Kerst
zondag 15 september 2019 om 10:09
In navolging van wat geef je met sint,; wat geef je met kerst
. Heb je budget ? Hoe doe je dat, als je dat al doet, in combinatie met eventueel sinterklaas. En wat doe je nog meer met kerst. Pak je groot uit, 8 gangen diner.. Ben beniewd
TO trapt af
Geen sint meer hier in huis..
Kerst dus; dan kado van max. 50 euro per kind (ik heb er drie), mijn schoonzoon valt ook onder mijn kinderen
ik koop voor partner en mijn moeder ook wat leuks, niet echt budget voor, ik koop wat ze leuk vinden . Ik krijg van de kinderen ook altijd wat leuks (kinderen zijjn 22-19-17), mijn partner denkt er vaak niet aan.
Ik ben (en mijn jongste zoon ook) jarig in januari dus is het wel eens onhandig die kerst.. ik weet vaak al niets voor kerst laat staan voor mijn verjaardag.
Dit jaar voor het eerst dat mijn oudste niet meer thuis woont.. dus best raar idee.. Nu moeten we opeens ga nadenken welke dag uitkomt, zij en haar partner werken in de zorg en uiteraard zijn er schoonouders ,
Ik zat zelf te denken om de kerstdagen maar te laten voor wat ze zijn, zodat zij in ieder geval de ruimte hebben om te kiezen (ik hecht er minder waarde aan dan zijn ouders) . Ze werken iig 1 van de 2 kerstdagen weet ik en dan hebben ze ook nog zijn ouders, die nog een zoon hebben en dan net een eerste kleinkind hebben. Dan kan ik me voorstellen dat mijn schoonzoon mindere keuze heeft dan mijn dochter.
Dus dacht ik aan kerstavond te kiezen als gezamenlijke avond. Dan zijn mijn zoons ook thuis terwijl ze met kerst vaak moeten werken (horeca). Dan kook ik lekker uitgebreid en maken we er een gezellig avond van. Vraag ik mijn moeder er ook bij en hebben we de kerstdagen voor ons zelf.
Wij maken er nooit geen toestand van maar het is altijd relaxed en gezellig.
TO trapt af
Geen sint meer hier in huis..
Kerst dus; dan kado van max. 50 euro per kind (ik heb er drie), mijn schoonzoon valt ook onder mijn kinderen
ik koop voor partner en mijn moeder ook wat leuks, niet echt budget voor, ik koop wat ze leuk vinden . Ik krijg van de kinderen ook altijd wat leuks (kinderen zijjn 22-19-17), mijn partner denkt er vaak niet aan.
Ik ben (en mijn jongste zoon ook) jarig in januari dus is het wel eens onhandig die kerst.. ik weet vaak al niets voor kerst laat staan voor mijn verjaardag.
Dit jaar voor het eerst dat mijn oudste niet meer thuis woont.. dus best raar idee.. Nu moeten we opeens ga nadenken welke dag uitkomt, zij en haar partner werken in de zorg en uiteraard zijn er schoonouders ,
Ik zat zelf te denken om de kerstdagen maar te laten voor wat ze zijn, zodat zij in ieder geval de ruimte hebben om te kiezen (ik hecht er minder waarde aan dan zijn ouders) . Ze werken iig 1 van de 2 kerstdagen weet ik en dan hebben ze ook nog zijn ouders, die nog een zoon hebben en dan net een eerste kleinkind hebben. Dan kan ik me voorstellen dat mijn schoonzoon mindere keuze heeft dan mijn dochter.
Dus dacht ik aan kerstavond te kiezen als gezamenlijke avond. Dan zijn mijn zoons ook thuis terwijl ze met kerst vaak moeten werken (horeca). Dan kook ik lekker uitgebreid en maken we er een gezellig avond van. Vraag ik mijn moeder er ook bij en hebben we de kerstdagen voor ons zelf.
Wij maken er nooit geen toestand van maar het is altijd relaxed en gezellig.
zondag 15 september 2019 om 11:52
Nada. We zijn met kerst altijd heerlijk ergens in de zomerzon en vieren her al jaren niet meer met familie. Voor sinterklaas zijn alle kinderen al te groot. Die van zusjes dan. Zelf geen kinderen en aan de schoonkant zijn er geen kinderen.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 11:55
21.01% gewijzigd
zondag 15 september 2019 om 11:54
Fijn dat je dit topic nu al begint Polder vrouw, kan ik me vast verheugen!
Hier is het de traditie om op kerstavond naar mijn schoonmoeder te gaan. Da's voor ons een paar uur reizen, maar dan zien we de andere helft van de familie ook weer eens. Die komen er om de hele avond tegen hun partners aan te hangen, met hun telefoons te kloten en te wachten op hun envelopje. Ik probeer altijd wel een gesprekje te beginnen, wat geforceerd verloopt, waarna ik naar de keuken vertrek om mijn bijna 80-jarige schoonmoeder te helpen. Ondertussen nemen mijn man en kinderen dan het voorbeeld van de rest van de familie over.
Op initiatief van mijn zwager doen we al eeuwen niet meer aan een uitwisseling van cadeautjes, dus daar hoef ik me niet meer mee bezig te houden. We kopen alleen nog iets voor mijn schoonmoeder.
Gezellig joh
Hier is het de traditie om op kerstavond naar mijn schoonmoeder te gaan. Da's voor ons een paar uur reizen, maar dan zien we de andere helft van de familie ook weer eens. Die komen er om de hele avond tegen hun partners aan te hangen, met hun telefoons te kloten en te wachten op hun envelopje. Ik probeer altijd wel een gesprekje te beginnen, wat geforceerd verloopt, waarna ik naar de keuken vertrek om mijn bijna 80-jarige schoonmoeder te helpen. Ondertussen nemen mijn man en kinderen dan het voorbeeld van de rest van de familie over.
Op initiatief van mijn zwager doen we al eeuwen niet meer aan een uitwisseling van cadeautjes, dus daar hoef ik me niet meer mee bezig te houden. We kopen alleen nog iets voor mijn schoonmoeder.
Gezellig joh
zondag 15 september 2019 om 12:01
Hier vieren we Sinterklaas met cadeaus. Met kerst altijd wel wat onder de boom, maar dan een onesie/pyjama/sloffen of whatever.
Eerste kerstdag is bij de tante van mijn man. Dat is een soort van ‘verplicht’, maar ook leuk. Niemand die niet wil. De volwassen stiefkinderen houden de dag speciaal vrij. Was altijd culinair en ingewikkeld, maar tante wordt zelf ook ouder, dus wordt gelukkig steeds eenvoudiger (ik hou ervan).
Met mijn familie nooit verplicht gedoe, maar iedereen is altijd welkom. Voor ontbijt, lunch en of diner. Meestal op Tweede Kerstdag wel standaard gourmetten ofzo. Altijd bij ons thuis, omdat het in ons huis het beste past.
Eerste kerstdag is bij de tante van mijn man. Dat is een soort van ‘verplicht’, maar ook leuk. Niemand die niet wil. De volwassen stiefkinderen houden de dag speciaal vrij. Was altijd culinair en ingewikkeld, maar tante wordt zelf ook ouder, dus wordt gelukkig steeds eenvoudiger (ik hou ervan).
Met mijn familie nooit verplicht gedoe, maar iedereen is altijd welkom. Voor ontbijt, lunch en of diner. Meestal op Tweede Kerstdag wel standaard gourmetten ofzo. Altijd bij ons thuis, omdat het in ons huis het beste past.
zondag 15 september 2019 om 12:16
Nog geen idee. Ik zie er ontzettend tegenop. Eerste keer echt alleen met mijn kinderen. Vorig jaar nog overgangsfase.
Ik weet nog niet waar ik 't "vier".
Ik denk graag dat ik dan in mijn nieuwe huis zit naar waarschijnlijk is dat nog niet 't geval.
Op mijn verlanglijstje minder gezeik en spanning maar dat zie ik ook nog niet gebeuren.
Cadeautjes, geen idee. Ik heb er gewoon geen zin in.
Ik denk graag dat ik dan in mijn nieuwe huis zit naar waarschijnlijk is dat nog niet 't geval.
Op mijn verlanglijstje minder gezeik en spanning maar dat zie ik ook nog niet gebeuren.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zondag 15 september 2019 om 12:25
Kerstavond is hier traditioneel met de beste vrienden samen. Het ene jaar zorgen zij voor het diner, het andere jaar wij, maar aangezien het gezin hier van 3 naar 4 gaat in januari zijn zij dit jaar weer aan de beurt
. Dat is een namiddag en avond lekker eten, kerstfilm zien (Home Alone, uiteraard) en cadeautjes uitdelen. Kerstdag doen we met het gezin een mini-versie daarvan, met een tweede cadeautjesronde binnen het gezin.
Met Kerst krijgt de kleine hier typisch de wat grotere of uitgebreidere cadeau's (in vergelijking met Sinterklaas en zwarte Piet) en voor elkaar gaan we dan typisch compleet los qua cadeautjes.
Met Kerst krijgt de kleine hier typisch de wat grotere of uitgebreidere cadeau's (in vergelijking met Sinterklaas en zwarte Piet) en voor elkaar gaan we dan typisch compleet los qua cadeautjes.
zondag 15 september 2019 om 13:22
Tot op heden niet.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 15 september 2019 om 14:47
Sodemieter lekker op uit het topic dan
@TO wij geven thuis best veel uit aan kerstcadeau's vooral omdat we het zo gezellig vinden staan onder de kerstboom haha
denk dat we op 200 euro wel uitkomen
zondag 15 september 2019 om 14:56
Ik vind Kerst heerlijk! The most wonderful time of the year!
Sinterklaas vieren we ook, voor de kinderen, maar met Kerst pakken we heerlijk groots uit met cadeau's voor iedereen, heerlijk eten en heel veel gezelligheid en samen-zijn met familie en prachtige kersttraditie's elk jaar weer.
Ik kijk er ieder jaar weer naar uit en het is altijd zo speciaal en zowat magisch.
Het is een tijd om te koesteren, om mooie herinneringen te maken en vol leuke traditie's om weer door te geven. Budget maakt niet uit.
Kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag vieren we met familie natuurlijk.
I love it!
Sinterklaas vieren we ook, voor de kinderen, maar met Kerst pakken we heerlijk groots uit met cadeau's voor iedereen, heerlijk eten en heel veel gezelligheid en samen-zijn met familie en prachtige kersttraditie's elk jaar weer.
Ik kijk er ieder jaar weer naar uit en het is altijd zo speciaal en zowat magisch.
Het is een tijd om te koesteren, om mooie herinneringen te maken en vol leuke traditie's om weer door te geven. Budget maakt niet uit.
Kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag vieren we met familie natuurlijk.
I love it!
zondag 15 september 2019 om 16:08
Ach..het eerste sint topic is er al.. winkels liggen vol pepernoten en in onze action zag ik gister kerstspullen liggen en was de intratuin druk doende het kerstdorp op te bouwen.. Dus pas half september
zondag 15 september 2019 om 16:09
Oei.. verkeerde pijjler..Kastanjez schreef: ↑15-09-2019 11:54He jammer. Ik dacht 'ja hoor, het is half september en de eerste schoonmoeder/stiefvader/wat voor een relatie dan ook heeft haar/zijn vreselijk onredelijke en dwingende verwachtingen voor kerst uitgesproken'...
Maar het gaat over kadootjes. In de relatiepijler...
maar ik wil er met alle plezier er iets relatie achtig van maken ..
Uhm..
Mijn partner doet geen moeite voor een kado bedenken.. niet alleen voor kerst maar ook verjaardagen zijn ondergeschoven kind.
Ik word 50 en vermoed dat er weinig aan gedaan gaat worden..
zondag 15 september 2019 om 16:10
Bij die van jou ook al ? Hier was het gister ook al in volle gang.. zo vroeg.. maar misschien was het altijd al zo vroeg. Ik was er even voor wat plantjes en was er wat verbaasd overredbulletje schreef: ↑15-09-2019 11:46Ook dit ja. Ik ga zo nog lekker van mn zwembad genieten.
Ik haat het al dat Intratuin de kerst verbouwing al gestart is.
zondag 15 september 2019 om 16:14
Ik liever ook niet, maar eerste sint topic kwam voorbij..Someonenew schreef: ↑15-09-2019 10:44Echt heIk wil ook nog helemaal niet aan kerst denken. De tijd gaat al zo snel. En al dat verplichte gedoe, nee mijn ding is het niet.
En hier dus niets verplicht.. als mijn oudste besluit om de kerst lekker thuis in hun eigen huis te vieren (eerste kerst samen in nieuwe huis) dan vooral lekker doen. Mijn twee jongens wonen nog thuis en moeten vaak werken dus is het eten bij ons altijd om hun werkschema heen.
Nu hou ik vooral rekening met iedereen maar of de schoonouders van dochter dat ook doen.. geen idee.. Ik vind het erg gezellig als ze komen maar snap het heel goed dat ze haar eigen leven heeft.
zondag 15 september 2019 om 16:14
Ja, altijd zo vroeg, maar dat valt minder op als het slecht weer is in september wellicht.poldervrouw schreef: ↑15-09-2019 16:10Bij die van jou ook al ? Hier was het gister ook al in volle gang.. zo vroeg.. maar misschien was het altijd al zo vroeg. Ik was er even voor wat plantjes en was er wat verbaasd over
Ik snap dat ze er erg lang tijd voor nodig hebben om dat hele kerstgedoe op te bouwen, maar het voelt gelijk zo deprimerend.
Ze mogen wat mij betreft het herfst/halloweengedeelte wel wat uitbreiden.
zondag 15 september 2019 om 16:15
Lastig.. zo'n eerste " nieuwe" kerstperiode.. Ik wens je, nu alvast, een relaxte fijne periode toe waarin je je eigen stekje hebt en dat je een mooie nieuwe start kan makenGatti schreef: ↑15-09-2019 12:16Nog geen idee. Ik zie er ontzettend tegenop. Eerste keer echt alleen met mijn kinderen. Vorig jaar nog overgangsfase.
zondag 15 september 2019 om 16:16
van mij ook.. Ik begrijp ook neit zo goed waarom je ieder jaar nieuw spul zou moeten hebben.. ik heb al jaren dezelfde kerstpullen en zie het nu niet van ieder jaar weer ander spul. Plus dat het bizar duur is.redbulletje schreef: ↑15-09-2019 16:14Ja, altijd zo vroeg, maar dat valt minder op als het slecht weer is in september wellicht.
Ik snap dat ze er erg lang tijd voor nodig hebben om dat hele kerstgedoe op te bouwen, maar het voelt gelijk zo deprimerend.
Ze mogen wat mij betreft het herfst/halloweengedeelte wel wat uitbreiden.
Ik ben ook geen wintermens overigens.
zondag 15 september 2019 om 16:17
yette schreef: ↑15-09-2019 11:54Fijn dat je dit topic nu al begint Polder vrouw, kan ik me vast verheugen!
Gezellig joh![]()
O wauw! Dat is ook ruk zeg.. doe je daar dan nog serieus moeite voor ? Ik zou dan niet eens meer gaan.. zonde van je tijd. Ik zou dan een ander moment kiezen om naar schoonmoeder te gaan.
zondag 15 september 2019 om 16:21
Ik doe niets aan halloween.. geen nederlandse traditie dus waarom zou ik. Sinterklaas kwam voorbij. .dus dacht ik ach.. laat ik maar vast beginnen over de kerst..
zondag 15 september 2019 om 16:22
Ik vind kerst op zich wel gezellig zolang ik maar niets hoef.. en dat hebben we , zeker sinds schoonouders er niet meer zijn, al een paar jaar.. We hoeven niets.. Ik kook wel 1 van de 2 dagen (Dit jaar dus kerstavond) extra lekker en uitgebreid en doen we een kado'tje .. en dat is dan wel. Ik snap dat mijn kinderen eigen leven hebben en wil ze tot niets verplichten. Als ze uit zichzelf bij ons kerst willen vieren dan is het prima, hebben ze andere plannen ook goed.. Nu heb ik er slechts 1 uitwonend maar er komt een tijd dat ze alle 3 eruit zijn.. Ik zou ze dan niet het gevoel willen geven dat ze iets moeten.. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als ze dan komen met partner en event. kinderen, maar moeten is dwang zeg ik altijd maar.
zondag 15 september 2019 om 16:23
o en schrijf je dat ook bij het sint topic dan ? EN je hoeft niet niet te reageren natuurlijk.. Fijne dag
zondag 15 september 2019 om 16:34
Gatti schreef: ↑15-09-2019 12:16Nog geen idee. Ik zie er ontzettend tegenop. Eerste keer echt alleen met mijn kinderen. Vorig jaar nog overgangsfase.