staat er gewoon hoor, in de OP.
Volgens mij lees jij of ik het verkeerd, ik lees dat de man de bepalende factor is. Id est dat er dus geen andere bepalende factoren zijn (waaronder het bekende korte rokjes argument)
Star² schreef:
24-08-2019 18:46

Daarom vroeg ik of een koffietentje wel goed geweest was. Iets anders openbaar kan ik nl niet verzinnen, in een bioscoop lult het ook niet echt lekker.
Bovendien worden vrouwen die in een BDSM setting af willen spreken daar nog extra voor gewaarschuwd, naast het advies om vooral de potentiële D te checken bij anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven