schoonmoeder op bruiloft
maandag 2 september 2019 om 17:45
Wat wil jij? En wat wil je vriendin?
Wanneer je blijft wachten op haar, dan kan je heel lang wachten.
Hoe schat je de kansen in dat zij inziet wat ze anders had moeten doen en de schuld van de slechte relatie op zich neemt?
Wil je dat de relatie met je schoonmoeder verbeterd, stap dan over je eigen ego heen en ga een gesprek aan. Niet aanvallend, niet wijzen naar wat er fout is gegaan, maar gewoon "beste x, je dochter en ik gaan trouwen. ik vind het heel vervelend dat onze relatie zo ontzettend is verslechterd. zullen we er gaan streep onder zetten en opnieuw beginnen?.
Jullie hoeven echt geen grote vrienden te worden. Maar voor je vriendin, potentiële kinderen en de rest van de familie is het wel plezier wanneer jullie in 1 kamer kunnen zitten zonder dat de spanning te snijden is en dat er niet negatief gesproken wordt over elkaar.
Wanneer je blijft wachten op haar, dan kan je heel lang wachten.
Hoe schat je de kansen in dat zij inziet wat ze anders had moeten doen en de schuld van de slechte relatie op zich neemt?
Wil je dat de relatie met je schoonmoeder verbeterd, stap dan over je eigen ego heen en ga een gesprek aan. Niet aanvallend, niet wijzen naar wat er fout is gegaan, maar gewoon "beste x, je dochter en ik gaan trouwen. ik vind het heel vervelend dat onze relatie zo ontzettend is verslechterd. zullen we er gaan streep onder zetten en opnieuw beginnen?.
Jullie hoeven echt geen grote vrienden te worden. Maar voor je vriendin, potentiële kinderen en de rest van de familie is het wel plezier wanneer jullie in 1 kamer kunnen zitten zonder dat de spanning te snijden is en dat er niet negatief gesproken wordt over elkaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 2 september 2019 om 17:45
Het is de moeder van je verloofde, en als zij haar moeder erbij willen hebben dan is dat haar goed recht en niet meer dan normaal.
Dus gewoon uitnodigen en behandelen als de moeder van de bruid want dat is ze!
En waarom niet je trost opzij zetten (voor je verloofde) en toch die eerste stap zetten naar je schoonmoeder toe?
Dus gewoon uitnodigen en behandelen als de moeder van de bruid want dat is ze!
En waarom niet je trost opzij zetten (voor je verloofde) en toch die eerste stap zetten naar je schoonmoeder toe?
maandag 2 september 2019 om 17:46
hamerhaai schreef: ↑02-09-2019 17:45Wil je dat de relatie met je schoonmoeder verbeterd, stap dan over je eigen ego heen en ga een gesprek aan. Niet aanvallend, niet wijzen naar wat er fout is gegaan, maar gewoon "beste x, je dochter en ik gaan trouwen. ik vind het heel vervelend dat onze relatie zo ontzettend is verslechterd. zullen we er gaan streep onder zetten en opnieuw beginnen?.
Inderdaad!
maandag 2 september 2019 om 17:47
Jullie kunnen schoonmoeder toch gewoon uitnodigen en verder geen significante rol gedurende de dag geven.
Als je vriendin haar er nou ook liever niet bij had is het een ander verhaal, maar als het voor haar belangrijk is...
Je zit overigens de rest van je leven aan je schoonmoeder vast als je met je vriendin trouwt dus ik snap niet waarom je dan een punt zou maken van die huwelijksdag eerlijk gezegd.
Als je vriendin haar er nou ook liever niet bij had is het een ander verhaal, maar als het voor haar belangrijk is...
Je zit overigens de rest van je leven aan je schoonmoeder vast als je met je vriendin trouwt dus ik snap niet waarom je dan een punt zou maken van die huwelijksdag eerlijk gezegd.
maandag 2 september 2019 om 17:50
Hou er ook rekening mee dat die vrouw straks de oma van je kinderen wordt.
Dat je met haar zit opgescheept bij elke pakjes-avond, met elke Kerst, met elke verjaardag, ...
Dat ze misschien wel af en toe wil babysitten op je kinderen of op zijn minst ze af en toe wil zien.
Als je dan écht niet door 1 deur kan met haar en je vriendin / toekomstige / vrouw wel ... dat gaat leuk worden.
Dat je met haar zit opgescheept bij elke pakjes-avond, met elke Kerst, met elke verjaardag, ...
Dat ze misschien wel af en toe wil babysitten op je kinderen of op zijn minst ze af en toe wil zien.
Als je dan écht niet door 1 deur kan met haar en je vriendin / toekomstige / vrouw wel ... dat gaat leuk worden.
maandag 2 september 2019 om 17:54
Als opstarter dit echt hard speelt en schoonmoeder is er - tegen de zin van de bruid - niet bij zou ik als bruid gewoon "nee" zeggen voor 't altaar.
Gaat hij 't maar aan zijn familie en vrienden uitleggen waarom er geen feest komt.
maandag 2 september 2019 om 17:56
Ik had iets soortgelijks met schoonzus, maar dan een paar graadjes erger. Zij heeft mij zo het leven zuur gemaakt, dat ze destijds niet meer uitgenodigd was.
Familie heeft een bijzondere status, dat vind ik ook, maar dat komt ook met een verantwoordelijkheid van hun kant. Als ze het vaak genoeg verpesten, raken ze wat mij betreft hun privilege kwijt. De vraag is of jouw schoonmoeder zo ver is gegaan, of nog niet. Dat is aan jou en je aanstaande bruid om te bepalen.
Familie heeft een bijzondere status, dat vind ik ook, maar dat komt ook met een verantwoordelijkheid van hun kant. Als ze het vaak genoeg verpesten, raken ze wat mij betreft hun privilege kwijt. De vraag is of jouw schoonmoeder zo ver is gegaan, of nog niet. Dat is aan jou en je aanstaande bruid om te bepalen.
maandag 2 september 2019 om 18:01
Goed moment voor tabula rasa. Dit alles speelde lang geleden en zo te lezen zat niemand echt in fijn vaarwater op dat moment. Allemaal een beetje oververhit door veel toestanden in jullie leven.
Ik zou verloofde schoonmoeder uit laten nodigen op de koffie bij jullie thuis en uitspreken dat jullie haar graag bij het huwelijk hebben en ook aan de relatie willen werken. Eventueel kan je verloofde van tevoren deze kwestie met haar moeder bespreken. Voor schoonmoeder is het ook wel duidelijk dat jij in het leven van haar dochter blijft en eventueel de vader van haar kleinkinderen wordt.
Ik zou verloofde schoonmoeder uit laten nodigen op de koffie bij jullie thuis en uitspreken dat jullie haar graag bij het huwelijk hebben en ook aan de relatie willen werken. Eventueel kan je verloofde van tevoren deze kwestie met haar moeder bespreken. Voor schoonmoeder is het ook wel duidelijk dat jij in het leven van haar dochter blijft en eventueel de vader van haar kleinkinderen wordt.
oudblond wijzigde dit bericht op 02-09-2019 18:04
15.66% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 2 september 2019 om 18:03
So what? De moeder van mijn aanstaande hoeft op dit moment ook geen uitnodiging te verwachten. Dat is vriends keuze.
Hoe staat je vriendin erin TO? Laat haar de keuze maken, en probeer haar er niet in te beïnvloeden, want anders werkt het later tegen je.
maandag 2 september 2019 om 18:04
Ik ben het hier helemaal mee eens. En ik heb dus bovenstaande gedaan. Heerlijke ontspannen dag gehad.redbulletje schreef: ↑02-09-2019 17:44Niet trouwen of in het buitenland trouwen en getrouwd terugkomen.
Al dat familiegezeik is het toch niet waard?
maandag 2 september 2019 om 18:06
Hier zien we haar 1x per jaar, als haar moeder jarig is. Babysitten gaat ze echt nooit mogen. Oudste heeft ze voor het laatst gezien toen hij 8 weken was, hij wordt komende week 3. Jongste nog nooit, is nu 1,5.Marnamai schreef: ↑02-09-2019 17:50Hou er ook rekening mee dat die vrouw straks de oma van je kinderen wordt.
En ons leven zonder haar is een stuk stressvrijer als toen ze nog wel in ons leven was.
(Wederom, allemaal vriends keus, zijn moeder. Dus hoe staat je aanstaande erin, TO?)
maandag 2 september 2019 om 18:08
redbulletje schreef: ↑02-09-2019 17:44Niet trouwen of in het buitenland trouwen en getrouwd terugkomen.
Dit. Als een verre achterneef niet met de buurvrouw wil praten, prima, maar mensen die zo dichtbij me staan en die gaan elkaar dan negeren? Nope, buitenland dus.
maandag 2 september 2019 om 18:09
Best een goed idee als je veel gezeik verwacht.redbulletje schreef: ↑02-09-2019 17:44Niet trouwen of in het buitenland trouwen en getrouwd terugkomen.
Willen jullie het verder groots vieren? Zo nee, dan kan je dit proberen.
maandag 2 september 2019 om 18:32
Je bent minder makkelijk dan je denkt.
Mag je vriendin zelf bepalen wie zij uitnodigt? Het is ook haar feestje.
Ik zou nooit trouwen in afwezigheid van mijn ouders en zeker niet met een man die daar op aanstuurt.
Mag je vriendin zelf bepalen wie zij uitnodigt? Het is ook haar feestje.
Ik zou nooit trouwen in afwezigheid van mijn ouders en zeker niet met een man die daar op aanstuurt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-09-2019 18:34
20.30% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 2 september 2019 om 18:48
Dat staat in de OP: zij wil haar moeder er bij hebben. Dan kan je “So What” denken maar dat gaat dan dus niet veel lolligs brengen.Maartje2016 schreef: ↑02-09-2019 18:03So what? De moeder van mijn aanstaande hoeft op dit moment ook geen uitnodiging te verwachten. Dat is vriends keuze.
Hoe staat je vriendin erin TO? Laat haar de keuze maken, en probeer haar er niet in te beïnvloeden, want anders werkt het later tegen je.