Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Ik wil van de zomertijd af, erger me kapot aan die ellenlange middagen waar maar geen einde aan komt.
Vind het in de zomer juist zo gezellig en vakantieachtig als het vroeg donker is, dan flaneren alle mensen gezellig door de stad, alle lichtjes die overal zo gezellig branden, dan lijkt het net alsof je in het buitenland bent.

Ik hoop zo dat het afgeschaft wordt. Kan ook niet wachten op oktober.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag die zomertijd ook afgeschaft.
Des te eerder koelt het af!
FadeToBlack schreef:
26-08-2019 12:46
Nog 59 uur en dan is het woensdagavond en ga ik naar bed. En dan is het donderdag beter.
Ik ben zo verdrietig, er is geen ontsnappen aan, aan de hitte. Ik wil het niet, ik wil niet naar buiten.
En waarom worden we steeds belachelijk gemaakt door de zomerliefhebbers? Ik snap het niet.
Niet door allemaal, 2 ijsprinsesjes zijn beetje aan het rellen. Ik was zelfs aangenaam verrast door 1 persoon, die sloeg de spijker op de kop.

Ik ben niet verdrietig maar stik chagrijnig en probeer te begrijpen wat nou toch fijn is aan een warme buitenlucht, kom er maar niet achter.
Vd week lekker filmpje gekeken op Netflix; the Wave, heerlijk met prachtige beelden uit Noorwegen. Aanradertje voor je dip.
Ik zou ook blij zijn als die zomertijd afgeschaft wordt. Maar ik vraag me af of het er ooit van komt, het gaat allemaal zo stroperig
kitchenwitch schreef:
26-08-2019 17:04
Ik zou ook blij zijn als die zomertijd afgeschaft wordt. Maar ik vraag me af of het er ooit van komt, het gaat allemaal zo stroperig
Ja, ze willen het in Europees verband regelen en helaas krijgen de volkeren ook een stem en wij zijn maar heel klein. De Duitsers willen continue zomertijd, dus ik zie het somber in.
Cateautje schreef:
26-08-2019 17:07
Ja, ze willen het in Europees verband regelen en helaas krijgen de volkeren ook een stem en wij zijn maar heel klein. De Duitsers willen continue zomertijd, dus ik zie het somber in.
Ja, ik eigenlijk ook. Maar hoop doet leven, er zijn nog meer landen natuurlijk. Continue zomertijd lijkt me helemaal niks!
Pfff, ik ben het ook even zat hier. Mijn huis is onwijs warm en ik blijf daarom binnen bij mijn beestjes, zodat ik de airco kan laten draaien ( oud ding en laat ik niet draaien als ik wegga ). Alles potdicht, balkon is gloeiend heet, mijn benen zijn dik en bij alles wat ik doe, voel ik me slap en duizelig. Even een dutje doen lukt niet en het slapen ging vannacht ook voor geen meter.

Enige waar ik blij mee ben is dat de zon eerder ondergaat en dat het dus iets eerder iets minder warm is.

Heerlijk om hier gewoon ongegeneerd te mopperen zonder dat mensen vinden dat je je niet moet aanstellen. Ja, zomer vind ik ook echt wel fijn, maar deze temperaturen zorgen ervoor dat ik me gewoon echt niet lekker voel. Alsof ik daarvoor kies, zucht.
Of van die mensen die dan zeggen: je moet je ook rustig houden met dit weer. Joh, al hoef ik niet te werken en zit ik een hele dag op een stoel, dan heb ik er alsnog last van. Stom geneuzel.

Zo, dat moest ik even kwijt, haha. Nu even wat in huis doen hier.
Cateautje schreef:
26-08-2019 17:07
Ik ben ook doodsbenauwd dat we straks voor altijd deze rottijd hebben, ondanks alle experts die toch duidelijk laten weten dat dag heel slecht zou zijn... Zelf ben ik voor de Greenwich tijd aan houden. Maar ik denk dat iedereen in dit topic daar geen bezwaar tegen zou hebben. Die eindeloze avonden in de zomer zal niemand hier vrolijk van worden...
Ondertussen vreet ik me rond aan allerlei ijsjes om maar wat verkoeling te zoeken en omdat het gewoon lekker is :yum: .
Ligt het nou aan mij of voelt het veeeeel erger dan eind juli. Ik vind het om te stikken.
Gedver de zomertijd voor altijd, dat zou past echt de hel zijn. Nooit meer vroeg donker.
woesjje schreef:
26-08-2019 18:26
Ligt het nou aan mij of voelt het veeeeel erger dan eind juli. Ik vind het om te stikken.
Gedver de zomertijd voor altijd, dat zou past echt de hel zijn. Nooit meer vroeg donker.
Nee, toen was het veel erger.
Nog even een praktisch vraagje. Zijn hier toevallig mensen met ervaring met een plafondventilator? Helpt dat een beetje tegen de warmte? En als hij boven je bed gemonteerd is heb je dan kans op de tocht te liggen?
Blablabla97 schreef:
26-08-2019 18:16
Ik ben ook doodsbenauwd dat we straks voor altijd deze rottijd hebben, ondanks alle experts die toch duidelijk laten weten dat dag heel slecht zou zijn... Zelf ben ik voor de Greenwich tijd aan houden. Maar ik denk dat iedereen in dit topic daar geen bezwaar tegen zou hebben. Die eindeloze avonden in de zomer zal niemand hier vrolijk van worden...
Ondertussen vreet ik me rond aan allerlei ijsjes om maar wat verkoeling te zoeken en omdat het gewoon lekker is :yum: .
Hebben jullie ook allemaal de petitie getekend?
-Akeleila- schreef:
26-08-2019 18:50
Nog even een praktisch vraagje. Zijn hier toevallig mensen met ervaring met een plafondventilator? Helpt dat een beetje tegen de warmte? En als hij boven je bed gemonteerd is heb je dan kans op de tocht te liggen?
Plafond ventilator is natuurlijk beter dan niks, voelt als een briesje. Ik vind het toch fijn, maar verwacht geen wonderen. Op de tocht is iets wat in mijn ogen niet bestaat, kan mij niet genoeg waaien in mijn gezicht. Ben er ook nooit ziek van geworden.
Belino heet ie geloof ik, maakt absoluut geen geluid.
Het zou s nachts 15 graden zijn maar vannacht is het gewoon 19 beter. Afgelopen nacht was ook al zo warm....valt mij ook vies tegen. Zaterdag ging nog wel met een lekker windje maar dit ...yuk....
Hier nog een zomermopper.

Ik vind een "mooie" zomer altijd ontzettend onrustig. Al die fietsers al dan niet elektrisch, berichten op de radio/tv dat er enorme files zijn richting strand, dat BBQ gedoe dat je wordt opgedrongen door supermarkten, ieder dorp met een festival dat je niet mag missen, overvolle zwembaden en terrasjes.

Zal wel duidelijk zijn dat ik daar niet aan mee doe maar tegelijkertijd bekruipt me soms het gevoel dat je leuke dingen moét doen want lekker weer.

Als het 18 graden of lager is met een bewegende lucht, bij voorkeur grijs, ben ik in m'n element. Heerlijk, dan ben ik ook graag buiten en een stuk energieker.

Ik moet me echt door deze dagen heen slepen. Ben ook de uren aan het aftellen tot donderdag....
Vroeger als kind/puber kon ik geen genoeg van de zomer krijgen; vooral flaneren in badkleding en sexy zomer outfit vond ik fantastisch maar ja als je geen jonge vrije meid meer bent valt dat spannende gevoel weg; dan is het alleen nog maar warm.

Ik reken nog één warme dag morgen en daarna wordt het koeler. Ik vat het optimistisch op. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tja,wat mensen er nou zo leuk aan vinden om als pieren in een potje op het strand te liggen snap ik ook niet zo. Ik krijg het al benauwd als ik weer eens beelden van die krioelende massa op het journaal zie....
Ik ben best graag "onder de mensen", maar dat zijn er wel heel erg veel.
Utopia2016 schreef:
26-08-2019 20:06
Plafond ventilator is natuurlijk beter dan niks, voelt als een briesje. Ik vind het toch fijn, maar verwacht geen wonderen. Op de tocht is iets wat in mijn ogen niet bestaat, kan mij niet genoeg waaien in mijn gezicht. Ben er ook nooit ziek van geworden.
Belino heet ie geloof ik, maakt absoluut geen geluid.

Oké, dankjewel! Nee, ik verwacht geen wonderen. Maar nu hebben we niets. Geen airco, geen ventilator. Alleen stilstaande warme lucht. Dus een briesje klinkt al goed. Goed ook om te horen dat hij geen geluid maakt.
Morgen nog 30+ en dan woensdag in grote delen van het land al onder de 30 graden. Hier 27. Oké, nog steeds allesbehalve fijn, maar toch al iets minder dan eerst verwacht.

En volgende week de hele week onder de 20 graden en regenachtig!
Jaa ik zag het idd op weeronline, volgende week alleen maar wolkjes met regen en onder de 20 graden!! Dat geeft de mens weer wat moed.

Ik snap trouwens echt totaal niet dat op weeronline.nl (en veel andere weersites) dagen als vandaag een 9 krijgen als cijfer. Wat is hier leuk aan? Ook al hou je dan misschien meer van de zomer dan wij, wat is er leuk aan 33 graden? Ik begrijp het soms echt niet en word ook gestoord van hoe positief het weer op tv wordt gepresenteerd bij dit soort temperaturen.

Succes allen de komende nacht.
Nougatine schreef:
26-08-2019 20:31
Hier nog een zomermopper.

Ik vind een "mooie" zomer altijd ontzettend onrustig. Al die fietsers al dan niet elektrisch, berichten op de radio/tv dat er enorme files zijn richting strand, dat BBQ gedoe dat je wordt opgedrongen door supermarkten, ieder dorp met een festival dat je niet mag missen, overvolle zwembaden en terrasjes.

Zal wel duidelijk zijn dat ik daar niet aan mee doe maar tegelijkertijd bekruipt me soms het gevoel dat je leuke dingen moét doen want lekker weer.

Als het 18 graden of lager is met een bewegende lucht, bij voorkeur grijs, ben ik in m'n element. Heerlijk, dan ben ik ook graag buiten en een stuk energieker.

Ik moet me echt door deze dagen heen slepen. Ben ook de uren aan het aftellen tot donderdag....
Typisch gevalletje fomo, ik ben gelukkig een echte jomo: joy of missing out.
Mocht ik een vlaag van fomo hebben, hoef ik maar deel te nemen aan het één of ander om tijdens of na afloop me weer te realiseren dat er niks gaat boven een avondje lekker thuis gniffel.
kitchenwitch schreef:
26-08-2019 21:36
Tja,wat mensen er nou zo leuk aan vinden om als pieren in een potje op het strand te liggen snap ik ook niet zo. Ik krijg het al benauwd als ik weer eens beelden van die krioelende massa op het journaal zie....
Ik ben best graag "onder de mensen", maar dat zijn er wel heel erg veel.
Daaruit verraadt zich toch dat de mensen heel erg in de verte van de reptielen afstammen; die hebben ook de zon nodig om op te warmen. ;-)

Ik vind de zon soms echt heel lekker aanvoelen maar dan heb je precies de goede temperatuur nodig. Is het maar iets te warm dan vind ik er al niets meer aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Utopia2016 schreef:
26-08-2019 22:12
Typisch gevalletje fomo, ik ben gelukkig een echte jomo: joy of missing out.
Mocht ik een vlaag van fomo hebben, hoef ik maar deel te nemen aan het één of ander om tijdens of na afloop me weer te realiseren dat er niks gaat boven een avondje lekker thuis gniffel.
Jomo. Nog nooit van gehoord, maar geniaal, haha. Die ga ik achter mijn naam plakken 😂
Ik heb dat ook Nougatine...
Ook dat onrustige gevoel terwijl ik helemaal geen fut heb om van alles te ondernemen.
Dat heb ik inderdaad pas weer als het minimaal een graad of 10 koeler is.

Ook altijd weer die vragen;'Wat heb jij allemaal nog gedaan met dit mooie weer?' :nut: want een middagje series kijken is dan ineens not done ofzo.

Maar de weersvoorspellingen zijn bijgesteld zag ik :)
Het wordt na donderdag steeds koeler met kans op regen.

En inderdaad die zomertijd mag van mij ook afgeschaft worden... Ik ben blij dat het nu al iets eerder donker is. Die ellenlange dagen, wordt er ook heel nerveus van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven