Werk & Studie alle pijlers

Baan opzeggen

20-09-2019 22:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me even wat moed inpraten?

Lang verhaal kort, ik heb een leuke baan, maar hij vergt erg veel.

Van de week gesolliciteerd op een nieuwe baan (dag minder en flexibeler uren) en ze willen me graag hebben. As week arbeidsvoorwaardengesprek en dan is het rond.

Heb er onwijs veel zin in, maar waar ik niet zo’n zin in heb is mn huidige werk vertellen dat ik wegga.(uiteraard pas na het av-gesprek en contract) Dit jaar zijn er meerderen gestopt en ik zou de zoveelste worden.

Ik weet dat ik moet gaan voor waar ik gelukkig van word, en dat zolang ik het netjes afrond ze me in principe niks kwalijk kunnen nemen, maar ik zie er zo tegenop
Begrijpelijk dat je dat lastig vindt om te zeggen, denk dat er meerdere mensen zijn die het moeilijk zullen vinden om te zeggen dat ze ontslag nemen. Maar je moet maar denken, het is maar werk, het is zakelijk, je bent niet met ze getrouwd, en ze kunnen net zo makkelijk van jou af als jij van hen.
Ken het gevoel. Zit momenteel ook in zwangerschapsverlof maar er is een bedrijf dat me graag wil en ze bieden veel meer op alle gebieden. Precies wat ik wil. Mijn collega's zullen het me kwalijk nemen maargoed collega's blijven collega's. Hoe lastig het ook is je moet doen wat jij wil.
Ik begrijp dat nooit zo. Het is een zakelijke overeenkomst. Als er zakelijke beslissingen gemaakt moeten worden die nadelig zijn voor het personeel zullen ze het ook niet nalaten, dus gewoon officieel je ontslag indienen, de boel netjes afronden en gaan voor je nieuwe baan.
Ja en?
Ja dat is naar. Maar toch doen! Zij zullen altijd het bedrijfsbelang boven jouw belang stellen en jij mag altijd jouw belang boven het bedrijfsbelang stellen.
Beter een half motto....
Ik snap je wel hoor. Zie de dingen ook nooit zo zakelijk. Staat natuurlijk los van het feit dat je het wel gewoon gaat doen ;) hoop dat je av gesprek goed gaat. Veel succes!
Proficiat met je nieuwe baan en veel succes!

Mamme-zel uit België
BlijEi2019 schreef:
20-09-2019 23:13
Ik snap je wel hoor. Zie de dingen ook nooit zo zakelijk. Staat natuurlijk los van het feit dat je het wel gewoon gaat doen ;) hoop dat je av gesprek goed gaat. Veel succes!
Eens.
Ik ben ook een softy wat dat betreft. Voel me dan al snel ‘schuldig’ of verantwoordelijk.
Maar goed, het is inderdaad een zakelijke overeenkomst.
Ga het gesprek aan en stuur daarna ter bevestiging een mail of geef tijdens het gesprek je ontslagbrief. Wel even vragen om een schriftelijke bevestiging.

Succes met je nieuwe baan!
mammezel schreef:
20-09-2019 23:13
Proficiat met je nieuwe baan en veel succes!

Mamme-zel uit België
:love:
Zo lief.
Jullie zijn lief!!

Ja het probleem is dat ik bij de vorigen die vertrokken ook echt de reacties zag.. en nu sta ik daar straks zelf..bah!
april88 schreef:
21-09-2019 10:36
Jullie zijn lief!!

Ja het probleem is dat ik bij de vorigen die vertrokken ook echt de reacties zag.. en nu sta ik daar straks zelf..bah!
Wat waren dat voor reacties dan?
Het feit dat er op vrij korte termijn al meerdere mensen zijn weggegaan, betekent iets. Te harde werkomstandigheden, te lage lonen, geen leuke sfeer, ....

Wie kan, vertrekt.
Diegenen die blijven zijn te oud, te onbekwaam, of niet gemotiveerd om ander werk te zoeken.

Ik weet niet of er vervanging komt voor de vertrekkers, maar - als dat niet zo is - dan snappen de achterblijvers dat ze (nog) harder zullen moeten werken. Dat kan de roddel na het vertrek meebrengen. Of jaloersheid. Dat iemand anders wel lukt waar zij (om welke reden dan ook) niet in slagen.

Je moet maar denken: achter mijn g*t vergaat de wereld. Wat ze allemaal over jou zeggen, hoor je toch niet meer. Dus trek het je niet aan. Zijn er daar collega's met wie je een meer dan collegiale band hebt? Zul je nog met mensen uit je oude bedrijf contact houden als je al op het nieuwe werkt? Als het antwoord op deze vraag 'neen' is, dan is het duidelijk waarom er reacties komen als mensen vertrekken.

Niet aantrekken, er is een Vlaams spreekwoord dat zegt: Doe wel en zie niet om.
Wat meerdere mensen hier al zeggen; wanneer er in een korte periode veel mensen vertrekken klopt dat niet..
Ik adviseer je om te doen wat voor JOU goed voelt/is
Wageningen1985 schreef:
20-09-2019 22:24
en ze kunnen net zo makkelijk van jou af als jij van hen.
Niet helemaal. Voor een werkgever is het aanzienlijk moeilijker....
Sara9876 schreef:
21-09-2019 15:17
Niet helemaal. Voor een werkgever is het aanzienlijk moeilijker....
Ja ok dat is waar, hangt wel af wat voor contract iemand heeft natuurlijk.
Er zijn in korte tijd een aantal mensen vertrokken omdat het een baan is die heel veel van je vergt... je werkt met hoge targets, veel werkdruk.. en de anderen zijn daarom gestopt...

Ik ga eigenlijk ook stoppen om dezelfde reden. Ik zou het iedereen met bakken energie aanraden, echter heb ik een gezin met 2 kindjes waarvan 1 chronisch ziek.. en dat maakt dat ik me verkeken heb op de gevolgen op mijn energie en gezin.. en het gewoon niet meer trek. Ze zijn verder altijd goed voor me geweest en betalen prima(meer dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven