Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

zaterdag 14 september 2019 om 23:16
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.
TO trapt af:
Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:
- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-
Benieuwd naar jullie lijstjes!
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.
TO trapt af:
Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:
- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-
Benieuwd naar jullie lijstjes!
zondag 15 september 2019 om 09:44
Meestal lekkere warme sokken, rituals iets. Ik heb nu om een sieraden doosje gevraagd voor mijn oorbellen en een nieuw tasje voor mijn lenzen setje.
Voor mijn man weet ik nog niks. Ik doe sowieso altijd chocoladeletters voor iedereen in de zak, liefst van de bakker of chocolaterie.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 09:45
5.05% gewijzigd

zondag 15 september 2019 om 09:45

zondag 15 september 2019 om 09:49
Heel streng is de handhaving niet, want ik zie ze heel veel op de openbare weg.defyinggravity schreef: ↑15-09-2019 09:45Let er wel op dat je met een hoverboard niet op de openbare weg of stoep mag rijden. Dat mag enkel op eigen terrein.

zondag 15 september 2019 om 09:51

zondag 15 september 2019 om 09:53
Bij ons krijgen ze ook niet zo veel van ons. Wij hebben het niet heel breed en ook grootouders die echt los gaan. Niemand verteld hier ook wat ze van wie krijgen. Ook niet bij de 12 jarige, al gokt ze wel dat dure kadootjes van opa en oma komen.
En soms zeggen we er wat van. Als mij te gortig word.. Maar het helpt niet. En ik vind het geen oorlog waard.
Dus op 5 december zelf zijn we meestal gewoon aan het werk/school en dan pas in de avond thuis met gezin zelf. (Dan hebben we al pakjesmiddaggen gehad bij grootouders) Meestal doen we dan nog voor 20/30 euro een kado. Soms meer, net wat ze graag echt zouden willen.
En/of we leggen wat onder de kerstboom van ons, is het wat verdeeld.
Mijn jongste is ook nog jarig in die feestperiode en dan gaat er weer voor paar 100 euro aan kadootjes rond, dus vind wel prima.
Dit jaar willen mijn 2 kinderen hetzelfde. Wij hebben het geld er niet voor. Een switch.
Dus misschien vragen we of we dat samen met de grootouders kunnen geven. Weet nog niet of dat wel of niet not-done is?
Ze hebben geen andere wensen en ze gamen beiden best graag.
En soms zeggen we er wat van. Als mij te gortig word.. Maar het helpt niet. En ik vind het geen oorlog waard.

Dus op 5 december zelf zijn we meestal gewoon aan het werk/school en dan pas in de avond thuis met gezin zelf. (Dan hebben we al pakjesmiddaggen gehad bij grootouders) Meestal doen we dan nog voor 20/30 euro een kado. Soms meer, net wat ze graag echt zouden willen.
Mijn jongste is ook nog jarig in die feestperiode en dan gaat er weer voor paar 100 euro aan kadootjes rond, dus vind wel prima.
Dit jaar willen mijn 2 kinderen hetzelfde. Wij hebben het geld er niet voor. Een switch.
Dus misschien vragen we of we dat samen met de grootouders kunnen geven. Weet nog niet of dat wel of niet not-done is?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 09:54
2.22% gewijzigd
zondag 15 september 2019 om 09:53
zondag 15 september 2019 om 09:57
wij zijn uit de sint leeftijd maar wij gaven de grootouders altijd een hele duidelijke lijst, daar mocht wat van gekocht worden en meer niet. Meestal was het aanvullend op wat wij ze gaven.
Toen ze klein waren, was het meestal 1 groot ding en dan wat klein prul en hoe ouder hoe meer degelijk. Boeken, lego, kleurpotloden, goede stiften waren altijd een hit. Keukentjes , pannetjes, stofzuiger waren leuk op de leeftijd van meehelpen.
Schoenkado was altijd iets kleins
Toen ze klein waren, was het meestal 1 groot ding en dan wat klein prul en hoe ouder hoe meer degelijk. Boeken, lego, kleurpotloden, goede stiften waren altijd een hit. Keukentjes , pannetjes, stofzuiger waren leuk op de leeftijd van meehelpen.
Schoenkado was altijd iets kleins
zondag 15 september 2019 om 10:04
Ik lees even mee! Wij gaan dit jaar voor het eerst sinterklaas vieren, dochter is dan 2,5. Ik heb nog echt geen idee wat we moeten gaan kopen, ze speelt nu vooral veel met poppen. Budget zal rond €40/€50 zijn denk. Misschien iets minder, wij vieren ook kerst met mijn familie en schoonfamilie en daar krijgt ze altijd al ontzettend veel.
zondag 15 september 2019 om 10:12
Ik vind van wel, liever iets waar ze echt blij van worden, dan allerlei klein spul.Lucifer2018 schreef: ↑15-09-2019 09:53Bij ons krijgen ze ook niet zo veel van ons. Wij hebben het niet heel breed en ook grootouders die echt los gaan. Niemand verteld hier ook wat ze van wie krijgen. Ook niet bij de 12 jarige, al gokt ze wel dat dure kadootjes van opa en oma komen.
En soms zeggen we er wat van. Als mij te gortig word.. Maar het helpt niet. En ik vind het geen oorlog waard.![]()

