Midlife

01-02-2019 22:21 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hopeloze 50-er hier die advies nodig heeft. Huisje, boompje, beestje dus getrouwd enzo en een kind. En dan ineens kantoortje verderop zit daar een blonde dame van 20 jaar jonger, goddelijke verschijning, intelligent, single en.... nou ja. Kort samengevat: ik ben helemaal hoteldebotel. Maar het kan dus niet, het is zo het bekende verhaal. Het forum staat er vol mee dus we weten al hoe dit afloopt. Ander werk zoeken gaat niet dus de vraag is: hoe kom ik hier overheen? Iemand ervaring of tips? Help. Please?
Swinggirl schreef:
29-08-2019 16:56
Je bent ook maar een mens en hebt gevoel, niets geks aan hoor
Ik vind dat je het goed hebt opgelost, menig man/vrouw mag er een voorbeeld aan nemen.

suc6 met je nieuwe job!!
Alsjeblieft niet zeg. Laat jonge vrouwen gewoon hun werk kunnen doen in een professionele omgeving met professionele collega's die niet als hitsige 16-jarige niet zelf met hun gevoelens kunnen dealen.
Of het voor de dame in kwestie fijn was of niet weet ik niet. Ik ben er zelf van overtuigd dat openheid en eerlijkheid altijd het beste is,

Ja, openheid en eerlijkheid zijn inderdaad altijd het beste, maar dan wel alleen tegen de mensen die het wat aan gaat, zoals je partner. En fijn? Als in een compliment? Of bedoel je eigenlijk vervelend, dat je niet weet of het voor haar vervelend was?

Ik heb nog enige keren geprobeerd met de dame in kwestie dingen "uit te praten" maar zij gaf aan dat afstand voor haar ook beter was.

Nou, dan weet je ook gelijk dat het voor de dame in kwestie toch niet zo fijn was. Zo on-fijn zelfs, dat ze het er het liefst nooit meer met je over wilde hebben. Wat iedereen dus al luid en duidelijk aangaf in het begin.

In vind het vooral opvallend dat zelfs nu, na al die tijd, dát kwartje nog steeds niet lijkt te zijn gevallen. Dat je jouw probleem perse op haar bord wilde leggen, dat je je nog steeds niet kan voorstellen hoe vervelend dat voor een ander kan zijn. En dat je ook nog steeds voor jezelf ontkent dat de enige reden om het aan haar te vertellen was: peilen of ze interesse had. Daar was je je misschien niet van bewust toentertijd (ook al riep iedereen dat hier), maar als je dat nu nog steeds niet inziet, nu je je roze bril hebt afgezet, dan heb je toch een aardig bord voor je kop.
Swinggirl schreef:
Ik vind dat je het goed hebt opgelost, menig man/vrouw mag er een voorbeeld aan nemen.

suc6 met je nieuwe job!!
Goed opgelost? Stel je even voor dat jij circa 25 bent en een getrouwde collega, van middelbare leeftijd, dus zeg bijna 2 x zo oud dan jij, in ieder geval oud genoeg om je vader te zijn, je even komt vertellen dat ie op je geilt.

Je hebt elke dag met die kerel te maken. Iedere dag moet je je afvragen wat voor ranzigheid er in zijn hoofd omgaat, als het op jou aankomt. Echt heel fijn werken is dat, not.
cappi schreef:
29-08-2019 16:42
Koos, bedankt voor de update en success! Hopelijk blijf je de volgende keer wat meer in de realiteit hangen mocht dit je nog een keer 'overkomen' Je crush had iets zeer obsessiefs bijna op het enge af.
Obsessief was het misschien wel een beetje. Maar ga maar eens afkicken van een alcoholverslaving in een kroeg ofzo.
Swinggirl schreef:

suc6 met je nieuwe job!!
Dank je!
AnnabeldeDertiende schreef:
29-08-2019 19:50
Goed opgelost? Stel je even voor dat jij circa 25 bent en een getrouwde collega, van middelbare leeftijd, dus zeg bijna 2 x zo oud dan jij, in ieder geval oud genoeg om je vader te zijn, je even komt vertellen dat ie op je geilt.

Je hebt elke dag met die kerel te maken. Iedere dag moet je je afvragen wat voor ranzigheid er in zijn hoofd omgaat, als het op jou aankomt. Echt heel fijn werken is dat, not.
Geilt? Echt? Heb ik dat zo gezegd joh? Was je bij het gesprek ofzo? Je moet eens wat minder aannames doen en je eigen frustraties even niet meewegen.
KoningKoos201 schreef:
29-08-2019 13:52
Ach ja, wat moet ik zeggen? Van alle kanten is het advies met een onbeantwoorde of onmogelijke liefde of verliefdheid om onmiddellijk elk contact te verbreken. Als dat niet kan dan kom je uiteindelijk maar tot de enige mogelijke conclusie.

Proberen om alles op het werk weer terug naar normaal te krijgen als je verliefd bent op iemand in je team lukte gewoon niet, het werd met de dag onmogelijker. Pauze's vermijden, koffieautomaat vermijden, een collega in vertrouwen nemen... het werd alleen maar heftiger en ongemakkelijker.

Ik heb nog enige keren geprobeerd met de dame in kwestie dingen "uit te praten" maar zij gaf aan dat afstand voor haar ook beter was.

Kortom: de enige oplossing was nog een andere baan. Toen de kogel eenmaal door de kerk was ging het met de dag beter met me. Daarna vakantie met vruw en kind. Heel veel geslapen, ik denk ook wel dat er een hoop stress was ontstaan.

De laatste weken op mijn werk blijkt dan samenwerking langzaam weer naar normaal te kunnen groeien, dus gelukkig een goede overdracht van werk kunnen doen. Ze raakt me nog wel, dat zal wel nooit overgaan.

De impact die het allemaal op mijn vrouw heeft gehad ebt ook langzaam weer weg. We hebben veel gesproken en we hebben allebei heel veel zin in deze nieuwe start. We hebben veel geleerd, elkaar wat meer loslaten soms en quality time ook echt plannen. Er is minder sleur, de onhebbelijkheden zijn besproken en we zijn lekker bezig elkaar weer meer te waarderen. Ook kreeg ik te horen dat ik thuis veel meer ontspannen ben en minder prikkelbaar.

Verder heb ik weer plannen om ook het leven buitenhuis wat meer aandacht te geven, ga wat oude kroegvrienden weer wat vaker in de kroeg zien.

Al met al..... pijnlijke, moeilijke maar vooral ook leerzame les dit. Ik heb nog met een lotgenoot gehad over of dat opbiechten waarmee dit hele verhaal begint nou goed was of niet. Voor mezelf denk ik het wel, ontploft was deze situatie toch wel.

Of het voor de dame in kwestie fijn was of niet weet ik niet. Ik ben er zelf van overtuigd dat openheid en eerlijkheid altijd het beste is, dus uiteindelijk denk ik dat ik toch juist gehandeld heb. Ik hoop oprecht dat ze niet al te veel last van me heeft gehad. Voor mezelf: het gevoel was te sterk, ik had het eerder moeten zien. Misschien dat ik het dan de kop had kunnen indrukken. In elk geval: dit gaat geen tweede keer gebeuren.

Bedankt voor al jullie steun en ondanks dat ik al die goede adviezen niet wilde horen waardeer ik ze achteraf wel bijzonder.

Blijft het hopelijk een toch wel mooie herrinnering aan een onbezonnen verliefdheid op een echt hele leuke vrouw. Ik hoop alleen echt dat niemand ooit de link legt tussen mijn persoon en dit alias :-D
Mooi opgelost koos. We zijn allemaal mensen en verliefd worden hoort erbij.
Ik heb die harde reacties niet, ik heb als jongere blom op iedere werkplek wel een meneer meegemaakt met een crush op me.
Geen drama, of eng of naar, zolang zoals in dit scenario is je zelf de ruimte krijgt om je grenzen aan te geven.
Ik kreeg op de opleiding al bij een verliefde stagebegeleider:
' tja. Dat gebeurt. Gaat nog wel vaker gebeuren, je bent een leuk meisje. Wat ga je ermee doen'.
Niet de 'oeh wat rot en sneu en vieieies' reactie die ik hier soms lees.
En dat verhaal van dat leeftijdsverschil en idioot en weetikveel, verliefd is verliefd.
Ik had andersom ook leuke 50/60 jarige collega's die elk jaar weer een andere verliefde stagiaire achter zich aan hadden (en daar niks mee deden, soms met moeite).
Raar hokjesdenken en laat van iets moois niet iets lelijks maken, dat doe jij zelf ook niet.
Je hebt het prima opgelost.
Ik had het zelf niet aan mijn partner verteld alleen. Maar ook dat levert ws iets goeds op zo te lezen.
Madeliefjees schreef:
01-02-2019 23:25
Ach, zijn vrouw zal hem wel niet begrijpen en wil ook niet meer zo vaak.
Enne, de passie is weg, en we zitten in een sleur, bla bla bla.
En dat dilemma is op te lossen door een wilsbesluit te nemen: geniet van de vlinders in je buik, maar doe er verder niets mee en houdt jezelf dit steeds voor. Dan gaat het over, echt. Mijn man maakte hetzelfde mee en heeft het me verteld en hij heeft nadrukkelijk voor mij gekozen, dat maakte het voor hem ook gemakkelijker.
Love is the meaning of life
KoningKoos201 schreef:
30-08-2019 04:08
Geilt? Echt? Heb ik dat zo gezegd joh? Was je bij het gesprek ofzo? Je moet eens wat minder aannames doen en je eigen frustraties even niet meewegen.
Ten eerste moet ik helemaal niks, ten tweede ben ik niet gefrustreerd. Voor een kerel die roept dat ik minder aannames moet doen doe je er zelf wel veel.

En ik baseer me op wat je zelf schrijft, met je ‘als ik te ver doorfantaseer is de ellende niet te overzien’.

iedere (jonge) vrouw die op het werk zo’n verklaring krijgt van een getrouwde vijftiger weet waar het hem om gaat, hoe mooi de boodschap ook verpakt wordt. Bij mijn bedrijf zijn deze fratsen in ieder geval meer dan genoeg reden voor een officiële waarschuwing.
ik zie nog steeds niet waarom de vrouw op het werk van de crush moest weten als het niet bedoeld was om de kansen te peilen. wat was dan het nut om haar eerder in te lichten dan je vrouw!?? die vraag beantwoord je maar niet.
S-Meds schreef:
30-08-2019 09:11
ik zie nog steeds niet waarom de vrouw op het werk van de crush moest weten als het niet bedoeld was om de kansen te peilen. wat was dan het nut om haar eerder in te lichten dan je vrouw!?? die vraag beantwoord je maar niet.
Omdat wij het antwoord zelf echt wel weten. Natuurlijk wilde hij zijn kansen peilen.
YagaBaba schreef:
30-08-2019 10:15
Omdat wij het antwoord zelf echt wel weten. Natuurlijk wilde hij zijn kansen peilen.
maar met de ervaring die hun heeft (huwelijk in puin, nieuwe baan moeten zoeken, collega in de stress) zou hij toch moeten bedenken dat het enkel opportunisme was dat hem dreef het verhaal te vertellen aan de collega en ik hoop dan dat bij een vent van zijn leeftijd er in ieder geval inzicht en ballen genoeg zijn om dat toe te geven. Maar nee.

Kijk als de collega had gehapt dan was de vrouw exit geweest. Leuke wetenschap voor die vrouw maar die zal misschien helemaal niet weten dat hij zijn hart heeft uitgestort bij de collega
Juist. En dat schuilt achter deze TO. Valsheid eersterangs. Als de jonge meid er op in was gegaan, had hij alles op het spel gezet. Nu dat niet zo is ''neemt hij genoegen'' met zijn vrouw...
Marigold1986 schreef:
30-08-2019 12:24
Juist. En dat schuilt achter deze TO. Valsheid eersterangs. Als de jonge meid er op in was gegaan, had hij alles op het spel gezet. Nu dat niet zo is ''neemt hij genoegen'' met zijn vrouw...
ja en het gaat weer zo goed....
totdat de volgende zich aandient
Dat was echt een super smerige actie van je, koning koos (om het eerst aan die meid te zeggen en daarna pas aan je vrouw) Maar dat weet je denk ik zelf stiekem ook wel...
En stel he, stel dat het hem er echt, echt, echt om ging om het aan crush te vertellen in de hoop dat het gevoel daarna zou afnemen: Dan is het toch alsnog schofterig om die vrouw dat in de schoenen te schuiven? Waarom is het haar taak om zijn verliefde gevoelens op te lossen?

En tuurlijk, misschien vond ze het helemaal niet zo vervelend, maar daar gaat het niet eens om. Het gaat erom dat aardig wat mensen hebben aangegeven dat het zomaar zou kunnen dat ze dat heel vervelend vind, dat het niet eerlijk is die vrouw hier in te betrekken, dat het niets oplevert en NIET de oplossing is, maar Koos kon zich daar niets bij voorstellen en deed dus toch gewoon lekker egoïstisch wat vooral hem goed uit kwam.
Moezewoes schreef:
30-08-2019 12:59
En stel he, stel dat het hem er echt, echt, echt om ging om het aan crush te vertellen in de hoop dat het gevoel daarna zou afnemen: Dan is het toch alsnog schofterig om die vrouw dat in de schoenen te schuiven? Waarom is het haar taak om zijn verliefde gevoelens op te lossen?

En tuurlijk, misschien vond ze het helemaal niet zo vervelend, maar daar gaat het niet eens om. Het gaat erom dat aardig wat mensen hebben aangegeven dat het zomaar zou kunnen dat ze dat heel vervelend vind, dat het niet eerlijk is die vrouw hier in te betrekken, dat het niets oplevert en NIET de oplossing is, maar Koos kon zich daar niets bij voorstellen en deed dus toch gewoon lekker egoïstisch wat vooral hem goed uit kwam.
maar wat een egoïsme, Jij hebt een probleem en je zadelt er een ander mee op in de hoop dat het probleem afneemt? En waarom aan haar, een collega en onderwerp van liefde? Waarom niet aan zijn vrouw of aan zijn beste vriendin? Er is echt maar 1 reden waarom hij het aan haar vertelde: hij hoopte dat ze zou happen. En het kan natuurlijk best dat hij zich niet bewust is van zijn egocentrische motieven maar daar zou hij op zijn minst eens diep over na moeten denken.
S-Meds schreef:
30-08-2019 13:29
maar wat een egoïsme, Jij hebt een probleem en je zadelt er een ander mee op in de hoop dat het probleem afneemt? En waarom aan haar, een collega en onderwerp van liefde? Waarom niet aan zijn vrouw of aan zijn beste vriendin? Er is echt maar 1 reden waarom hij het aan haar vertelde: hij hoopte dat ze zou happen. En het kan natuurlijk best dat hij zich niet bewust is van zijn egocentrische motieven maar daar zou hij op zijn minst eens diep over na moeten denken.
Bovendien, hoezo neemt je crush af nadat je het vertelt ? Stel nu dat zij hetzelfde had gevoeld. Hadden ze dan ineens afstand genomen?
Het-groepje schreef:
30-08-2019 04:23
Mooi opgelost koos. We zijn allemaal mensen en verliefd worden hoort erbij.
Ik heb die harde reacties niet, ik heb als jongere blom op iedere werkplek wel een meneer meegemaakt met een crush op me.
Geen drama, of eng of naar, zolang zoals in dit scenario is je zelf de ruimte krijgt om je grenzen aan te geven.
Ik kreeg op de opleiding al bij een verliefde stagebegeleider:
' tja. Dat gebeurt. Gaat nog wel vaker gebeuren, je bent een leuk meisje. Wat ga je ermee doen'.
Niet de 'oeh wat rot en sneu en vieieies' reactie die ik hier soms lees.
En dat verhaal van dat leeftijdsverschil en idioot en weetikveel, verliefd is verliefd.
Ik had andersom ook leuke 50/60 jarige collega's die elk jaar weer een andere verliefde stagiaire achter zich aan hadden (en daar niks mee deden, soms met moeite).
Raar hokjesdenken en laat van iets moois niet iets lelijks maken, dat doe jij zelf ook niet.
Je hebt het prima opgelost.
Ik had het zelf niet aan mijn partner verteld alleen. Maar ook dat levert ws iets goeds op zo te lezen.
Verliefde stagebegeleiders die hun verliefdheid kenbaar maken en de schuld daarvan ook nog bij de stagiair neerleggen (wat ga jij eraan doen dat je te leuk bent), is bij melding reden voor per direct intrekken van de erkenning als leerbedrijf voor mbo’ers. En dat is niet omdat het zo normaal is en stagiaires er maar mee moeten leren leven.
Beste KoningKoos201,

Fijn dat je nog met je reactie kwam.

Ik wil je nog succes wensen en stof tot nadenken meegeven;

Hoe open en eerlijk kan jij naar jezelf kijken?

Ken jij je eigen drijfveren, behoeften, motivaties, grenzen? En die van je partner?

Wat weet jij van oorzaak/ gevolg van je handelen binnen je huwelijk? Oftewel invloed van acties en interacties binnen een groep (bijv. gezin)?

Kan jij je gedachten en intenties evalueren?

Voel jij je verantwoordelijk voor het welzijn van je gezin?

Ik deel de mening van S-Meds dat jij niet eerlijk bent naar jezelf over je intenties betreffend het opbiechten van je verliefdheid aan die collega.
Je leek veel ongemak te hebben ervaren door je verliefdheid.
Veel stress en onzekerheden over waar het allemaal naar toe leidde. Wat zorgde voor de verwarring en verlies van controle. De controle over jezelf terugkrijgen was je primere reden denk ik.
En wat was je hoop of de stiekeme verwachting daarvan? Die hadden de forumers ook gelezen.
Bovendien als ik naar de volgorde van opbiechten kijk dan blijf ik de indruk houden dat je je collega toen belangrijker vond dan je vrouw en je gezin. En in de strijd was over wat je zou moeten doen. Ik meen dit ook in een van je berichten gelezen te hebben. Ik las zelfs een vorm van spijt hebben dat je in een huwelijk zat en niet je leven opnieuw kon inrichten.

Het siert je dat je openheid en eerlijkheid de belangrijkste vindt.
Toch hou ik de indruk dat zowel openheid als eerlijkheid een uitdaging voor je zijn.
En je nog ernaar zou moeten leren handelen Koos!

Als ik naar de volgorde van je opbiechten kijk (eerst je collega en dan je vrouw) dan lijkt dit me niet je sterkste kant te zijn! Ik blijf de indruk houden dat open en eerlijk zijn bij jou niet vanuit jezelf komt maar vanuit de situatie of de omgeving of het ongemak.

Wel fijn te lezen dat je je leven weer onder de controle hebt.

Veel succes!

Groeten,
Zielsverwant
AnnabeldeDertiende schreef:
30-08-2019 14:05
Verliefde stagebegeleiders die hun verliefdheid kenbaar maken en de schuld daarvan ook nog bij de stagiair neerleggen (wat ga jij eraan doen dat je te leuk bent), is bij melding reden voor per direct intrekken van de erkenning als leerbedrijf voor mbo’ers. En dat is niet omdat het zo normaal is en stagiaires er maar mee moeten leren leven.
Dit was toentertijd (jaren 90) de houding van de opleiding. Nu zijn de zaken inderdaad anders.
S-Meds schreef:
30-08-2019 13:29
Ik begreep dat to raar deed in de aanwezigheid van de collega.
En dat dat collega's was opgevallen. Waarvan hij er een in vertrouwen heeft genomen.
Ik kan me in dit scenario en in bepaalde werksettings voorstellen dat je dan openheid van zaken wil geven op een gegeven moment.
Het-groepje schreef:
30-08-2019 16:25
Ik begreep dat to raar deed in de aanwezigheid van de collega.
En dat dat collega's was opgevallen. Waarvan hij er een in vertrouwen heeft genomen.
Ik kan me in dit scenario en in bepaalde werksettings voorstellen dat je dan openheid van zaken wil geven op een gegeven moment.
Ohh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij het heel ongemakkelijk één op één aan die collega in kwestie (waar hij verliefd op was) had verteld.
Timetraveler schreef:
30-08-2019 16:37
Ohh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij het heel ongemakkelijk één op één aan die collega in kwestie (waar hij verliefd op was) had verteld.
dat heeft hij ook
kijk hier zegt koning koos:

“Dank je. Heb nog wel overwogen om wat te zeggen. Wat mij altijd gebeurd is dan dat ik toch ineens een "ja ik ben stapel op jou" terug krijg en ik er dan nog een issue bij heb.”

en twee dagen later zegt hij:
“Bedankt voor alle tips, ik geloof dat ik er uit ben. Ik ga vanavond de boel opengooien. Niet met mijn vrouw, ik ben bang haar teveel te kwetsen en dat geeft denk ik alleen maar meer problemen. Ik heb een "vergadering" na werktijd gepland met de vraag of ze kan helpen iets af te sluiten. Zo moet van te voren duidelijk zijn welke kant ik op wil, zodat ik niet meer terug kan.”

en dan:

“Het gaat goed, ik heb veel aan de duidelijkheid. Nu kan ik gaan afsluiten.”

Hij heeft haar gewoon uitgecheckt. Of ze hem ook wilde. Want hij is immers gewend dat vrouwen hem willen. Hij noemt zichzelf niet voor niets Koning he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven