Week na positieve test, negatief.

04-09-2019 17:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Vorige week donderdag had ik na een jaar proberen, eindelijk de positieve test in handen.
Ik heb ernstige endometriose en de kans op zwangerschap was nihil. Het ziekenhuis was niet optimistisch, de kans op een buitenbaarmoederlijke-zwangerschap was groot, daarom word ik nauwlettend geobserveerd. Het HCG was duidelijk verhoogd dus duidelijk zwanger.

Ik ben in Egypte op vakantie en had krampen en bloedverlies. We zijn naar het zielenhuis gegaan en daar was op de echo niets te zien. De bloedwaardes op HCG was negatief: ik was volgens hen nooit zwanger geweest.....

Ik ben helemaal radeloos.. Hoe kan dit?
- - - - - -
Deze topic gestart door mijn zusje op mijn toestemming.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 17:57
5.29% gewijzigd
Ik weet niet hoe het kan, maar ik heb ook ooit een false positive gehad met een digitale zwangerschapstest. Die dag heb ik nog 2 testen gedaan, beide negatief en vervolgens is dat door de gyn bevestigd. Sterkte TO.
Ik heb een miskraam gehad die hier op leek. Een positieve test, daarna veel pijn en een negatieve test. De echo toonde een lege baarmoeder, ook geen slijmvlies, de conclusie van de gynaecoloog was dat ik nooit zwanger was geweest. De zwangerschap erna was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met gescheurde eileider. De kans op een bbz is groter als je er al eerder een gehad hebt. In retrospect was mijn eerste miskraam waarschijnlijk een bbz die vanzelf is opgelost. Dat gebeurt vaker.

Misschien heb je hier iets aan. Veel sterkte :hug:
Natuurlijk ben je wel zwanger geweest, anders had je niet positief getest. Het is in een heel vroeg stadium mis gegaan en je lichaam heeft het snel en effectief opgeruimd waardoor je ook weer snel negatief hebt getest. Een vroege miskraam dus. Hartstikke kut, zeker omdat jullie het al zo lang proberen :hug:

Bij de een is het HCG sneller uit het lichaam dan bij een ander. Het kan binnen een dag weg zijn maar het kan ook twee maanden duren.
Bij krampen en bloedverlies zou ik denken aan een (vroege) miskraam?
Heel vervelend, sterkte.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 17:40
5.08% gewijzigd
Frederika-Jael schreef:
04-09-2019 17:39
Ik weet niet hoe het kan, maar ik heb ook ooit een false positive gehad met een digitale zwangerschapstest. Die dag heb ik nog 2 testen gedaan, beide negatief en vervolgens is dat door de gyn bevestigd. Sterkte TO.
Ik was positief op een thuistest. En het ziekenhuis heeft HCG geprikt en dat was ook positief.
Het is hoe dan ook een heel verdrietige situatie.
Dit lijkt sterk op een biochemische zwangerschap. Jouw eicel was wel bevrucht en er was ook een innesteling - voldoende HCG om een positieve zwangerschap te krijgen, maar vervolgens is het embryo niet verder gaan delen en heb je wss een zeer vroege miskraam gehad. Dat het HCG nu weer uit je lichaam is is duidelijk door de negatieve test. Heel naar en verdrietig na de euforie van de positieve test en gelet op jullie voorgeschiedenis. Sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Toevoeging, dat er niets meer op de echo te zien is zegt niets over de HCG waarden. Bij mijn miskraam (bij 9 weken) was er op de echo ook niets meer te zien. Mijn lichaam had het snel en vakkundig opgeruimd. Mijn HCG was helaas een ander verhaal. Ik heb na mijn miskraam nog bijna 2 maanden lang positief getest.
Huh? Jij bent in april toch bevallen van een zoon of heb ik nu de verkeerde voor me?
drominique schreef:
04-09-2019 17:49
Huh? Jij bent in april toch bevallen van een zoon of heb ik nu de verkeerde voor me?
't was mij nog niet opgevallen...maar inderdaad: :sherlock:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
drominique schreef:
04-09-2019 17:49
Klopt.

Deze topic gaat over mijn zusje. Ze heeft deze topic gestart op mijn account met mijn toestemming.
Het doet er verder niet toe lijkt me. Ze wilde graag weten of dit vaker voorkwam en zocht steun.
Ik zal het voor de verwarring wel ff toevoegen aan de opening!
Miek_ schreef:
04-09-2019 17:40
Natuurlijk ben je wel zwanger geweest, anders had je niet positief getest. Het is in een heel vroeg stadium mis gegaan en je lichaam heeft het snel en effectief opgeruimd waardoor je ook weer snel negatief hebt getest. Een vroege miskraam dus. Hartstikke kut, zeker omdat jullie het al zo lang proberen :hug:

Bij de een is het HCG sneller uit het lichaam dan bij een ander. Het kan binnen een dag weg zijn maar het kan ook twee maanden duren.
Dit TO. Ik testte ook binnen no time weer negatief.
Ah dus dit was de goede kennis waarvoor je het vroeg van de week.

Sterkte, hopelijk komt het allemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven