Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

zondag 11 augustus 2019 om 16:42
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd

dinsdag 27 augustus 2019 om 11:36
Nee, buiten dit topic om ken ik dus alleen die ene collega maar daar heb ik al in geen jaren gewerkt. De rest van de mensen vindt het altijd gewoon heerlijk het zonnetje. Mijn moeder, broer, schoonzus, stiefvader, verklaren me allemaal voor gek dat ik mezelf opsluit met het mooie weer. Dat snapt niemand. Mijn vriendinnetjes van vroeger ook niet. Ik heb ook nooit een ex gehad die van de winter hield. Nee, over het algemeen word ik gewoon heel raar aangekeken als ik zeg een hekel aan de zomer te hebben. Nou ja, ik ben graag een uitzondering op de regel.Blablabla97 schreef: ↑27-08-2019 11:10Naar aanleiding hiervan. Hebben jullie veel mensen zoals wij om je heen? Ik hoop dat jullie ook ‘in het echte’ leven wat steun bij andere mensen kunnen vinden!Ik heb iemand in mijn naaste omgeving die ook aan zomerdepressies lijdt, vind het vreselijk voor die persoon maar het kan heel fijn zijn om even een berichtje te kunnen sturen als de ellende van lang licht weer begint. En gewoon ‘s avonds laat als het donker is af te kunnen spreken, zonder dat daar een BBQ of andere ‘zomerse’ activiteit aan verbonden hoeft te worden.
![]()
Ik vind dit topic wel heerlijk.
Ik denk wel dat ik een van de weinige hier ben die redelijk goed met alle seizoenen om kan gaan. Ik heb minder last van de zomer dan de meeste mensen hier. Ik kan best wel goed tegen de warmte vergeleken bij een hoop mensen hier, zoals al gezegd heb ik ook vaak in het warme buitenland gewoond met de hitte en dat ging ook goed. Ik pas me snel aan gelukkig, aan alles eigenlijk wel.
Ik bereik altijd een punt van acceptatie. Ja het is warm, maar ik doe er toch niets aan.
Is misschien ook mijn nuchtere aard. Ik denk altijd van: ach, morgen is het weer voorbij. Het komt wel goed. Maar voor mij is de ideale temperatuur toch rond de -5 en 18 graden. Dus op zich heb ik wel mazzel want meestal is het in Nederland vrij gematigd. De lente vind ik een fijn seizoen, de herfst en de winter nog fijner.
Maar de zomer trek ik ook best, als ze allemaal zo zijn als deze ( op de hittegolven na dan ).
Ik vind juist de verschillende seizoenen zo fijn in Nederland en hoewel ik niet blij ben met de opwarming van de aarde en ons land ben ik best tevreden. Ik zou voor geen goud in een land willen wonen waar het altijd warm of altijd koud is.

dinsdag 27 augustus 2019 om 11:56
Zou leuk zijn Cateautje.
Hier is het morgen alweer over. Max 27 graden en een koele nacht. Vandaag zijn echt de laatste loodjes hier. Sterkte voor iedereen die morgen nog een hete dag krijgt.
Waar ik trouwens nog de grootste hekel aan heb met dit weer is dat ik niet in mijn joggingbroek op de bank kan zitten omdat het daar te heet voor is. Dus kort rokje aan en blote voeten. Ik haat blote voeten. Al vanaf kinds af aan. En blote armen. Ik wil gewoon lekker sokken aan en lange mouwen en mijn lange broek.
Ik was ook zo'n peuter die rilde van op blote voeten door het gras rennen enzo. Als ik dat deed ging ik op slippers en als er een grassprietje of zandkorrel op mijn voeten zat ging ik het eraf wassen.
Je zal mij nooit vrijwillig op een strand vinden. Ik gruwel van dat zand. Ik ben een zwembad kind.
Hier is het morgen alweer over. Max 27 graden en een koele nacht. Vandaag zijn echt de laatste loodjes hier. Sterkte voor iedereen die morgen nog een hete dag krijgt.
Waar ik trouwens nog de grootste hekel aan heb met dit weer is dat ik niet in mijn joggingbroek op de bank kan zitten omdat het daar te heet voor is. Dus kort rokje aan en blote voeten. Ik haat blote voeten. Al vanaf kinds af aan. En blote armen. Ik wil gewoon lekker sokken aan en lange mouwen en mijn lange broek.
Ik was ook zo'n peuter die rilde van op blote voeten door het gras rennen enzo. Als ik dat deed ging ik op slippers en als er een grassprietje of zandkorrel op mijn voeten zat ging ik het eraf wassen.

Je zal mij nooit vrijwillig op een strand vinden. Ik gruwel van dat zand. Ik ben een zwembad kind.
dinsdag 27 augustus 2019 om 11:59
Hier van alles wat. Echte zomerliefhebbers, die genieten van lange lichte avonden en warmte . Maar ook mensen die juist van herfst en winter houden.
-En een persoon die in de zomer echt helemaal ellendig wordt van temperaturen boven de 25 graden. Ze kan ook slecht tegen het felle en lange licht. Wat dan wel heel zuur voor haar is; ze wordt net zo beroerd van kou. En depressief van regen, en van de winter... Dat is wel heel erg naar, dan heb je nooit iets om naar uit te kijken.
Overigens is mijn beste vriendin een echt zomertype. Ze kan echt een beetje down worden van de herfst/winter.
Gek genoeg trekken we ons aan elkaar op: in de zomer is zij degene die zegt: "joh, het is overal warm, we kunnen net zo goed een leuke plek opzoeken". En dan vind ik het toch ook wel weer leuk, op een terrasje in de schaduw, met een grote ijskoffie.
Omgekeerd, in de winter gaan we evengoed een frisse neus halen, en dan kan zij, dik ingepakt ook nog best genieten van tintelende kou en wollen wanten weer.
-En een persoon die in de zomer echt helemaal ellendig wordt van temperaturen boven de 25 graden. Ze kan ook slecht tegen het felle en lange licht. Wat dan wel heel zuur voor haar is; ze wordt net zo beroerd van kou. En depressief van regen, en van de winter... Dat is wel heel erg naar, dan heb je nooit iets om naar uit te kijken.
Overigens is mijn beste vriendin een echt zomertype. Ze kan echt een beetje down worden van de herfst/winter.
Gek genoeg trekken we ons aan elkaar op: in de zomer is zij degene die zegt: "joh, het is overal warm, we kunnen net zo goed een leuke plek opzoeken". En dan vind ik het toch ook wel weer leuk, op een terrasje in de schaduw, met een grote ijskoffie.
Omgekeerd, in de winter gaan we evengoed een frisse neus halen, en dan kan zij, dik ingepakt ook nog best genieten van tintelende kou en wollen wanten weer.

dinsdag 27 augustus 2019 om 12:04
Ik hou van het strand, ik heb niks tegen zon, ik heb ook niks tegen lange dagen. Ik trek me ook niets aan van druk om per se allemaal dingen buiten te gaan doen. Dat komt wel weer in de rest van het jaar.
Heb wel last van druk mbt de kinderen, die kan ik niet 6/12/18 weken binnen houden.
Ik vind de herfst gewoon het fijnst, dan de winter, dan de lente. En soms ook van de zomer. Zolang het maar niet heet is of benauwd.
Ik haat de herrie buiten, ik woon nogal in een volksbuurt en daar gaan alle stereo's vol aan, en bleren de hele avond en nacht.
Ik haat dat ik met mijn pijn mijn benen moet scheren
Ik haat zomer kleding, vind het gewoon niks. Vooral korte broeken of jurkjes. Yuk.
En ik haat misselijkheid en spugen. Naast de pijn die al het hele jaar heb.
Heb wel last van druk mbt de kinderen, die kan ik niet 6/12/18 weken binnen houden.

Ik vind de herfst gewoon het fijnst, dan de winter, dan de lente. En soms ook van de zomer. Zolang het maar niet heet is of benauwd.
Ik haat de herrie buiten, ik woon nogal in een volksbuurt en daar gaan alle stereo's vol aan, en bleren de hele avond en nacht.
Ik haat dat ik met mijn pijn mijn benen moet scheren

Ik haat zomer kleding, vind het gewoon niks. Vooral korte broeken of jurkjes. Yuk.
En ik haat misselijkheid en spugen. Naast de pijn die al het hele jaar heb.

dinsdag 27 augustus 2019 om 12:10
dinsdag 27 augustus 2019 om 14:23
Ik heb medelijden met jongste zoon. Hij is net als ik een herfst/wintermens, vroeg als driejarige altijd al wanneer het nu ging regenen en sneeuwen als het zomer was. Hij heeft deze week introductieweek van zijn vervolgopleiding en moet dus de hele week buiten "leuke" dingen doen. Hopelijk voor hem veel waterspelen. Ze slapen gelukkig in tenten dus ik hoop dat de nachten iets aangenamer voor hem zijn.

dinsdag 27 augustus 2019 om 14:31
Ook zo irritant, loop ik ziek te wezen in mijn ondergoed in huis met alles dicht, gaat de bel. Gok post voor de buren. Want ik heb niks besteld.
Geen briefje dus niet voor mij.
Ik doe ook niet open maar die ging gewoon 4x bellen ofzo.
Sta ik net onder de koele douche, weer. Maar even gegluurt van bovenaf , is van DHL. Ik heb niks besteld. En weer geen briefje.
Loop ik naar beneden, in mijn ondergoed na het douchen...weer deur van auto dicht en nu was het liander, aan het briefje te zien. Ook gewoon blijven bellen en kloppen, best hard ook.
Geen idee waar die voor komen want ik heb nu al 3x gemeld dat ik geen slimme meter wil.
Flikker op joh. 1x bellen is genoeg hoor, alles zit dicht, er is geen tv aan.
Sta ik net onder de koele douche, weer. Maar even gegluurt van bovenaf , is van DHL. Ik heb niks besteld. En weer geen briefje.
Loop ik naar beneden, in mijn ondergoed na het douchen...weer deur van auto dicht en nu was het liander, aan het briefje te zien. Ook gewoon blijven bellen en kloppen, best hard ook.
Geen idee waar die voor komen want ik heb nu al 3x gemeld dat ik geen slimme meter wil.

dinsdag 27 augustus 2019 om 14:35
Ja, bij mij denken ze ook vaak dat ik een huis met 40 kamers heb en ze daarom maar moeten blijven leunen tegen die bel terwijl ik er net anderhalve meter vandaan zit en me steeds de oelewapper schrik van dat rotding.Lucifer2018 schreef: ↑27-08-2019 14:31Ook zo irritant, loop ik ziek te wezen in mijn ondergoed in huis met alles dicht, gaat de bel. Gok post voor de buren. Want ik heb niks besteld.
Geen idee waar die voor komen want ik heb nu al 3x gemeld dat ik geen slimme meter wil.![]()
![]()
dinsdag 27 augustus 2019 om 16:05
Ik vind het ook pittiger dan juli de afgelopen dagen, pfff.

dinsdag 27 augustus 2019 om 17:01
Bij mij is de 'best lekker zo'- fase ook wel voorbij. Gatverdamme, wat een ranzig kutweer. Vannacht geen oog dicht gedaan omdat ik telkens mijn bed uit dreef, en tegen dat ik van uitputting in slaap viel ging de wekker alweer. Wasserij was een oven. Buiten is het een oven. Woonkamer is inmiddels ook een oven, ondanks het feit dat zoon de gordijnen de hele dag dicht heeft gelaten. Bah, bah, driewerf bah.
Morgen gelukkig vrij, dan ga ik in de IJssel liggen. Netjes tussen de kribben hoor, ik ben niks engs van plan
Morgen gelukkig vrij, dan ga ik in de IJssel liggen. Netjes tussen de kribben hoor, ik ben niks engs van plan

dinsdag 27 augustus 2019 om 17:10
De eerste twee dagen dacht ik .. dit moet wel te doen zijn. Want het is een stukje minder warm als de vorige hittegolf, maar gisteren had ik het al moeilijker en vandaag is het echt afzien.. spring hier ook maar de douche onder. Hopelijk kan ik er dan weer even tegenaan. Hoefde gelukkig de deur niet uit vandaag, dus zit binnen maar wat spelletjes te doen. Netflixen nog geen optie in de woonkamer daar schijnt nu de zon op namelijk. En net wat lady*voldemort zegt, ook al zijn de gordijnen dicht. Het is een oven..
You can't make a rainbow without a little rain
dinsdag 27 augustus 2019 om 17:32
Oh mhoewaha, dat heb ik met Mattie van qmusic, wat was die belachelijk vrolijk vanochtend over het mooie weer.tanteslankie schreef: ↑27-08-2019 08:51Nee hoor. Zij houden van de zomer en verafschuwen de winter. En wij hebben een hekel aan de zomer en aanbidden de winter. Niks geks aan.
En als ik Gerard Ekdom ooit eens tegenkom dan sla ik m op zn bek. Mijn god, die man kweelt alleen maar over de zomer en komt bijna klaar op de radio als het 30+ graden is. En maar lullen over de bbq. Het is dat ik de muziek van Radio 10 zo leuk vind...

dinsdag 27 augustus 2019 om 17:38
Die hebben airco op het werk/thuis. Kan niet anders.
De AH bezorgers niet in hun busje voorin begreep ik net.
Deze was er ook klaar mee maar mocht niet zeuren tegen klanten. Ik heb hem een flesje koud water gegeven.
Zou ik echt nooit doen normaal, dingen geven aan bezorgers maar nu dacht ik echt .. wat een helbaan is dat nu.
Net als die van LV trouwens.

De AH bezorgers niet in hun busje voorin begreep ik net.
Deze was er ook klaar mee maar mocht niet zeuren tegen klanten. Ik heb hem een flesje koud water gegeven.
Zou ik echt nooit doen normaal, dingen geven aan bezorgers maar nu dacht ik echt .. wat een helbaan is dat nu.
Net als die van LV trouwens.

dinsdag 27 augustus 2019 om 20:54
Ik moet ook altijd even aan jou denken me dit weer in je wasserij. Ik ben zelf huishoudelijke hulp in een instelling en zweet me de pokke. Alles met de Franse slag deze dagen.Lady*Voldemort schreef: ↑27-08-2019 17:01Bij mij is de 'best lekker zo'- fase ook wel voorbij. Gatverdamme, wat een ranzig kutweer. Vannacht geen oog dicht gedaan omdat ik telkens mijn bed uit dreef, en tegen dat ik van uitputting in slaap viel ging de wekker alweer. Wasserij was een oven. Buiten is het een oven. Woonkamer is inmiddels ook een oven, ondanks het feit dat zoon de gordijnen de hele dag dicht heeft gelaten. Bah, bah, driewerf bah.
Morgen gelukkig vrij, dan ga ik in de IJssel liggen. Netjes tussen de kribben hoor, ik ben niks engs van plan![]()
En verder ben ik er klaar mee!!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-