zondag 15 september 2019 om 10:35
Jongste van 7 gelooft nog. Vind ik heel leuk maar ik vind het dit jaar zo moeilijk om wat voor de oudste 2 te verzinnen. Ze hebben al zoveel en krijgen ook nog van de opa's en oma's.
Nu liep ik toevallig gisteren bij de Action tegen een adventskalender aan waarin iedere dag een andere beauty product zit. Hij is best groot en dat voor maar 9 euro! Misschien een tip voor andere puber meiden.
Nu liep ik toevallig gisteren bij de Action tegen een adventskalender aan waarin iedere dag een andere beauty product zit. Hij is best groot en dat voor maar 9 euro! Misschien een tip voor andere puber meiden.

zondag 15 september 2019 om 12:13
Sinterklaas en zwarte Piet zal zowat 100-150€ zijn. Kerstmis zal al gauw 250-300€ zijn, al werken we niet echt met fixed budgets. Grootouders doen daarnaast ook nog wel wat, maar typisch met ons in overleg (en dat kunnen dan net zo goed kleertjes zijn, of gewoon centjes die het fonds in gaan).
't Is een 2,5-jarige, dus dat is vooral lego, een fietsje en (iets dat al vaststaat) een magneet/krijt-bord en magneetletters, zodat ie het alfabet kan leren.
Onder elkaar hebben we helemaal geen budget voor Kerst, dus dat gaat al snel naar 1000+ aan cadeautjes.
't Is een 2,5-jarige, dus dat is vooral lego, een fietsje en (iets dat al vaststaat) een magneet/krijt-bord en magneetletters, zodat ie het alfabet kan leren.
Onder elkaar hebben we helemaal geen budget voor Kerst, dus dat gaat al snel naar 1000+ aan cadeautjes.

zondag 15 september 2019 om 12:28
We kunnen niet klagen, maar nee niet echt.
We zijn gewoon heel slecht in maat houden op zo'n momenten

zondag 15 september 2019 om 12:59

zondag 15 september 2019 om 13:02
Ja, of de dure dingen die ze eigenlijk niet per se willen zoals dan bij de grootouders zou gaan.Gatinmijnsok schreef: ↑15-09-2019 10:12Ik vind van wel, liever iets waar ze echt blij van worden, dan allerlei klein spul.
Vind zo ongepast om het te vragen, dat samen kopen, maar een Switch met wat spellen zouden ze echt echt heel blij van worden. En wij hebben echt geen 300/400 euro liggen.
Ik gooi gewoon een balletje op.

zondag 15 september 2019 om 13:14
Ook hier zie ik wat ik op zoveel andere momenten zie. Grootouders die zo’n rol opeisen dat er voor de ouders weinig ruimte meer overblijft. Wij vierden het vroeger met het eigen gezin en een overzichtelijke hoeveelheid cadeautjes. Maar als we nu aangeven het enkel met het gezin te vieren en/ of paar cadeautjes per grootouders zijn er drie paar grootouders beledigd. Denk echt dat het ermee te maken heeft dat grootouders tegenwoordig zoveel (structureel) oppassen, al is dat bij ons niet zo. Maar ze zien overal dat de grootouders erbij zijn en vinden dat hun recht bijna. En dat is ook zo met Pasen, vakanties, verjaardagen enzovoort. Wij willen die discussie niet en willen niet zeuren. Dus geven weinig cadeautjes. Heeft niets mat krenterigheid te maken. Maar je moet de cadeautjes ook kunnen bergen en het is een keer genoeg. Heb nog geen cadeautjes maar denk aan een heel bescheiden budget door de grootouders.

zondag 15 september 2019 om 13:16
Of een van Marktplaats?Lucifer2018 schreef: ↑15-09-2019 13:02Ja, of de dure dingen die ze eigenlijk niet per se willen zoals dan bij de grootouders zou gaan.
Vind zo ongepast om het te vragen, dat samen kopen, maar een Switch met wat spellen zouden ze echt echt heel blij van worden. En wij hebben echt geen 300/400 euro liggen.
Ik gooi gewoon een balletje op.![]()

zondag 15 september 2019 om 13:18
Tweakers kijk ik liever, maar ook op MP hoor.
Bij beiden zijn ze bijna niet en dan meestal ook pas vanaf 275 295 euro. ( zie ik net) en zonder spel. Dat schiet niet echt op.

Blijft veel te veel geld voor ons.
Ik ga het gewoon volgende maand opwerpen als ik de bizar vroege vraag krijg over lijstjes van ze.

En anders maar niet, sparen zij en wij nog maar even door. Niet alle wensen behoeven (meteen) vervuld te worden.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 13:44
Reden: Nog hoger bedrag dan ik dacht.
Reden: Nog hoger bedrag dan ik dacht.
39.17% gewijzigd

zondag 15 september 2019 om 13:21
Ik verbaas me echt over de bedragen.
Van opa of oma kreeg zoon een chocoladeletter en iets van 10 euro.
( opa heeft geld zat maar geeft het liever aan andere kleinkinderen) nu geen contact meer. En wil ook geen eurocent meer van hem.
Oma klein budget dus sowieso lief dat ze wat gaf.
Ik probeerde altijd voor 50 euro. Was ook wel eens minder.
Laatste jaren niks of echt kleinigheidje.
Voor mezelf agenda en een douchegel ofzo. Die ik zelf kocht.
Van opa of oma kreeg zoon een chocoladeletter en iets van 10 euro.
( opa heeft geld zat maar geeft het liever aan andere kleinkinderen) nu geen contact meer. En wil ook geen eurocent meer van hem.
Oma klein budget dus sowieso lief dat ze wat gaf.
Ik probeerde altijd voor 50 euro. Was ook wel eens minder.
Laatste jaren niks of echt kleinigheidje.
Voor mezelf agenda en een douchegel ofzo. Die ik zelf kocht.

zondag 15 september 2019 om 13:27
Daar was ik bang voor, gezien de overdreven hoeveelheid cadeaus toen de oudste 1 werd, dus ik heb gewoon gezegd dat we sinterklaas met het gezin vieren. Of daar iemand beledigd door was, weet ik niet. Dat was dan hun probleem.frettie schreef: ↑15-09-2019 13:14Ook hier zie ik wat ik op zoveel andere momenten zie. Grootouders die zo’n rol opeisen dat er voor de ouders weinig ruimte meer overblijft. Wij vierden het vroeger met het eigen gezin en een overzichtelijke hoeveelheid cadeautjes. Maar als we nu aangeven het enkel met het gezin te vieren en/ of paar cadeautjes per grootouders zijn er drie paar grootouders beledigd. Denk echt dat het ermee te maken heeft dat grootouders tegenwoordig zoveel (structureel) oppassen, al is dat bij ons niet zo. Maar ze zien overal dat de grootouders erbij zijn en vinden dat hun recht bijna. En dat is ook zo met Pasen, vakanties, verjaardagen enzovoort. Wij willen die discussie niet en willen niet zeuren. Dus geven weinig cadeautjes. Heeft niets mat krenterigheid te maken. Maar je moet de cadeautjes ook kunnen bergen en het is een keer genoeg. Heb nog geen cadeautjes maar denk aan een heel bescheiden budget door de grootouders.
Ik geloof dat we met 3 jaar zijn begonnen, en dan 3 of 4 cadeautjes. Dat was precies goed qua aandacht.

zondag 15 september 2019 om 13:37
Gewoon vragen hoor! Zou een mooie verrassing zijnLucifer2018 schreef: ↑15-09-2019 13:18Tweakers kijk ik liever, maar ook op MP hoor.
Bij beiden zijn ze bijna niet en dan meestal ook pas vanaf 275 euro. Dat schiet niet echt op.Blijft veel te veel geld voor ons.
Ik ga het gewoon volgende maand opwerpen als ik de bizar vroege vraag krijg over lijstjes van ze.![]()
En anders maar niet, sparen zij en wij nog maar even door. Niet alle wensen behoeven (meteen) vervuld te worden.

zondag 15 september 2019 om 13:38
Nou, dan koop je er toch een, dingen zijn niet zonder gevaar en mogen de openbare weg niet op. In beslag name of een boete is wel mogelijk. En als je er een ongeluk of schade mee maakt zijn de rapen helemaal gaar. Je bent dan niet verzekerd.
Maar omdat ze niet strikt handhaven is het prima toch.

anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 13:38
4.33% gewijzigd

zondag 15 september 2019 om 13:38
Ik vind het echt heerlijk om het met familie te vieren, ondanks de overdreven hoeveelheid cadeaus. Het is relaxed, gezellig en avondvullend3thee schreef: ↑15-09-2019 13:27Daar was ik bang voor, gezien de overdreven hoeveelheid cadeaus toen de oudste 1 werd, dus ik heb gewoon gezegd dat we sinterklaas met het gezin vieren. Of daar iemand beledigd door was, weet ik niet. Dat was dan hun probleem.
Ik geloof dat we met 3 jaar zijn begonnen, en dan 3 of 4 cadeautjes. Dat was precies goed qua aandacht.