schoonmoeder op bruiloft

02-09-2019 17:32 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2019 09:12
Reden: OP verwijderd
99.68% gewijzigd
Bulbul schreef:
02-09-2019 20:11
Heel simpel. Laat je verloofde bepalen of ze mag komen en welke rol ze zal spelen. Hoef je je niet in te mengen.
Hoef ik me niet in te mengen? Haha zelfs mijn aanstaande staat erop dat ik dat ik mijn mening geef over de rol die haar moeder zal moeten krijgen op de dag. Net zo goed dat mijn aanstaande iets te zeggen heeft over "welke rol" mijn familie zal spelen. Mensen mensen, nooit geweten dat er echt mensen zijn die zo denken.
anoniem_390152 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 20:16
19.24% gewijzigd
Wat voor nuance bedoel je dan precies?

Het is toch aanwezig of afwezig......
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou dan zeg je, schat dat mag jij bepalen. Ik wil dat wat voor jou het fijnst voelt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
1. Ik begin zo'n gevoeletje te krijgen dat jij een beetje een drammertje bent dat graag z'n zin krijgt en dat vriendin dus sowieso iets minder te zeggen heeft over de hele toestand.
2. Het gaat nu allemaal om jou maar het is al erg zat dat je vriendin niet zo goed is met haar moeder dus neem een stap terug, dit is gevoelig.
Marnamai schreef:
02-09-2019 20:13
Waarom zouden ouders of familie overigens "een rol" moeten spelen?

Ze zijn toch gewoon aanwezig op je trouwfeest, niks meer, niks minder?
In 't ergste geval staan ze op een mooie familie-foto.
Ze kunnen toch niet als zichzelf komen, wat saai! Als ik ooit trouw komt mijn moeder als Jeff Alberts
Murrmurr schreef:
02-09-2019 20:16
1. Ik begin zo'n gevoeletje te krijgen dat jij een beetje een drammertje bent dat graag z'n zin krijgt en dat vriendin dus sowieso iets minder te zeggen heeft over de hele toestand.
2. Het gaat nu allemaal om jou maar het is al erg zat dat je vriendin niet zo goed is met haar moeder dus neem een stap terug, dit is gevoelig.
Eens!
Je hebt je vriendin deze zomer, dat is dus vorige maand of zo, ten huwelijk gevraagd en nu al zit je je op te vreten. Loopt véél te hard van stapel ook.

Dat is niet best. Want de bruiloft staat vast niet voor volgende maand al gepland.
Je hebt eerst nog 10394737292010 dingen uit te zoeken.
En 1 ervan is wie er op de gastenlijst komt.
Maar dat is pas van veel later zorg.

Weet je schoonmoeder al dat jullie gaan trouwen?

De eerste stap is nu eerst een datum en locatie.
Dan mag zij de jurk gaan uitzoeken die daarbij past. En traditioneel gaat moeder dan mee uitzoeken. En als zij daarvoor wordt uitgenodigd, kun je er van op aan dat ze ook op de bruiloft komt. En zo niet, dan kun je nog praten over welke rol moeder gaat krijgen.

En je gaat deze dame nog 5674839 keer excuses aan kunnen bieden, ze is wie ze is. Dus stel je verwachtingen naar haar enorm naar beneden bij, kweek een dikke huid en vind een manier om met haar om te gaan, of laat via je aanstaande het contact verbreken.

Maar je verloofde heeft hierin volledig het touw in handen.
Menno123 schreef:
Hoef ik me niet in te mengen? Haha zelfs mijn aanstaande staat erop dat ik dat ik mijn mening geef over de rol die haar moeder zal moeten krijgen op de dag.
Wellicht een dijk van een aanname maar over de rol zullen jullie het vast wel eens worden toch? Gezien het feit dat je verloofde haar vriendinnen al heeft geïnstrueerd (en dus ook risico's ziet) ga ik er tenmkinste van uit dat je verloofde haar geen rol zal toebedelen als ceremoniemeester, komische act of alle andere dingen waarbij ze makkelijk iets kan verpesten.
Murrmurr schreef:
02-09-2019 20:16
1. Mijn vriendin heeft precies net zoveel te zeggen of elk onderwerp of aanwezigen als ik. Verder is mijn al jaren zeer succesvol werkzaam op de Zuidas, dus wel gewend om met "drammertjes" en "egotjes" zoals ik om te gaan. Geloof me, die staat haar mannetje wel hoor.
2. Bedankt voor de tip, die ga ik zeker opvolgen.
Menno123 schreef:
Hoef ik me niet in te mengen? Haha zelfs mijn aanstaande staat erop dat ik dat ik mijn mening geef over de rol die haar moeder zal moeten krijgen op de dag. Net zo goed dat mijn aanstaande iets te zeggen heeft over "welke rol" mijn familie zal spelen. Mensen mensen, nooit geweten dat er echt mensen zijn die zo denken.
Ik ben het inhoudelijk best met je eens hoor; dit soort dingen kun je samen bespreken. Maar je toon in deze post is best een beetje naar. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar kunt wel met een beetje meer respect reageren op mensen die de moeite nemen om je van feedback te voorzien.
Menno123 schreef:
En toch, als je slim bent hou je je op de vlakte en laat je het aan je vriendin om te bepalen wat ze met d'r moeder doet. Stel anders een paar goede vragen aan haar om erachter te komen wat ze wil. In plaats van je af te vragen of je 'het niet kan maken' of 'ECHT niet kan maken' om je schoonmoeder buiten de deur te houden. Wat je vriendin vindt is namelijk uiteindelijk belangrijker, het is haar moeder.
Menno123 schreef:
02-09-2019 20:22
1. Mijn vriendin heeft precies net zoveel te zeggen of elk onderwerp of aanwezigen als ik. Verder is mijn al jaren zeer succesvol werkzaam op de Zuidas, dus wel gewend om met "drammertjes" en "egotjes" zoals ik om te gaan. Geloof me, die staat haar mannetje wel hoor.
Ben toch blij dat mijn vent leuker is dan mijn collega's en dat ik niet "o p de zuidas" hoef te werken om met hem om te gaan.

Wat een bizar idee!
Pinda-Kaas schreef:
02-09-2019 20:23
En toch, als je slim bent hou je je op de vlakte en laat je het aan je vriendin om te bepalen wat ze met d'r moeder doet. Stel anders een paar goede vragen aan haar om erachter te komen wat ze wil. In plaats van je af te vragen of je 'het niet kan maken' of 'ECHT niet kan maken' om je schoonmoeder buiten de deur te houden. Wat je vriendin vindt is namelijk uiteindelijk belangrijker, het is haar moeder.

Je hebt gelijk, ik loop ook waarschijnlijk weer veel te hard van stapelen met mijn gedachtes. Ik ga inderdaad eerst eens duidelijk krijgen wat mijn aanstaande nou eigenlijk precies wilt. Want zowel heeft ze vriendinnen geinstrueerd als dat ze heeft voorgesteld bij de ceremonie alleen getuigen te doen en bijvoorbeeld geen ouders. Dat is in mijn ogen bij nader inziens misschien een beetje tegenstrijdig. Anyway, over dit soort dingen komen mn vriendin er ik er uiteindelijk wel uit. In ieder geval zal het wel uit m'n hoofd laten om voor te stellen mijn schoonmoeder niet/ beperkt uit te nodigen.
Pfff....haal dat niet zo moeilijk maar weg....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pinda-Kaas schreef:
02-09-2019 20:23

Je hebt gelijk, ik loop ook waarschijnlijk weer veel te hard van stapelen met mijn gedachtes. Ik ga inderdaad eerst eens duidelijk krijgen wat mijn aanstaande nou eigenlijk precies wilt. Want zowel heeft ze vriendinnen geinstrueerd als dat ze heeft voorgesteld bij de ceremonie alleen getuigen te doen en bijvoorbeeld geen ouders. Dat is in mijn ogen bij nader inziens misschien een beetje tegenstrijdig. Anyway, over dit soort dingen komen mn vriendin er ik er uiteindelijk wel uit. In ieder geval zal het wel uit m'n hoofd laten om voor te stellen mijn schoonmoeder niet/ beperkt uit te nodigen.
lilalinda schreef:
02-09-2019 20:30
Ben toch blij dat mijn vent leuker is dan mijn collega's en dat ik niet "o p de zuidas" hoef te werken om met hem om te gaan.

Wat een bizar idee!
Haha excuses, ik blijk hier toch verkeerd te zitten. Het meerendeel is hier natuurlijk vastgeroest half huismoeder, anderhalve dag bijbeunen achter de kassa bij de AH en na GTST even lekker bijkletsen en ongenuanceerd je mening verkondigen omdat je thuis niks te zeggen hebt.
Nee ik ga altijd naar Tino Martin want die is knapper en ik werk bij de Lidl alleen op donderdagavond dat is de enige avond dat mijn man voor het eten wil zorgen...

Maar goed zelfs dan mag ik nog steeds mijn mening geven...

Hadden ze op FOK geen tijd voor je vraag?
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-09-2019 20:44
23.90% gewijzigd
Muziektip: https://youtu.be/K0GKucj97D4

Leuk voor al die Zuidassers
Menno123 schreef:
02-09-2019 20:22
2. Bedankt voor de tip, die ga ik zeker opvolgen.
Leuk, zo'n vent waar je je mannetje bij moet staan omdat hij zo lekker dramt. Geen idee wat de Zuidas daarmee te maken heeft. :roll:

Jij hebt helemaal niks te bepalen als zij haar moeder er bij wil.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 20:45
12.90% gewijzigd
Menno123 schreef:
02-09-2019 20:37
Je hebt gelijk, ik loop ook waarschijnlijk weer veel te hard van stapelen met mijn gedachtes. Ik ga inderdaad eerst eens duidelijk krijgen wat mijn aanstaande nou eigenlijk precies wilt. Want zowel heeft ze vriendinnen geinstrueerd als dat ze heeft voorgesteld bij de ceremonie alleen getuigen te doen en bijvoorbeeld geen ouders. Dat is in mijn ogen bij nader inziens misschien een beetje tegenstrijdig.
Ja daar ga je al. Klinkt alsof ze misschien wel helemaal niet wil trouwen. Ik heb er een hard hoofd in, spreekwoordelijk.
viva-amber schreef:
02-09-2019 20:42
Nee ik ga altijd naar Tino Martin want die is knapper en ik werk bij de Lidl alleen op donderdagavond dat is de enige avond dat mijn man voor het eten wil zorgen...

Maar goed zelfs dan mag ik nog steeds mijn mening geven...

Hadden ze op FOK geen tijd voor je vraag?
:rofl:
Menno123 schreef:
02-09-2019 20:40
Haha excuses, ik blijk hier toch verkeerd te zitten. Het meerendeel is hier natuurlijk vastgeroest half huismoeder, anderhalve dag bijbeunen achter de kassa bij de AH en na GTST even lekker bijkletsen en ongenuanceerd je mening verkondigen omdat je thuis niks te zeggen hebt.
Ah shit betrapt.
Maar goed mocht dat huwelijk langer duren dan een paar jaar laat het dan even weten. Ik ben bijzonder in wonderen geïnteresseerd. Dit jaar ga voor 5x naar Lourdes (Lidl Reizen) en ik woon vlakbij het wonder van Sint Albertus.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-09-2019 20:47
3.18% gewijzigd
Menno123 schreef:
Nou, jeetje zeg.

:popcorn:
Menno123 schreef:
Sure...
Mijn salaris moeten jullie samen hard voor werken hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven