Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Stamppotten zijn hier al jaren een hit bij zoon (en dochter heeft zich gisteren goed uitgeleefd op de worst en spekjes).

De rode kool en bietjesvariant kende ik nog niet, dus die gaan we eens proberen. Paksoi weet ik niet of dat hier gaat werken, want blaadjes zoals sla en andijvie zijn hier dan weer geen succes.
Hutspot eten we pas na 3 oktober, dus nog even wachten voor dat weer op tafel kan :yum:

Ik kwam bij het zoeken ook nog snijboon-, pompoen- en courgettevarianten tegen, die gaan we ook eens op tafel zetten.
Spannend @Due! Hopelijk is het huis wat :)

@Stamppot: ik stamp alles. Als man en ik gegarandeerd makkelijk willen eten zonder veel troep en bemoeienis dan eten we stamppot. Gegrilde courgette, gegrilde paprika, spruitjes, bietjes, spekjes, avocado, kool, zoeteaardappel, wortelen, etc: als het maar fijn gesneden is :thumbsup:

Hier is het chaos. Godzijdank slaapt peuter perfect maar een huis verbouwen, er in wonen, geen keuken en alleen een toilet zonder deur + 4 bouwvakkers maakt wel creatief. Peuter vindt het keileuk maar ook slopend. Het is natuurlijk fantastisch als je woonkamer een zandbak is (geen grapje, we hebben geen vloeren meer) maar hij zou eigenlijk overdag nog moeten slapen.. :-? Gister heb ik dat opgelost door een uur te gaan rijden met de auto en meestal slaapt hij op mij terwijl ik in de tuin zit. Net als toen hij nog een kleine bolle baby was :heart:

Voor mij is het ook wel slopend. Ik moet ogen in mijn kont hebben want peuter is ondernemend. En luistert als een baksteen. Gister kwam er een partij bouwmaterialen en we zaten in de tuin te lunchen. Peuter blijft meestal wel zitten dus ik zeg dat hij moet blijven zitten terwijl ik de vrachtwagen de oprit op dirigeer. 2 minuten was ik weg. Peuter ook :-| Die stond 1 etage hoger de stukadoor het hemd van het lijf te vragen. Overal open elektra, drukke mannen aan het werk.. en hij.
O glitter dat klinkt heel pittig!

Wij hebben met dank aan dit topic vandaag hutspot met een gehaktbal gegeten. Dochter heeft gesmuld.
Wel even lekker na veel uit eten te zijn geweest. Morgen een nachtje weg met schoonfamilie. Dan is het even gedaan met de pret ;-)
Spannend Due!

Ik ben zelf niet zo’n fan van andijvie dus dat eten we eigenlijk nooit. Wel hutspot, zuurkool, boerenkool en rode kool stamppot. Dochter is ook gek op stamppotten dus ik ben blij dat het weer die tijd van het jaar is!

Wraps zijn hier ook favoriet. We eten de Mexicaanse variant (gehakt/bonen/mais/paprika) of met kip (kip/Griekse yoghurt/rode ui/paprika/appel).

We kregen vandaag te horen dat de ochtenden van de peuterspeelzaal langer worden, ze gaat straks 3x4 uur. En sinds deze week praat ze weer een beetje daar. Sinds de vakantie zei ze alleen nog maar haar naam in de kring. En thuis kletst ze de oren van je hoofd.
Glitter, dat klinkt als een flinke chaos! Pas op met die open bedrading. Zo is mijn man aan één oog blind geworden als dreumes..
Jeetje glitter, dat is even bikkelen zo zeg. Kan je genoeg de deur uit met de kleine man? Of moet je er bij blijven als ze in huis bezig zijn? Voorspoedige verbouwing gewenst!

we gaan morgen naar de Efteling en ik neem mee: Kaartje en uitrijdkaart, zonnebrillen, luiers en billendoekjes, setje kleding, draagzak, antiwegloopriempje, zonnebrand/petje.
appel + mesje, zakje knijpfruit, rozijntjes, crackertjes, speculaasjes, 10 belegde broodjes, stukjes kaas, stukjes komkommer, 2 pakjes sap, pakje melk, waterfles voor haar en 1 voor mij, flesje cola light.

Ik ga inderdaad maar zo'n wagentje huren.
Nu alleen nog bedenken of we eerst het sprookjesbos gaan doen of eerst een paar attracties. Ik denk attracties dan kan ze als ze moe wordt op mn rug het sprookjesbos door. ofzo. Ik heb geen idee.
Ik zou ook beginnen met attracties. Toen wij gingen met tweejarig nichtjes hebben we ruim 2 uur door sprookjesbos gehobbeld.
Attracties!! Sprookjesbos vond mijn peuter niets aan. Te saai, hij heeft toen ook de hele tijd geslapen
Wij hebben vanmiddag echt een heel leuk huis bekeken. Als we financieel rondkrijgen willen we een bod uitbrengen :love:
Spannend Due!

Ben benieuwd hoe de Efteling bevalt Rosings, zijn er nog andere parken aan te raden met peuters. Wij doen wel regelmatig dagjes dierentuin, maar denk dat ze dit ook wel ziet zitten...
Koekiemonster26 schreef:
21-09-2019 16:11
Spannend Due!

Ben benieuwd hoe de Efteling bevalt Rosings, zijn er nog andere parken aan te raden met peuters. Wij doen wel regelmatig dagjes dierentuin, maar denk dat ze dit ook wel ziet zitten...

Welke regio zoek je?

Wij zijn bij Hellendoorn geweest en gaan binnenkort naar Mattel Play (maar das niet echt pretpark)
Mattel play is vooral leuk als het prut weer is, wij zijn daar geweest toen dochter net 2 was en we op een CP zaten vlakbij. Hellendoorn is superleuk. Afgelopen woensdag waren we bij het openluchtmuseum in Arnhem geweest en dat was echt een groot succes. Kids kunnen helpen met de boerin, spellen doen, naar de speeltuin, rondlopen, in de trams. Had niet gedacht dat het zo'n succes zou zijn. Het is natuurlijk wel heel iets anders dan een pretpark.
Vrienden zijn ook erg enthousiast over koningin Julianatoren maar daar zijn we nog niet geweest.
Spannend due!
Was het leuk bij de Efteling rosings? Het zal in elk geval niet aan je voorbereiding hebben gelegen ;-)
Het was super, we zijn afgepeigerd, best vermoeiend zo in je eentje.
Morgen meer!
envelop openluchtmuseum is om de hoek! Leuk zet ik die op het lijstje.
Koekiemonster26 schreef:
21-09-2019 20:14
envelop openluchtmuseum is om de hoek! Leuk zet ik die op het lijstje.
Ik kan ook op de fiets dus dan wonen we niet ver uit elkaar...
Due, wat leuk en spannend!

Rosings, klinkt als een heerlijke dag en je had geluk met het weer!

Wij zijn laatst naar sprookjes wonderland in Enkhuizen geweest en dat was ook heel leuk!
Nijntje museum was ook erg leuk!
Verder staat het Kinderboekenmuseum in den haag ook op het lijstje. En als ze iets groter is lineushof.
Even een checkvraagje

Nu ben ik twee weken op vakantie met dreumes maar hij is zo druk opeens niet normaal. Is dat normaal met vakantie of komt het omdat we misschien teveel doen? Elkedrie dagen een andere stad namelijk....
Westerpaviljoen schreef:
22-09-2019 08:20
Even een checkvraagje

Nu ben ik twee weken op vakantie met dreumes maar hij is zo druk opeens niet normaal. Is dat normaal met vakantie of komt het omdat we misschien teveel doen? Elkedrie dagen een andere stad namelijk....
Ik gok een combinatie van de twee. Het is sowieso andere omgeving en met vakantie heb je meer prikkels.
Fijn dat het zo goed beviel Rosings!!

Wij hadden gisteren eters, dus zoon ging een uur na zijn normale bedtijd pas naar bed. Het was heel gezellig em dat vond zoon gelukkig ook. Ga 'm zo maar eens uit bed halen.
Wat fijn dat hij zo goed uitslaapt lola! Hier ook een uitslaper vanmorgen, pas om 08.00uur werd ze wakker. Vind het altijd wel sneu op de dagen dat ze naar kdv gaat en ze om 06.30uur moet opstaan, dat vind ze echt niet leuk... Eerder naar bed avonds lukt ook niet echt dus het is niet anders.

Wij zijn gister op de heide wezen kijken naar de parachutespringers, was heel erg gezellig en indrukwekkend. Daarna nog 2 uur blijven hangen met vrienden en kinderen terwijl zij lekker over de heide aan het rennen waren met stokken speelden en in het zand rolden. Pikzwart de auto weer in :thumbsup:

Vanmiddag weer fijn bbq'en met vrienden en een grote tuin, heerlijk die nazomer!
Due-scimmie schreef:
22-09-2019 08:25
Ik gok een combinatie van de twee. Het is sowieso andere omgeving en met vakantie heb je meer prikkels.
Dank je wel
Klinkt goed Rosings!

Tip openlucht museum zal ik ook onthouden wij wonen ook in de buurt. Vind Burgers zoo ook altijd leuk. Eden van de week gaan maar peuter is ziek en ook baby heeft koorts en omdat hij zo jong is, is ie nu opgenomen. Hopelijk snel naar huis.
Fijn dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad Rosings!

@wp kan best dat ie vd leg is door vakantie? Peuter heeft zo ongeveer de hele vakantie geen middag slaapje gedaan terwijl hij die thuis bijna altijd nog wel deed (en thuis ook wel nodig heeft). Op vakantie niet hoor. Het was veelste leuk allemaal dus die ging niet slapen. Kon ook nog 's avonds best lang en gezellig opblijven. Hij sliep daar ook uit tot 10u soms. Wist niet wat we meemaakten. Thuis slaapt ie gelukkig wel weer tussen de middag en 's avonds tussen 19 en 20 naar bed en slaapt dan tot 7/8 de volgende morgen. Mag niet klagen wat dat betreft.

Ik merk dat ik zelf behoorlijk moet wennen aan weer thuis zijn. Ik vind het moeilijk om alweer afscheid te nemen van de zomer. Want jee wat was die kort? Ik zie op tegen de winter. Als het ware al een soort voorbarige winterdepressie. Ik vind het voor het eerst ook helemaal niet leuk om te werken en wil gewoon liever bij de kindjes zijn. Ik herken mezelf gewoon niet terug. Gelukkig dit weekend wel heerlijk genoten van het weer nog. Hopelijk voel ik me snel weer happy :-|
Wat vervelend dat je je zo voelt Teckeltje. Het betekent wel dat je een leuke zomer hebt gehad :-) Ik ben juist blij dat het weer winter wordt. In de zomer vind ik het vaak te warm om naar buiten te gaan. In de herfst en de winter gaan we lekker vaak in het bos lopen, in de plassen stampen, naar het strand.

Ik hoop voor jou op een mooie nazomer, gelukkig is het dit weekend nog heerlijk weer!

Peuter is weer aardig aan het spoken de laatste tijd. Eerst kwam haar laatste kies door en nu is ze erg verkouden, ik denk dat ze daardoor zo slecht slaapt. Ze is echt 5x wakker elke nacht en doet dan steeds het licht aan. Vanochtend was ze om half 6 al wakker. Ze blijft dan wel in haar bed liggen, maar komt toch om de haveklap iets vragen. "Mama, ik heb snot. Mama, mag ik een schone luier alsjeblieft? Mama, knuffel is kwijt". Ik hoop dat deze periode snel voorbij is en ze weer eens doorslaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven