Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
vrijdag 6 september 2019 om 06:12
Maikiex allesbehalve klagen is dat schrijf het hier van je af! Het is afschuwelijk vrouw van jullie zoontje 
Ja dat zwanger worden systeem klopt helemaal niets van, bah!
3 testen verder vanochtend, eerst paniek want er kwam geen streepje. Bedacht ik me dat uur geleden ook al had geplast en m’n bril niet op had
inmiddels 2 streepjes en 1 clearblue 1-2 weken zwanger verder. Kan het nog niet geloven. Misselijk hier en klaarwakker

Ja dat zwanger worden systeem klopt helemaal niets van, bah!
3 testen verder vanochtend, eerst paniek want er kwam geen streepje. Bedacht ik me dat uur geleden ook al had geplast en m’n bril niet op had

zaterdag 7 september 2019 om 06:47
zaterdag 7 september 2019 om 08:42
Dank jullie dames! Nog niet helemaal geland. Gisteravond heel beroerd misselijk hoofdpijn en nu net wakker en nergens last van. Meteen paniek. Inmiddels mezelf vertelt dat niet altijd kwaaltjes heb
dit worden lange weken (hoop ik)
Vanes hoe is met jou? En Sunny?
Omelette : hoe was het ook alweer, man wilde nog even niet?
Susie: nog 1 week wachten?

Vanes hoe is met jou? En Sunny?
Omelette : hoe was het ook alweer, man wilde nog even niet?
Susie: nog 1 week wachten?

okkiepetite wijzigde dit bericht op 10-09-2019 07:38
0.14% gewijzigd
zaterdag 7 september 2019 om 09:34
Zo herkenbaar Okkie! Die eerste weken zijn zo spannend en onzeker (en in ons geval de hele zwangerschap)... en die kwaaltjes gaan op en af. Hier ook direct paniek zodra ik me wat beter voelde maar toch nog steeds volop zwanger!
Gelukkig heb je nog een vakantie in t vooruitzicht, dan gaan de weken hopelijk wat sneller tot de echo!
Hier worden de kwaaltjes steeds minder. Alleen de vermoeidheid is nog erg! Maar t gaat wel de goede kant op... nu op naar woensdag! Toch spannend weer...
Gelukkig heb je nog een vakantie in t vooruitzicht, dan gaan de weken hopelijk wat sneller tot de echo!
Hier worden de kwaaltjes steeds minder. Alleen de vermoeidheid is nog erg! Maar t gaat wel de goede kant op... nu op naar woensdag! Toch spannend weer...
zaterdag 7 september 2019 om 19:06
zaterdag 7 september 2019 om 20:40
Ja klopt, waarschijnlijk volgende week, ben ook wel aan duidelijkheid toe nu. Het is zo'n stressvolle zwangerschap zo, eigenlijk nog geen moment kunnen "genieten". Inmiddels ben ik 22 weken zwanger, mijn buik is ook al flink gegroeid en voel de kleine goed. Hoop echt dat het goed mag gaan deze keer.
C'est la vie
zondag 8 september 2019 om 08:32
Fijn Sunny!
Susie och ik hoop zo dat jullie positief nieuws mogen krijgen en dat de kleine lekker mag blijven schoppen
Lieve Vanes hoe gaat met jou?
Vanochtend weer testje en nog steeds zwanger
streepje weer wat donkerder . Exact een jaar geleden ook met een positieve test. Geeft ook wat verwarring, komt zoontje dan terug? Nee natuurlijk niet. Een broertje/zusje las ik vanochtend ergens, hoe bijzonder en hoe ongelooflijk spannend! Elke dag telt, en gisteren weer een dag afgestreept
adem in, adem uit
Susie och ik hoop zo dat jullie positief nieuws mogen krijgen en dat de kleine lekker mag blijven schoppen

Lieve Vanes hoe gaat met jou?
Vanochtend weer testje en nog steeds zwanger

zondag 8 september 2019 om 10:22
Lieve mama’s
Ik lees nog altijd met jullie mee.
Voorlopig verwacht ik niet zwanger te worden. Gezien man nog wil wachten tot minstens begin 2021.
Zuur gevoel, niet nu, maar blij dat het (hopelijk) een kwestie van wachten is.
Super blij voor 4 zwangeren, susie ik leef met jullie en de spanningen mee.
Ik lees nog altijd met jullie mee.
Voorlopig verwacht ik niet zwanger te worden. Gezien man nog wil wachten tot minstens begin 2021.
Zuur gevoel, niet nu, maar blij dat het (hopelijk) een kwestie van wachten is.
Super blij voor 4 zwangeren, susie ik leef met jullie en de spanningen mee.
maandag 9 september 2019 om 07:25
Zou iemand voor mij de tabel weer willen aanpassen? mijn Nod mag naar 5 oktober.
Hier momenteel menstruatie in volle gang. Gister een goed gesprek gehad met manlief over alles, gezien het opnieuw zwanger willen worden me toch wel zwaar valt. We gaan er vol voor, maar vind het gewoon frustrerend weer het hele wachtproces in te moeten voor de 4e keer. En zeker na het verlies van de kleine.
Okkie; wanneer heb je je eerste echo? Spannend hoor! En ik snap heel goed dat je je toch zorgen maakt. Eerste weken zijn altijd spannend, en helaas voor ons blijft het tot het einde spannend denk ik. Ik hoop dat je je rust wat kunt vinden.
Met mijn zoontje heb ik dus echt de hele zwangerschap plat gelegen. Ik zocht afleiding bij puzzelboekjes en diamond painting. Dit heeft mij ontzettend geholpen de stressvolle tijd door te komen. Misschien heb je er wat aan.
Hier momenteel menstruatie in volle gang. Gister een goed gesprek gehad met manlief over alles, gezien het opnieuw zwanger willen worden me toch wel zwaar valt. We gaan er vol voor, maar vind het gewoon frustrerend weer het hele wachtproces in te moeten voor de 4e keer. En zeker na het verlies van de kleine.
Okkie; wanneer heb je je eerste echo? Spannend hoor! En ik snap heel goed dat je je toch zorgen maakt. Eerste weken zijn altijd spannend, en helaas voor ons blijft het tot het einde spannend denk ik. Ik hoop dat je je rust wat kunt vinden.
Met mijn zoontje heb ik dus echt de hele zwangerschap plat gelegen. Ik zocht afleiding bij puzzelboekjes en diamond painting. Dit heeft mij ontzettend geholpen de stressvolle tijd door te komen. Misschien heb je er wat aan.

maandag 9 september 2019 om 08:18
Ik heb de tabel aangepast. Mamarjan, vind je het goed dat ik je eruit gehaald heb? Aangezien jullie voorlopig niet actief zijn met zwanger proberen te worden. Mochten jullie er dan weer voor willen gaan dan kunnen we je weer toevoegen.
PinotGrigio, ik heb je toegevoegd aan de tabel. Ik wist alleen niet al je gegevens, als je deze er nog bij wilt dan zal ik ze later nog toevoegen!
Mamarjan, jammer dat je man echt nog niet wilt. Gelukkig doet hij de deur nog niet helemaal dicht en is er nog hoop voor de toekomst! Ik hoop dat je sneller dan verwacht weer mee kan komen schrijven.
Maikiex, wat enorm balen zeg dat je ongesteld bent geworden. Je had zo'n goede hoop... Het is ook heel erg frustrerend dat jullie weer helemaal opnieuw moeten beginnen met zwanger worden. Je had hier gewoon helemaal niet mee bezig moeten zijn
Wees maar extra lief voor jezelf!
Susie, wat een spannende week. Ik hoop zo voor je dat je dan echt duidelijkheid hebt en dat alles goed is met jullie kleintje. Logisch dat je er nog niet echt van hebt kunnen genieten... Het is ook zo spannend allemaal! Ik ga heel hard voor jullie duimen, ik denk aan je!
Vanessa, heel veel succes vanmiddag! Hopelijk gaat de behandeling goed en heb je niet te veel pijn... Zie je er tegenop? Ik hoop enorm dat het helpt voor een goede zwangerschap zo snel mogelijk!
PinotGrigio, hoe is het nu met jou? Kom je de wachtweken nog een beetje door? Wanneer is je nod? En wil je daarvoor al gaan testen of wacht je het af?
Okkie, de gynaecoloog al gebeld? Spannend hoor!
PinotGrigio, ik heb je toegevoegd aan de tabel. Ik wist alleen niet al je gegevens, als je deze er nog bij wilt dan zal ik ze later nog toevoegen!
Mamarjan, jammer dat je man echt nog niet wilt. Gelukkig doet hij de deur nog niet helemaal dicht en is er nog hoop voor de toekomst! Ik hoop dat je sneller dan verwacht weer mee kan komen schrijven.
Maikiex, wat enorm balen zeg dat je ongesteld bent geworden. Je had zo'n goede hoop... Het is ook heel erg frustrerend dat jullie weer helemaal opnieuw moeten beginnen met zwanger worden. Je had hier gewoon helemaal niet mee bezig moeten zijn

Susie, wat een spannende week. Ik hoop zo voor je dat je dan echt duidelijkheid hebt en dat alles goed is met jullie kleintje. Logisch dat je er nog niet echt van hebt kunnen genieten... Het is ook zo spannend allemaal! Ik ga heel hard voor jullie duimen, ik denk aan je!

Vanessa, heel veel succes vanmiddag! Hopelijk gaat de behandeling goed en heb je niet te veel pijn... Zie je er tegenop? Ik hoop enorm dat het helpt voor een goede zwangerschap zo snel mogelijk!
PinotGrigio, hoe is het nu met jou? Kom je de wachtweken nog een beetje door? Wanneer is je nod? En wil je daarvoor al gaan testen of wacht je het af?
Okkie, de gynaecoloog al gebeld? Spannend hoor!
maandag 9 september 2019 om 21:41
Mamarjan vind t nog steeds rot voor je. Ik zou er slecht mee om kunnen gaan hoor.
Okkie ben zooo blij voor je. De eerste stap is gezet.
Sunny zag er enorm tegenop maar achteraf viel me t wel mee.
Beetje rare uitslag, alles zat goed scheef behalve linker eierstok.
Maar ze zei hoeft geen bezwaar te zijn. Alles verder goed doorgespoeld.
Nieuwe nod 23-10. Jemig wat ver weg.
Okkie ben zooo blij voor je. De eerste stap is gezet.
Sunny zag er enorm tegenop maar achteraf viel me t wel mee.
Beetje rare uitslag, alles zat goed scheef behalve linker eierstok.
Maar ze zei hoeft geen bezwaar te zijn. Alles verder goed doorgespoeld.
Nieuwe nod 23-10. Jemig wat ver weg.
dinsdag 10 september 2019 om 07:59
Och jeetje Mamarjan schrik er ook van 2021? Wat is er voor hem dan anders? En hoe sta jij erin?
Lieve vanes wat fijn dat meeviel. Staat je baarmoeder scheef? 23-10 klinkt inderdaad best ver. Hopelijk heeft deze behandeling een positief effect! Duim zo hard voor je, zo gegund
Susie jullie zijn in mijn gedachten
Sunny spannend morgen! Hoe gaat het vandaag met je?
Hier zijn we inmiddels oo vakantie in de zon. Test 6 zojuist gedaan op dag 28, wat een knaller ! Nu durf ik pas ziekenhuis bellen
Nieuw kwaaltje duizeligheid (soms) en sesamzaad (huidige grootte van baby) vindt duidelijk bepaalde voedingsmiddelen niet oké
vorig jaar zijn we op vakantie geweest toen ik 6 weken zwanger was van zoonlief. Het is bizar hoeveel dingen gelijk zijn. Ik had paniek verwacht, daar is geen sprake van, geen idee wat wel. Vorig jaar met z’n 3en, nu met z’n 4en en het stralende hoofd van manlief helpt daar flink aan mee
stap voor stap
Lieve vanes wat fijn dat meeviel. Staat je baarmoeder scheef? 23-10 klinkt inderdaad best ver. Hopelijk heeft deze behandeling een positief effect! Duim zo hard voor je, zo gegund
Susie jullie zijn in mijn gedachten
Sunny spannend morgen! Hoe gaat het vandaag met je?
Hier zijn we inmiddels oo vakantie in de zon. Test 6 zojuist gedaan op dag 28, wat een knaller ! Nu durf ik pas ziekenhuis bellen

dinsdag 10 september 2019 om 21:38
Hoi allemaal,
Ik weet dat dit topic al een behoorlijke poos geleden gestart is, maar mag ik ook nog meeschrijven? Ons zoontje is 2 augustus een paar minuten na zijn geboorte overleden (zwangerschapsafbreking omdat hij niet levensvatbaar was en het voor mij gevaarlijk werd), hij was op een dag na 24 weken oud, maar zou nooit meer lang geleefd hebben. We hebben ook een dochter van 1,5. Omdat ik daarvoor al twee miskramen heb gehad, wat ook dat geen zorgeloze zwangerschap, maar dit is nog even een tandje erger.
Ik ben een paar dagen terug voor het eerst weer ongesteld geworden en volgende week hebben we de nacontroles in het academisch ziekenhuis. Het gaat dan o.a. over herhalingskans voor een volgende zwangerschap en hoe dat traject er uit zou zien qua medische begeleiding (of juist niet). We weten al dat de herhalingskans heel laag is, dus in principe willen we er vanaf volgende week toch weer voor gaan.
Maar ja. Heel spannend dus. Zou het fijn vinden om af en toe met wat gelijkgestemden te kunnen babbelen en van me af te kunnen schrijven.
Ik weet dat dit topic al een behoorlijke poos geleden gestart is, maar mag ik ook nog meeschrijven? Ons zoontje is 2 augustus een paar minuten na zijn geboorte overleden (zwangerschapsafbreking omdat hij niet levensvatbaar was en het voor mij gevaarlijk werd), hij was op een dag na 24 weken oud, maar zou nooit meer lang geleefd hebben. We hebben ook een dochter van 1,5. Omdat ik daarvoor al twee miskramen heb gehad, wat ook dat geen zorgeloze zwangerschap, maar dit is nog even een tandje erger.
Ik ben een paar dagen terug voor het eerst weer ongesteld geworden en volgende week hebben we de nacontroles in het academisch ziekenhuis. Het gaat dan o.a. over herhalingskans voor een volgende zwangerschap en hoe dat traject er uit zou zien qua medische begeleiding (of juist niet). We weten al dat de herhalingskans heel laag is, dus in principe willen we er vanaf volgende week toch weer voor gaan.
Maar ja. Heel spannend dus. Zou het fijn vinden om af en toe met wat gelijkgestemden te kunnen babbelen en van me af te kunnen schrijven.
woensdag 11 september 2019 om 08:54
We hebben de uitslagen van de vruchtwaterpunctie gehad, en er is niets uitgekomen. We zijn zo ontzettend opgelucht.
@ Loes, welkom hier, wat een heftige tijd voor jullie.
Heel veel succes voor de nacontrole, vond het heel heftig weer het ziekenhuis in te stappen weet ik nog wel.
@ Okkie, spannend meis.
@ Vanes, ga voor je duimen dat deze behandeling werkt voor jullie.
@ Sunny, wanneer mag jij weer op controle?
@ Loes, welkom hier, wat een heftige tijd voor jullie.
Heel veel succes voor de nacontrole, vond het heel heftig weer het ziekenhuis in te stappen weet ik nog wel.
@ Okkie, spannend meis.
@ Vanes, ga voor je duimen dat deze behandeling werkt voor jullie.
@ Sunny, wanneer mag jij weer op controle?
C'est la vie
woensdag 11 september 2019 om 10:00
Wauww Susie wat een enorme opluchting!! Heel goed begin van de dag dit, zo ontzettend blij voor jullie
word je nu nog extra in de gaten gehouden door het ziekenhuis of ben je vanaf nu een 'normale' zwangere? Geniet van dit goede nieuws!
Welkom Loes, natuurlijk mag je meeschrijven! Heftig wat jullie hebben meegemaakt... hoe gaat het nu mentaal met je? Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat dan alles goed!
En Okkie, heb je het ziekenhuis al gebeld? Weer een stapje vooruit he... gelukkig voel je je er nog rustig onder. Geniet lekker van jullie vakantie! Met je zoontje in je hart en baby in je buik
Snap dat je geen risico wilt nemen Vanessa. Hopelijk gaat de wachtmaand snel voorbij!!
Susie ik heb vanmiddag de termijnecho en intake in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd en toch wel weer gespannen... ook al denk ik wel dat het goed zit.

Welkom Loes, natuurlijk mag je meeschrijven! Heftig wat jullie hebben meegemaakt... hoe gaat het nu mentaal met je? Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat dan alles goed!
En Okkie, heb je het ziekenhuis al gebeld? Weer een stapje vooruit he... gelukkig voel je je er nog rustig onder. Geniet lekker van jullie vakantie! Met je zoontje in je hart en baby in je buik

Snap dat je geen risico wilt nemen Vanessa. Hopelijk gaat de wachtmaand snel voorbij!!
Susie ik heb vanmiddag de termijnecho en intake in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd en toch wel weer gespannen... ook al denk ik wel dat het goed zit.
sunny-91 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:24
0.06% gewijzigd