Huis kopen samen?? [OP verwijderd]

24-09-2019 17:06 61 berichten
Goedemiddag,

Bedankt voor de reacties
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2019 19:01
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
87.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat nou als jullie samen een huis gekocht hebben en jullie huisdieren blijken niet samen te kunnen wonen?
Wij woonden 150km uit elkaar en zagen elkaar 4-5 dagen per week. Een uurtje woonwerk is niet zo gek toch? Je kunt best vaker bij elkaar zijn volgens mij, als je graag wilt.
Lady_Day schreef:
24-09-2019 17:39
Je ziet elkaar bijna elk weekend. Dat hebben vriend en ik ook bijna 5 jaar gedaan. Dat is toch best vaak?
Echt.. ik zou de niet kunnen. Als ik gek op iemand ben wil ik een leven beginnen samen.
En heb het idee dat als je elkaar zo weinig zie je nergens kom.
Ben ik nog steeds veel alleen en is toch niks lekkerder als samen tv kijken en knuffelend in slaap vallen :heart:
stokbootje schreef:
24-09-2019 17:41
Wat nou als jullie samen een huis gekocht hebben en jullie huisdieren blijken niet samen te kunnen wonen?
Onze katten vinden elkaar niet leuk. We hebben gelukkig niet samen gekocht (we wonen in vriends huis) maar het is wel een van de redenen waarom ik nu weer zelf een huis ga kopen :rolling:
Nouja mijn besluit is dan wel om kat weg te doen. Ga natuurlijk niet alleen wonen omdat de katten vechten :-?
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:43
Echt.. ik zou de niet kunnen. Als ik gek op iemand ben wil ik een leven beginnen samen.
En heb het idee dat als je elkaar zo weinig zie je nergens kom.
Ben ik nog steeds veel alleen en is toch niks lekkerder als samen tv kijken en knuffelend in slaap vallen :heart:
Ja, dat is fijn maar voor mij hoeft dat niet elke dag. Sterker nog, als mijn vriend dat elke dag zou willen zou ik denk ik heel hard weg rennen. Wat beklemmend.

En ik vind 2 dagen per week helemaal niet weinig. Je hebt toch ook nog je werk, vrienden, familie?
Hoezo is werk dan een belemmering om elkaar vaker te zien? Dat half uur eerder weg in vergelijking met er tussenin wonen moet ook wel lukken.

Mijn vriend woont nog verder weg. Ik moet dan rond zes uur wegrijden naar mijn werk. Doe ik ook wanneer het zo uit komt.

We ‘latten’ nu ruim een jaar, maar dat zal nog wel een paar jaar zo blijven. Elkaar missen heeft wel wat.

En een dier weg doen omdat het niet met die van hem klikt? Na een paar maanden samen? Je stelt je verder niet afhankelijk op zo zeg, wat doe je als het weer mis loopt? Geen huis, maatje afgedankt.
anoniem_63a041da40279 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:50
20.89% gewijzigd
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:45
Nouja mijn besluit is dan wel om kat weg te doen. Ga natuurlijk niet alleen wonen omdat de katten vechten :-?
:cry:

Ik hoop dat dit topic niet echt is.
Lady_Day schreef:
Ja, dat is fijn maar voor mij hoeft dat niet elke dag. Sterker nog, als mijn vriend dat elke dag zou willen zou ik denk ik heel hard weg rennen. Wat beklemmend.

En ik vind 2 dagen per week helemaal niet weinig. Je hebt toch ook nog je werk, vrienden, familie?

Ja werk veel maar dan zit je in de avond toch alleen.. vrienden zie ik weinig ivm anderen werktijden en familie zie ik bijna nooit eigelijk.
Vandaar mis ook de drang om samen te wonen. En eigen “gezin” te hebben
Lekker stabiel.
Lady_Day schreef:
24-09-2019 17:46
:cry:

Ik hoop dat dit topic niet echt is.

Ja ben gek op mijn dieren begrijp mij niet verkeerd. Maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen of mijn vriend houden of mijn kat... dan zoek ik liever goed huisje voor mijn kat. Als dat ik weer alleen ga wonen
Ik kan die drang tot samenwonen, een huis kopen, een kat wegdoen zelfs, omdat je niet 3 avonden alleen wilt zitten, echt niet begrijpen. Zeker niet bij zo'n prille relatie met zoveel eisen mbt het eventueel te kopen huis en het samenvoegen van de huisdieren.

Je hebt al eens een verbroken relatie meegemaakt, heb je daar dan niets van geleerd?
Oké nouja sluit het topic wel gaat nu alleen negatieve kant op i.p.v. tips.

Bedank voor de mensen die serieus gereageerd hebben 🥰
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:49
Ja ben gek op mijn dieren begrijp mij niet verkeerd. Maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen of mijn vriend houden of mijn kat... dan zoek ik liever goed huisje voor mijn kat. Als dat ik weer alleen ga wonen
Wat erg.
Heel graag samen willen wonen omdat je niet alleen kunt zijn en daar desnoods de kat voor op willen offeren, dat vind ik persoonlijk niet als een gezonde mindset klinken. Leer je leven zelf leuker te maken en niet door maar snel te gaan hokken met iemand. Maar das mijn mening.
Jesus TO wat een zwakkeling ben je toch weer met het wissen van je OP.
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:47
Ja werk veel maar dan zit je in de avond toch alleen.. vrienden zie ik weinig ivm anderen werktijden en familie zie ik bijna nooit eigelijk.
Vandaar mis ook de drang om samen te wonen. En eigen “gezin” te hebben

En hij wil ook 7 dagen in de week dat gezinnetje spelen met iemand die hij net een paar maanden kent en alleen soms in het weekend ziet?

Als jullie echt zo vol van elkaar zijn, kunnen jullie ook wel vaker bij elkaar zijn. Een uur is nou niet echt onoverkomelijk.

En jij wil een kat weg doen.
Is hij ook nog van plan om ergens een compromis over te sluiten, of is zijn wil wet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:50
Oké nouja sluit het topic wel gaat nu alleen negatieve kant op i.p.v. tips.

Bedank voor de mensen die serieus gereageerd hebben 🥰

Maar iedereen heeft serieus gereageerd op je OP over of het wel verstandig is om samen een huis te kopen als je nog maar zo kort samen bent?
Je avatar in combinatie met dat je geen zin hebt doordeweeks zijn kant op te rijden is wel een beetje vreemd trouwens.
Oh de OP is al weer leeg. :facepalm:
Lady_Day schreef:
24-09-2019 17:44
Onze katten vinden elkaar niet leuk. We hebben gelukkig niet samen gekocht (we wonen in vriends huis) maar het is wel een van de redenen waarom ik nu weer zelf een huis ga kopen :rolling:
Kan ik me goed voorstellen! Ik hoop dat die van ons elkaar tolereren tegen die tijd. Daarnaast heb ik ontdekt dat latten echt wel zijn charmes heeft!
Kak, OP weg...

Heeft er iemand een samenvatting?
stokbootje schreef:
24-09-2019 17:53
Je avatar in combinatie met dat je geen zin hebt doordeweeks zijn kant op te rijden is wel een beetje vreemd trouwens.
:biggrin: :facepalm:
LevadeII schreef:
24-09-2019 17:55
Kan ik me goed voorstellen! Ik hoop dat die van ons elkaar tolereren tegen die tijd. Daarnaast heb ik ontdekt dat latten echt wel zijn charmes heeft!
Sommige mensen vinden het zwaar overdreven maar onze katten hebben hier niet voor gekozen. Ze vechten elkaar de tent uit en ze hebben stress als ze elkaar zien. Ik zou mijn kat echt nooit weg doen. We houden ze nu strikt gescheiden wat op zich prima gaat maar ik vind dit niet ideaal. Onze katten zouden beiden gewoon door het hele huis moeten kunnen gaan zonder stress. Ik vind samenwonen leuk maar het is niet zaligmakend. En ik heb geen probleem met LAT-ten. Als de katten er niet meer zijn kijken we wel weer...
lautjje16 schreef:
Ja joh, gewoon weg doen dat beest. Wat heb je eraan?
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven