Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

dinsdag 3 september 2019 om 18:01
Als je naar een kliniek/ziekenhuis gaat dat een contract heeft met je verzekering wordt alles vergoed, behalve donorzaad (en soms medicatie)
wellicht handig om alle voorgaande topics te lezen, daar worden heeeel veel vragen al beantwoord.

dinsdag 3 september 2019 om 18:02

dinsdag 3 september 2019 om 20:14
Ja zou kunnen hoor! Sorry als het echt foutieve info is. Heb er zelf geen ervaring mee maar zag wel dat soort prijzen op hun site. Ook 250 euro maar dat is volgensmij lagere kwaliteit dan. Gemiddeld leek het ongeveer 500 euro te zijn maar misschien dat iemand met ervaring dit nog kan aanvullendepster schreef: ↑03-09-2019 06:11@Milka volgens mij liggen die kosten PM voor de deense donor hoger? Of is dat het minimum bedrag?
Hoi Roos!
Ik zit bij Nij Geertgen. Hele fijne kliniek, in mijn optiek. Voor mij is de afstand iets minder dan een uurtje.
Zelf heb ik gekozen voor een NL donor, zelfde afwegingen die Ja-gen heeft + de kosten zijn aanzienlijk lager. Er wordt gezegd dat de wachttijd zo'n 6 tot 12 mnd is, maar ik ben met 8 weken al gematched (en verschillende andere zijn ook sneller gematched al).
Stel vooral vragen, maar weet wel dat jouw traject er anders uit kan gaan zien. De beslissing voor nu is voornamelijk welke kliniekSucces en welkom!

dinsdag 3 september 2019 om 20:55
Welkom dobbelst
Laat de vele verschillende info je niet in de war schoppen. Elk traject hier is anders.
Mikla, ik lees meer berichten dat men voor een half jaar tussen de 4 a 6 duizend kwijt zijn... ik vind het veel geld! Maar als je het hebt is het het zeker waard
Hier tweede spuit Gonal F gezet. Ik ben zo bang dat er straks toch overstimulatie gaat zijn
Hopelijk goed nieuws zaterdag, dan weer echo.

Mikla, ik lees meer berichten dat men voor een half jaar tussen de 4 a 6 duizend kwijt zijn... ik vind het veel geld! Maar als je het hebt is het het zeker waard

Hier tweede spuit Gonal F gezet. Ik ben zo bang dat er straks toch overstimulatie gaat zijn

dinsdag 3 september 2019 om 21:05
Dan ben je wel even bezig hoor.. als je alles door wil lezen haha. Ik denk dat het net zo handig is om nu opnieuw te vragen. Sommige dingen zijn misschien ook weer veranderd ondertussen.
Trouwens, je bent wel je eigen risico meteen kwijt
@depster,zeker veel geld inderdaad... Had het liever aan iets nuttigs voor het kind besteed, een studie ofzo.. jammer dat het zoveel kost hoor, pff echt veel..

dinsdag 3 september 2019 om 21:20

woensdag 4 september 2019 om 20:28
@Ja-gen en Enigma, bij jullie werd allebei de fase tussen ovulatie en menstruatie verlengd toch? Weten jullie op basis waarvan besloten werd voor Pregnyl of Utro? Ik lees op internet dat dat allebei wordt gebruikt maar kan eigenlijk vinden vinden waarom voor het een of ander wordt gekozen. Bij mij lijkt het erop dat de LF 8-6 dagen is en waarschijnlijk krijg ik utro.
Anderen misschien ook ervaring hiermee?
Anderen misschien ook ervaring hiermee?

woensdag 4 september 2019 om 20:40
Pregnyl zorgt dat t ei rijpt geloof ik Fenja, utro zorgt voor uitstellen van ongesteldheid (kan t ook mis hebben natuurlijk)
Ik lees vaak dat utro een vieze smurrie oplevert en vervelend is om in te brengen..maar wel dat t zn werk doet haha
Hier net heel impulsief t kastje gehaald wat als commode kan gaan functioneren. Tweedehands gaan deze vaak voor 75 weg, ik dacht gewoon eens 30 euro te bieden en ze gingen akkoord
In mijn eigen woonplaats. Zou gek zijn dat te hebben laten liggen haha.
Mocht t allemaal niet lukken vind ik er wel een andere functie voor :p
en FUCK wat deed de injectie net zeer! Net een dunner stukje huid/minder vet te pakken.
Ik lees vaak dat utro een vieze smurrie oplevert en vervelend is om in te brengen..maar wel dat t zn werk doet haha
Hier net heel impulsief t kastje gehaald wat als commode kan gaan functioneren. Tweedehands gaan deze vaak voor 75 weg, ik dacht gewoon eens 30 euro te bieden en ze gingen akkoord
Mocht t allemaal niet lukken vind ik er wel een andere functie voor :p
en FUCK wat deed de injectie net zeer! Net een dunner stukje huid/minder vet te pakken.
woensdag 4 september 2019 om 20:46
Pregnyl kan ook gebruikt worden om lf langer te maken. Mijn kliniek maakt standaard gebruik van utro. Dus dat is bij hun gewoon de eerste keuze bij te korte lf.
Het is inderdaad wel een beetje een vieze smeerboel. Maar ach, inlegkruisje en dan is het ook weer opgelost. Het doet zijn werk wel en daar gaat het om.
Het is inderdaad wel een beetje een vieze smeerboel. Maar ach, inlegkruisje en dan is het ook weer opgelost. Het doet zijn werk wel en daar gaat het om.

woensdag 4 september 2019 om 21:22
Nee niet eerder ingeschreven.. wachttijd voor begingesprek valt dus mee. Voor een donor nog geen idee.. ben benieuwd

donderdag 5 september 2019 om 08:50
Bedankt voor de verduidelijking dames! Ben benieuwd wat het bij mij dan wordt.. nu het dichterbij gaat komen ben ik ineens veel meer bezig met of het allemaal wel werkt zoals het hoort
Depster, die spuiten lijken me best heftig! Even volhouden nog!
Leuk dat je al op zoek bent naar spulletjes. Hihi! Mijn omgeving is vooral vanalles voor mij aan het verzamelen, super lief. Ik hou het zelf nog ff bij Pinterest
Depster, die spuiten lijken me best heftig! Even volhouden nog!
Leuk dat je al op zoek bent naar spulletjes. Hihi! Mijn omgeving is vooral vanalles voor mij aan het verzamelen, super lief. Ik hou het zelf nog ff bij Pinterest