Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
donderdag 12 september 2019 om 16:20
22 jaar. Scholen hebben haar jaren onterecht in een veel te lage graad gestopt. Tot mijn moeder op haar strepen is gaan staan. Maar helaas te laat. Nu is ze desondanks verder aan het studeren maar ze moet heel hard werken om haar achterstand in te halen en ze volgt een aangepast traject om het enigzins makkelijker te maken. Daardoor gaat ze er wel wat langer over doen. Tot nu toe doet ze het fantastisch. Ik ben zo trots op haar. Ze heeft een ijzersterke discipline. Je moet het maar doen. Jarenlang van je leerkrachten horen dat je iets niet kan en nu toch het integendeel bewijzen.
vrijdag 13 september 2019 om 13:48
Weer heerlijk bijgelezen in je topic, zo leuk om dit te combineren met alle plaatjes op insta!
Wat is je haar ongelofelijk mooi geworden, (ik ben zelf gezegend met een (slap) bosje krullen, maar dat steile is prachtig!
Heel leuk ook laatst je 'unboxing' van je koffer en tassen, ik was altijd al benieuwd naar wat stewardessen allemaal bij zich hebben. Tof!
Wat is je haar ongelofelijk mooi geworden, (ik ben zelf gezegend met een (slap) bosje krullen, maar dat steile is prachtig!
Heel leuk ook laatst je 'unboxing' van je koffer en tassen, ik was altijd al benieuwd naar wat stewardessen allemaal bij zich hebben. Tof!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
vrijdag 13 september 2019 om 23:02
Ik ben weer in Milaan! Toch niet gaan shoppen dit keer maar wel een uitstap gedaan naar het Como meer. Ik heb een aantal mooie foto's gemaakt. (Daar was die dure nieuwe gsm nu voor nodig.)
Geloof het of niet maar Milaan heeft weer een gezwollen voet opgeleverd. Of eerder een gezwollen enkel. Ik heb mijn enkel stevig gestoten aan een klapstoel in de kleine galley. Daar is ook zo weinig ruimte! Mijn enkel is dus gezwollen en hij doet pijn maar verder niks aan de hand. Ik kan prima lopen en werken. Mijn trip naar huis komt dus niet in het gedrang gelukkig.
Ik heb ontzettend genoten van mijn dagje Milaan. We hebben een verukkelijke pizza gegeten, aperol gedronken en tiramisu verorberd in een Italiaans restaurant met uitzicht op het meer. 1 toetje was niet genoeg natuurlijk dus we hebben ook nog een gelato gesnoept. Aan boord morgen toch maar gewoon een salad eten.
En morgenavond ga ik weer uit eten met Jay.
Ach...
De foto's staan al online. Slaapwel!
Geloof het of niet maar Milaan heeft weer een gezwollen voet opgeleverd. Of eerder een gezwollen enkel. Ik heb mijn enkel stevig gestoten aan een klapstoel in de kleine galley. Daar is ook zo weinig ruimte! Mijn enkel is dus gezwollen en hij doet pijn maar verder niks aan de hand. Ik kan prima lopen en werken. Mijn trip naar huis komt dus niet in het gedrang gelukkig.
Ik heb ontzettend genoten van mijn dagje Milaan. We hebben een verukkelijke pizza gegeten, aperol gedronken en tiramisu verorberd in een Italiaans restaurant met uitzicht op het meer. 1 toetje was niet genoeg natuurlijk dus we hebben ook nog een gelato gesnoept. Aan boord morgen toch maar gewoon een salad eten.
En morgenavond ga ik weer uit eten met Jay.
De foto's staan al online. Slaapwel!
vrijdag 13 september 2019 om 23:05
Dankjewel! Ik ben zelf ook nog steeds heel blij met het resultaat.kleineschnitzel schreef: ↑13-09-2019 13:48Weer heerlijk bijgelezen in je topic, zo leuk om dit te combineren met alle plaatjes op insta!
Wat fijn om te lezen dat je dat filmpje wist te waarderen! Ik was er even zoet mee maar wel heel leuk om te doen.
zaterdag 14 september 2019 om 20:13
Ja dat heb ik toevallig wel eens aan de hand gehad. Tenminste.. we hadden een passagier aan boord op een stretcher. Die persoon was ernstig ziek. Daar was medische begeleiding bij. Waarom die persoon de reis moest maken weet ik niet (meer). Ik heb gepast afstand gehouden. Toen die persoon van boord ging stond de rest van de crew toe te kijken. Ik ging gewoon verder met mijn werk. Ik zou zelf niet behandeld willen worden als een bezienswaardigheid indien ik ooit op die manier een reis zou moeten maken. Tijdens de vlucht was die persoon dan ook afgeschermd voor nieuwsgierige ogen.
Ik heb er niet veel van meegekregen. Dat zijn eerder de zorgen van het grondpersoneel en de medische begeleider.
Dit was de eerste en enige keer dat ik een medische begeleider aan boord had.
Verder genoeg mensen die iets tegen gekomen zijn op reis oid. Maar die hebben dan hun reisgenoten. Ik help wel eens met de verplaatsing naar het toilet of doe iets extra om het allemaal wat aangenamer te maken: voor meer ruimte zorgen bvb.
zaterdag 14 september 2019 om 20:35
zondag 15 september 2019 om 09:13
Ja het grondpersoneel kan op de een of andere manier een stretcher installeren op de achterste 4 stoelen. Dat zijn normaal de crewseats waar wij even rustig kunnen eten of uitrazen of zelfs slapen indien er geen Crew Rest Compartment aan boord is. Best logisch dat ze achterin het vliegtuig meevliegen. Achterin hebben we alle medische apparatuur. Dus alles is binnen handbereik.
De medische begeleider is niet van ons.
Wij hoeven verder niets te doen. Wij zijn niet medisch opgeleid dus wij zijn wat dat betreft geen meerwaarde.
zondag 15 september 2019 om 13:30
Ik las het net op je Facebook. Wat sneuTrolleyDolly schreef: ↑15-09-2019 13:21Ik heb net gehoord dat Bolek overleden is. Slechts 1 week nadat hij naar zijn nieuwe baasje was verhuisd. Hij had Anemia. Te weinig rode bloedcellen.
![]()
zondag 15 september 2019 om 13:34
TrolleyDolly schreef: ↑15-09-2019 13:21Ik heb net gehoord dat Bolek overleden is. Slechts 1 week nadat hij naar zijn nieuwe baasje was verhuisd. Hij had Anemia. Te weinig rode bloedcellen.
![]()
zondag 15 september 2019 om 13:47
Wat verdrietigTrolleyDolly schreef: ↑15-09-2019 13:21Ik heb net gehoord dat Bolek overleden is. Slechts 1 week nadat hij naar zijn nieuwe baasje was verhuisd. Hij had Anemia. Te weinig rode bloedcellen.
![]()