Aankondigen zwangerschap.
maandag 2 september 2019 om 22:28

maandag 2 september 2019 om 22:33
Partner direct vertelt bij binnenkomst na werk. Ouders uitgenodigd voor een etentje. Na 3 jaar wachten vond ik een iets grotere viering van de aankondiging wel gepast. Overigens verder geen gekke dingen qua tekst, cadeau's of anderszins . "komen jullie vooraf nog even bij ons langs?" "het etentje is niet zo maar, ik ben zwanger". Extra half uurtje in gepland tussen aankondiging en restaurant reservering, want beide ouders moesten huilen (zie: 3 jaar bezig geweest)

maandag 2 september 2019 om 22:35
Moet alles nu tegenwoordig origineel, origineler, origineelst?
En je partner, die weet het ook nog niet? Hebben jullie dan samen niet in spanning de menstruatie afgewacht? Menstruatie die 1 - 2 - 3 - 14 dagen niet kwam?
Ik begrijp echt niet dat je daar je partner mee moet verrassen, tenzij het niet gepland was.
Maar ondanks mijn minder enthousiast bericht, wens ik je een leuke zwangerschap en een wolk van een baby!
En natuurlijk originele aankondigingen voor papa en de grootouders!
En je partner, die weet het ook nog niet? Hebben jullie dan samen niet in spanning de menstruatie afgewacht? Menstruatie die 1 - 2 - 3 - 14 dagen niet kwam?
Ik begrijp echt niet dat je daar je partner mee moet verrassen, tenzij het niet gepland was.
Maar ondanks mijn minder enthousiast bericht, wens ik je een leuke zwangerschap en een wolk van een baby!

maandag 2 september 2019 om 22:39
Ik was ongepland zwanger. Ik voelde me al een paar dagen 'anders', wilde geen paniek zaaien dus ik deed in mijn eentje een test. Positief dus. Ik kon geen woorden uitbrengen dus de test naar mijn partner gemikt. Al had ik het graag anders willen doen hoor, maar zo waren onze omstandigheden.mammezel schreef: ↑02-09-2019 22:35Moet alles nu tegenwoordig origineel, origineler, origineelst?
maandag 2 september 2019 om 22:45
Ik blijf het raar vinden dat er vrouwen zijn die hun partner "origineel" willen verrassen met een zwangerschap. Je bespreekt toch dat je gaat testen?
Grootouder vertelt door foto's en een echo in een lijstje te geven. De rest van de familie door ze een rondleiding te geven door het huis (net verhuisd) en de baby kamer te tonen waar de echo's hingen en de datum waarop de baby geboren wordt.
Grootouder vertelt door foto's en een echo in een lijstje te geven. De rest van de familie door ze een rondleiding te geven door het huis (net verhuisd) en de baby kamer te tonen waar de echo's hingen en de datum waarop de baby geboren wordt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

maandag 2 september 2019 om 22:47
Als het ongepland is, dan kan ik verstaan dat de partner nog verrast moet worden. Maar in de andere gevallen is de vader toch al deelgenoot in de spanning of het gelukt zou zijn of niet.leolux schreef: ↑02-09-2019 22:39Ik was ongepland zwanger. Ik voelde me al een paar dagen 'anders', wilde geen paniek zaaien dus ik deed in mijn eentje een test. Positief dus. Ik kon geen woorden uitbrengen dus de test naar mijn partner gemikt. Al had ik het graag anders willen doen hoor, maar zo waren onze omstandigheden.
Mijn gedacht he.
maandag 2 september 2019 om 22:48
Kia•Ora schreef: ↑02-09-2019 22:45Ik blijf het raar vinden dat er vrouwen zijn die hun partner "origineel" willen verrassen met een zwangerschap. Je bespreekt toch dat je gaat testen?
Hier niet, na 3 jaar durfde ik die teleurstellingen niet meer zo goed aan, dus deed ik 't stiekem omdat ik dacht dat het nu wel raak was. Ik wou partner de teleurstelling besparen. Toen ik het vertelde biechtte partner overigens op dat ook hij al een vermoeden had dat het nu raak was, maar ook hij had mij niet extra hoopvol willen maken (en had het dus ook voor zich gehouden)

maandag 2 september 2019 om 22:51
Kia•Ora schreef: ↑02-09-2019 22:45Ik blijf het raar vinden dat er vrouwen zijn die hun partner "origineel" willen verrassen met een zwangerschap. Je bespreekt toch dat je gaat testen?
Leuk!
(maar even tegendraads doen: denk je niet dat die grootouders dat al lang verteld hadden?)

maandag 2 september 2019 om 22:52

maandag 2 september 2019 om 22:54
ja ze zien het op een gegeven moment zelf wel
maandag 2 september 2019 om 22:55
Tegen de rest van de familie? Uhm nee, dat soort dingen zijn in onze familie aan de ouders om te vertellen dus die zwijgen. En de foto's hebben ook op de plank gelegen totdat iedereen op de hoogte was. En nu hebben ze een mooi plekje in de woonkamers.

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 2 september 2019 om 22:58
Ik testte met mijn man. En we hebben vervolgens samen een kwartier vol ongeloof naar dat woordje ‘zwanger’ zitten staren tot mijn man de legendarische woorden sprak: ‘misschien is hij kapot?’
Zwanger na 2 jaar dmv IVF en het duurde even eer het landde
Daarna mijn moeder gebeld en die nam op met ‘gefeliciteerd!’ Ik belde namelijk om 06:45
Zwanger na 2 jaar dmv IVF en het duurde even eer het landde

Daarna mijn moeder gebeld en die nam op met ‘gefeliciteerd!’ Ik belde namelijk om 06:45

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 2 september 2019 om 22:59
Ik snap dat je na al die tijd het niet meer bespreekt. Ook al moet je dan de evt teleurstelling alleen verwerken. Maar had je dan alsnog de behoefte om je partner "origineel" te vertellen dat er een kindje komt?Pergamon schreef: ↑02-09-2019 22:48Hier niet, na 3 jaar durfde ik die teleurstellingen niet meer zo goed aan, dus deed ik 't stiekem omdat ik dacht dat het nu wel raak was. Ik wou partner de teleurstelling besparen. Toen ik het vertelde biechtte partner overigens op dat ook hij al een vermoeden had dat het nu raak was, maar ook hij had mij niet extra hoopvol willen maken (en had het dus ook voor zich gehouden)