Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zondag 1 september 2019 om 10:07
Hier nog steeds geen symptomen, op zich goed want de vorige keer had ik een paar dagen krampen en ging het mis. Maar deze ronde ook pregnyl gespoten dus loopt het natuurlijk anders dan de vorige keer. Spannende dagen nu, dinsdag mag ik testen 
Succes Enigma!
Depster wanneer beginnen de afspraken bij jou?
Voor alle zwangeren succes met alle kwaaltjes en onzekerheden en geniet ervan natuurlijk!
Succes Enigma!
Depster wanneer beginnen de afspraken bij jou?
Voor alle zwangeren succes met alle kwaaltjes en onzekerheden en geniet ervan natuurlijk!

zondag 1 september 2019 om 12:55
Oooh jagen wat spannend! Dinsdag is al bijna!!!
Ik moet wachten tot ik ongesteld word. Vrijdag gestopt met de pil, momenteel al wel pijn rond mijn schaambeen wat vaak ongesteldheid aankondigt bij mij. Dan mag ik de kliniek bellen om afspraak te maken
Science ik word bijna bang om zwanger te worden als ik al jouw 'klachtjes' zo hoor :p
Ik moet wachten tot ik ongesteld word. Vrijdag gestopt met de pil, momenteel al wel pijn rond mijn schaambeen wat vaak ongesteldheid aankondigt bij mij. Dan mag ik de kliniek bellen om afspraak te maken

Science ik word bijna bang om zwanger te worden als ik al jouw 'klachtjes' zo hoor :p

zondag 1 september 2019 om 13:45
Heel spannend ja-gen!! Waarom moest je deze keer pregnyl? De vorige keer gebruikte je utro toch? Nieuwsgierig omdat ik waarschijnlijk ook utro moet gebruiken.
Depster, bij jou gaat het als een speer: eindelijk!! Gaaf voor je! Om op je vraag te antwoorden: ik weet nog niet wanneer ik ga starten. Eerst maar eens op vakantie in september en daarna hopelijk in een rustiger vaarwater qua werk. Als dat zo is hoop ik volgende maand te starten
Enigma: succes!! Fijn dat je gerustgesteld bent m.b.t het bloedverlies.
Depster, bij jou gaat het als een speer: eindelijk!! Gaaf voor je! Om op je vraag te antwoorden: ik weet nog niet wanneer ik ga starten. Eerst maar eens op vakantie in september en daarna hopelijk in een rustiger vaarwater qua werk. Als dat zo is hoop ik volgende maand te starten

zondag 1 september 2019 om 13:48
Ja, dat tempo mag wel voort gezet worden haha. Als het goed is, kan ik in de eerste week van oktober een eerste test doen...Fenja234 schreef: ↑01-09-2019 13:45Heel spannend ja-gen!! Waarom moest je deze keer pregnyl? De vorige keer gebruikte je utro toch? Nieuwsgierig omdat ik waarschijnlijk ook utro moet gebruiken.
Al met al is het nog vrij snel gegaan. Afgelopen maart ingeschreven en 5 maand later kan ik gaan starten. Als ik wel eens andere wachttijden hoor denk ik echt van.. HOE breng je dat geduld op?
Ooh lekker dat je eerst nog op vakantie gaat! Groot gelijk, eerst lekker nog genieten en je lichaam helemaal tot rust laten komen en dan starten. Klinkt goed!

zondag 1 september 2019 om 15:48
zondag 1 september 2019 om 18:53
Ja dat denk ik Fenja. Ik heb de vorige keer niks gebruikt en deze keer 5 dagen na IUI dus 1500 pregnyl om de LF te verlengen.
Spannend Rosieflower, ik verwacht ook dat het elk moment kan gaan komen. Ga voor je duimen.
Fijn dat je daar geen zorgen over hoeft te maken Enigma, welkom op het wachtbankje!
Spannend Rosieflower, ik verwacht ook dat het elk moment kan gaan komen. Ga voor je duimen.
Fijn dat je daar geen zorgen over hoeft te maken Enigma, welkom op het wachtbankje!

zondag 1 september 2019 om 19:59
Pff even wat anders gauw hoor.
Ik ben een babyshower aan het organiseren voor mijn beste vriendin.. EN WAT BEN IK BLIJ ALS DIE EROP ZIT.
Ik heb de hulp moeten inschakelen van andere mensen, dus ik moet dingen uit handen geven... EN DAT WIL IK NIET. Het gaat toch niet zijn zoals ik vind dat het moet zijn voor haar.... en dan die moeder.. Zij kan het niet uitstaaaaan dat ik dit doe, is jaloers. Maar als zij deze touwtjes in handen had gekregen dan was het helemaal wat geweest......
Haha
Ik ben een babyshower aan het organiseren voor mijn beste vriendin.. EN WAT BEN IK BLIJ ALS DIE EROP ZIT.
Ik heb de hulp moeten inschakelen van andere mensen, dus ik moet dingen uit handen geven... EN DAT WIL IK NIET. Het gaat toch niet zijn zoals ik vind dat het moet zijn voor haar.... en dan die moeder.. Zij kan het niet uitstaaaaan dat ik dit doe, is jaloers. Maar als zij deze touwtjes in handen had gekregen dan was het helemaal wat geweest......
Haha

maandag 2 september 2019 om 20:29
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Mag ik jullie om wat advies vragen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet waar ik moet beginnen. De wachtlijst voor een donor om zwanger te worden via het rijnstate is minimaal 12 maanden. Ik lees hier het een en ander over Nij Geertgen en dat je daar vrij snel geholpen kan worden. Nu ben ik benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en wat de kosten hier gemiddeld voor zijn voor het gehele traject. Ook lees ik het een en ander over een Deense Donor bank. Wat zijn daar de voor en nadelen van? Sorry voor mijn vele vragen. en alvast bedankt voor jullie hulp.

maandag 2 september 2019 om 21:51
Welkom roos_1987. Begrijpelijk dat er even een information overload is.
Mensen volgen hier verschillende trajecten en iedereen kan wel wat vertellen over de voor en nadelen van hoe en waar zij dit doen.
Als ik voor mijzelf spreek, ik heb gekozen voor een Deense donor en doorverwijzing naar het vruchtbaarheidscentrum van mijn dichtstbijzijnde ziekenhuis. Als je kiest voor een Deense speemabank, dan kan je zelf selecteren en kun je als alle gesprekken en bloedonderzoeken goedgekeurd zijn direct beginnen. Belangrijk is wel dat het ziekenhuis waar je bent de rietjes kan aannemen en opslaan. Ik loop bij het Antonius ziekenhuis in Utrecht en heb opslag bij het mck Leiderdorp.
Nadeel; erg hoge kosten. Je moet zelf de kosten van de rietjes betalen en verzendkosten en dat loopt echt hoog op als je pech hebt.
Voor mij was mijn leeftijd doorslaggevend, ik had geen tijd meer om 12-24 maanden op een wachtlijst te staan.
Ik zou als advies geven om naar je huisarts te gaan. Die kan kijken of er omliggende ziekenhuizen zijn met een vruchtbaarheidscentrum waar Joop gesprek kunt.
Heel veel succes en blijf je vragen hier stellen. Er is altijd wel iemand die antwoordt.
Mensen volgen hier verschillende trajecten en iedereen kan wel wat vertellen over de voor en nadelen van hoe en waar zij dit doen.
Als ik voor mijzelf spreek, ik heb gekozen voor een Deense donor en doorverwijzing naar het vruchtbaarheidscentrum van mijn dichtstbijzijnde ziekenhuis. Als je kiest voor een Deense speemabank, dan kan je zelf selecteren en kun je als alle gesprekken en bloedonderzoeken goedgekeurd zijn direct beginnen. Belangrijk is wel dat het ziekenhuis waar je bent de rietjes kan aannemen en opslaan. Ik loop bij het Antonius ziekenhuis in Utrecht en heb opslag bij het mck Leiderdorp.
Nadeel; erg hoge kosten. Je moet zelf de kosten van de rietjes betalen en verzendkosten en dat loopt echt hoog op als je pech hebt.
Voor mij was mijn leeftijd doorslaggevend, ik had geen tijd meer om 12-24 maanden op een wachtlijst te staan.
Ik zou als advies geven om naar je huisarts te gaan. Die kan kijken of er omliggende ziekenhuizen zijn met een vruchtbaarheidscentrum waar Joop gesprek kunt.
Heel veel succes en blijf je vragen hier stellen. Er is altijd wel iemand die antwoordt.
maandag 2 september 2019 om 21:52
Natuurlijk mag je vragen! Ik heb geen ervaring met Rijnstate en Nij Geertgen. Daar weten sommige anderen veel meer van. Het hele traject en een deense donor weet ik wel het een en ander van.Roos_1987 schreef: ↑02-09-2019 20:29Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Mag ik jullie om wat advies vragen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet waar ik moet beginnen. De wachtlijst voor een donor om zwanger te worden via het rijnstate is minimaal 12 maanden. Ik lees hier het een en ander over Nij Geertgen en dat je daar vrij snel geholpen kan worden. Nu ben ik benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en wat de kosten hier gemiddeld voor zijn voor het gehele traject. Ook lees ik het een en ander over een Deense Donor bank. Wat zijn daar de voor en nadelen van? Sorry voor mijn vele vragen. en alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat bij mij de doorslag gaf om voor een deense donor te gaan was de lange wachttijd voor een nederlandse donor. Nu kon ik binnen een paar maanden beginnen. Nadat ik alle onderzoeken in de kliniek had gehad kon ik bestellen en beginnen. Qua kosten is het wel een ding. Het is niet iets wat ik 'even' doe of heel lang kan volhouden. Wat ik dus heb gedaan is wel op de wachtlijst voor een nederlandse donor, maar ondertussen starten met een deense donor.
Wat wil je weten van het traject zelf?

maandag 2 september 2019 om 22:49
Hoi Roos wat goed dat je je aan het orienteren bent! Wij (mijn vriendin en ik) hebben dat net gehad dus ik kan wat afwegingen met je delen. Het is voor mij dus wel anders omdat ik niet alleen ben maar volgens mjj is het proces verder hetzelfde. Nij geertgen is inderdaad vrij snel, wij wilden daar ook beginnen maar gaan toch voor het umc vanwege de afstand. Als je kiest voor een deense donor heb je eigenlijk geen wachtlijst behalve wachten op intakegesprek en gesprekken erna maar dus niet op een passende donor want die zijn daar gewoon op voorraad. De kosten weet ik nog niet zo goed omdat wij dus ook nog moeten beginnen maar via cryos is erg prijzig. Volgensmij moet je denken aan 500 per rietje dus per maand en dan nog verzendkosten en reserveringskosten. Nadeel is dus in ieder geval de prijs en voordeel de snelheid.. maar er zijn nog veel meer voordelen en nadelen. Voordeel dat je fotos en info kan zien van de donor dat kan in nederland niet. Nadeel dat het voornamelijk deense donoren zijn en het kind dus half deens is en niet nederlands. Misschien moet je dat naast je neerleggen maar ik vind dat persoonlijk ook een dingetje haha plus het feit dat het voor het kind later ook weer lastig is met contact.Roos_1987 schreef: ↑02-09-2019 20:29Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Mag ik jullie om wat advies vragen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet waar ik moet beginnen. De wachtlijst voor een donor om zwanger te worden via het rijnstate is minimaal 12 maanden. Ik lees hier het een en ander over Nij Geertgen en dat je daar vrij snel geholpen kan worden. Nu ben ik benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en wat de kosten hier gemiddeld voor zijn voor het gehele traject. Ook lees ik het een en ander over een Deense Donor bank. Wat zijn daar de voor en nadelen van? Sorry voor mijn vele vragen. en alvast bedankt voor jullie hulp.
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:55
11.55% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 22:52
Welkom Roos, ik zie nu je bericht pas.
Ik heb me eerst aangemeld bij rijnstate, had nog wat dingen qua baan waar ik nog mee bezig was maar door idd de erg lange wachttijd al vast aangemeld. Toen ik dat bijna een jaar later rond had heb ik een afspraak gemaakt bij Nij Geertgen. Bij rijnstate was ik toen nog niet aan de beurt. Bij Nij Geertgen voelde het meteen goed voor mij plus dat het veel sneller ging en toen bij rijnstate de afspraak afgezegd.
Ik heb voor een Nederlandse donor gekozen en nij geertgen heeft een eigen donorbank net als rijnstate. Wachttijd is wel een half jaar maar kan ook snel gaan wat bij mij het geval was. Ik heb persoonlijk daarvoor gekozen omdat ik liever geen taalbarrière en grote afstand voor mijn kind zou willen, had ik zelf ook niet fijn gevonden, mocht hij of zij hem willen ontmoeten wanneer dat mogelijk zou zijn. Maar zo heeft iedereen zijn eigen afweging en daar kunnen ze je bij een kliniek of ziekenhuis natuurlijk ook bij helpen.
Kosten zijn erg afhankelijk van de donor die je kiest, Nederlandse donor is een stuk goedkoper dan een Deense maar daar heb je dan zelf de keus. Met een Nederlandse word je gematcht door de donorbank /kliniek.
Als je wil aanmelden ergens heb je wel een verwijzing van een huisarts nodig.
Ik heb me eerst aangemeld bij rijnstate, had nog wat dingen qua baan waar ik nog mee bezig was maar door idd de erg lange wachttijd al vast aangemeld. Toen ik dat bijna een jaar later rond had heb ik een afspraak gemaakt bij Nij Geertgen. Bij rijnstate was ik toen nog niet aan de beurt. Bij Nij Geertgen voelde het meteen goed voor mij plus dat het veel sneller ging en toen bij rijnstate de afspraak afgezegd.
Ik heb voor een Nederlandse donor gekozen en nij geertgen heeft een eigen donorbank net als rijnstate. Wachttijd is wel een half jaar maar kan ook snel gaan wat bij mij het geval was. Ik heb persoonlijk daarvoor gekozen omdat ik liever geen taalbarrière en grote afstand voor mijn kind zou willen, had ik zelf ook niet fijn gevonden, mocht hij of zij hem willen ontmoeten wanneer dat mogelijk zou zijn. Maar zo heeft iedereen zijn eigen afweging en daar kunnen ze je bij een kliniek of ziekenhuis natuurlijk ook bij helpen.
Kosten zijn erg afhankelijk van de donor die je kiest, Nederlandse donor is een stuk goedkoper dan een Deense maar daar heb je dan zelf de keus. Met een Nederlandse word je gematcht door de donorbank /kliniek.
Als je wil aanmelden ergens heb je wel een verwijzing van een huisarts nodig.

dinsdag 3 september 2019 om 06:11
@Milka volgens mij liggen die kosten PM voor de deense donor hoger? Of is dat het minimum bedrag?
Hoi Roos!
Ik zit bij Nij Geertgen. Hele fijne kliniek, in mijn optiek. Voor mij is de afstand iets minder dan een uurtje.
Zelf heb ik gekozen voor een NL donor, zelfde afwegingen die Ja-gen heeft + de kosten zijn aanzienlijk lager. Er wordt gezegd dat de wachttijd zo'n 6 tot 12 mnd is, maar ik ben met 8 weken al gematched (en verschillende andere zijn ook sneller gematched al).
Stel vooral vragen, maar weet wel dat jouw traject er anders uit kan gaan zien. De beslissing voor nu is voornamelijk welke kliniek
Succes en welkom!
Hoi Roos!
Ik zit bij Nij Geertgen. Hele fijne kliniek, in mijn optiek. Voor mij is de afstand iets minder dan een uurtje.
Zelf heb ik gekozen voor een NL donor, zelfde afwegingen die Ja-gen heeft + de kosten zijn aanzienlijk lager. Er wordt gezegd dat de wachttijd zo'n 6 tot 12 mnd is, maar ik ben met 8 weken al gematched (en verschillende andere zijn ook sneller gematched al).
Stel vooral vragen, maar weet wel dat jouw traject er anders uit kan gaan zien. De beslissing voor nu is voornamelijk welke kliniek

dinsdag 3 september 2019 om 06:58
Dankjewel voor jullie reacties.. Super lief. Ik reageer vanavond even uitgebreider na mn werk. IK heb inmiddels een verwijsbrief voor het Rijnstate in Anhem. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een Deense Donor zou willen. dus daar moet ik mij nog even op Orienteren. Heb je voor Nij Geertgen ook een verwijzing nodig, of kun je zelf contact met ze opnemen?

dinsdag 3 september 2019 om 08:20
Ik had mij eerst aangemeld en een afspraak gemaakt, pas later (voor de eerste afspraak) een doorverwijzing geregeld. Deze is overal nodigRoos_1987 schreef: ↑03-09-2019 06:58Dankjewel voor jullie reacties.. Super lief. Ik reageer vanavond even uitgebreider na mn werk. IK heb inmiddels een verwijsbrief voor het Rijnstate in Anhem. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een Deense Donor zou willen. dus daar moet ik mij nog even op Orienteren. Heb je voor Nij Geertgen ook een verwijzing nodig, of kun je zelf contact met ze opnemen?

je krijgt overigens van de verzekering maar bij 1 kliniek de vergoeding. Dus denk er goed over na..