Huis kopen samen?? [OP verwijderd]
dinsdag 24 september 2019 om 17:11
Is er niks te huren?
Ik dacht ook na een jaar latrelatie dat het goed zat en dat we prima konden kopen.
En met een vette hypotheek op ons beider naam kwamen we er achter dat samenwonen écht anders was dan latten.
3 jaar aangemodderd omdat het huis onder water stond. (en daarna alsnog uit elkaar en met verlies verkocht)
Ik dacht ook na een jaar latrelatie dat het goed zat en dat we prima konden kopen.
En met een vette hypotheek op ons beider naam kwamen we er achter dat samenwonen écht anders was dan latten.
3 jaar aangemodderd omdat het huis onder water stond. (en daarna alsnog uit elkaar en met verlies verkocht)
dinsdag 24 september 2019 om 17:13
ClumsyNinja schreef: ↑24-09-2019 17:11Zo snel? Nooit doen. Eerst maar eens rustig een paar jaar elkaar leren kennen.
Snel samenwonen hoeft geen probleem te zijn. Als je maar zorgt dat 1 van beide weg kan als het niet lukt.
Dus niet samen kopen.
dinsdag 24 september 2019 om 17:23
dinsdag 24 september 2019 om 17:27
Niet doen.
Niet, vanwege ‘de enige reden om samen te kunnen wonen is samen een huis kopen’.
Met je vorige ex woonde je jaren samen en wilde je aan kinderen beginnen, en ook dat liep (blijkbaar) fout. Waarom denk je dat je nu, na een paar maanden, al zo zeker weet dat dit De Ware is waarmee je je ver in de schulden wil steken?
Niet, vanwege ‘de enige reden om samen te kunnen wonen is samen een huis kopen’.
Met je vorige ex woonde je jaren samen en wilde je aan kinderen beginnen, en ook dat liep (blijkbaar) fout. Waarom denk je dat je nu, na een paar maanden, al zo zeker weet dat dit De Ware is waarmee je je ver in de schulden wil steken?
himalaya wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:28
0.15% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 24 september 2019 om 17:27
Samen kopen is vast niet de enige optie en ik zou het gewoon niet doen.
Je kent elkaar amper, waarom zo’n enorme financiële verbondenheid aangaan?
Edit: en in antwoord op je vraag:
Getrouwd op huwelijkse voorwaarden, maar nog nooit een huis samen gekocht. Zijn we ook niet van plan de komende 10 jaar.
Je kent elkaar amper, waarom zo’n enorme financiële verbondenheid aangaan?
Edit: en in antwoord op je vraag:
Getrouwd op huwelijkse voorwaarden, maar nog nooit een huis samen gekocht. Zijn we ook niet van plan de komende 10 jaar.
drominique wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:29
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
34.21% gewijzigd
dinsdag 24 september 2019 om 17:30
Wij wonen een uur bij elkaar vandaan. En ivm werk zien we elkaar nu alleen zaterdag en zondag, en zelfs dat lukt niet altijd.
Ik mis hem ontzettend en wil dus erg graag samen gaan wonen.
Hij heeft momenteel al een huis en hij wil alleen verkopen als hij daarna ook meteen weer kan kopen.
Maar als we dus willen samen wonen moet het huis best groot zijn ivm huisdieren.
Dus dan moeten we eigelijk samen iets kopen zodat we genoeg geld hebben voor groter huisje.
Hij wil absoluut niet huren vind hij zonden van geld.
Dus is of elkaar zo weinig blijven zien of samen wat kopen
Hij heeft momenteel al een huis en hij wil alleen verkopen als hij daarna ook meteen weer kan kopen.
Maar als we dus willen samen wonen moet het huis best groot zijn ivm huisdieren.
Dus dan moeten we eigelijk samen iets kopen zodat we genoeg geld hebben voor groter huisje.
dinsdag 24 september 2019 om 17:34
lautjje16 schreef: ↑24-09-2019 17:30Wij wonen een uur bij elkaar vandaan. En ivm werk zien we elkaar nu alleen zaterdag en zondag, en zelfs dat lukt niet altijd.
Wat voor huisdieren heb jij dan, dat het huis best groot moet zijn?
En hij vind huren zonde van het geld. Maar volgend jaar het huis weer met verlies moeten verkopen omdat het samenwonen niet werkt, en hij of jij het niet alleen kan betalen, vind hij niet zonde van het geld?
Jullie zien elkaar alleen op zaterdag en zondag, en dan nog niet eens altijd. Dus samengewoond hebben jullie nog niet eens.
Doe Het Niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 24 september 2019 om 17:35
dinsdag 24 september 2019 om 17:37
lautjje16 schreef: ↑24-09-2019 17:30Wij wonen een uur bij elkaar vandaan. En ivm werk zien we elkaar nu alleen zaterdag en zondag, en zelfs dat lukt niet altijd.
Wat fijn, die hoogdravende eisen in een vrij prille relatie. Dan weet je toch meteen dat je niet samen een huis moet kopen? Dat is een enkeltje ellende.
dinsdag 24 september 2019 om 17:39
Hoe zit het met werk?
Wie gaat zijn werk voor wie opgeven?
Of wil hij dat ook niet en moet jij maar sowieso naar zijn kant verhuizen?
Alleen al dat beslissen én werk zoeken én vinden kan maanden duren.
Er zullen centen moeten binnenkomen voor dat koophuis, dus zonder job wordt het moeilijk.
Ik vind elkaar in een beginnende relatie met een uur reis-afstand elkaar 1 à 2 keer per week zien niet zo gek.
Er zullen centen moeten binnenkomen voor dat koophuis, dus zonder job wordt het moeilijk.
Ik vind elkaar in een beginnende relatie met een uur reis-afstand elkaar 1 à 2 keer per week zien niet zo gek.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:40
16.34% gewijzigd
dinsdag 24 september 2019 om 17:39
Wij hebben samen 4 katten en 2 honden..:
Hij heeft klein huisje en zijn katten tolereren niet echt anderen katten. Dus ben bang als ik ze koppen in zo een klein huis het zeker vechten word!
Huis kopen zou trouwens ook niet nu zijn hoor maat ergens begin volgend jaar.
Maar snap jullie punt. Bedankt voor alle tips
Hij heeft klein huisje en zijn katten tolereren niet echt anderen katten. Dus ben bang als ik ze koppen in zo een klein huis het zeker vechten word!
Huis kopen zou trouwens ook niet nu zijn hoor maat ergens begin volgend jaar.
Maar snap jullie punt. Bedankt voor alle tips
dinsdag 24 september 2019 om 17:40
Marnamai schreef: ↑24-09-2019 17:39Hoe zit het met werk?
We blijven beide zelfde werk houden en in midden huis nemen zodat het 30 min voor beide is