Kerst

15-09-2019 10:09 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van wat geef je met sint,; wat geef je met kerst ;-). Heb je budget ? Hoe doe je dat, als je dat al doet, in combinatie met eventueel sinterklaas. En wat doe je nog meer met kerst. Pak je groot uit, 8 gangen diner.. Ben beniewd ;-)

TO trapt af ;-)

Geen sint meer hier in huis..

Kerst dus; dan kado van max. 50 euro per kind (ik heb er drie), mijn schoonzoon valt ook onder mijn kinderen ;-)

ik koop voor partner en mijn moeder ook wat leuks, niet echt budget voor, ik koop wat ze leuk vinden . Ik krijg van de kinderen ook altijd wat leuks (kinderen zijjn 22-19-17), mijn partner denkt er vaak niet aan.

Ik ben (en mijn jongste zoon ook) jarig in januari dus is het wel eens onhandig die kerst.. ik weet vaak al niets voor kerst laat staan voor mijn verjaardag.

Dit jaar voor het eerst dat mijn oudste niet meer thuis woont.. dus best raar idee.. Nu moeten we opeens ga nadenken welke dag uitkomt, zij en haar partner werken in de zorg en uiteraard zijn er schoonouders ,

Ik zat zelf te denken om de kerstdagen maar te laten voor wat ze zijn, zodat zij in ieder geval de ruimte hebben om te kiezen (ik hecht er minder waarde aan dan zijn ouders) . Ze werken iig 1 van de 2 kerstdagen weet ik en dan hebben ze ook nog zijn ouders, die nog een zoon hebben en dan net een eerste kleinkind hebben. Dan kan ik me voorstellen dat mijn schoonzoon mindere keuze heeft dan mijn dochter.

Dus dacht ik aan kerstavond te kiezen als gezamenlijke avond. Dan zijn mijn zoons ook thuis terwijl ze met kerst vaak moeten werken (horeca). Dan kook ik lekker uitgebreid en maken we er een gezellig avond van. Vraag ik mijn moeder er ook bij en hebben we de kerstdagen voor ons zelf.

Wij maken er nooit geen toestand van maar het is altijd relaxed en gezellig.
Dit jaar doen wij niet aan kerst, omdat we twee dagen voordien terugkomen van vakantie. En ik heb geen zin om in die 2 dagen die ons rest met een jetlag en gewoon wel moeten werken nog van alles en nog wat te gaan regelen.

Wel ga ik in het weekend daarna even langs mijn ouders (als het voor hen uitkomt), lekker over de vakantie en andere dingen kletsen omdat ik ze dan ook bijna 6 weken niet heb gezien. Ze wonen namelijk niet in de buurt. Daar heb ik wel zin in, want het is niet zo mooi opzitten en dergelijke.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Met kerst ben ik het liefste thuis met mijn man en kinderen. Lekker spelletjes doen en gewoon relaxt met zijn allen.
Wel doe ik een 3 gangen diner met mooi gedekte tafel. Familieleden die allen zijn of nergens heen kunnen, nodig ik wel uit.

Geen cadeautjes. Dat krijgen ze met sinterklaas.
Torment schreef:
15-09-2019 17:05
Geen cadeautjes. Dat krijgen ze met sinterklaas.
Ach wat, in December passeren de kids gewoon twee keer lekker langs de kassa en krijgen ze zowel van Kerstman als van Sint & zwarte Piet.

Sterker nog, hier is kid nr 2 onderweg en gepland voor half januari, dus die gaat in de toekomst op zowat een maand tijd drie keer vanalles krijgen :D
Sinjoren schreef:
15-09-2019 17:33
Ach wat, in December passeren de kids gewoon twee keer lekker langs de kassa en krijgen ze zowel van Kerstman als van Sint & zwarte Piet.

Sterker nog, hier is kid nr 2 onderweg en gepland voor half januari, dus die gaat in de toekomst op zowat een maand tijd drie keer vanalles krijgen :D
Serieuze vraag, waarom moeten ze voor elke gelegenheid wat krijgen ?
Ik vind de sfeer van de feestmaanden erg leuk maar de feestdagen zelf vind ik niet veel aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Torment schreef:
15-09-2019 17:43
Serieuze vraag, waarom moeten ze voor elke gelegenheid wat krijgen ?
Omdat elk van die gelegenheden daar een goeie aanleiding voor is, ook al liggen ze vlak bij elkaar. En omdat er stomweg te veel plezier en magie is voor een jong ukje om uit te kijken naar Sint, zwarte Piet en de Kerstman. Dat geloof gaan we hem/hen niet ontzeggen.

Nu, let wel, dat moet niet, dat is een keuze. Evidently.
Ik ben een erge 'kerstmuts'. Van mij mag die boom er het hele jaar staan. Maar ja, dan passen de planten er niet bij ;-) . Ik hou van de sfeer, de rust, alles. Wij gaan kerstavond naar mijn ouders en de beide kerstdagen zien we het wel. Soms vrienden/familie over de vloer, soms naar vrienden/familie toe. Niks hoeft. Cadeautjes doen we niet, wel extra gezellig maken in huis. Alleen niet overdreven veel eten/drinken want wij eten/drinken het hele jaar al lekker.
Ik lig nooit in de stress; eind november plan ik de boodschappen al in :lol: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven