Reizen met baby

28-08-2019 15:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva,

Wij gaan binnenkort reizen met een baby van drie maanden. De vlucht zal zo’n 4,5-5 uur zijn. Zijn er meerdere stellen die zoiets hebben gedaan? We gaan op familiebezoek naar Nederland voor een specifieke gelegenheid. We wonen dus buiten Nederland op het moment.

Enige tips? Wat namen jullie wel/niet mee? Wat is handig om aan te denken? Kan een kolf ook makkelijk meegenomen worden?

Dank jullie.
Hakuna Matata
Kindje is nog zó jong, dat gaat redelijk vanzelf verwacht ik. In de handbagage in elk geval setje reservekleding (ook iets voor jezelf in geval van spugen), genoeg luiers en billendoekjes en twee hydrofielen/Spuugdoekjes voor het grijpen. Misschien een speeltje maar eigenlijk niet eens nodig met die leeftijd. Aangezien je bv geeft, scheelt het een hoop gedoe met slepen met flessen en dergelijke.

Kolf kan in je ruimbagage sowieso zonder probleem en in handbagage is t vooral zwaar en onhandig lijkt me en heb je m toch niet nodig.

Aanrader is een draagzak/doek, veel makkelijker en handzamer dan een kinderwagen. Kinderwagen zou ik thuis laten want in het vliegtuig gaan ze er vrij hardhandig mee om en je wilt niet dat hij stuk gaat. Vraag je familie in NL evt van tevoren of ze ergens een kinderwagen kunnen lenen voor de tijd dat je daar bent, is meestal geen probleem. Kinderwagen kan met 3 maanden ook nog prima als bed dienen, dus daar hoef je dan verder ook zelf niks voor te regelen.

Verder niet te veel gaan slepen. In NL kun je alles evt kopen wat je nodig hebt, en je bent bij familie dus je kunt ook gewoon wassen.
Ja hoor, met 12 weken gingen wij ook voor het eerst 5 uur vliegen en met 8 maanden zelfs 20 uur vliegen (Australië - Nederland)
Met 3 maanden is het nog heel makkelijk, speen en spugdoekje bij de hand en voor het reizen zelf vind ik ook wegwerp verschoonmatjes echt heel handig.
Je bent sowieso niet het eerste stel dat zoiets heeft gedaan. Komt goed :-)
Gewoon meenemen wat je normaal meeneemt op een uitje plus wat extra schone kleren en een hydrofiel. Slepen met flessen is mi ook geen enkel issue. Neem 2 flesjes mee en klaar ben je. Warm water etc mag je allemaal meenemen omdat er sprake is van 'baby food' heb je geen issues bij security. Oh ik vond een draagzak handig, scheelt gezeul.
Eens met wat Minik zegt, kinderwagen lenen en dat idd als bedje gebruiken..

Wil niet je topic stelen maar weet iemand of je bijvoorbeeld sudocreme mag meenemen (125 gr pot) in handbagage? Ivm vloeibare Max 100 ml mag zijn..

Wij gaan morgen vliegen (1 uur en dan overstap en dan nog 8 uur) ik heb ook genoeg hydrofiele doeken, gebruik dat ook om mezelf te bedekken tijdens het voeden, weet niet welke maatschappij je vliegt, 5 uur zou zomaar midden oosten kunnen zijn, en wat hun beleid is mbt borstvoeden aan boord? Meen me te herinneren dat er laatst een akkefietje was aan boord met borstvoeding, kan het me niet meer precies voor de geest halen, dacht dat t Klm was? Naja ik vlieg morgen Klm, zal wel kijken hoe of wat..
Xxl hydrofiel is ook lekker, en een verschonings matje voor op dat plankje gebruiken Wij ook vaak..extra speentje als je dat gebruikt, voor als hij/zij hem laat vallen..

Dat is het wel zon beetje..

Goeie reis alvast!
Oja misschien een plastic tasje voor vieze kleertjes, (note to myself: die moet ik zelf ook nog inpakken) 😬
Appletree, sudocrem twijfel ik.. zolang dingen voor de baby zijn mag heel veel, op Schiphol doen ze überhaupt niet meer moeilijk over vloeistoffen, maar waar je dan weer vandaan vliegt mogelijk wel. Heb je niet nog zo’n klein probeerpotje? En dan de grote in je ruimbagage?
Aanleggen tijdens opstijgen en landen.
Star² schreef: ↑
28-08-2019 15:45
Aanleggen tijdens opstijgen en landen.
nou, dat ja
en eigenlijk zo'n beetje de hele route
Minik schreef: ↑
28-08-2019 15:43
Appletree, sudocrem twijfel ik.. zolang dingen voor de baby zijn mag heel veel, op Schiphol doen ze überhaupt niet meer moeilijk over vloeistoffen, maar waar je dan weer vandaan vliegt mogelijk wel. Heb je niet nog zo’n klein probeerpotje? En dan de grote in je ruimbagage?
Officieel mag een grote pot niet want de ontheffing voor vloeistoffen geldt eigenlijk voor baby eten en drinken. En de baby eet geen sudo, althans, niet als maaltijd. Op schiphol komt het wrs wel goed, of koop dus een klein potje of doe eens gek, 5 uur zonder sudo.
Wij vlogen voor het eerst met kind toen hij 9 of 10 weken was, ook familiebezoek. Het was peanuts vergeleken met nu (bijna 2). Ik heb 'm tijdens het opstijgen aan de borst gelegd en hij heeft de rest van de reis geslapen (grote hydrofiel mee is fijn inderdaad). Terugweg heeft hij minder geslapen en was dus iets intensiever maar met een paar boekjes, een rammelaar en een beetje rondkijken ben je er wel.

Ik heb toen een draagzak meegenomen en de kinderwagen met maxicosi direct met de bagage ingecheckt (in zo'n grote zak).

Voor onderweg zou ik nog schone kleding voor jezelf en baby meenemen en ziplockzakjes voor eventuele doorgelekte kleding.
Wat Star zegt; aanleggen tijdens opstijgen en landen. Ik ben toen mijn dochter 4 maanden was voor een lang weekend naar Istanbul gegaan. Was eigenlijk goed te doen. Ik reis liever met een baby dan met een dreumes, peuter, kleuter...

Appeltree; borstvoeden mag gewoon hoor! KLM verzocht de passagiers om dat discreet te doen en dat leidde, best terecht, nogal tot tumult, mede door de ongelukkige woord keuze van KLM. Ik nam zelf wel een doek mee - gewoon omdat ik dat zelf prettig vond, maar het zou echt belachelijk zijn als een maatschappij dat zou verbieden...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En natuurlijk kan een kolf makkelijk mee, gewoon in je koffer stoppen. Maar denk je dan te moeten kolven met je kind 24/7 (neem ik aan) in de buurt? Want eventueel daar opgebouwde voorraad kun je niet zomaar makkelijk meenemen.
Oh maxicosi is een goed punt, ook proberen te lenen in NL! Je wilt m echt niet in het vliegtuig, ze smijten met bagage en dat moet nou juist niet met een maxicosi. Of zo’n beschermzak eromheen maar zelfs dan zou ik het gewoon niet doen.
28-08-2019 15:52
Oh maxicosi is een goed punt, ook proberen te lenen in NL! Je wilt m echt niet in het vliegtuig, ze smijten met bagage en dat moet nou juist niet met een maxicosi. Of zo’n beschermzak eromheen maar zelfs dan zou ik het gewoon niet doen.
Ja wij hebben dat dus wel gedaan en is goed gekomen. Met onderstel van de kinderwagen in zo'n grote zak en daardoor is het odd-size bagage. En daar smijten ze niet zo mee meestal. Maar als je hem kunt lenen is dat alleen maar makkelijk, scheelt gesjouw.
28-08-2019 15:43
https://www.bol.com/nl/p/travel-reisfle ... _kQAvD_BwE

zoiets, is vast ook te koop, waar jij woont
Appletree86 schreef: ↑
28-08-2019 15:38
Eens met wat Minik zegt, kinderwagen lenen en dat idd als bedje gebruiken..

Wil niet je topic stelen maar weet iemand of je bijvoorbeeld sudocreme mag meenemen (125 gr pot) in handbagage? Ivm vloeibare Max 100 ml mag zijn..

Wij gaan morgen vliegen (1 uur en dan overstap en dan nog 8 uur) ik heb ook genoeg hydrofiele doeken, gebruik dat ook om mezelf te bedekken tijdens het voeden, weet niet welke maatschappij je vliegt, 5 uur zou zomaar midden oosten kunnen zijn, en wat hun beleid is mbt borstvoeden aan boord? Meen me te herinneren dat er laatst een akkefietje was aan boord met borstvoeding, kan het me niet meer precies voor de geest halen, dacht dat t Klm was? Naja ik vlieg morgen Klm, zal wel kijken hoe of wat..
Xxl hydrofiel is ook lekker, en een verschonings matje voor op dat plankje gebruiken Wij ook vaak..extra speentje als je dat gebruikt, voor als hij/zij hem laat vallen..

Dat is het wel zon beetje..

Goeie reis alvast!
KLM vanaf San Francisco. Zelf weleens gevoed op Emirates vlucht naar dubai waar de steward aanbood mijn peuterdochter even bezig te houden zodat ik rustig baby kon voeden. Supergoede fijne service en totaal niet veroordelend, snap ook niet waarom die link met Midden-Oosten wordt gelegd.
Volgens de islam hebben kinderen recht op 2 jaar borstvoeding dus vanuit dat oogpunt zou het alleen maar aangemoedigd kunnen worden.
MadameJean schreef: ↑
28-08-2019 16:02
KLM vanaf San Francisco. Zelf weleens gevoed op Emirates vlucht naar dubai waar de steward aanbood mijn peuterdochter even bezig te houden zodat ik rustig baby kon voeden. Supergoede fijne service en totaal niet veroordelend, snap ook niet waarom die link met Midden-Oosten wordt gelegd.
Vanwege het laten zien van blote borsten bij het voeden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Midden-Oosten inderdaad en hier wordt borstvoeding heel erg gepromoot. In zoverre dat het me zelfs ‘moeilijk’ lijkt alternatieve voeding te geven, want ze zijn hier nogal duidelijk pro-borstvoeding.

Borstvoeden in het openbaar is hier ook erg normaal, maar wel de bedoeling dat het discreet wordt gedaan. Nou, precies zoals ik het doe eigenlijk. Dat betreft geen issues.

Verder: super tips allemaal. Ik zal het topic ook mijn man laten lezen. Het tripje naar Nederland gaat vast heel leuk worden. We hebben er in ieder geval erg veel zin in!
Hakuna Matata
calvijn1 schreef: ↑
28-08-2019 16:34
Vanwege het laten zien van blote borsten bij het voeden.
Ja, dat snap ik. Ik vind dat is nogal kort door de bocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven