Kinderopvangtoeslag en thuiswerken

vrijdag 20 september 2019 om 15:22
Sorry nog een kinderopvang vraagje van mij...
Helaas ben ik niet door mijn proeftijd heen, vandaag te horen gekregen. Het is jammer,maar we redden het wel gelukkig. Echter waar ik wel mee zit: mijn zoon had zich enorm verheugd om naar de BSO te gaan, omdat zijn vriendje daar ook op zit. Maar zonder de opvangtoeslag vind ik dit wel een beetje duur.
Nu heb ik wel wat inkomsten vanuit diverse sites.Ik schrijf teksten, vul enquettes in, doe mystery shoppen... zulke dingen. Het is geen vetpot, maar opzich alles bij elkaar opgeteld verdien ik hier toch wel zo'n €300 per maand mee, als ik mijn best doe en het echt serieus als een 'baan' ga zien waar ik dan ook echt een dag mee bezig ga zijn zou ik er zelfs meer mee kunnen verdienen.
Weet iemand toevallig of ik op basis van deze inkomsten kinderopvang kan blijven afnemen? Het zou gaan om 1 middag BSO per week, en ik zou dan bijvoorbeeld 8 uur per week gaan besteden aan die internet-inkomsten.
Helaas ben ik niet door mijn proeftijd heen, vandaag te horen gekregen. Het is jammer,maar we redden het wel gelukkig. Echter waar ik wel mee zit: mijn zoon had zich enorm verheugd om naar de BSO te gaan, omdat zijn vriendje daar ook op zit. Maar zonder de opvangtoeslag vind ik dit wel een beetje duur.
Nu heb ik wel wat inkomsten vanuit diverse sites.Ik schrijf teksten, vul enquettes in, doe mystery shoppen... zulke dingen. Het is geen vetpot, maar opzich alles bij elkaar opgeteld verdien ik hier toch wel zo'n €300 per maand mee, als ik mijn best doe en het echt serieus als een 'baan' ga zien waar ik dan ook echt een dag mee bezig ga zijn zou ik er zelfs meer mee kunnen verdienen.
Weet iemand toevallig of ik op basis van deze inkomsten kinderopvang kan blijven afnemen? Het zou gaan om 1 middag BSO per week, en ik zou dan bijvoorbeeld 8 uur per week gaan besteden aan die internet-inkomsten.

vrijdag 20 september 2019 om 16:57
Dit. Ik vind het een heel bijzonder topic...Madeliefjees schreef: ↑20-09-2019 16:40Dus, omdat zoon naar de bso wil omdat hij dat zo gezellig vind, moet de belastingbetaler dat maar gaan sponsoren?

vrijdag 20 september 2019 om 17:52
Dit.minnimouse schreef: ↑20-09-2019 16:45Je zoon kan toch gewoon naar de BSO? Alleen moet je dit dan zelf betalen.
Lijkt me ook best raar, dat je voor een paar Roamleropdrachten KOT zou kunnen krijgen.

vrijdag 20 september 2019 om 17:56

vrijdag 20 september 2019 om 18:00
snorriemorrie schreef: ↑20-09-2019 17:56Gelukkig bepaalt de belastingdienst wie recht heeft op kot en niet het Viva forum. Dom van me om het hier te vragen,kun je weer wachten op de off topic en afzeik reacties.
Bedankt voor de mensen die wel gewoon mijn vraag hebben beantwoord. Ik reageer niet meer,want ik heb mijn antwoord.
Yup. En dat ben jij met dit 'werk' hobby/bijbaantje niet hoor. Je bent met je inkomsten/uren echt geen ondernemer voor de belastingdienst. Zelfs niet als je een eenmanszaak opzet en een kvk aanvraagt. En ja dat weet ik zeker.
En ondernemer zijn ( of in loondienst of studeren) volgens de belastingdienstnormen is een voorwaarde om KOT te kunnen krijgen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 18:13
12.39% gewijzigd

vrijdag 20 september 2019 om 18:05
En de forummers kunnen ook weer wachten op profiterende mensen die denken maar overal recht op te hebben zonder daar moeite voor te doen. Een fatsoenlijke baan zoeken wil weleens helpen.snorriemorrie schreef: ↑20-09-2019 17:56Gelukkig bepaalt de belastingdienst wie recht heeft op kot en niet het Viva forum. Dom van me om het hier te vragen,kun je weer wachten op de off topic en afzeik reacties.
Bedankt voor de mensen die wel gewoon mijn vraag hebben beantwoord. Ik reageer niet meer,want ik heb mijn antwoord.
vrijdag 20 september 2019 om 18:37
En gelukkig komen mensen die denken dat een Roamleropdracht uitvoeren werk is daar niet voor in aanmerking.
zaterdag 21 september 2019 om 00:10
Jeetje, wat een gefrustreerde reactie. Je stelt hier toch een vraag? Als je niet de mening van het Viva forum wil, dan had je op de website van de BD moeten kijken. Daar staat namelijk precies wanneer je wel of niet in aanmerking komt voor KOT.snorriemorrie schreef: ↑20-09-2019 17:56Gelukkig bepaalt de belastingdienst wie recht heeft op kot en niet het Viva forum. Dom van me om het hier te vragen,kun je weer wachten op de off topic en afzeik reacties.