Midlife

01-02-2019 22:21 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hopeloze 50-er hier die advies nodig heeft. Huisje, boompje, beestje dus getrouwd enzo en een kind. En dan ineens kantoortje verderop zit daar een blonde dame van 20 jaar jonger, goddelijke verschijning, intelligent, single en.... nou ja. Kort samengevat: ik ben helemaal hoteldebotel. Maar het kan dus niet, het is zo het bekende verhaal. Het forum staat er vol mee dus we weten al hoe dit afloopt. Ander werk zoeken gaat niet dus de vraag is: hoe kom ik hier overheen? Iemand ervaring of tips? Help. Please?
S-Meds schreef:
30-08-2019 17:12
Hij heeft haar gewoon uitgecheckt. Of ze hem ook wilde. Want hij is immers gewend dat vrouwen hem willen. Hij noemt zichzelf niet voor niets Koning he?
Ik dacht dat ie onwijs fan was van Het Zandkasteel.......
In februari zei je nog dat ander werk zoeken niet gaat. Nu ze niet wil heb je binnen zes maanden een andere baan ?
KoningKoos201 schreef:
22-08-2019 07:35
Nou.... vakantie gehad, ander werk gevonden....
Tijd voor een frisse start! Ben weer helemaal het mannetje :-D
Bedankt voor de support allemaal.
KoningKoos,
op naar de volgende doos.
Bij je nieuwe job
en hopelijk mag je dan wel erop.
schaapwolf schreef:
30-08-2019 19:41
KoningKoos,
op naar de volgende doos.
Bij je nieuwe job
en hopelijk mag je dan wel erop.
:HA:
S-Meds schreef:
30-08-2019 09:11
ik zie nog steeds niet waarom de vrouw op het werk van de crush moest weten als het niet bedoeld was om de kansen te peilen. wat was dan het nut om haar eerder in te lichten dan je vrouw!?? die vraag beantwoord je maar niet.
Breek alsjeblieft je hoofdje er verder niet over. Ik krijg het kennelijk niet helder uitgelegd. Ik vraag me wel af of het een kwestie is van niet snappen of niet willen snappen. Ik vermoed sterk het laatste. Wat ik ook zeg, hoe ik dingen ook probeer uit te leggen: je hebt je beeld vastgezet, stelling genomen en je hakken in het zand gezet. Uitleggen heeft geen enkele zin: jij bepaalt de waarheid. Vooroordelen zijn dat. Lekker makkelijk. Maakt wel dat ik na deze reaktie verder klaar ben met reageren. De boel is hier op orde, de dame in kwestie praat nog tegen me en thuis is alles weer gezellig. Ik zou het graag afsluiten zonder nog een oeverloos welles-nietes met jou over mijn eigen gevoel joh.
KoningKoos201 schreef:
01-09-2019 12:46
Breek alsjeblieft je hoofdje er verder niet over. Ik krijg het kennelijk niet helder uitgelegd. Ik vraag me wel af of het een kwestie is van niet snappen of niet willen snappen. Ik vermoed sterk het laatste. Wat ik ook zeg, hoe ik dingen ook probeer uit te leggen: je hebt je beeld vastgezet, stelling genomen en je hakken in het zand gezet. Uitleggen heeft geen enkele zin: jij bepaalt de waarheid. Vooroordelen zijn dat. Lekker makkelijk. Maakt wel dat ik na deze reaktie verder klaar ben met reageren. De boel is hier op orde, de dame in kwestie praat nog tegen me en thuis is alles weer gezellig. Ik zou het graag afsluiten zonder nog een oeverloos welles-nietes met jou over mijn eigen gevoel joh.
Aha, dan wil ik het kennelijk ook niet snappen. En je hebt gelijk, wil ik ook niet. Ik weet wat ik van je vind en dat is genoeg. Veel succes nog, koningkoos :byee:
Het-groepje schreef:
30-08-2019 04:23
Mooi opgelost koos. We zijn allemaal mensen en verliefd worden hoort erbij.
Ik heb die harde reacties niet, ik heb als jongere blom op iedere werkplek wel een meneer meegemaakt met een crush op me.
Geen drama, of eng of naar, zolang zoals in dit scenario is je zelf de ruimte krijgt om je grenzen aan te geven.
Ik kreeg op de opleiding al bij een verliefde stagebegeleider:
' tja. Dat gebeurt. Gaat nog wel vaker gebeuren, je bent een leuk meisje. Wat ga je ermee doen'.
Niet de 'oeh wat rot en sneu en vieieies' reactie die ik hier soms lees.
En dat verhaal van dat leeftijdsverschil en idioot en weetikveel, verliefd is verliefd.
Ik had andersom ook leuke 50/60 jarige collega's die elk jaar weer een andere verliefde stagiaire achter zich aan hadden (en daar niks mee deden, soms met moeite).
Raar hokjesdenken en laat van iets moois niet iets lelijks maken, dat doe jij zelf ook niet.
Je hebt het prima opgelost.
Ik had het zelf niet aan mijn partner verteld alleen. Maar ook dat levert ws iets goeds op zo te lezen.
Dank je Groepje, ben ook blij te horen dat ik dan weer niet de enige ben :) Lijkt me wel lastig om een liefdesverklaringen te ontvangen waar je niet op zit te wachten. Zelf zou ik wel gevleid zijn denk ik, maar dat is meer omdat ik een dikke ouwe man ben en geen aantrekkelijke dame :-)
Uit het feit dat de dame in kwestie nog tegen me praat en zelfs op mijn afscheidsetentje was trek ik dan maar de conslusie dat ze me nog niet doodwenst. Zolang ook mijn vrouw me nog niet uit huis getrapt heeft, denk ik dat die ook wel verder wil. Dat ik verder af en toe onhandig ben en fouten maak...... that's me. Ik hoop menselijk. Voor sommigen is dat onacceptabel, ben blij dat jij daar lekker nuchter in bent.

Dank voor je support!
Zielsverwant schreef:
30-08-2019 16:09
Beste KoningKoos201,

Fijn dat je nog met je reactie kwam.

Ik wil je nog succes wensen en stof tot nadenken meegeven;

Hoe open en eerlijk kan jij naar jezelf kijken?

Ken jij je eigen drijfveren, behoeften, motivaties, grenzen? En die van je partner?

Wat weet jij van oorzaak/ gevolg van je handelen binnen je huwelijk? Oftewel invloed van acties en interacties binnen een groep (bijv. gezin)?

Kan jij je gedachten en intenties evalueren?

Voel jij je verantwoordelijk voor het welzijn van je gezin?

Ik deel de mening van S-Meds dat jij niet eerlijk bent naar jezelf over je intenties betreffend het opbiechten van je verliefdheid aan die collega.
Je leek veel ongemak te hebben ervaren door je verliefdheid.
Veel stress en onzekerheden over waar het allemaal naar toe leidde. Wat zorgde voor de verwarring en verlies van controle. De controle over jezelf terugkrijgen was je primere reden denk ik.
En wat was je hoop of de stiekeme verwachting daarvan? Die hadden de forumers ook gelezen.
Bovendien als ik naar de volgorde van opbiechten kijk dan blijf ik de indruk houden dat je je collega toen belangrijker vond dan je vrouw en je gezin. En in de strijd was over wat je zou moeten doen. Ik meen dit ook in een van je berichten gelezen te hebben. Ik las zelfs een vorm van spijt hebben dat je in een huwelijk zat en niet je leven opnieuw kon inrichten.

Het siert je dat je openheid en eerlijkheid de belangrijkste vindt.
Toch hou ik de indruk dat zowel openheid als eerlijkheid een uitdaging voor je zijn.
En je nog ernaar zou moeten leren handelen Koos!

Als ik naar de volgorde van je opbiechten kijk (eerst je collega en dan je vrouw) dan lijkt dit me niet je sterkste kant te zijn! Ik blijf de indruk houden dat open en eerlijk zijn bij jou niet vanuit jezelf komt maar vanuit de situatie of de omgeving of het ongemak.

Wel fijn te lezen dat je je leven weer onder de controle hebt.

Veel succes!

Groeten,
Zielsverwant
Dank je Ziels, voor je support en voor de manier waarop je me toch steeds een spiegel weet voor te houden zonder me af te zeiken. Ik denk dat ik voor mezelf wel zo ongeveer weet waar in de laatste anderhalf jaar ik open en eerlijk ben geweest en op welke momenten dat niet het geval is geweest. Ik ben van mening dat je van een harde les in het leven soms meer en sneller leert dan van jarenlang goedbedoelde theorieeen.

Ik had nog een hele uiteenzetting zitten tikken, maar als ik alles samenvat wordt het wel een heel lang en uitgebreid verhaal dat me te herkebbaar wordt naar buiten toe. Nog korter samengevat: die biecht was oprecht. Je hebt wel een punt over dat er zwakke momenten waren na die tijd. Ik denk dat ik er van leer. Ik weet niet of ik er dan spijt van moet hebben, op dat moment voelde het zo en dat zal wel een reden hebben. Ik sprak destijds ook iemand in eenzelfde situatie die gewoon zo zou zijn vreemdgegaan. Soms denk je dan: "dat wil ik ook wel!". Mag ik ook af en toe een zwak moment hebben? Puntje bij het paaltje doe ik het toch niet, dat weet ik ook van mezelf.

Maar goed, ik ben geen machine. Ben een gevoelsmens dus het gevoel leidt. Vaak gaat dat goed en is dat fijn. Soms gaat het mis en krijg je rotzooi. Respect voor de mensen die hun gevoel kunnen uitschakelen en altijd zonder meer het juiste doen. Hulde :)

Jij ontzettend bedankt voor je betrokkenheid en support!
KoningKoos201 schreef:
Ach gut, zijn ze allemaal tegen je? Wel makkelijk he, alleen ingaan op de begripvolle reacties die wel in je straatje zijn.

Je weet zelf ook dondersgoed dat je als (getrouwde) kerel je collega’s gewoon met rust laat, hoe sexy ze ook zijn. Als je van middelbare leeftijd bent, dan mag er inmiddels wel van je verwacht worden dat je zelf dealt met een totaal ongepaste crush. Dat heet professioneel zijn.

En alles goedpraten met ze praat nog tegen me, ik ben ook maar een mens en mijn vrouw wil me nog is een enorm zwaktebod. Ja, het was heel stom en onprofessioneel, ik had me niet zo moeten laten meeslepen door mijn hormonen en het gaat nooit meer gebeuren en ik ga er nu alles aan doen om mijn huwelijk te redden zou een stuk sterker zijn.
KoningKoos201 schreef:
01-09-2019 12:57
Lijkt me wel lastig om een liefdesverklaringen te ontvangen waar je niet op zit te wachten.
Ja hallo, dat is precies wat iedereen je dus de hele tijd probeerde uit te leggen......
KoningKoos201 schreef:
"Breek alsjeblieft je hoofdje er verder niet over" Jezus wat enorm denigrerend en onbeschoft.

Meds stelt jou wel een paar goede vragen, die je telkens ontwijkt. En als je antwoordt, vind ik die antwoorden moeilijk te geloven.

Dat mag, je hoeft van mij niet eerlijk te zijn tegen jezelf of tegen ons. Maar niet lullig gaan doen omdat iemand je niet gelooft.
KoningKoos201 schreef:
ja dat is de kern van het probleem
enkel en alleen redeneren vanuit je eigen gevoel maar anderen hebben ook gevoel

verder is het niet nodig om badinerend te doen jongeman, maar het laat wel zien dat mijn vragen je achilleshiel zijn
Okee, laatste vraag: wat heeft een dialoog voor zin als je de ander niet gelooft en gewoon bij je eigen gelijk blijft? Moeilijk om iemand in z'n waarde te laten ook. Succes verder, dit is zonde van mijn tijd.
KoningKoos201 schreef:
02-09-2019 02:18
Okee, laatste vraag: wat heeft een dialoog voor zin als je de ander niet gelooft en gewoon bij je eigen gelijk blijft? Moeilijk om iemand in z'n waarde te laten ook. Succes verder, dit is zonde van mijn tijd.
Joh, wij hebben geen probleem hè. Jij inmiddels ook niet meer, begrijp ik.

En nee, ik geloof niet dat jij dit met je collega besprak in de hoop dat het dan over zou gaan. Je bent de 50 gepasseerd en je weet heel goed dat het zo niet werkt.

Ik weet wel dat mensen die verliefd zijn op een ander alles verzinnen om hun gedrag te rechtvaardigen. Nogmaals, dat moet je verder zelf weten. Verliefd worden kan iedereen gebeuren. Je bent inmiddels van baan veranderd, wat ook goed is.

Een kritische vragen ontloop je. Ook dat mag je fijn zelf weten.
KoningKoos201 schreef:
02-09-2019 02:18
Je geeft niet eens antwoord op de vragen, je weet zelf ook wel dat je die antwoorden niet hebt. En dat jij moeite hebt om anderen in de waarde te laten dat staat in dit topic natuurlijk bovenaan
"De biecht was oprecht"

Dat je hem meende zegt niks over je motieven. Wat moet zo'n vrouw er vervolgens mee dan? Niks?
AnnabeldeDertiende schreef:
01-09-2019 14:32

Je weet zelf ook dondersgoed dat je als (getrouwde) kerel je collega’s gewoon met rust laat, hoe sexy ze ook zijn. Als je van middelbare leeftijd bent, dan mag er inmiddels wel van je verwacht worden dat je zelf dealt met een totaal ongepaste crush. Dat heet professioneel zijn.
Ja hier is een mannelijke collega van die leeftijd die altijd voor 10 minuten het toilet in verdwijnt als we korte rokjes aan hebben. We weten allemaal dat hij zich daar staat af te rukken. Hij lost het zelf op, valt ons er niet mee lastig. Mannen worden nu eenmaal snel geil. Professioneel type die het bij zichzelf houdt.
Chocolotje schreef:
02-09-2019 11:28
Ja hier is een mannelijke collega van die leeftijd die altijd voor 10 minuten het toilet in verdwijnt als we korte rokjes aan hebben. We weten allemaal dat hij zich daar staat af te rukken. Hij lost het zelf op, valt ons er niet mee lastig. Mannen worden nu eenmaal snel geil. Professioneel type die het bij zichzelf houdt.
Alleen als hij zijn handen daarna wast...
Zielsverwant schreef:
15-02-2019 08:50
Ik maak ook fouten,

Om te beginnen al geregeld fouten tegen de Nederlandse taal.

Ben het topic nog aan het bijlezen.
Mammezel,

Moet ik me daardoor dom voelen volgens jou?
anoniem_326375 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 13:57
79.66% gewijzigd
Er moet er eentje zijn, die eindelijk dit topic ook heeft gelezen.

Koos, je hebt (in mijn ogen) niet altijd de juiste beslissingen genomen.

Toen ik - gisteren :hyper: - las dat je een 'avondvergadering' had met je (intussen ex-) collega, dacht ik: O NEE! Dus dat zou ik nooit gedaan hebben. En jij dus vanaf nu ook niet meer, als ik het vervolg lees.

Verliefdheid, kun je niks aan doen en ik heb veel sympathie voor je gekregen en respect omwille van je pogingen de zaak weer onder controle te krijgen. Ik smolt soms bij je hulpkreten (ben geen sadistisch type, denk het toch niet :biggrin: ).

Ik wens je veel geluk in je nieuwe job, veel geluk en plezier in het hernieuwde ontdekken van je vrouw en ik wens dat er op je werk alleen maar oude, lelijke wijven werken.

Kortom, ik wens je nog een heel goed leven.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 05-09-2019 09:50
0.06% gewijzigd
Zielsverwant schreef:
02-09-2019 13:17
Mammezel,

Moet ik me daardoor dom voelen volgens jou?

Waarom heb je je originele post verwijderd? Wat je eerst had geschreven leek mij of je twijfelde aan wat ik schrijf. Maar tot daar.

Hoe jij je daarover voelt, dat is jouw zaak, misschien beginnen met wat er hier geadviseerd wordt: van je fouten kan je leren.
mammezel schreef:
02-09-2019 14:20
Waarom heb je je originele post verwijderd? Wat je eerst had geschreven leek mij of je twijfelde aan wat ik schrijf. Maar tot daar.

Hoe jij je daarover voelt, dat is jouw zaak, misschien beginnen met wat er hier geadviseerd wordt: van je fouten kan je leren.
Beste Mammezel,

Je geeft geen antwoord op me vraag.
Heb jij die überhaupt gelezen?

Misschien is dat mijn beperking?
Iets wat ik niet kan veranderen?

Heb jij daar veel verdriet door?
Heb ik jou daardoor vernederd of belachelijk gemaakt?

Hoe zit het met jouw intentie om dit op te merken?

Kijk misschien eerst naar jezelf en je eigen intentie.
[quote=KoningKoos201
Dank je Ziels, voor je support en voor de manier waarop je me toch steeds een spiegel weet voor te houden zonder me af te zeiken. Ik denk dat ik voor mezelf wel zo ongeveer weet waar in de laatste anderhalf jaar ik open en eerlijk ben geweest en op welke momenten dat niet het geval is geweest.

Ik ben van mening dat je van een harde les in het leven soms meer en sneller leert dan van jarenlang goedbedoelde theorieeen.

-Daar ben ik met je eens. Alleen waar ik je allert op wil laten maken is; je lessen kan je niet eindeloos herhalen.
Iedere breuk of bom laten ontploffen in je relatie laat een nare nasmaak achter bij je vrouw.
Jammer als je iets verpest wat goed voor je en je naaste was. Waar je zo veel tijd in hebt gestoken en zorgvuldig hebt opgebouwd. Waar ook welzijn van je gezin bij betrokken is geweest.

Ik had nog een hele uiteenzetting zitten tikken, maar als ik alles samenvat wordt het wel een heel lang en uitgebreid verhaal dat me te herkebbaar wordt naar buiten toe. Nog korter samengevat: die biecht was oprecht. Je hebt wel een punt over dat er zwakke momenten waren na die tijd.
Ik denk dat ik er van leer.

-Ik ben blij dat je de balans voor jezelf hebt opgemaakt. En heel kort hebt samengevat. Dat was ook mijn bedoeling.

Ik weet niet of ik er dan spijt van moet hebben, op dat moment voelde het zo en dat zal wel een reden hebben.

- of je daar wel of geen spijt van zou moeten hebben is aan jou en niet aan mij. Ik wil je niet veroordelen, maar bewust laten worden.
Dit moet je voor jezelf uitzoeken.
Weet dat berouw tonen een teken kan zijn, dat je daadwerkelijk begrijpt, wat je bij die andere persoon ( in dit geval je vrouw) aanricht met je gedrag.

Ik sprak destijds ook iemand in eenzelfde situatie die gewoon zo zou zijn vreemdgegaan. Soms denk je dan: "dat wil ik ook wel!".

-Koos het siert je dat je niet hetzelfde hebt gedaan.
Met deze uitspraak laat je zien dat jij dat ook zou willen. Waarom eigenlijk? Misschien iets om over na te denken?
Met achter de rug van je partner bezig zijn verraad je je partner en je relatie, naar mijn mening. Als jij de behoefte hebt om van alles te ontdekken waarom ga jij niet in gesprek met je partner daarover? En dit op een open en eerlijke manier bespreekt? Heb jij je afgevraagd wat je drijfveer is?

Mag ik ook af en toe een zwak moment hebben?

-je mag zeker een zwak moment hebben en twijfelen!
Ik vind dat twijfelen niets afdoet aan je persoon!Wij twijfelen allemaal. Wees bewust dat jij die zwakke momenten hebt en dat je twijfelt.

Puntje bij het paaltje doe ik het toch niet, dat weet ik ook van mezelf.

Maar goed, ik ben geen machine. Ben een gevoelsmens dus het gevoel leidt. Vaak gaat dat goed en is dat fijn. Soms gaat het mis en krijg je rotzooi.

- bedoel je dat gevoel leidt ook als je verliefd op iemand anders wordt of iemand anders leuk vindt en dat wat je vrouw voelt dan niet belangrijk is? Dat je verliefdheid de prioriteit is?
Vind je dat je gevoel moet leiden ook als je daar je naasten pijn mee doet?

Respect voor de mensen die hun gevoel kunnen uitschakelen en altijd zonder meer het juiste doen. Hulde :)

- ik denk dat niet dat het uitschakkelen van gevoel is. Bijv. bij mij is dat balans opmaken, afwegen en vooral niet willen kwetsen mensen die me dierbaar zijn en relatie kwijt willen. Mijn relatie niet op het spel zetten. En daar sterk bewust van te zijn. Ook als je voor jezelf moet kiezen en die andere daarmee pijn moet doen wees respectvol voor die ander en zijn/ haar gevoel. Denk niet alleen aan jezelf.

Jij ontzettend bedankt voor je betrokkenheid en support!
[/quote]

-Fijn dat je bij mijn vragen stil stond. Ik zet je inderdaad spiegel voor je neus om over een en ander na te denken en voor jezelf duidelijk te krijgen hoe je over belangrijke onderwerpen denkt.

Nog eens KoningKoos201; wij maken allemaal fouten. En denk a.u.b. niet dat ik perfect ben!
Ik heb ook mijn lessen gehad en nog steeds!

Het kan een verschil maken in omgaan met mensen hoe je met je fouten omgaat. Dus of je roept ach ja een fout maar. En wandel je vrolijk verder dezelfde fouten te maken.
Of je je bedenkt omdat je je herinnert hoeveel verdriet je verliefdheid je vrouw heeft gekost. En welke inpak dit op je gezin heeft gehad. Als je je relatie niet op het spel wil zetten.

Graag gedaan Koos!
Chocolotje schreef:
02-09-2019 11:28
Hoe weet je dat? Misschien zit hij gewoon te poepen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven