Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 1 september 2019 om 00:33
Mag ik dit topic ook gebruiken om na te praten over mijn overburen? Want ik wil even klagen maar een heel topic openen is ook weer zo wat.
Ergens in het appartementengebouw bij mij tegenover staat echt mallotig hard muziek aan en ik wil slapen - met mijn raam open als het even kan. Ik weet niet uit welk appartement het komt dus ik kan niet eens beleefd (boos!) gaan aanbellen. Maar die mensen hebben toch ook boven en onderburen? Als ik het al zo hard hoor moet het daar helemaal niet uit te houden zijn.
Oh en het ergste; het is niet eens een cd, het is Arrow Classic Rock?!?!
Ergens in het appartementengebouw bij mij tegenover staat echt mallotig hard muziek aan en ik wil slapen - met mijn raam open als het even kan. Ik weet niet uit welk appartement het komt dus ik kan niet eens beleefd (boos!) gaan aanbellen. Maar die mensen hebben toch ook boven en onderburen? Als ik het al zo hard hoor moet het daar helemaal niet uit te houden zijn.
Oh en het ergste; het is niet eens een cd, het is Arrow Classic Rock?!?!

zondag 1 september 2019 om 00:42
Ik zit hier mee te genieten van Ground Zero. En als ik het nou nog goed kon horen, maar het is net te ver weg zodat het blijft bij een soort onderaards gerommel, alsof er hier in de uiterwaarden een vulkaan groeiende is die ieder moment kan erumperen.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:33Mag ik dit topic ook gebruiken om na te praten over mijn overburen? Want ik wil even klagen maar een heel topic openen is ook weer zo wat.
Oh en het ergste; het is niet eens een cd, het is Arrow Classic Rock?!?!![]()
Maar ik troost me maar met de gedachte dat het maar één keer per jaar Ground Zero is en dat die kinders af en toe ook hun lolletje moeten hebben hier in die gezapige Achterhoek.

zondag 1 september 2019 om 00:44
Ik zou uit het raam springen. Of de politie bellen.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:33Mag ik dit topic ook gebruiken om na te praten over mijn overburen? Want ik wil even klagen maar een heel topic openen is ook weer zo wat.
Oh en het ergste; het is niet eens een cd, het is Arrow Classic Rock?!?!![]()

zondag 1 september 2019 om 00:48
Nou echt he, ik sta op het punt. Hallo ik wil graag de smaakpolitie spreken?
Kan echt niet dit. En het allerstomste is dat ik net al lekker op de bank lag te half-slapen maar heb even honden uitgelaten en wil nu echt naar bed, en nu dus klaarwakker met een slechte soundtrack. Ik wil geen rock 'n roll op zaterdagnacht. Ik wil gewoon suf vroeg slapen een keertje, moet toch kunnen verdorie.

zondag 1 september 2019 om 00:50
Ze hebben een festival ground zero genoemd? Oh, dan ben ik misschien wel weer een sneeuwvlokkerige millennal maar dat vind ik eigenlijk best ongepast.Lady*Voldemort schreef: ↑01-09-2019 00:42Ik zit hier mee te genieten van Ground Zero. En als ik het nou nog goed kon horen, maar het is net te ver weg zodat het blijft bij een soort onderaards gerommel, alsof er hier in de uiterwaarden een vulkaan groeiende is die ieder moment kan erumperen.
Maar ik troost me maar met de gedachte dat het maar één keer per jaar Ground Zero is en dat die kinders af en toe ook hun lolletje moeten hebben hier in die gezapige Achterhoek.

zondag 1 september 2019 om 00:51
Lekker oordopjes in en white noice aan.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:48Nou echt he, ik sta op het punt. Hallo ik wil graag de smaakpolitie spreken?
Kan echt niet dit. En het allerstomste is dat ik net al lekker op de bank lag te half-slapen maar heb even honden uitgelaten en wil nu echt naar bed, en nu dus klaarwakker met een slechte soundtrack. Ik wil geen rock 'n roll op zaterdagnacht. Ik wil gewoon suf vroeg slapen een keertje, moet toch kunnen verdorie.
Ik heb vanavond uren lang naar de blaffende Spaanse kuthonden van de nieuwe buurvrouw zitten luisteren. Ook zo fijn.

zondag 1 september 2019 om 00:52
Ground zero is een gebruikelijke term, dus waarom niet.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:50Ze hebben een festival ground zero genoemd? Oh, dan ben ik misschien wel weer een sneeuwvlokkerige millennal maar dat vind ik eigenlijk best ongepast.

zondag 1 september 2019 om 00:57
Oh dan zal ik wel een verkeerde associatie hebben, ik dacht dat het altijd de plek was van een ontploffing of explosie, ik associeer het met het WTC en met Hiroshima en Nagasaki. Niet echt mega feestelijke aangelegenheden.

zondag 1 september 2019 om 00:59
Het wordt ook voor niet ontplofte sites gebruikt. Dan nog til ik er niet zo aan.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:57Oh dan zal ik wel een verkeerde associatie hebben, ik dacht dat het altijd de plek was van een ontploffing of explosie, ik associeer het met het WTC en met Hiroshima en Nagasaki. Niet echt mega feestelijke aangelegenheden.

zondag 1 september 2019 om 01:12
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Maar ik ben dan ook een vijftiger, gehard in de storm des levens.ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:50Ze hebben een festival ground zero genoemd? Oh, dan ben ik misschien wel weer een sneeuwvlokkerige millennal maar dat vind ik eigenlijk best ongepast.

zondag 1 september 2019 om 02:18
Ik ook, maar goed, als ik een ruime week eerder was geboren was ik dan ook geen millennial geweest, dus ik tel niet echt. Ik denk vooral aan muziek waarvan je van je sokken geblazen wordt, en dat is meestal positief. Tenzij ik het geen mooie muziek vind dan.Lady*Voldemort schreef: ↑01-09-2019 01:12Ik vind het wel grappig eigenlijk. Maar ik ben dan ook een vijftiger, gehard in de storm des levens.

zondag 1 september 2019 om 08:23
Je hebt gelijk wat de betekenis betreft:ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:57Oh dan zal ik wel een verkeerde associatie hebben, ik dacht dat het altijd de plek was van een ontploffing of explosie, ik associeer het met het WTC en met Hiroshima en Nagasaki. Niet echt mega feestelijke aangelegenheden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ground_zero
Verder ben ik in dit geval van kamp LV, maar maakt het mij vooral extra duidelijk dat ik er uit de buurt moet blijven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 1 september 2019 om 08:37
Zouden er dan ook weer sneeuwvlokjes vallen over de naam van het festival? Misbruik van het woord konijntjes?Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 08:35Het lawaai is hetzelfde, al zouden ze het het "lievekonijntjesmetrozepluimstaartjesenaardbeienmetslagroom-festival" noemen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 1 september 2019 om 08:40
ClumsyNinja schreef: ↑01-09-2019 00:57Oh dan zal ik wel een verkeerde associatie hebben, ik dacht dat het altijd de plek was van een ontploffing of explosie, ik associeer het met het WTC en met Hiroshima en Nagasaki. Niet echt mega feestelijke aangelegenheden.
De term wordt volgens mij algemener gebruikt als 'de plek van inslag' of de 'de plek waar 't gebeurt' en is niet zozeer gerelateerd aan een gebeurtenis, juist omdat het toch vrij algemeen is.
Het is een beetje hetzelfde als het Defqon.1 festival denk ik. Dat is ook zo'n zelfde term/festival.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 08:59
0.17% gewijzigd
zondag 1 september 2019 om 08:41
Er is al een festival met konijntjes in de naam, volgens mij wordt daar niet over gevallen. 'Down the rabbit hole'.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

zondag 1 september 2019 om 10:20
Ooit vond ik dat een leuk topic. Maar toen voor de 758e keer dezelfde discussie werd gevoerd over het verdelen van een rekening na een etentje, ben ik afgehaakt.Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 10:07Wel interessant dat zelfs het gierige=actoes-topic niet veilig meer is voor vreemde opmerkingen.

zondag 1 september 2019 om 10:28
Daar had Betty het niet over denk ik.klavertje-vier2019 schreef: ↑01-09-2019 10:20Ooit vond ik dat een leuk topic. Maar toen voor de 758e keer dezelfde discussie werd gevoerd over het verdelen van een rekening na een etentje, ben ik afgehaakt.

zondag 1 september 2019 om 10:28
En daar kennen ze haar nog niet. Dus iedereen erop.Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 10:07Wel interessant dat zelfs het gierige=actoes-topic niet veilig meer is voor vreemde opmerkingen.

zondag 1 september 2019 om 10:30
O, je weet nog niet dat je hier ook naar aanleiding van een opmerking van iemand mag en kan reageren?
Dat het niet altijd een antwoord hoeft te zijn op wat diegene zegt?