Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Foechoer schreef:
23-09-2019 22:45
Bioloog. Aangenaam.
Graag wetenschappelijke artikelen delen waaruit blijkt dat de aarde in 50 jaar vergaat.
Foechoer schreef:
23-09-2019 22:45
Bioloog. Aangenaam.
Graag wetenschappelijke artikelen delen waaruit blijkt dat de aarde in 50 jaar vergaat.
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 22:49
climate change heeft altijd al bestaan, kan mss zijn dat het door het mensdom sneller fout loopt, maar de dinosaurussen die uitstierven, of die ijstijd, was ook allemaal deel van het klimaat en daar heeft mensdom niks mee te maken

Dit mag je vinden natuurlijk, maar 99% van de klimaatwetenschappers is het hier niet mee eens.

Ik vind het verbazingwekkend dat degenen die de wetenschap wel serieus nemen er hier van worden beticht 'aluhoedjes' te zijn.

Klimaatverandering is geen duivels complot om met valse argumenten een schonere en meer duurzame samenleving te creëren. Maar stel nou dat dat wel het geval was. Oe wat erg, we zijn voorgelogen en nu kunnen de generaties na ons ook nog gebruik maken van de aarde. We zijn er potverdorie ingetrapt!
julius schreef:
23-09-2019 23:17
Dit mag je vinden natuurlijk, maar 99% van de klimaatwetenschappers is het hier niet mee eens.

Ik vind het verbazingwekkend dat degenen die de wetenschap wel serieus nemen er hier van worden beticht 'aluhoedjes' te zijn.

Klimaatverandering is geen duivels complot om met valse argumenten een schonere en meer duurzame samenleving te creëren. Maar stel nou dat dat wel het geval was. Oe wat erg, we zijn voorgelogen en nu kunnen de generaties na ons ook nog gebruik maken van de aarde. We zijn er potverdorie ingetrapt!
onlangs artikel verschenen dat meeste wetenschappers links denken, dus niet echt neutraal ook niet
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 23:19
onlangs artikel verschenen dat meeste wetenschappers links denken, dus niet echt neutraal ook niet

Exacte wetenschap is niet links of rechts. 2 + 2 = 4, ongeacht welke politieke overtuiging je hebt.

Jij verwart de exacte wetenschap denk ik met de sociale wetenschap.
julius schreef:
23-09-2019 23:17

Dan leven wij toch niet meer, dus waarom stoppen met ons welvarende leven voor potentieel volgende generaties?
Zazamaenade schreef:
23-09-2019 22:09
Wat een zielepieten hier zeg, die mensen die menen Greta Thunberg belachelijk te moeten maken.
Het lijkt wel een vervelend schoolklasje.
Typisch een gevalletje van tekort aan argumenten.
Gefeliciteerd, jullie zetten jezelf te kijk als een stelletje onbenullen.

Een heldin ofzo vind ik haar ook niet, maar dit is echt zo laag :nooo:
Heb je het filmpje van mijn link gezien? Ik vind het gewoon zielig hoe dit kind door haar ouders geëxploiteerd wordt. Het meisje heeft behoorlijke psychische problemen en daardoor slaat ze helemaal door. I.p.v. dat haar ouders haar in bescherming nemen, reizen ze met haar de hele wereld over. Ik begrijp dat het meisje er zelf waarschijnlijk weinig aan kan doen, ze heeft gewoon een psychiater nodig, maar ik vind haar wel heel irritant om aan te horen en om naar te kijken. Ik neem aan dat ze geen Nederlands leest en nooit van een Viva-forum heeft gehoord, dus ik kan dat hier best schrijven.

En houd toch eens op met over iedere forummer zeuren waar je het niet mee eens bent.
Ik vraag me serieus af, stel, wonderbaarlijk blijft de aarde gewoon bestaan en het blijkt allemaal mee te vallen, wordt dat dan gewijd aan "wij hebben het gered dankzij ons veranderende gedrag"? Ik vermoed van wel. Ik leef mijn leven gewoon, ben voor efficiëntie, maar dan wel voor rationele efficiëntie en wetgeving. Niet een verandering in een wet omdat dat éne buzzword toevallig een hype is laatste weken, of omdat het in THEORIE werkt. Windmolens bijvoorbeeld, enorme ondingen en onrendale, duur en onder de streep niet winstgevend, zowel financieel als energiegewijs. Zonnepanelen op elk dak verplichten daarentegen zie ik wel werken en is minder schadelijk voor natuur en omgeving. Maar ALSJEBLIEFT, ga niet halve meren bedekken met zonnepanelen zoals de plannen er liggen voor sommige natuurgebieden, dat is écht belachelijk.

Maargoed, die windmolens in de zee zullen er moeten komen, ondanks de tegenvallende resultaten inde praktijk. Dat het zeeleven enorm beïnvloed wordt en beschadigd (zoals de trillingen van de molens onder water en de vogels die erdoor geraakt worden) deren niet, we kunnen in ieder geval zeggen dat we groen zijn, daar gaat het om, toch?

Ikzelf zou ook niet zo tegen een maximaal kind aantal zijn (tenzij je een drieling krijgt ofzo, tja, dat is dan eenmaal, zo, uitzonderlijk 'geluk'). We kunnen niet eens ons eigen land redden, laat staan de wereld. Als we niet genoeg blijken te hebben gedaan, so be it. Mensen zijn niet zo bijzonder of magisch, we zijn ook maar wezeentjes die vanuit ons eigen perspectief hetgene doen wat we zelf het best achten. Soms is dat wat moeilijker, als we keer op keer worden voorgelogen door (met name) poliotici die gouden bergen beloven, of angst aanpraten (ongeacht het onderwerp) en vervolgens valt het mee, ik neem mensen het echt niet kwalijk dat ze kritisch of zelfs achterdochtig zijn. Genoeg voorbeelden dat de politiek 'wetenschap' gebruikt in eigen voordeel. Één die mij altijd tebinnenschiet is het verhaal dat lood in bezine helemaal niet zo schadelijk zou zijn, in Amerika.

Nu is klimaat een hot topic, er zit macht, er zit angst, er zit potentie in, financiën, electoraat en niemand weet meer wat die moet geloven omdat je vanuit veel verschillende bronnen andere dingen hoort. Dat de mens invloed heeft, daar twijfels niemand over denk ik, maar de mate waarin is een ander verhaal, net als dat we gewoon zuiniger moeten zijn, daar is ook niemand tegen lijkt me. De één is wat radicaler dan de ander wat dat betreft, ikzelf ervaar geen vliegschaamte, ook al zou ik elk jaar vliegen niet. (ik vlieg eenmaal in de zes jaar als ik mijn leven terugkijk) Het is een héél vreemd concept voor mij. Toch als ik kijk naar wat ik gebruik, is dat erg weinig. Ik heb geen airco of kachel aanstaan, nooit, dat doet mijn lichaam zelf (het reguleren), gewoon meer bewegen of een extra deken om je heen, genoeg mensen die dat anders doen.

Ik zal echter nooit vegetariër worden, daar vind ik vlees te lekker voor en ik zie dat gewoon niet, die verandering. Moet ik me ervoor schamen? Zal me worst (hihi) wezen. Een ander mag best vinden dat ik dat moet veranderen en diegene kan ook lekker stampvoeten tot ie een ons weegt, maar dat zal mij echt niets boeien, dan ik maar egoïstisch en een rotzak. Trouwens, nu ik erover nadenk, dat is toch ergens goedvoor, het schijnt dat van veelvuldig je bloeddruk verhogen en boos worden en stress je level verkort met een aantal jaar. Dat scheelt dan toch weer aardig wat vervuiling door anderen. Ik kies ervoor om niet te leven in stress en angst, niet meer. Ik doe echter wel mijn best, maar een stampvoetertje word ik niet.

Tot zover even mijn gedachtespinsels zonder echt voorbedachte rode draad. Doe er mee wat je wilt :)
Die windmolenparken in zee zijn er al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen meer te maken.

Het probleem is juist dat de politici wereldwijd totaal niet bereid zijn om maatregelen te nemen tegen de opwarming van de aarde. De reden dat ze dat niet willen is inderdaad geld en macht. Het bedrijfsleven wil niet, dus willen de politici ook niet. Klinkt logisch, is het echt echt echt niet.
Fizz schreef:
23-09-2019 23:29

maar ik vind haar wel heel irritant om aan te horen en om naar te kijken. Ik neem aan dat ze geen Nederlands leest en nooit van een Viva-forum heeft gehoord, dus ik kan dat hier best schrijven.

En houd toch eens op met over iedere forummer zeuren waar je het niet mee eens bent.

Dat jij niet in staat bent te begrijpen dat online getrol en gepest (van in dit geval Greta Thunberg) iets anders is dan het met iemand oneens te zijn tekent vooral jouw eigen kapotte radar.
Eigenlijk ben je zeer te beklagen, alleen heb je dat helemaal niet door.
nounou
Fizz schreef:
23-09-2019 21:20
Ik heb niet alle posts gelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar wat is het toch een vreselijk irritant kind. Al denk ik dat de ouders in dit geval veel te verwijten is.

https://twitter.com/SkyNews/status/1176 ... %2F%23more
Irritant wil ik nog niet eens zeggen ik vind het eerder zielig.
Dat meisje zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen i.p.v. door politici en anderen van de klimaatkerk als de messias op het schild geheven te worden voor hun eigen linkse agenda.
Die ouders zijn ook geen knip voor de neus waard.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik zit zelf behoorlijk met een, het zal mijn tijd wel duren, gevoel. Een hoop mensen, zeker in de westerse wereld, hebben het goed voor elkaar. Genoeg werk en dus geld om aan leuke dingen uit te geven, dat we de meeste dingen totaal niet nodig hebben, staan niet veel mensen bij stil. Veel succes zo een denkbeeld om te zetten.
die ik wilde bestaat al...
redbulletje schreef:
23-09-2019 23:22
Dan leven wij toch niet meer, dus waarom stoppen met ons welvarende leven voor potentieel volgende generaties?
Ik wil niet alles hoeven te laten voor de volgende generaties. Het is ook mijn leven.
Coconuts12 schreef:
24-09-2019 07:21
Ik wil niet alles hoeven te laten voor de volgende generaties. Het is ook mijn leven.
Precies!
julius schreef:
24-09-2019 01:02
Die windmolenparken in zee zijn er al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen meer te maken.

Het probleem is juist dat de politici wereldwijd totaal niet bereid zijn om maatregelen te nemen tegen de opwarming van de aarde. De reden dat ze dat niet willen is inderdaad geld en macht. Het bedrijfsleven wil niet, dus willen de politici ook niet. Klinkt logisch, is het echt echt echt niet.
Je leest dus echt niet wat ik zeg. :lol: Je doet wel je best hoor, om een argument te zijn.
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 23:15

In jouw geval zou ik aanraden om eerst eens een krant te lezen. Begin eens met je op instapniveau te informeren, als je er echt meer over wilt weten. Je wordt op dit moment nog niet echt gehinderd door enige kennis over het onderwerp, denk ik uit je posts op te maken.

Overigens is het eerder genoemde klimaatrapport van de VN een goed voorbeeld van wat je vraagt.
In een tijd waarin we minder plastic moeten gaan gebruiken worden opeens eieren in plastic doosjes aangeboden. Iemand een idee hoe zoiets door de keuring is gekomen?
redbulletje schreef:
Een groot deel van de nu levende mensheid zal er in 2050 nog gewoon zijn. Ik hoop dat zelf ook te halen. Om maar niet te spreken van alle jongeren en kinderen die ik ken. Die maken het einde van deze eeuw waarschijnlijk mee. En die wens ik iets beters toe dan de rokende puinhopen van de generaties voor hen die het zogenaamde genieten niet konden laten.
redbulletje schreef:
24-09-2019 07:44
In een tijd waarin we minder plastic moeten gaan gebruiken worden opeens eieren in plastic doosjes aangeboden. Iemand een idee hoe zoiets door de keuring is gekomen?
En komkommers in plastic,broccoli in plastic etc etc.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Foechoer schreef:
24-09-2019 07:46
Een groot deel van de nu levende mensheid zal er in 2050 nog gewoon zijn. Ik hoop dat zelf ook te halen. Om maar niet te spreken van alle jongeren en kinderen die ik ken. Die maken het einde van deze eeuw waarschijnlijk mee. En die wens ik iets beters toe dan de rokende puinhopen van de generaties voor hen die het zogenaamde genieten niet konden laten.
Daar is niks zogenaams aan. Het leven is wat mij beteft al zwaar genoeg. De dingen waar ik plezier uithaal wil ik graag blijven doen. Ik geniet oprecht van 1 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie, van mijn auto en een stukje vlees (dat laatste zou wat minder kunnen, maar niet verdwijnen).
Coconuts12 schreef:
24-09-2019 07:21

Het punt is alleen dat wat jij een normaal leven vindt in verhouding een veel grotere impact heeft op de aarde dan die aarde aankan. En dat geldt voor praktisch iedereen in de westerse wereld. Ik ben wel benieuwd met welk recht jij daar niet over na meent te hoeven denken. Je klinkt egoistisch als je zo praat.
Foechoer schreef:
24-09-2019 07:53
Het punt is alleen dat wat jij een normaal leven vindt in verhouding een veel grotere impact heeft op de aarde dan die aarde aankan. En dat geldt voor praktisch iedereen in de westerse wereld. Ik ben wel benieuwd met welk recht jij daar niet over na meent te hoeven denken. Je klinkt egoistisch als je zo praat.
Mensen met kinderen zijn egoistisch by proxy.
Coconuts12 schreef:
24-09-2019 07:50
Daar is niks zogenaams aan. Het leven is wat mij beteft al zwaar genoeg. De dingen waar ik plezier uithaal wil ik graag blijven doen. Ik geniet oprecht van 1 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie, van mijn auto en een stukje vlees (dat laatste zou wat minder kunnen, maar niet verdwijnen).
Eens! Als je met depressie en andere (psychische/lichamelijke) klachten te maken hebt dan moet je alles aangrijpen wat jouw leven verlicht.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 08:00
0.69% gewijzigd
Foechoer schreef:
24-09-2019 07:53
Schonere vliegtuigmotoren ipv het vliegen verbieden, enz. Al dat verbieden vind ik te ver gaan. Want ja, ik wil een leuk leven en dat is ook egoïstisch mss. Maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zoveel.
julius schreef:
Exacte wetenschap is niet links of rechts. 2 + 2 = 4, ongeacht welke politieke overtuiging je hebt.

Jij verwart de exacte wetenschap denk ik met de sociale wetenschap.

Helaas is 2 gebaseerd op aannames + 2 gebaseerd op aannames een 4 waar je helemaal niets mee kan.

Totdat er geld mee verdient kan worden en tadaa! De klimaatverandering..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven