Kerst
zondag 15 september 2019 om 10:09
In navolging van wat geef je met sint,; wat geef je met kerst
. Heb je budget ? Hoe doe je dat, als je dat al doet, in combinatie met eventueel sinterklaas. En wat doe je nog meer met kerst. Pak je groot uit, 8 gangen diner.. Ben beniewd
TO trapt af
Geen sint meer hier in huis..
Kerst dus; dan kado van max. 50 euro per kind (ik heb er drie), mijn schoonzoon valt ook onder mijn kinderen
ik koop voor partner en mijn moeder ook wat leuks, niet echt budget voor, ik koop wat ze leuk vinden . Ik krijg van de kinderen ook altijd wat leuks (kinderen zijjn 22-19-17), mijn partner denkt er vaak niet aan.
Ik ben (en mijn jongste zoon ook) jarig in januari dus is het wel eens onhandig die kerst.. ik weet vaak al niets voor kerst laat staan voor mijn verjaardag.
Dit jaar voor het eerst dat mijn oudste niet meer thuis woont.. dus best raar idee.. Nu moeten we opeens ga nadenken welke dag uitkomt, zij en haar partner werken in de zorg en uiteraard zijn er schoonouders ,
Ik zat zelf te denken om de kerstdagen maar te laten voor wat ze zijn, zodat zij in ieder geval de ruimte hebben om te kiezen (ik hecht er minder waarde aan dan zijn ouders) . Ze werken iig 1 van de 2 kerstdagen weet ik en dan hebben ze ook nog zijn ouders, die nog een zoon hebben en dan net een eerste kleinkind hebben. Dan kan ik me voorstellen dat mijn schoonzoon mindere keuze heeft dan mijn dochter.
Dus dacht ik aan kerstavond te kiezen als gezamenlijke avond. Dan zijn mijn zoons ook thuis terwijl ze met kerst vaak moeten werken (horeca). Dan kook ik lekker uitgebreid en maken we er een gezellig avond van. Vraag ik mijn moeder er ook bij en hebben we de kerstdagen voor ons zelf.
Wij maken er nooit geen toestand van maar het is altijd relaxed en gezellig.
TO trapt af
Geen sint meer hier in huis..
Kerst dus; dan kado van max. 50 euro per kind (ik heb er drie), mijn schoonzoon valt ook onder mijn kinderen
ik koop voor partner en mijn moeder ook wat leuks, niet echt budget voor, ik koop wat ze leuk vinden . Ik krijg van de kinderen ook altijd wat leuks (kinderen zijjn 22-19-17), mijn partner denkt er vaak niet aan.
Ik ben (en mijn jongste zoon ook) jarig in januari dus is het wel eens onhandig die kerst.. ik weet vaak al niets voor kerst laat staan voor mijn verjaardag.
Dit jaar voor het eerst dat mijn oudste niet meer thuis woont.. dus best raar idee.. Nu moeten we opeens ga nadenken welke dag uitkomt, zij en haar partner werken in de zorg en uiteraard zijn er schoonouders ,
Ik zat zelf te denken om de kerstdagen maar te laten voor wat ze zijn, zodat zij in ieder geval de ruimte hebben om te kiezen (ik hecht er minder waarde aan dan zijn ouders) . Ze werken iig 1 van de 2 kerstdagen weet ik en dan hebben ze ook nog zijn ouders, die nog een zoon hebben en dan net een eerste kleinkind hebben. Dan kan ik me voorstellen dat mijn schoonzoon mindere keuze heeft dan mijn dochter.
Dus dacht ik aan kerstavond te kiezen als gezamenlijke avond. Dan zijn mijn zoons ook thuis terwijl ze met kerst vaak moeten werken (horeca). Dan kook ik lekker uitgebreid en maken we er een gezellig avond van. Vraag ik mijn moeder er ook bij en hebben we de kerstdagen voor ons zelf.
Wij maken er nooit geen toestand van maar het is altijd relaxed en gezellig.
zondag 15 september 2019 om 10:21
De kinderen hebben een adventskalender waar elke dag iets kleins in gaat en de laatste dag iets groters. Vorig jaar een armband voor de oudste, oorbellen voor de middelste en een horloge voor de jongste. Verder krijgen ze een liftpas om te skiën, we gaan elk jaar op wintersport. Altijd een witte kerst.
zondag 15 september 2019 om 10:25
Wij verzamelen cadeautjes onder de kerstboom. Voor onze dochter 1 grote(re) speelset van Lego of Playmobil en haar kerstkleding. Vaak kopen we een tijdschrift voor elkaar, een stripboekje voor onze dochter, een haarmaskertje voor mij, douchegel voor mijn man, gewoon lekkere verwen- en relaxspul voor de kerstvakantie.
Oh en chocola natuurlijk
Oh en chocola natuurlijk
zondag 15 september 2019 om 10:27
Qua familie is het gemakkelijk: de ene kerstdag bij mijn familie, de andere dag bij schoonfamilie.
Onze kerst ziet er als volgt uit:
* kerstavond: filmavond met z'n drieën (met glühwein en warme chocomel). Soms komt een vriendin ook film kijken.
* 1e kerstdag: uitslapen, sporten en relaxen. Na de lunch naar familie 1.
* 2e kerstdag: uitslapen, sporten en relaxen. Na de lunch naar familie 2.
* kerstavond: filmavond met z'n drieën (met glühwein en warme chocomel). Soms komt een vriendin ook film kijken.
zondag 15 september 2019 om 10:32
Niks. Kerst is bij ons juist lekker niks. Na Sinterklaas, familieverjaardagen en de verjaardag van de jongste in verschiet ( 2 jan) vinden we Kerst met verplichtingen zo'n beetje de hel.
Ben er mee gestopt. Met Kerst doen we niks. Pyama's aan en doen wat je zelf wil.
Dit jaar moet man zelfs gewoon werken.
Ben er mee gestopt. Met Kerst doen we niks. Pyama's aan en doen wat je zelf wil.
Dit jaar moet man zelfs gewoon werken.
zondag 15 september 2019 om 10:35
Uitslapen, sporten en relaxen voor de lunch? Tot hoe laat slapen jullie dan uit?*Judy* schreef: ↑15-09-2019 10:27Qua familie is het gemakkelijk: de ene kerstdag bij mijn familie, de andere dag bij schoonfamilie.
zondag 15 september 2019 om 10:39
Wij vieren wel sinterklaas en vlak daarna is kind jarig.
Met kerst doen we verder niet aan cadeaus. Misschien komt dat als de kinderen groter zijn, vind het wel wat hebben nl.
Met kerst zelf doen we eigenlijk niets. Alleen wat we zelf willen. We gaan niet naar de ouders toe en houden vaak een filmmarathon.
Voor dit jaar nog geen plannen. We zien wel hoe het loopt
Met kerst doen we verder niet aan cadeaus. Misschien komt dat als de kinderen groter zijn, vind het wel wat hebben nl.
Met kerst zelf doen we eigenlijk niets. Alleen wat we zelf willen. We gaan niet naar de ouders toe en houden vaak een filmmarathon.
Voor dit jaar nog geen plannen. We zien wel hoe het loopt
zondag 15 september 2019 om 10:44
Echt he
zondag 15 september 2019 om 10:47
Someonenew schreef: ↑15-09-2019 10:44Echt heIk wil ook nog helemaal niet aan kerst denken. De tijd gaat al zo snel. En al dat verplichte gedoe, nee mijn ding is het niet.
Misschien kan je dan door dit topic, op tijd bedenken waarom je niet mee kan doen aan al dat verplichte gedoe wat je ding niet is?
zondag 15 september 2019 om 10:50
Hier geen verplicht gedoe, want geen familie (alleen mijn kinderen).
Dat klinkt heerlijk, maar aangezien verder iedereen toch meegaat in het verplichte gedoe zie ik met kerst nooit iemand.
En dat vind ik toch vervelend.
Dat klinkt heerlijk, maar aangezien verder iedereen toch meegaat in het verplichte gedoe zie ik met kerst nooit iemand.
En dat vind ik toch vervelend.
You always do your best, which is quite embarrassing.
Week 9 van de Extremely Demotivational Calendar
Jij verwoordt het precies zoals ik het voel.
Ik weiger over kerst te praten zolang het geen december is. We zitten nu nog in de aanloop van halloween. En dat vier ik ook niet trouwens.
En dit dus.
You always do your best, which is quite embarrassing.
zondag 15 september 2019 om 10:59
Hier vieren we wel Sint, met kleine cadeautjes. Iedereen koopt iets voor iedereen.
Met kerst is het heel wisselend. Soms weet ik iets voor alle kinderen, soms geven we geld. Twee jaar geleden hadden we een financiële meevaller kregen de kinderen 500 euro, vorig jaar 100.
Hoe we het vieren zien we tegen die tijd wel.
Met kerst is het heel wisselend. Soms weet ik iets voor alle kinderen, soms geven we geld. Twee jaar geleden hadden we een financiële meevaller kregen de kinderen 500 euro, vorig jaar 100.
Hoe we het vieren zien we tegen die tijd wel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 11:18
0.62% gewijzigd
zondag 15 september 2019 om 10:59
Uurtje of 9. Soms wat eerder, soms wat later. Daarna uurtje sporten, douchen en wat lummelen. Lunch rond 1 uur, half 2. We zitten vaak om half 3 in de auto richting familie.Gatinmijnsok schreef: ↑15-09-2019 10:35Uitslapen, sporten en relaxen voor de lunch? Tot hoe laat slapen jullie dan uit?
zondag 15 september 2019 om 11:10
zondag 15 september 2019 om 11:34
zondag 15 september 2019 om 11:40
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop