Werk & Studie alle pijlers

Werkeloos

05-09-2019 07:12 35 berichten
Ik ben sinds April werkeloos, baas had er ineens genoeg van en heeft het bewust naar de afgrond gewerkt.
Er waren 2 B.V`s de laatste BV is Failliet gegaan Ik zat bij de oude die hij niet failliet wilde verklaren. Er was daar geen werk meer dus moest ik ook vertrekken na 23 jaar.
Alles netjes geregeld 4 maanden opzegtermijn en nog 2 maanden mee(had ik meer uit kunnen slepen maar had geen zin meer in strijd met die man).
Na 4 maanden mocht ik ww aanvragen, zover alles goed.
Kijg ik het bericht van UWV dat ik nog een maand moest omdat ik vanaf Mei getekend had.
Ik denk Mei het was April. ik gebeld maar hun bleven bij 3 Mei. Kijk ik het na op mijn ontslag papieren en IID daar staat 3-5. Ik denk schrijffout en bericht mijn oude werkgever dat hij een fout heeft gemaakt of hij dat recht kan trekken. Nee dus hij kan niets voor me doen en moet erzelf maar uitkomen met UWV. Probleem had er nooit bij nagedacht en ondertekend. Iemand een idee wat ik kan doen.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
05-09-2019 13:47
Oh ik doe naar.
Mens ik heb ook meerdere keren met ontslag/niet verlengen contract te maken gehad en ben altijd gewoon gaan solliciteren.
Tuurlijk is het allemaal niet leuk, maar moet je dat 5 mnd lang verwerken?
Tijd om weer wat te doen dus.

Edit: bij het uwv zullen ze ook vragen wat to de afgelopen tijd aan solliciteren gedaan heeft. Zijn dat ook nare mensen daar?

Misschien moet TO dat wel 5 maanden verwerken. Of misschien niet, misschien heeft ze gedacht, weet je wat, ik ga eens goed op vakantie. Dat mag he, TO was gewoon nog in dienst bij haar werkgever en ze moet zich houden aan de afspraken die ze met haar werkgever heeft gemaakt. En de afspraken die ze met het UWV heeft gemaakt, maar toevallig weet ik hoe weinig dat voorstelt.

En ik ben het met je eens dat het beter is om in beweging te blijven, maar mensen reageren meestal beter op de wortel dan op de stok en jij komt in dit over nogal over als een stok persoon en ik vind stokpersonen meestal nare mensen.
voortaan lezen wat je tekent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zit je nu sinds april thuis of was je vrijgesteld van werk?
Kaaaaaaaatje schreef:
05-09-2019 13:24
Waarom zou je dit willen aantonen. Werkgever heeft een fout gemaakt en mag dat zelf oplossen.
Eh heb je de OP gelezen? :-D
Waarschijnlijk heb je ook na 23 jaar dienstverband recht op de transitie vergoeding.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontslagen
Lucifer2018 schreef:
05-09-2019 19:47
Eh heb je de OP gelezen? :-D
Ja? Als ik de OP goed heb begrepen (ik heb eerder beschreven wat ik denk dat TO bedoelt) dan moet de werkgever betalen en kan TO gewoon nog een maandje langer thuis zijn op kosten van de baas.
Kaaaaaaaatje schreef:
05-09-2019 22:26
Ja? Als ik de OP goed heb begrepen (ik heb eerder beschreven wat ik denk dat TO bedoelt) dan moet de werkgever betalen en kan TO gewoon nog een maandje langer thuis zijn op kosten van de baas.

Maar die werkgever geeft niet thuis dus.
Het feit dat ik me rot solliciteert ben ik 63 jaar dat is duidelijk niet echt makkelijk neem dat maar van me aan.

Ik heb hier op 3-4 in mijn eigen huiskamer samen met hem die papieren getekend. We zijn met het hele bedrijf half Maart naar huis gestuurd.
Er waren 2 verschillende B.V`s in het zelfde bedrijf.
Dus er kon niemand meer werken. Ik had graag mijn laatste jaren daar vol gemaakt.
Maar ik ga wel tegen hun beslissing hoor.
Moest het even kwijt dat sommige mensen zo makkelijk met mensen omgaan.
Kaaaaaaaatje schreef:
05-09-2019 22:26

Baas wil de fout niet erkennen en herstellen en dus kost het TO een beloofde maand extra.

Daarom opent die een topic, hij had er vast geen een geopend als het zoals jij het leest en exwerkgever niet moeilijk deed.

Helaas voor TO heeft hij zelf getekend.
Man man man, dat je je laat afschepen met 2 maandsalarissen. Dat hadden er iets van 10 moeten zijn. Kan ik nog zo klaar zijn met mijn werkgever, betalen zal hij. Eén brief van een advocaat is vaak al genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven