Beesten in mijn bed!
woensdag 28 augustus 2019 om 23:49
Ok ik geef toe het zijn honden en ze liggen er op uitnodiging
Normaal mogen ze niet op het meubilair komen maar ik was vanavond ineens een tikje melancholisch dus nu liggen we met zn allen op het grote bed (mijn bed dus) en ze liggen zo heerlijk te genieten en te snurken!
Het is bijna nog heerlijker omdat het natuurlijk niet is toegestaan.
De ene verhaart wel dus dat wordt morgen mijn bed verschonen maar dat is het wel een keertje waard. De ander is een aso en wil heel veel ruimte en aandacht en kruipt bijna op me en wil vooral zijn kop onder mijn hand dus typen is nu best lastig.
Wie heeft er ook beesten in zijn bed?
Normaal mogen ze niet op het meubilair komen maar ik was vanavond ineens een tikje melancholisch dus nu liggen we met zn allen op het grote bed (mijn bed dus) en ze liggen zo heerlijk te genieten en te snurken!
Het is bijna nog heerlijker omdat het natuurlijk niet is toegestaan.
De ene verhaart wel dus dat wordt morgen mijn bed verschonen maar dat is het wel een keertje waard. De ander is een aso en wil heel veel ruimte en aandacht en kruipt bijna op me en wil vooral zijn kop onder mijn hand dus typen is nu best lastig.
Wie heeft er ook beesten in zijn bed?
donderdag 29 augustus 2019 om 07:19
donderdag 29 augustus 2019 om 07:22
Bij mijn thuis mochten ook geen dieren op bed, en zelf had ik die regel ook jarenlang. Maar als dieren niet (meer) alleen kunnen zijn, dan gaat voor mij hun welzijn boven hygiëne.Honingbloesem schreef: ↑29-08-2019 06:55Ik had vroeger dieren allemal overleden maar die mochten niet in mijn bed. Dat vind ik niet prettig zelfs vies! Dit heb ik ook zo vanuit hus meegekregen niet de beesten op het bed. Maar iedereen moet lekker doen wat hij/zij wilt.
De hond mag van mij alleen op bed en niet onder de dekens. En ik heb een extra laken als een soort sprei over mijn bed liggen wat ik dagelijks verschoon (wat ook wel nodig is). Dat scheelt wel in de troep, maar helemaal foolproof is het niet.
donderdag 29 augustus 2019 om 07:33
Mijn hond gaat beschermend over me heen liggen als mijn man mij in de ochtend wakker probeert te maken. Normaal is hij niet zo vlot, maar dan lijkt het wel of hij door een wesp gestoken wordt, zo snel als hij opeens is. Hij heeft alleen niet door dat ik door zijn 90 kilo alsnog wakker word.
donderdag 29 augustus 2019 om 07:42
Sterkte Bladora-Bladora- schreef: ↑29-08-2019 03:09De vorige eigenaars van deze hond (we hebben hem gekregen toen hij 1,5 jaar was) vonden het leuk hem trucjes te leren, zo ook het openen van deuren.
Mijn vorige hond had zichzelf dat aangeleerd.
Ik slaap op m’n rug en hij ligt dan meestal ook op z’n rug, tegen mij aan, poten omhoog en not a care in the worldlijkt het. Soms ligt hij ook met z’n kop om m’n buik als ik wakker word, of met z’n snoet genesteld in mijn nek en een poot over me heen.
Zo ligt de mijne ook vaak als ik wakker word; op zijn rug, zij of buik, strak tegen me aan met zijn kop naast me op het kussen en zijn pootjes in de lucht of over mij heen. En altijd zo dat ik op het randje van het bed lig en hij ca. 80% van mijn matras in beslag neemt. Ook als man al opgestaan is, komt het niet in hem op om aan zijn kant van het bed verder te slapen.
donderdag 29 augustus 2019 om 08:14
Al die verhalen
Toen we nog twee poezen hadden lag er vaak een bij mij en een bij man. En geen wekker meer nodig want de dames waren van de klok. Stipt 7 begon het knor-kopjes-lik in gezichten en wals festijn. ♡
Nu er nog maar eentje hier woont is het bed ritueel iets verandert. De poes geeft tegen een uur of elf vaak aan 'dat het tijd is' en gaat dan naar boven naar haar krabpaal. Mijn man ligt vaak als eerste. Zodra ik in bed lig en het licht uitknip, hoor je een sprong vanaf de ton, getrippel op de vloer, een sprong op het bed en dan steeds luider wordend geknor. Dan komt ze even buurten bij beide en binnen twee minuten ligt ze op de benen of buik van man en gaan we alledrie tevreden slapen. En stipt 7 begint ze haar knor-kopjes-lik in gezicht en wals festijn bij man. En alleen bij man want ze weet dat het bij mij toch geen zin heeft.
Toen we nog twee poezen hadden lag er vaak een bij mij en een bij man. En geen wekker meer nodig want de dames waren van de klok. Stipt 7 begon het knor-kopjes-lik in gezichten en wals festijn. ♡
Nu er nog maar eentje hier woont is het bed ritueel iets verandert. De poes geeft tegen een uur of elf vaak aan 'dat het tijd is' en gaat dan naar boven naar haar krabpaal. Mijn man ligt vaak als eerste. Zodra ik in bed lig en het licht uitknip, hoor je een sprong vanaf de ton, getrippel op de vloer, een sprong op het bed en dan steeds luider wordend geknor. Dan komt ze even buurten bij beide en binnen twee minuten ligt ze op de benen of buik van man en gaan we alledrie tevreden slapen. En stipt 7 begint ze haar knor-kopjes-lik in gezicht en wals festijn bij man. En alleen bij man want ze weet dat het bij mij toch geen zin heeft.
donderdag 29 augustus 2019 om 08:37
Ik neem de poezen wel eens mee naar boven, vooral als mijn man nog even beneden blijft.
Maar na een paar uur, heb ik spijt. Vaak gaan ze klooien... Kasten open maken etc.
En als ze al gaan liggen, dan hij OP mijn oor en Zij zo dat ik me niet meer draaien kan.
Dan moeten ze toch weer beneden slapen.
En 's morgens gaan ze beneden zo hard tegen de deur rammen, dat wij wakker worden.
Maar na een paar uur, heb ik spijt. Vaak gaan ze klooien... Kasten open maken etc.
En als ze al gaan liggen, dan hij OP mijn oor en Zij zo dat ik me niet meer draaien kan.
Dan moeten ze toch weer beneden slapen.
En 's morgens gaan ze beneden zo hard tegen de deur rammen, dat wij wakker worden.
donderdag 29 augustus 2019 om 08:53
donderdag 29 augustus 2019 om 09:00
Ik heb weleens een paar kilo kat op mijn hoofd. Dan gaat dat beestje op het hoofdbord liggen en wil dan stoeien, gaat dan meppen enseau, heel schattig maar verliest nog weleens de balans.gizzmo-returns schreef: ↑29-08-2019 08:372 x 6 kilo kat op mijn helft, bij man gaan ze niet liggen. Liefst zo dicht mogelijk tegen me aan.![]()
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 29 augustus 2019 om 09:03
Oooh wat een lief topic!
Ik heb een 2p bed en ben alleen. Toen ik 3 jaar geleden mijn hondje als puppy kreeg, sliep ze boven bij mij op de slaapkamer in een bench. Dat ging prima, maar ik vond het zo ongezellig. Ik haalde haar 's morgens lekker op bed en dat was echt een feestje. Ik ben me toen al snel gaan afvragen waarom ik haar niet gewoon op bed zou laten. Eigenlijk alleen om wat anderen ervan zouden kunnen vinden. Sindsdien slaapt ze naast mij op bed. Ik vind het heel fijn. Als het koud is dan kruipt ze bij me onder de deken, maar ze ligt vooral aan haar kant van het bed. Ik slaap veel rustiger zo met haar bij me. Als ze ergens logeert of als ze loops is dan slaapt ze gewoon beneden. Dat vindt ze dan ook wel prima.
Elke ochtend als ik wakker word dan zeg ik standaard: "een hele goede morgen op deze dag zonder zorgen!". Dan gaat ze kwispelen en komt bij md liggen. Ze legt dan altijd een voorpootje op mijn gezicht, en gaat dan nog harder kwispelen. Ze maakt me echt blij!!
Ik heb een 2p bed en ben alleen. Toen ik 3 jaar geleden mijn hondje als puppy kreeg, sliep ze boven bij mij op de slaapkamer in een bench. Dat ging prima, maar ik vond het zo ongezellig. Ik haalde haar 's morgens lekker op bed en dat was echt een feestje. Ik ben me toen al snel gaan afvragen waarom ik haar niet gewoon op bed zou laten. Eigenlijk alleen om wat anderen ervan zouden kunnen vinden. Sindsdien slaapt ze naast mij op bed. Ik vind het heel fijn. Als het koud is dan kruipt ze bij me onder de deken, maar ze ligt vooral aan haar kant van het bed. Ik slaap veel rustiger zo met haar bij me. Als ze ergens logeert of als ze loops is dan slaapt ze gewoon beneden. Dat vindt ze dan ook wel prima.
Elke ochtend als ik wakker word dan zeg ik standaard: "een hele goede morgen op deze dag zonder zorgen!". Dan gaat ze kwispelen en komt bij md liggen. Ze legt dan altijd een voorpootje op mijn gezicht, en gaat dan nog harder kwispelen. Ze maakt me echt blij!!
donderdag 29 augustus 2019 om 09:03
Haha, ja natuurlijk. Ik ben weleens wakker geworden, plat tegen de muur gedrukt en poes zo ernaastClumsyNinja schreef: ↑29-08-2019 08:53Nou het was niet mijn beste nacht slaap want er moest erg vaak van positie gewisseld worden waarbij ze allebei probeerden nóg dichter bij mij te liggen en ik mijn laatste vierkante meter matras probeerde te verdedigen.
Maar er was wel veel liefde en tevreden gesnurk en diepe zuchten![]()

Poten tegen mij aan natuurlijk.
donderdag 29 augustus 2019 om 09:18
Jaaaa, ik ook. Die ene die me tegen de muur drukte kwam ook altijd in mijn holletje onder het dekbed. Zij kwam zelfs met 30 graden, als ik lag uit te zweten in mijn oksel liggen;)poldervrouw schreef: ↑29-08-2019 09:09Ik heb (Oosterse) katten en die doe ik geen groter plezier dan in mijn bed te laten slapen. 1 slaapt altijd onder mijn dekbed. En maar knorren![]()
donderdag 29 augustus 2019 om 09:21
dito!poldervrouw schreef: ↑29-08-2019 09:09Ik heb (Oosterse) katten en die doe ik geen groter plezier dan in mijn bed te laten slapen. 1 slaapt altijd onder mijn dekbed. En maar knorren![]()
donderdag 29 augustus 2019 om 09:25
donderdag 29 augustus 2019 om 09:27
Ik heb nu wel lichte spijt dat ik mijn honden niet ook het commando 'feestje' heb geleerd want dat klinkt wel erg leuk. Ik zeg gewoon: willen jullie even op bed dan? En dat verstaan ze dus helemaal prima.
Ik heb gewerkt als hondentrainer en daar mijn cursisten altijd verteld dat ze korte, duidelijke commando's voor hun hond moeten gebruiken. Maar zelf hou ik me daar niet aan en gebruik volzinnen voor alles. Gelukkig heb ik hele slimme hondjes
Ik heb gewerkt als hondentrainer en daar mijn cursisten altijd verteld dat ze korte, duidelijke commando's voor hun hond moeten gebruiken. Maar zelf hou ik me daar niet aan en gebruik volzinnen voor alles. Gelukkig heb ik hele slimme hondjes
donderdag 29 augustus 2019 om 09:33
Mijn katten kennen:ClumsyNinja schreef: ↑29-08-2019 09:27Ik heb nu wel lichte spijt dat ik mijn honden niet ook het commando 'feestje' heb geleerd want dat klinkt wel erg leuk. Ik zeg gewoon: willen jullie even op bed dan? En dat verstaan ze dus helemaal prima.
Ik heb gewerkt als hondentrainer en daar mijn cursisten altijd verteld dat ze korte, duidelijke commando's voor hun hond moeten gebruiken. Maar zelf hou ik me daar niet aan en gebruik volzinnen voor alles. Gelukkig heb ik hele slimme hondjes![]()
Eten (joh)
Buiten (ze mogen alleen onder begeleiding of aan tuigje)
en hun namen
en
Opvallend, de kater herkent de naam van onze jongste.
Als ik haar naam noemt, kijkt hij echt de goeie kant op.
donderdag 29 augustus 2019 om 09:43
Oh ja bij katten zal het wel anders zijn (hoewel ik die er ook nog wel van kan verdenken dat ze wel meer begrijpen maar het gewoon de moeite niet waard vinden). Mijn honden hebben héél ruime woordenschatten. De jongste weet zelfs wat 'straks' betekent. Bijvoorbeeld als hij het tijd vindt om te gaan lopen en ik heb nog geen zin en zeg 'nee we gaan straks' dan gaat hij weer rustig liggen en komt zich na 10/15 minuten opnieuw melden. Knappe hond want dat klopt meestal.
De oudste kon al haar speelgoed uit elkaar houden. Dus ik had alles benoemd en dan kon ze het juiste gaan pakken. Maar goed die is nu bijna doof dus dat lukt niet meer. En ze pikken dus zinnen op uit gesprekken en reageren daarop.
Soms denk ik wel dat ik kleine cia-agentjes opgeleid heb zoveel weten ze van mij!
donderdag 29 augustus 2019 om 09:46
Katten schijnen veel woorden te begrijpen, maar geen zin te hebben om te luisterenClumsyNinja schreef: ↑29-08-2019 09:43Oh ja bij katten zal het wel anders zijn. Mijn honden hebben héél ruime woordenschatten. De jongste weet zelfs wat 'straks' betekent. Bijvoorbeeld als hij het tijd vindt om te gaan lopen en ik heb nog geen zin en zeg 'nee we gaan straks' dan gaat hij weer rustig liggen en komt zich na 10/15 minuten opnieuw melden. Slimme hond want dat klopt meestal.
De oudste kon al haar speelgoed uit elkaar houden. Dus ik had alles benoemd en dan kon ze het juiste gaan pakken. Maar goed die is nu bijna doof dus dat lukt niet meer. En ze pikken dus zinnen op uit gesprekken en reageren daarop.
Soms denk ik wel dat ik kleine cia-agentjes opgeleid heb zoveel weten ze van mij!
Vooral niet naar commando's
Volgens mij 1 van de belangrijkste verschillen tussen katten&hondenmensen.
Hondenmensen vinden het leuk dat hun hond luistert, kattenmensen vinden het leuk, dat hun kat niet luistert.
donderdag 29 augustus 2019 om 09:49
donderdag 29 augustus 2019 om 10:06
In de vakanties slapen twee honden in bed.
Ze starten bij het voeteneind en kruipe; s’nachts naar boven, als het hun te warm wordt .
Dan worden we wakker van een snurkende hond tussen ons in met haar hoofd op mijn kussen.
De andere hond ligt stevig tegen de rug van mijn man.
Het is elke vakantie vechten om een plekje in bed,
Ze starten bij het voeteneind en kruipe; s’nachts naar boven, als het hun te warm wordt .
Dan worden we wakker van een snurkende hond tussen ons in met haar hoofd op mijn kussen.
De andere hond ligt stevig tegen de rug van mijn man.
Het is elke vakantie vechten om een plekje in bed,