Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

woensdag 18 september 2019 om 15:12
Ah sneeuwbal wat vervelend zeg, zeker nu , je enegrie level is al minimaal en peuter werkt dus niet mee .
Hier werkt dan soms ook niks meer en dan laat ik dochter ook maar gewoon even doen hoor, zeker als er op een dag dan niks goed is en ik een aantal dingen heb geprobeerd. Meestal duurt het gemiep en gejammer dan nog wel een 10 minuten en op den duur herpakt ze zich.
Teckel hoe bevalt het werken weer, beetje ritme gevonden weer thuis ?
Glitter hoe is het bij jou trouwens met de verbouwing ?
Hier werkt dan soms ook niks meer en dan laat ik dochter ook maar gewoon even doen hoor, zeker als er op een dag dan niks goed is en ik een aantal dingen heb geprobeerd. Meestal duurt het gemiep en gejammer dan nog wel een 10 minuten en op den duur herpakt ze zich.
Teckel hoe bevalt het werken weer, beetje ritme gevonden weer thuis ?
Glitter hoe is het bij jou trouwens met de verbouwing ?

woensdag 18 september 2019 om 15:37
Niets meer doen, is vaak mijn tactiek. Maar laat zoon nou net doorhebben wanneer dat niet kan, zoals wanneer ik naar mijn werk moet 
Of op straat zoals vanmorgen. Ik heb hem toen ook wel lang gelaten maar het werd steeds later en zoon was al moe... daarom liepen we al naar de auto, want hij had gezegd mama ik ben moe, ik wil naar bed.
En onderweg naar de auto wilde hij getild worden, maar ik kan dat nu eigenlijk niet meer. Dus was het drama.
Daarom wilde ik hem ook al helemaal niet optillen om mee te nemen, want dat was zn doel...
Uiteindelijk toch gedaan want na een half uur wilde ik ook graag naar huis
Dingen die mogen kan hij ook heel lief zeggen, ja mama dat mag wel
Of op straat zoals vanmorgen. Ik heb hem toen ook wel lang gelaten maar het werd steeds later en zoon was al moe... daarom liepen we al naar de auto, want hij had gezegd mama ik ben moe, ik wil naar bed.
En onderweg naar de auto wilde hij getild worden, maar ik kan dat nu eigenlijk niet meer. Dus was het drama.
Daarom wilde ik hem ook al helemaal niet optillen om mee te nemen, want dat was zn doel...
Uiteindelijk toch gedaan want na een half uur wilde ik ook graag naar huis

Dingen die mogen kan hij ook heel lief zeggen, ja mama dat mag wel

donderdag 19 september 2019 om 12:07
Wij zijn vorige week met peuter 2 jaar en 1 maand geweest en het was fantastisch. We kijken inmiddels dagelijks filmpjes vh sprookjesbos op YouTube. Hij kan wel al heel goed zonder middagslaapje.

donderdag 19 september 2019 om 12:13

donderdag 19 september 2019 om 16:34
Ja, hier ook kinderen dus efteling-fan zijn.
Fata morgana vinden ze wel eng trouwens maar 't sprookjesbos, carnaval festival, droomvlucht etc helemaal geweldig.
Ik overweeg zelfs 'n abonnement al wonen we er een ruim uur bij vandaan maar ze vinden het zó mooi daar... (hier geen slapers meer trouwens)
Zeker gaan!
Fata morgana vinden ze wel eng trouwens maar 't sprookjesbos, carnaval festival, droomvlucht etc helemaal geweldig.
Ik overweeg zelfs 'n abonnement al wonen we er een ruim uur bij vandaan maar ze vinden het zó mooi daar... (hier geen slapers meer trouwens)
Zeker gaan!

donderdag 19 september 2019 om 23:34
@quest: hij valt hier eigenlijk best op maat. Wel een maat groter besteld zodat ze er de hele winter (hopelijk) mee kan doen.
@due: in je huidige of je toekomstige woonplaats? Hoe gaat het met zoeken?
@efteling: we willen ooit nog eens gaan voordat we moeten betalen voor zoon. Maar hij is altijd zo moeilijk met zulk soort dingen...
Zoon hier heeft vandaag weer eens goed gegeten van zijn groenten, we hadden boerenkoolstamppot. Man is alvast begonnen met balen, want hij heeft een hekel aan stamppotten en blijkbaar is het seizoen nu al begonnen. Kinderen eten het, dus het staat wat vaker op het menu
Hebben jullie nog tips voor stamppotten?
@efteling: we willen ooit nog eens gaan voordat we moeten betalen voor zoon. Maar hij is altijd zo moeilijk met zulk soort dingen...
Zoon hier heeft vandaag weer eens goed gegeten van zijn groenten, we hadden boerenkoolstamppot. Man is alvast begonnen met balen, want hij heeft een hekel aan stamppotten en blijkbaar is het seizoen nu al begonnen. Kinderen eten het, dus het staat wat vaker op het menu

donderdag 19 september 2019 om 23:55
Huidige en toekomstige iztten naast elkaar maar is toekomstige. Is mijn oude school en rondleiding is door mijn oude juf.Maartje2016 schreef: ↑19-09-2019 23:34
Toevallig heb ik vandaag makelaars gemaild voor zoekopdracht en kunnen zaterdag bij een huis kijken dat nog niet op Funda staat. Prijs is wel echt onze max als we het al halen maar wil graag kijken.
vrijdag 20 september 2019 om 08:00
@ due, spannend naar scholen kijken en succes morgen!
@ stamppot, wij eten regelmatig andijvie maar hutspot vindt dochter ook erg lekker!
De Efteling lijkt me ook erg leuk!
Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie, het was heerlijk! Ben niet echt uitgerust want sinds ik zwanger ben slaap ik nog beroerd. Eerste wassen zijn gedaan en het is tijd om de kast uit te mesten.
@ stamppot, wij eten regelmatig andijvie maar hutspot vindt dochter ook erg lekker!
De Efteling lijkt me ook erg leuk!
Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie, het was heerlijk! Ben niet echt uitgerust want sinds ik zwanger ben slaap ik nog beroerd. Eerste wassen zijn gedaan en het is tijd om de kast uit te mesten.
vrijdag 20 september 2019 om 09:36
Wij hadden gister rauwe andijvie stamppot, dochter vond het maar gek dat wij blaadjes aten, dat wilde zij niet proberen
@fiona, wij hebben nog nooit de ambulance voor de deur gehad maar wel een paar keer op de spoedeisende hulp gezeten en 2x op onze kop gekregen dat we geen 112 hadden gebeld, als er weer iets is gaan we sneller bellen.

@fiona, wij hebben nog nooit de ambulance voor de deur gehad maar wel een paar keer op de spoedeisende hulp gezeten en 2x op onze kop gekregen dat we geen 112 hadden gebeld, als er weer iets is gaan we sneller bellen.
vrijdag 20 september 2019 om 11:31
vrijdag 20 september 2019 om 11:54
Haha, rauwe andijvie e.d. wordt hier ook vakkundig uit de stamppot gevist
. De rode-kool-versie of met bietjes ga ik ook eens proberen, goede tip! Tortilla's zijn hier ook wel een hit. Wij vouwen er eentje voor peuter, die 'm vervolgens een kwartslag draait en precies uit het midden een hap neemt
.
@Due: spannend van het huis en de school! Fingers crossed.
@efteling: was hier rond 1.5 al een succes. Niet alleen het sprookjesbos maar ook de autootjes, carrousels, land van laaf, speeltuintje, traptreintje en dat rond-draai-ding met de walvis erop vlakbij het schip. De fata morgana vond'ie maar eng. Dit jaar weer geweest en toen weigerde hij dus echt de boot in te gaan. Carnaval Festival 'vin ik leuk' maar 'aap isse eng' (grote aap ergens in de carnaval festival)
.

@Due: spannend van het huis en de school! Fingers crossed.
@efteling: was hier rond 1.5 al een succes. Niet alleen het sprookjesbos maar ook de autootjes, carrousels, land van laaf, speeltuintje, traptreintje en dat rond-draai-ding met de walvis erop vlakbij het schip. De fata morgana vond'ie maar eng. Dit jaar weer geweest en toen weigerde hij dus echt de boot in te gaan. Carnaval Festival 'vin ik leuk' maar 'aap isse eng' (grote aap ergens in de carnaval festival)

happiness = reality - expectations