Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Emania; heel herkenbaar, ik vond de eerste 12 weken emotioneel echt niet leuk. Ik dacht echt moet dit nou leuk en fantastisch zijn, kan ik dit wel? Wil ik dit wel? Alles is gepasseerd. Maar na 12 weken werd het elke week beter en af en toe heb ik nog van die dagen. Ik zit niet op een roze wolk, tot nu toe vind ik zwanger zijn niet fantastisch. Wat mij heel erg heeft geholpen is om hier open over te zijn en tot mijn verbazing heb ik zoveel reacties gekregen van vrouwen die het ook zo ervaren of hebben ervaren. Dat was voor mij een teken dat het niet raar was om me zo te voelen en daarmee kon ik dat accepteren. Ik denk dat die eerste weken de hormonen een grote rol spelen (tenminste bij mij wel) en na 12 weken wordt t echt beter omdat die afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Nora, mooie post en herkenbaar. Ik vond het ook erg moeilijk om te genieten want ik heb steeds zo’n stom stemmetje die afvraagt of alles wel goed gaat. Als ik mij een dag beter voel en weinig kwaaltjes heb denk ik gelijk dat het fout zit. Heel fijn om de echo te hebben gezien afgelopen maandag maar vandaag ineens weer twijfel, het hartje is vast gestopt want dat gebeurd etc.
En ook af en toe ook het ‘holy shit’ het gaat echt gebeuren. Wat als ik het niet red? Financieel, emotioneel etc. Rationeel weet ik dat ik het echt wel ga redden maar de gedachten zijn er echt el hoor.

Ik kijk erg uit naar volgende week vrijdag voor volgende echo. Hopelijk neemt die de twijfel of het wel goed gaat weer weg. En ik probeer weg te blijven van internet want alle ervaringen en verhalen geven ook onrust.
Alle reacties Link kopieren
-
emanina wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:09
0.00% gewijzigd
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Ja snap die twijfels helemaal, ik denk dat dat er echt bij hoort. Misschien kun je voor jezelf bedenken dat je je emoties nu ook niet onder controle hoeft te hebben, je hebt daar nog maanden de tijd voor. Gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden. Die gevoelens mogen er zijn. Bespreek ze ook vooral met de verloskundige, dat is ook prettig.

Ik ben nu 18 weken, volgende week de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Dat stelt me een beetje gerust : ) Ik heb er vertrouwen in dat het met het vorderen van de zwangerschap beter zal gaan. Over anderhalve week heb ik mijn eerste echo, dan kaart ik het aan bij de verloskundige.

Heb je met 18 weken al een buikje? Spannend, de 20-weken-echo! Wil je weten of je een jongetje of een meisje krijgt?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Ja het klinkt raar misschien maar ik vond de 12 weken echt een soort van omslagpunt. Maar dat is hoe ik het heb ervaren😉 goed dat je het bespreekbaar gaat maken!

Ik heb inmiddels wel een buikje, afgelopen week een behoorlijke groeispurt gehad en daardoor veel last van groeipijn en de banden. Maar dat wordt nu weer iets beter gelukkig. Hopelijk blijft het nu weer even zo want voel me dan gelijk een stuk beter.
Ik wil inderdaad graag weten of het een jongen of meisje is dus hopelijk gaat hij/zij dat laten zien😉
Alle reacties Link kopieren
-
emanina wijzigde dit bericht op 18-10-2019 07:52
0.00% gewijzigd
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Emanina, tja, die reacties, daar heb je geen invloed op. Wel enigszins wat voor effect jij ze laat hebben (makkelijker gezegd dan gedaan). Ik ‘verheug’ me er al op dat ik het vertel en dan moet uitleggen dat huidige vriend niet de vader is en dat ik dit alleen doe. Toevallig heb ik wel een vriend. Onconventioneel ? Zeker weten. Maar zo is het nu eenmaal.
Oordelen zullen er zijn, maar die heb ik soms ook wel eens over anderen (al dan niet juist). De mensen die dichtbij me staan staan achter mij. En daar gaat hem om.

Vandaag een mweh dag. Voel me erg moe, beetje duizelig en wat neerslachtig. Krijg de negatieve gedachten (het zal wel fout gaat) even niet uit gedachten. Algoewel ik weet dat de kans dat het goed gaat veel groter is dan dat het fout gaat. Zullen wel de hormonen zijn. Stom, want afgelopen maandag mooie echo. Geen reden voor zorgen. Maar toch weer aan het aftellen tot volgende week vrijdag. Dan ben ik 9 weken 3 dagen. Hopelijk vind ik snel wat meer rust.
Alle reacties Link kopieren
Ladies wat een ontwikkelingen weet allemaal!
Alle onzekerheden die jullie bespreken zijn zoo herkenbaar..ik ben nog niet zwanger maar toch gaan al die gedachten steeds door mijn hoofd. Goed te weten dat we hier niet alleen in staan ..

Voor de zwangeren..hoop dat alles goed (blijft) gaan en dat jullie echt kunnen genieten!!

Betsy, wat ongelooflijk naar dat je IVF niet zo goed gaat..hoop echt dat je uiteindelijk wel resultaat gaat hebben..maar snap dat je het vreselijk moeilijk hebt nu..knuffel!

Mijn laatste ronde was ook mislukt..en heb nu ook besloten IVF/icsi te gaan. Zie er erg tegenop..ook door bv de situatie die Betsy omschrijft..het geeft allemaal geen garanties en die emotionele achtbaan doe je toch alleen (ondanks medeleven van vrienden en familie). Maar ga mijn best doen positief te zijn.
Vandaag een positieve ovulatie test..raar om dan niet de kliniek te mailen maar over te slaan..begin als het mee zit komende ronde..
Alle reacties Link kopieren
Weer negatief getest :( Maar weer door naar de volgende ronde...
Alle reacties Link kopieren
Oh enigma dat is verdrietig 😢. Goed dat je zegt dat je door gaat maar het verdriet mag er ook zijn hoor. Niet vergeten dat ook ruimte te geven. 💋
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Enigma! Niet fijn..en idd laat het verdriet er ff zijn zoals Science zegt..keep the faith 🤞🏼🕯️
Alle reacties Link kopieren
He balen zeg Enigma!

Spannend Rosieflower, hopelijk gaat het traject uiteindelijk mee vallen. En ik duim voor je voor een goed resultaat!
Wat is t rustig zeg hier 😳

Hier vandaag weer echo gehad en alles zag er nog steeds goed uit. Kleine wurm groeit goed en volgens schema.....langzaamaan wordt t allemaal wat zekerder!
Alle reacties Link kopieren
Eeffie wat goed nieuws! Ik mag morgen weer. Behalve moe en zere borsten voel ik me prima. En dan Ga ik me daar weer zorgen over maken 🤪. Dus hopen op een mooie echo en goed gesprek. Het is het councelinggesprek voor de testen.
Spannend Science! Tenminste dat vond ik wel weer vanochtend 😬. Gaat vast ook bij jou weer een mooie echo worden. Vond t vooral mooi om te zien hoe snel t gaat. Zit nu echt al een beetje vorm in zeg maar met mini armpjes en beentjes 😍. En jij ben nog een weekje verder dan ik......
Ben jaloers op je.....ben dag en nacht erg misselijk.....hoop echt dat t snel minder wordt.
Dag Dames,
ik merk inderdaad een beetje weg te blijven uit dit topic.. niet om jullie.. maar omdat ik met een aantal van jullie op ander terrein contact heb.
Daarbij lopen de trajecten hier voor mij even teveel uit een en is het best rustig, vandaar dat ik voor het traject zelf even meeschrijf in een ander topic.
Maar ik lees nog zeker mee!
Alle reacties Link kopieren
Weer een mooie echo gehad! Heel beweeglijk. 9 weken 3 dagen. Alles zag er heel goed uit.
2 okt 11 weken en termijnecho en bloedafname Voor nipt. Dus ik mag alweer heel snel de kleine boon aanschouwen ❤️❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch om te zien dat er weer zwangeren bij zijn gekomen!

Met ons gaat het goed, ik voel me zo gelukkig met mijn twee meisjes. Gun jullie allen hetzelfde geluk.

Ik heb nog ovulatietesten in de aanbieding. Tegen verzendkosten mag je ze hebben. Pb me even als je interesse hebt.
Goed nieuws Science!! 👍🏼😊
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Science!

Ik vind het ook wel jammer dat het zo rustig is. Er zijn toch wel wat meiden verdwenen en natuurlijk nu een hele club zwangeren. Heb het idee dat ik als een van de weinigen nog bezig ben. :blauwoog: We zijn met weinig nog over haha
Alle reacties Link kopieren
Enigma, vaak gaat het een beetje met eb en vloed. Soms schrijven mensen heel veel en soms moeten ze gewoon even afstand nemen.

Hoe gaat het met enigma?

Wie zit er op het moment op het wachtbankje? En wie gaat binnenkort op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren
Enigma, ik ben ook (weer) bezig hoor. Zit sinds donderdag op het bankje. Dus je bent niet alleen! Hoe is het nu met je?

Wat zijn er veel mensen zwanger, ik hoop dat de flow zo blijft! Ik heb het allemaal gelezen, maar kan niet alle namen meer herinneren. In ieder geval allemaal heel erg gefeliciteerd! Ik vond zelf die zwanger-zijn-wachtbank spannender en langer duren dan die eerste wachtweken.

Emanina, wat ik nog tegen jou wilde zeggen, die twijfels ken ik ook. En eerlijk, toen mijn zoon geboren was had ik het nog steeds. Ik was soms echt niet blij en zat maar te wachten op een roze wolk. Ik was niet depressief hoor, maar ik had het gewoon anders verwacht. En nu is hij een jaar en drie maanden en denk ik nog steeds wel eens; waar ben ik aan begonnen?!? Lijkt me heel gezond, want het is nogal wat!

Voor degene die me niet kennen:
3 jaar in de malle molen gezeten met mijn ex om zwanger te kunnen worden, niet gelukt. Uiteindelijk gescheiden en alleen een traject gestart. Deense donor. Poging 3 was raak, maar kreeg een miskraam. Poging 4 een zoontje gekregen. En nu dus sinds donderdag op de bank voor een broertje of zusje.

Ik ben wat stiller geweest, omdat ik niet elke keer wilde vertellen over mijn kind. Ik weet na al die jaren ook hoe moeilijk het is als iedereen zwanger wordt.
Maar nu ik weer met het traject bezig ben, voel ik dezelfde spanning als iedereen hier en hoop ik dat het wat helpt.
Ik denk ook dat er veel mensen weg zijn gegaan door het “besloten” Facebook groepje.

En tot slot bemoedigende woorden:
Toen ik hier begon met schrijven in 2016, heb ik ook intensief geschreven met een aantal mensen. Uiteindelijk hebben we met 11 meiden afgesproken. Van de 11 dames hebben er nu 9 een of twee kinderen! Bij de een duurde het langer dan bij de ander en iedereen volgde een eigen traject, maar geef de hoop niet op! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Pat: ik heb hetzelfde, ik kees hier nog steeds mee, zit na al die jaren zo in mijn systeem 8-) . En ik kan oprecht een hele dag blij rondlopen als er weer iemand goed zwanger is. Dan heb ik de hele dag zoiets van ‘er was iets heel leuks, wat ook al weer? Oh ja, Vivaforumnaam is zwanger!’. (Bij deze dus: Science, nogmaals gefeliciteerd! Leuk zijn die echo’s dan hè, nu is het echt al een soort poppetje!)
Maar meeschrijven vind ik ook lastig, ik heb genoeg te vertellen over dochter, maar wil niemand pijn doen. Het gaat heel goed met ons, heb per ongeluk het makkelijkste kind ooit geproduceerd, dus ik heb echt niks te klagen.

Ik zit wel een beetje in tweestrijd over een eventuele tweede. Op dit moment hoeft het van mij eigenlijk even niet, ik ben gelukkig zo, en zie even niet voor me hoe ik twee van die kleintjes alleen moet regelen. Heel gek, want zag mezelf altijd met twee kinderen, en dochter is veel makkelijker dan ik had verwacht. Maar ik krijg het er toch benauwd van.
Het liefst zou ik een jaar of 2/3 wachten en dan beslissen, maar gezien mijn leeftijd moet ik binnen een jaar beginnen als ik nog een tweede wil, anders doen ze het niet meer. En dat vind ik dan toch ook weer een eng idee. En is het niet sneu voor dochter als ze al alle familie aan een kant mist, mijn broer zeer waarschijnlijk nooit een nichtje of neefje zal leveren, dat ze dan ook nog enig kind is? (Dat is de vraag die ik mezelf stel dan hè, niet een vraag waar ik van iemand een antwoord op verwacht).

Dat zijn momenteel een beetje mijn gedachtespinsels, waarbij ik me tegelijk zeker bewust ben van het feit dat ik al zo veel heb nu.
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa, hahaha herkenbaar! Elke ochtend en elke avond voor ik ga slapen lees ik alles even bij. En ik voel ontzettend met iedereen mee, juist omdat ik allebei de kanten ken (blijdschap, leven van echo naar echo, en teleurstelling) .
Jouw vragen over een tweede had ik ook. Mijn broertje en zus willen geen kinderen. Dus ik dacht ook, dadelijk is hij gewoon helemaal alleen. Dat was niet doorslaggevend hoor, maar heb ik wel over gedacht. En kan ik hem op financieel en aandachtsgebied wel alles geven als er een tweede komt? Maar de wens is heel groot. Ik wilde wel perse dezelfde donor en had ook nog 5 rietjes. 2 lagen nog in het umc en 3 gereserveerd in Denemarken. Die reservering heb ik vrijwel meteen gedaan. Ben ik echt heel blij mee!!
Mijn leeftijd geeft mij ook niet de luxe lang na te denken. Dus daar zit ik weer op de bank en lees ik duizend keer wanneer je de innesteling voelt en wat je dan voelt en denk ik (nu al!) vanalles te voelen, alhoewel ik weet hoe stom dat is.
Fijn te lezen dat je dochter zo makkelijk is! Mijn zoon is zeker niet moeilijk, maar toch kan ik stiekem heel blij zijn dat mijn ouders hem maandag 5 daagjes mee op vakantie nemen! Hahaha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven