Vakantie zomer 2020

02-09-2019 09:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, de zomer is nog niet voorbij en ik ben alweer aan het nadenken over onze zomervakantie van volgend jaar. Ik vind dit alleen altijd zo ontzettend moeilijk. Ik zou graag naar Slovenië willen, mijn vriend wil graag naar Schotland, maar Tenerife, Malta en Cyprus zijn ook nog opties. Lekker divers dus hahah.
Het liefst zouden we (ik en mijn vriend) ongeveer een week op 1-2 plekken verblijven en vanuit daar dingen ondernemen en vervolgens nog een halve week op 1 plek waar we helemaal niets doen. Alleen maar lezen, relaxen, eten, zwemmen en nog een keer een terrasje pakken.
Het meest ideaal zou natuurlijk zijn om naar een reisbureau te gaan en hen al het werk te laten doen haha, maar dat kost natuurlijk (logisch) extra geld en dat zit er ook weer niet in...

Ik ben op zoek naar tips. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Waar zou je heen gaan? Heb je zin om voor mij een hele reis uit te stippelen? :P

Maar ook, waar ga jij naartoe op vakantie?
Gewoon nog even wachten, vaak vormt een plan zich vanzelf
Ik zou niet in het hoogseizoen gaan en schoolvakanties vermijden.
De temperatuur is vaak ook aangenamer.
Voor een vakantie van 10 dagen met 2 of 3 accommodaties heb je toch geen reisbureau nodig?
Begin eens met bedenken waar je heen wil. En slinger dan google eens aan over wat leuke plekken en bezienswaardigheden zijn.
Koop een reisgids en huur een auto.
Als ik naar het reisbureau ga en ze alles uit laat zoeken betaal ik €25,- Lijkt mij wel te overzien.

Wij gaan in mei naar Griekenland, zomer naar Frankrijk/Spanje/Italië en in september naar Sardinië.
redbulletje schreef:
02-09-2019 10:17
Ik zou niet in het hoogseizoen gaan en schoolvakanties vermijden.
De temperatuur is vaak ook aangenamer.
Dit.
En dan zou ik in het (vroege) voorjaar of ( late) najaar een week naar een Canarisch eiland vliegen en 1 a 2 weken pakken om een van de andere plannen te doen in een andere periode van het jaar.
Ik ga dit jaar nog naar de Kaapverdische eilanden. Kant en klare privérondreis van Tui, online geboekt.
In januari gaan we een week naar een van de Canarische eilanden, vlucht en verblijf los geboekt.
Waarschijnlijk gaan we in de zomer volgend jaar een paar dagen naar Boedapest. En dan vast nog een keer een week of wat ergens heen of een stedentrip.
tess07 schreef:
02-09-2019 10:54
Als ik naar het reisbureau ga en ze alles uit laat zoeken betaal ik €25,- Lijkt mij wel te overzien.

Wij gaan in mei naar Griekenland, zomer naar Frankrijk/Spanje/Italië en in september naar Sardinië.
Zomaar nieuwsgierig, heb je dan ook al die dagen al vrijgevraagd op werk?
Mn collegas zouden me zien aankomen om nu al vast te willen leggen voor volgend jaar:O
Ik persoonlijk zou malta al schrappen. Daar wordt het komend jaar vast niet fijn met dat hele brexit gedoe.
En verder: maak een lijst van wat je zoekt en kijk waar je dat het beste vindt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Robinson schreef:
03-09-2019 08:09
Mn collegas zouden me zien aankomen om nu al vast te willen leggen voor volgend jaar:O
Hoe vroeger je boekt, hoe beter. Snap juist niet dat je collega's daar zo laks mee zijn.
Het is dat mijn plannen voor volgend jaar vaag zijn dus ik heb alleen de vakantie in januari vastgelegd nog.
Als ik een grote verre reis van plan was geweest had het zo maar goed al geboekt /gepland kunnen zijn.
Ik zou gewoon de verschillende bestemmingen beginnen uitzoeken/erover lezen en dan voel je vanzelf wel waar je het meeste zin in hebt. Hier hadden we voor volgend jaar 3 opties, maar hoe meer ik lees, hoe meer het richting 1 van de 3 gaat (de andere 2 komen dan wel in de jaren erna).
Kans is groot dat het hier opnieuw VS wordt, alleen is het afwachten of ik op het moment dat het stilaan aanvaardbaar is om op het werk over de zomervakantie te beginnen, nog betaalbare tickets kan vinden.
the4ofus schreef:
03-09-2019 08:47
Ik zou gewoon de verschillende bestemmingen beginnen uitzoeken/erover lezen en dan voel je vanzelf wel waar je het meeste zin in hebt. Hier hadden we voor volgend jaar 3 opties, maar hoe meer ik lees, hoe meer het richting 1 van de 3 gaat (de andere 2 komen dan wel in de jaren erna).
Kans is groot dat het hier opnieuw VS wordt, alleen is het afwachten of ik op het moment dat het stilaan aanvaardbaar is om op het werk over de zomervakantie te beginnen, nog betaalbare tickets kan vinden.
Blijf dat raar vinden. Als je al zeker weet wanneer je wil dan is het toch eerst komt, eerst maalt? Die anderen die persé in een zelfde periode willen zouden ook sneller kunnen vastleggen tenslotte.
redbulletje schreef:
03-09-2019 09:26
Blijf dat raar vinden. Als je al zeker weet wanneer je wil dan is het toch eerst komt, eerst maalt? Die anderen die persé in een zelfde periode willen zouden ook sneller kunnen vastleggen tenslotte.
Ik kan natuurlijk wel gewoon boeken en vervolgens zeggen jammer dan voor de anderen, maar ik werk wel de rest van het jaar samen met die mensen dus het is wel zo fijn als we het wat gezellig kunnen houden. Op die manier wordt het ook een opbod want dan boeken bv de mensen die naar een huisje op vakantie gaan op den duur anderhalf jaar op voorhand of zo...
Bovendien spelen er nog wel andere dingen: ik weet dat er eind deze maand een reorganisatie aankomt en dat ik daarna met 3 andere mensen rekening moet houden voor mijn verlof. Alleen weet ik nog niet helemaal zeker met wie. Ik ben ook nog geen jaar geleden binnen het bedrijf van dienst veranderd en ik vind het (nog) niet aan mij om als eerste over de zomervakantie te beginnen.
En ook: vorig jaar had ik effectief al geboekt in september, dus voor ik de overstap maakte, en toen moest de rest mij al volgen dus dit jaar ga ik wat meer low key. :)
Wij hebben in mei al geboekt voor mei 2020 en ik ga in oktober 2020 ook nog een keer op vakantie (in mei met man en in oktober met vriendin). Wij hoeven eindelijk niet meer in hoogseizoen ! Kinderen zijn oud genoeg om alleen thuis te blijven (al dan niet met wat toezicht vanaf afstand). Dus huppakee direct geboekt.. Ook geen gedoe meer op werk man ivm hoogseizoen. En niemand van collega's gaat in mei.. dus carte blanche
redbulletje schreef:

helaas werkt dat bij heel veel bedrijven niet zo. Man moet in december doorgeven wanneer hij op vakantie wil in de zomer. Wij hebben bij uitzondering nu al vast kunnen leggen voor mei komend jaar, alleen maar omdat er dan niemand anders gaat van de collega's (allemaal kinderen die op school zitten) en hij mag normaal niet in de zomer weg.. dus mei was voor ons de tijd om te gaan..

En ook bij hem gaan mensen met kinderen voor..
Wens is een weekje met de auto door Denemarken (meivakantie) en 10 of 14 dagen naar een zonbestemming aan het einde van de zomervakantie (Ik zou zelf wel weer heel graag naar een Grieks eiland gaan).
Robinson schreef:
03-09-2019 08:09
Ik heb een 0-uren contract en man regelt het zelf dus gelukkig geen problemen. Heen luxe, ik weet het 😁
the4ofus schreef:
03-09-2019 08:47
Ik leg elk jaar zsm na de zomervakantie mijn vakantie voor het jaar erop vast zodat de vliegtickets nog goedkoop zijn en er veel keus is in accomodaties (in de VS moet je bv snel zijn voor verblijf in de nationale parken). Zou er toch erg chagrijnig van worden als dat geloot zou moeten worden of pas in januari , denk tot op het punt dat ik er een andere baan om zou zoeken.
Adelaar81 schreef:
03-09-2019 19:05
Ik leg elk jaar zsm na de zomervakantie mijn vakantie voor het jaar erop vast zodat de vliegtickets nog goedkoop zijn en er veel keus is in accomodaties (in de VS moet je bv snel zijn voor verblijf in de nationale parken). Zou er toch erg chagrijnig van worden als dat geloot zou moeten worden of pas in januari , denk tot op het punt dat ik er een andere baan om zou zoeken.
Nou, een andere baan zoeken gaat me wat ver :) Ik doe mijn werk graag en bovendien verdien ik ook behoorlijk goed dus dat is geen optie. Nationale parken zijn we niet van plan dus dat valt mee, maar wat ik wel doe is al wat hotels boeken op de data die ik wil. Allemaal nog te annuleren maar dan heb ik ze alvast (en meestal aan een betere prijs dan als ik later boek) als ik uiteindelijk kan gaan op de data die ik wil.

Maar we gaan wel heel erg off topic. Nu weet TO nog niet of ze naar Slovenië of Malta of... moet

TO, als ik jouw verlanglijstje zie, zou ik Schotland schrappen. Tenerife vind ik typisch iets voor voor- of laagseizoen. Blijft Malta, Cyprus en Slovenië over. Als je natuur belangrijk vindt, is Malta in de zomer ook geen optie: mooie steden, maar voor de rest heel erg dor. Wij waren er in de zomer, maar lijkt mij veel mooier in het voorjaar.
Off topic, ik vind mijn baan ook erg leuk/verdien goed en zou niet zo snel van job veranderen maar een jaarlijkse vakantiediscussie zou ik enorm van balen.
Ontopic, Schotland is prachtig maar de kans is klein dat je daar gaat zwemmen, je hebt er prachtige natuur en oude kastelen. Verder een goed ontwikkeld land dit itt Slovenië dat ook prachtige natuur heeft maar waar ik het op veel plekken veel armoediger vond. Wel meer kans op mooi weer en zwemmen in meertjes.

Cyprus en Malta zijn voor mij meer naseizoen bestemmingen, leuk voor een weekje lekker zwemmen en door n stadje zwemmen maar geen spectaculaire natuur.
thanx schreef:
03-09-2019 08:12
Ik persoonlijk zou malta al schrappen. Daar wordt het komend jaar vast niet fijn met dat hele brexit gedoe.
En verder: maak een lijst van wat je zoekt en kijk waar je dat het beste vindt.
Malta en de Brexit mag je aan me uitleggen, want dat snap ik niet.

Malta is overigens erg mooi, TO. Slovenië ook, maar dat is echt een ander type bestemming, al zou je daar heel goed bergen, cultuur en zee kunnen combineren. Armoedig vind ik Slovenië niet.
Tenerife vond ik leuk. Je kunt ook meerdere Canarische Eilanden combineren of Slovenië/Kroatië. In de zomer is het hier wel druk en heet.
redbulletje schreef:
Je verplicht je collega’s om dan nu al erover na te denken waar ze heen willen en wanneer terwijl sommige daar nog niet aan toe zijn.
Het zijn inderdaad heel diverse bestemmingen. Het is denk ik inderdaad een goed idee om eens meerdere bestemmingen uit te gaan zoeken en te kijken wat ons dan echt het leukste lijkt. En misschien is buiten het hoogseizoen gaan wel een goed idee ja! Vanaf aankomende zomer is dat misschien wel mogelijk, omdat ik dan klaar ben met studeren (al wordt van mijn vriend eigenlijk verwacht dat hij in de bouwvak vrij neemt..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven