Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

17-09-2019 19:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorige week afentoe bloed bij de ontlasting. Uiteraard ga ik morgen naar de huisarts, maar eerlijk is eerlijk, ik knijp m wel een beetje. Ik heb sinds de bevalling vd jongste, nu 2, al af en aan buikklachten, die ik onder de noemer hormonen schaarde. Maar dit vind ik een beetje eng. Hopelijk valt het mee. Wat duurt wachten nu lang.... iemand ervaring met welke onderzoek(en) ik morgen kan verwachten? Dan kan ik me daar een beetje op voorbereiden
funnymiss schreef:
24-09-2019 16:59
Lief dat je ernaar vraagt. Bloed was allemaal goed! De afwijkingen zijn cystes, in de eierstokken, waarvan enkele grote (12 tot 18cm). Die veroorzaken waarschijnlijk de klachten. Over een paar weken ben ik aan de beurt om die operatief te laten verwijderen. Ze proberen daarbij mijn eierstokken te sparen, maar kunnen die garantie niet geven. Nouja, we gaan jet zien. Het valt al met al dus heel erg mee.
Ondanks dat dit ook niet fijn is,
Vind ik het wel fijn dat het niets ernstigs lijkt te zijn.

Weten ze ook waar het bloed in je ontlasting vandaan komt? Is dat ook van de cystes?
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
24-09-2019 17:01
Ondanks dat dit ook niet fijn is,
Vind ik het wel fijn dat het niets ernstigs lijkt te zijn.

Weten ze ook waar het bloed in je ontlasting vandaan komt? Is dat ook van de cystes?
Waarschijnlijk van een scheurtje in de anus. En hoewel het dus de hoofdreden was om naar de huisarts te gaan, lijkt dat onschuldiger dan de 'vage' klachten die al langer bestonden.
funnymiss schreef:
24-09-2019 17:09
Waarschijnlijk van een scheurtje in de anus. En hoewel het dus de hoofdreden was om naar de huisarts te gaan, lijkt dat onschuldiger dan de 'vage' klachten die al langer bestonden.
Fijn dat ze het ondekt hebben!
Hopelijk valt de operatie Zometeen mee :hug:
funnymiss schreef:
24-09-2019 17:09
Ja waarschijnlijk een scheurtje heb jij nog de klachten, was de bloed veel, vermengd met ontlasting of alleen op het papier.
Fijn om even te lezen wat er uit het onderzoek gekomen is, niet heel fijn dat je geopereerd moet worden , hoop dat het meevalt en je klachten tot die tijd niet erger worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven