Bod doen op huis
zondag 25 augustus 2019 om 13:39
Hallo,
Eindelijk (na 1,5 jaar zoeken) hebben wij een huis gevonden dat volledig naar onze smaak is.
Maar.... Wij hebben zelf een woning die nog verkocht moet worden. Ons huis staat wel verkoopklaar dus deze kan binnen 1 dag in de verkoop.
Hoe bieden?
-ovv financiering
-ovv verkoop eigen woning
Dat laatste loop je niet het risico dat je in het slechtste scenario met 2 huizen zit te kijken als wij ons huidige huis niet snel verkopen.
Maar in deze markt "vis je er naast" als je bied ovv verkoop eigen woning aangezien de huizen zo gewild zijn en verkopers graag zekerheid willen.
Er is ons geadviseerd door de hypotheker dat wij moeten bieden ovv financiering en dan dus ons eigen huis snel in de verkoop zetten. Ik vind dit zelf wel trikkie.
Beiden gevallen zijn voordelen en nadelen aan
.
Wat zouden jullie zelf doen?
Eindelijk (na 1,5 jaar zoeken) hebben wij een huis gevonden dat volledig naar onze smaak is.
Maar.... Wij hebben zelf een woning die nog verkocht moet worden. Ons huis staat wel verkoopklaar dus deze kan binnen 1 dag in de verkoop.
Hoe bieden?
-ovv financiering
-ovv verkoop eigen woning
Dat laatste loop je niet het risico dat je in het slechtste scenario met 2 huizen zit te kijken als wij ons huidige huis niet snel verkopen.
Maar in deze markt "vis je er naast" als je bied ovv verkoop eigen woning aangezien de huizen zo gewild zijn en verkopers graag zekerheid willen.
Er is ons geadviseerd door de hypotheker dat wij moeten bieden ovv financiering en dan dus ons eigen huis snel in de verkoop zetten. Ik vind dit zelf wel trikkie.
Beiden gevallen zijn voordelen en nadelen aan
Wat zouden jullie zelf doen?
zondag 25 augustus 2019 om 13:42
Mijn ervaring is dat de eerste klap een daalder waard is. Hoe minder voorbehoud hoe beter. Meteen een goed bod zodat de verkoper weet dat je serieus bent en geen tijd zit te verdoen.
Ovv financiering zou ik wellicht nog wel doen (maar ook liever niet) en ovv verkoop eigen woning... hoezo? Het is een verkopersmarkt. Je moet wel een heel beroerde woning hebben wil het niet verkopen.
Ovv financiering zou ik wellicht nog wel doen (maar ook liever niet) en ovv verkoop eigen woning... hoezo? Het is een verkopersmarkt. Je moet wel een heel beroerde woning hebben wil het niet verkopen.
zondag 25 augustus 2019 om 13:44
Dat niet. Instapklaar, maar wel kleine tuin en klein woonoppervlakte. Het is een echte starterswoningLady_Day schreef: ↑25-08-2019 13:42Mijn ervaring is dat de eerste klap een daalder waard is. Hoe minder voorbehoud hoe beter. Meteen een goed bod zodat de verkoper weet dat je serieus bent en geen tijd zit te verdoen.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 13:45
5.14% gewijzigd
zondag 25 augustus 2019 om 13:45
Wij hebben in de situatie gezeten dat ons verkochte huis ineens toch niet verkocht bleek. En dat was wel even schrikken en stressen hoor. Wij konden ruim een jaar met twee woningen zitten financieel maar dat was wel verspild geld geweest. Gelukkig was het met een dag opnieuw verkocht.. die mazzel hadden we.
Maar het zou er voor mij dus afhangen hoeveel financiële ruimte je hebt. Over het algemeen ben ik geen fan van kopen voor je je eigen huis kwijt bent maar in deze tijden.. hoe gewild schat je je eigen huis in?
Maar het zou er voor mij dus afhangen hoeveel financiële ruimte je hebt. Over het algemeen ben ik geen fan van kopen voor je je eigen huis kwijt bent maar in deze tijden.. hoe gewild schat je je eigen huis in?
zondag 25 augustus 2019 om 13:47
Ik ben er dus ook geen fan van...Discover schreef: ↑25-08-2019 13:45Wij hebben in de situatie gezeten dat ons verkochte huis ineens toch niet verkocht bleek. En dat was wel even schrikken en stressen hoor. Wij konden ruim een jaar met twee woningen zitten financieel maar dat was wel verspild geld geweest. Gelukkig was het met een dag opnieuw verkocht.. die mazzel hadden we.
Ja dat lijkt me vreselijk! Ovv verkoop eigen woning gaat in deze markt, ben ik bang, niemand mee akkoord. Ik zou er zelf in ieder geval niet mee akkoord gaan.
Makelaar schat in dat de woning binnen 1 maand verkocht is. Maar goed, ik ga daar niet van uit tot het tegendeel bewezen is. Hou zelf van beetje zekerheid.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 13:47
1.94% gewijzigd
zondag 25 augustus 2019 om 13:48
Wij "vallen" op de populaire prijsklassen en instapklare woningen in dorpen die gewild zijngizzmo-returns schreef: ↑25-08-2019 13:47Natuurlijk wel ovv financiering. Verkoop zou ik niet doen, prijs je jezelf uit de markt. Of je moet een heel incourante woning hebben.
zondag 25 augustus 2019 om 13:49
Jawel hoor. Ben bekend met een woning waar dit momenteel aan de orde is. Wel is de gekochte woning een incourante woning en moeilijk verkoopbaar, dus de verkoper was blij met een verkoop, op welke voorwaarden dan ook.Roosje247 schreef: ↑25-08-2019 13:47Ik ben er dus ook geen fan van...
Ja dat lijkt me vreselijk! Ovv verkoop eigen woning gaat in deze markt, ben ik bang, niemand mee akkoord. Ik zou er zelf in ieder geval niet mee akkoord gaan.
Makelaar schat in dat de woning binnen 1 maand verkocht is. Maar goed, ik ga daar niet van uit tot het tegendeel bewezen is. Hou zelf van beetje zekerheid.
zondag 25 augustus 2019 om 13:50
Dat is idd iets anders. Wij houden van de gewilde woningen waar vaak 20 - 30 bezichtigingen zijn in een kort tijdsbestek... De instapklare woningen.gizzmo-returns schreef: ↑25-08-2019 13:49Jawel hoor. Ben bekend met een woning waar dit momenteel aan de orde is. Wel is de gekochte woning een incourante woning en moeilijk verkoopbaar, dus de verkoper was blij met een verkoop, op welke voorwaarden dan ook.
zondag 25 augustus 2019 om 13:52
Ja dat is niet echt leuk maar we hoefden maar een paar uur te zweten toen het dus opnieuw voor hetzelfde geld werd verkocht. Wel altijd kopen onder voorbehoud van financiering. Die zekerheid wil je hebben. Zo'n boete moeten betalen is echt geen geintje qua kosten.Roosje247 schreef: ↑25-08-2019 13:47Ik ben er dus ook geen fan van...
Als je toch een glazen bol had he..
Maar een makelaar kan de markt redelijk inschatten hoor. Hoelang kun je met twee hypotheken zitten en hoever kan je zakken met je vraagprijs als het niet verkoopt..
Dat zijn de vragen.
zondag 25 augustus 2019 om 13:56
Zo een heb ik ook recent verkocht. Was binnen een paar dagen weg, ver boven de vraagprijs, zonder enig voorbehoud. Er is een grote behoefte aan starterswoningen en ja, die zijn vaak wat kleiner
Dus dat voorbehoud van verkoop van eigen woning zou ik lekker weglaten. Die zou ik verruilen voor een bouwkundige keuring.
zondag 25 augustus 2019 om 13:58
zondag 25 augustus 2019 om 14:00
225.000kk. Geen idee of het een startersprijs is. Ik denk van wel in deze tijd.
2 onder 1 kap Woning met gedeelde oprit, garage, alles instapklaar, overal rolluiken en hr ++ beglazing, kunsstofkozijnen, vlizotrap naar zolder(minpunt), en tja wel maar 78m2 woonopp (zonder zolder en garage meegeteld), 50m2 tuin, overkapping, 2 grote slaapkamers en 1 kleintje.
Dus niet groot ofzo..
Oprit is kei dom gemaakt. Die is gedeeld dus kan je niet echt autos op plaatsen.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 14:07
41.68% gewijzigd
zondag 25 augustus 2019 om 14:12
Dit is toch geen starterswoning? Klinkt voor mij gewoon als een gezinswoning hoor. En daar is de prijs ook naar. Vind 225.000,- geen prijs voor een starter. Maar goed, ik zou zeker niet bieden o.v.v. verkoop eigen huis, daar prijs je jezelf mee uit de markt. Als de makelaar jullie vraagprijs t.o.v. de woning goed vindt en hij denkt dat het met een maand weg is, dan zou ik de gok nemen. Tenzij je echt de dubbele lasten niet kunt dragen. Maar worst case scenario; dan zou je altijd nog kunnen verhuren (als je hypotheekverstrekker akkoord gaat). Je kunt in dit soort situaties geen 100% zekerheid hebben. Ook als je eerst je huis zou verkopen en dan zou gaan zoeken, heb je geen zekerheid dat je iets vindt.Roosje247 schreef: ↑25-08-2019 14:00225.000kk. Geen idee of het een startersprijs is. Ik denk van wel in deze tijd.
2 onder 1 kap Woning met gedeelde oprit, garage, alles instapklaar, overal rolluiken en hr ++ beglazing, kunsstofkozijnen, vlizotrap naar zolder(minpunt), en tja wel maar 78m2 woonopp (zonder zolder en garage meegeteld), 50m2 tuin, overkapping, 2 grote slaapkamers en 1 kleintje.
Dus niet groot ofzo..
Oprit is kei dom gemaakt. Die is gedeeld dus kan je niet echt autos op plaatsen.
zondag 25 augustus 2019 om 14:25
Wij zaten drie maanden geleden in dezelfde situatie. We hebben het risico genomen en ons huis na aankoop van onze nieuwe woning direct in de verkoop gezet. Binnen negen dagen was deze verkocht! Het was ook een starterswoning, maar wel met tuin en in een populaire stad.
Heb je al bij verschillende verkoopmakelaars in jouw regio geïnformeerd hoe zij de verkoopkansen inschatten? Dat hebben wij toen wel gedaan. Zij gaven allemaal hetzelfde antwoord, dat gaf ons wel het vertrouwen om het risico te durven nemen.
Heb je al bij verschillende verkoopmakelaars in jouw regio geïnformeerd hoe zij de verkoopkansen inschatten? Dat hebben wij toen wel gedaan. Zij gaven allemaal hetzelfde antwoord, dat gaf ons wel het vertrouwen om het risico te durven nemen.
zondag 25 augustus 2019 om 15:10
Als dit in de randstad is, is het helemaal geen starterswoning.Roosje247 schreef: ↑25-08-2019 14:00225.000kk. Geen idee of het een startersprijs is. Ik denk van wel in deze tijd.
Dus niet groot ofzo..
zondag 25 augustus 2019 om 15:16
We hebben idd bij 3 makelaars gekeken en alle 3 zeggen het zelfde. Dus het zou moeten lukkenPietjePuk_WeetIkVeel schreef: ↑25-08-2019 14:25Wij zaten drie maanden geleden in dezelfde situatie. We hebben het risico genomen en ons huis na aankoop van onze nieuwe woning direct in de verkoop gezet. Binnen negen dagen was deze verkocht! Het was ook een starterswoning, maar wel met tuin en in een populaire stad.
zondag 25 augustus 2019 om 15:21