Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 3 september 2019 om 14:57

dinsdag 3 september 2019 om 14:59
Dit.
Gaat de taalpolitie nu ook al beslissen welke woorden er in welke situatie wel/niet gebruikt mogen worden?

dinsdag 3 september 2019 om 15:01
PoesinBoots schreef: ↑03-09-2019 14:59Dit.
Gaat de taalpolitie nu ook al beslissen welke woorden er in welke situatie wel/niet gebruikt mogen worden?
We praten wel on topic voor de verandering

dinsdag 3 september 2019 om 15:02
Beslissen? Ik geef gewoon mijn mening net als jij.PoesinBoots schreef: ↑03-09-2019 14:59Dit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 3 september 2019 om 15:09
Dat kun je niet bagataliseren. Verdriet is niet meetbaar of relatief.PoesinBoots schreef: ↑03-09-2019 15:04Oh mijn fout dan. Ik dacht dat je iemands verdriet bagatelliseerde.
Geen bijzonderheden

dinsdag 3 september 2019 om 16:00
+1PoesinBoots schreef: ↑03-09-2019 14:41Dat jij je er niks bij voor kunt stellen betekent toch niet dat iemand daar geen verdriet van kan hebben.
Onnodig om het belachelijk te maken.

dinsdag 3 september 2019 om 17:37
Logisch juist, dieren zijn niet humaan.
Humaniteit is een menselijke eigenschap, die betracht kan worden naar andere mensen maar ook naar dieren of planten of zo. In het tweede geval zie ik niet in waarom je er dan een ander woord voor zou moeten verzinnen.

dinsdag 3 september 2019 om 20:09
Doet me denken aan toen ik mijn hamster in liet slapen... Ik woonde nog thuis en het was echt mijn maatje. Ik heb zo hard gehuild dat de dierenarts het niet over zijn hart kon verdragen om mij te laten betalen...PoesinBoots schreef: ↑03-09-2019 14:41Dat jij je er niks bij voor kunt stellen betekent toch niet dat iemand daar geen verdriet van kan hebben.
Onnodig om het belachelijk te maken.
De liefde voor een dier kan diep zitten.
Ik zou eerlijk gezegd wel gek staan te kijken als iemand mij letterlijk had gezegd” gecondoleerd” . (iemand anders dan de dierenarts bijvoorbeeld)

dinsdag 3 september 2019 om 20:20
Het is in het belang van vrouwen om mannen zo ver mogelijk weg te jagen, de groep mannen en vrouwen zo veel mogelijk gescheiden te houden en dat allemaal om vrouwen te bevestigen in de wetenschap dat ze (in ieder geval moreel) superieur zijn aan mannen.
Dialoog en elkaar beter leren kennen heeft nog nooit iemand vooruit geholpen, immers.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

dinsdag 3 september 2019 om 20:39
Vanzai schreef: ↑03-09-2019 20:20Het is in het belang van vrouwen om mannen zo ver mogelijk weg te jagen, de groep mannen en vrouwen zo veel mogelijk gescheiden te houden en dat allemaal om vrouwen te bevestigen in de wetenschap dat ze (in ieder geval moreel) superieur zijn aan mannen.
Dialoog en elkaar beter leren kennen heeft nog nooit iemand vooruit geholpen, immers.
Ehh... ik maakte maar een grapje.