Werk & Studie alle pijlers

Terug naar de zorg Doktersassistent/apothekersassistent BBL

14-09-2019 13:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik zit een beetje in dubio.
Begin dit jaar heb ik een carrièreswitch gemaakt. Na bijna 12 jaar in de gehandicaptenzorg te hebben gewerkt heb ik een opleiding richting HR gedaan en ben zo in de personeelsadministratie beland.
Nu blijkt dat deze switch helemaal niet zo goed uitpakt. Deels heeft dit te maken met het feit dat ik niet goed ben ingewerkt waardoor dingen niet goed gaan. Daarnaast maakt mijn directe collega vreemde fouten en laat mailtjes verdwijnen, waar ik dus ook op wordt aangekeken. Ze is ook totaal niet gemotiveerd en kan alleen maar klagen over wat er niet goed is aan de procedures binnen de organisatie (ze werkt er net 4 maanden).
Zelf wordt ik er helemaal gek van dat ik niet rustig een taak kan afmaken omdat ik steeds wordt gestoord door collega's, telefoontjes, andere taken die steeds met spoed moeten worden opgepakt waardoor ik ook weer fouten maak.
Door dit alles voel ik mij steeds onzekerder worden, loopt mij hoofd vol en kan ik om ieder boe of bah gaan zitten janken.
Ik heb dit aangegeven bij de coördinator, maar die geeft aan dat wij samen verantwoordelijk zijn en dat het niet uitmaakt wie waar fouten maakt. Het inwerken wordt een soort weggemoffeld en ik heb het er maar mee te doen.
Al met al weet ik niet of ik nu een verkeerde keuze heb gemaakt, of dat ik gewoon met domme pech in een verkeerde situatie ben beland.

Ik ben serieus aan het overwegen om te stoppen met mijn HR-opleiding en aan het kijken of ik niet terug moet naar de zorg. Daar functioneerde ik wel goed, alleen was ik in de gehandicaptenzorg totaal niet happy (Dagelijkse agressie, fysiek- en mentaal zwaar werk, zwaar onderbetaald in verhouding met wat je dagelijks doet).
Voor dat ik HR ging doen had ik al eens gekeken naar een opleiding als doktersassistent / apothekersassistent, alleen was toen de arbeidsmarkt hiervoor niet goed i.v.m. de crisis.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn m.b.t. de bovengenoemde beroepen. Is het makkelijk om een BBL baan te krijgen, wat zijn leuke dingen en wat zijn minder leuke dingen. Als ik topics lees over apothekersassistent is dit een branche die niet leuk is en waarin veel wordt gepest. Is dit waar? Mijn voordeel voor doktersassistent is weer dat ik ervaringen heb met verpleegtechnische handelingen.
Ik ben mij er van bewust dat je als doktersassistent / apothekersassistent niet rijk zal worden. Dit hoeft voor mij ook niet. Met plezier naar je werk gaan vind ik veel belangrijker, zolang ik maar een boterham kan smeren :)
Een familielid van mij is al zo'n 30 jaar apothekersassistente en voor haar is de lol er wel af.
Door het preferentiebeleid van zorgverzekeringen hebben ze veel gezeik aan de balie als een patiënt/klant een ander merk medicijn meekrijgt dan ze willen.
Er wordt dagelijks gescholden en er is veel agressiviteit.

Als je daar in je vorige werk ook gevoelig voor was lijkt me bij een apotheek ook niet lekker werken.
Ik lees vooral dat je werkomgeving niet leuk is. Verder solliciteren in HR is toch ook een optie?
MinkeDeWit schreef:
14-09-2019 13:33
Ik lees vooral dat je werkomgeving niet leuk is. Verder solliciteren in HR is toch ook een optie?
Dit ja
En zeggen dat je taak B nog niet kan doen omdat je taak A nog niet af hebt. En als je nog fouten maakt omdat je nog niet helemaal bent ingewerkt: laat een collega je werk nakijken.

Vraag om een regelmatig overleg met je manager, en geef aan wat nig niet goed loopt/waar je extra begeleiding of uitleg voor nodig hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
PoesinBoots schreef:
14-09-2019 13:30
Een familielid van mij is al zo'n 30 jaar apothekersassistente en voor haar is de lol er wel af.
Door het preferentiebeleid van zorgverzekeringen hebben ze veel gezeik aan de balie als een patiënt/klant een ander merk medicijn meekrijgt dan ze willen.
Er wordt dagelijks gescholden en er is veel agressiviteit.

Als je daar in je vorige werk ook gevoelig voor was lijkt me bij een apotheek ook niet lekker werken.

Dit.
MinkeDeWit schreef:
14-09-2019 13:33
Zit ook zeker in mijn overweging, maar door alles wat er nu gebeurd ben ik echt gaan twijfelen over mijzelf en vraag ik mij wel af of ik een goede keuze heb gemaakt.
himalaya schreef:
14-09-2019 13:47
En zeggen dat je taak B nog niet kan doen omdat je taak A nog niet af hebt. En als je nog fouten maakt omdat je nog niet helemaal bent ingewerkt: laat een collega je werk nakijken.

Vraag om een regelmatig overleg met je manager, en geef aan wat nig niet goed loopt/waar je extra begeleiding of uitleg voor nodig hebt.
Ik heb sinds de laatste 3 weken wel regelmatig overleg met collega's die mij kunnen helpen en dit werkt voor mij ook. Punt is dat mijn directe collega dit als tijdverspilling ziet en niet echt lekker mee werkt...Ze maakt ook niet echt de tijd om mijn werk na te kijken, ook als ik dit aan haar vraag.

Wat ik wel zou kunnen doen is inderdaad wat assertiever zijn en pas aan taak B ga starten als taak A af is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven