Borstvoeding/kinderwens, eind 2019

15-09-2019 10:27 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding kent wat uitdagingen. Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan of ben je in afwachting van een cyclus? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

Wachtwoord voor wijzigingen: september2016
borstvoeding_kinderwens wijzigde dit bericht op 15-04-2020 11:09
52.80% gewijzigd
Hou je iets aan signalen bij Nienemunt? Of je cyclus weer op gang komt bedoel ik. Ik heb m'n slijm bijgehouden en doe dat nog steeds :-P Het is wel inzichtelijk.

Maar ook weer niet zo inzichtelijk dat ik eisprong helemaal kan pinpointen. Zit nu rondom eisprong, maar de ovulatietesten zijn ook niet doorslaggevend. Misschien heb ik mn LH-piek al gehad en misschien komt ie toch nog. Hopelijk geeft temperatuur morgen uitsluitsel. Heb eerlijk geen zin om nog meer te seksen voor een baby. Legt hier toch wel wat meer druk.
Nou, geen eisprong hier. Buuh, ik baal er echt van. Zo veel signalen wezen erop dat hij moest komen. Maar heb amper kramp oid gehad en vorige keer wel, dus in dat opzicht twijfelde ik al wel. Nu maar afwachten hoe het verder verloopt.
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 20:31
98.72% gewijzigd
Ik heb het wel bijgehouden Morgenstond, maar volgens mij klopt er niets van. Ik heb namelijk aan de hand van afscheiding laatst ook ovu testen gedaan en noppes nada.

Ook nu nog geen eisprong gehad? Misschien is het dit keer wat later?
Volgens mij kan er bij bv/ na bv soms echt lang tussen zitten. Volgens mij heb toen we voor de tweede gingen wel eens een eisprong op dag 30 gehad en toen voedde ik net een paar weken niet meer.

Zoontje was de laatste dagen wat ziek en hangerig, dus weer meer gedronken. Voor nu vond ik dat best, maar ik wil eigenlijk weer terug naar 2x. Moet dat echt eens een langere tijd volhouden...
Vervelend voor jullie dat de cyclus niet mee wil werken Morgenstond en Nienemunt.
Ik ben afgelopen week ineens voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik had eigenlijk weinig aankondiging vooraf gehad en niks veranderd in aantal voedingen (1x ‘s avonds en 2x ‘s nachts) dus het kan toch zomaar ineens op gang komen Nienemunt.
Wel benieuwd hoe lang de cyclus nu duurt.
Ook van mij een tvp, omdat ik in het oude topic schreef.

Dreumes is nu 1,5 jaar, een heerlijk mannetje. Ik ben bij 15 maanden gestopt met voeden, ook al vonden we het beiden nog erg fijn, maar hij kwam s nachts nog heel vaak en vooral mijn man dacht dat we beter zouden slapen als ik zou stoppen. Ik had daar moeite mee, en ben uiteindelijk gestopt toen ik een lang weekend wegging zonder kids. Dreumes moest er wel even aan wennen, maar het was uiteindelijk ok zo.

Het slapen was overigens niet beter, hij wordt nog steeds af en toe wakker s nachts en wil dan het liefst bij mij slapen.. Het knuffelen is er dus nog wel, dus dat is fijn, al vind ik het ook prettig als hij gewoon in zijn eigen bed slaapt.

Mijn cyclus kwam weer op gang na het stoppen, net als de vorige keer. Toen was het ook na 1 menstruatie meteen weer raak. Nu hebben we geen plannen voor een derde, en ik dacht dat ik zeker wist dat ik het bij twee wilde houden maar nu twijfel ik toch weer. Gevoel zegt dat ik nog graag een derde wil, verstand zegt dat het beter is om te genieten van de twee prachtige mannetjes die we hebben, enerzijds praktisch gezien qua huis en auto, anderzijds qua drukte of we een derde erbij aan zouden kunnen. En ook nog de gedachte wat als de derde dan niet gezond zou zijn (of een tweeling! ). Ik ben er dus nog niet uit, maar word volgend jaar al 39 dus vind dat ik deze beslissing niet te lang moet uitstellen. En we hebben volgend jaar juni een reis naar Canada gepland, dus het is nu zeker geen goed moment...

Ik lees graag een beetje mee in het topic en wie weet ga ik later ook nog actiever meeschrijven.
Wat leuk om ook van jou weer te lezen Worteltaart! Jammer dat het slapen nog niet beter is geworden na het stoppen met borstvoeding. Ik snap wel dat je het fijn vindt als dreumes in zijn eigen bed slaapt, dat ervaar ik hier ook zo. Twee nachten terug sliep hij bij ons in bed, en dat is toch net een beetje krap om zelf goed te slapen ;-) Hoe oud is jullie oudste nu? Gaat hij al naar school? Mocht je verder willen twijfelen en nadenken over een derde kindje, zie dan evt ook eens het 'Derde kindje' topic. Als je mij loept, vind je die wel.
Ik snap je overwegingen overigens heel goed. Zou ook echt geen tweeling willen en als het een kindje is met een aandoening lijkt me dat heel zwaar.
Geweldig trouwens dat jullie naar Canada op vakantie gaan! Rondreizen?

Nienemunt: als je doorgaat met checken, komt er misschien wel een moment dat je denkt: Hee, nu voelt het toch anders ;-) Maar dan ben je er wel weer dagelijks mee bezig en daar moet je ook maar net zin in hebben. Mijn eisprong zal inderdaad gewoon net iets later komen. Voelde vorige week geen krampen, maar nu wel en ovulatietest is weer bijna positief. Dus ik heb goede hoop deze keer. Man is alleen drie avonden weg vanaf vandaag, dus even denken hoe daar creatief mee om te gaan ;-D
Blijft moeilijk om die borstvoeding af te bouwen he? In principe vind je het volgens mij fijn om borstvoeding te geven, maar het staat iets anders in de weg. Dat blijft zo'n innerlijke strijd.

Mayo, ga jij iets bijhouden? Ik was deze keer van plan het iets relaxter te doen, en dan hopelijk ook een relaxtere baby te krijgen dan hoe mijn twee kinderen waren ;-D Ik ben begonnen met alleen ovulatietest, maar temperatuur nu toch ook weer, haha. Dus dat relaxed doen is niet echt gelukt, maar het idee was leuk.

Cleidy, jammer dat je niet meer meeschrijft. Zoals in de OP staat, mag je ook na stoppen met borstvoeding prima meeschrijven, maar als je niet wilt hoeft dat natuurlijk niet :)
Ik reageer later even verder, maar moet even melden dat mijn dreumes voor het eerst twee nachten achter elkaar heeft doorgeslapen in zijn eigen bedje. :hello:

Hopelijk zet dit door. Ik voel mezelf na twee nachten goede slaap een heel ander mens :-]
:cheer2: voor je dreumes Worteltaart
Hoi allemaal,

Mijn zoontje was 13 maanden en dronk ‘s nachts nog minstens 2x, ‘s morgens, namiddag en voor het slapen toen ik mijn spiraaltje liet verwijderen.
Ik heb zelfs mijn maandstonden niet meer gekregen en was meteen zwanger! Ondertussen 6m zwanger (op 16maanden wou mijn zoontje wel niet meer aan de borst).
Traject is anders voor iedereen maar soms kan het ook snel en positief verlopen!

Succes allemaal
Where you invest your love, you invest your life!
Ik reageer vanavond uitgebreid op alles!
Morgenstond heb jij verstand van ovulatietesten? Hier lijkt het wonder boven wonder bijna positief te zijn.
Hee, wat fijn Nienemunt! Hier nog steeds geen eisprong en stomme ovulatietesten.

Je kan een foto hier even posten of pb me hem!
Heb je een berichtje gestuurd :)
Gezien en beantwoord! Ziet er goed uit, dat wordt aan de slag gaan ;-D
Ook antwoord terug :)
Nu dilemma... Gaan we er echt voor en kan ik mij over het schuldgevoel heen zetten als het eventueel raak is? Of stellen we het uit..
Nienemunt schreef:
27-09-2019 15:59
Ook antwoord terug :)
Nu dilemma... Gaan we er echt voor en kan ik mij over het schuldgevoel heen zetten als het eventueel raak is? Of stellen we het uit..
Waarom zou je je schuldig voelen als het weer raak zou zijn? Misschien heb ik eroverheen gelezen..
Wat leuk weer van je te lezen Worteltaart!
Die slaapproblemen zijn niet leuk, doet wat met je. Dus ik snap ergens wel dat het idee vanuit je man komt. Maar je leest wel vaker dat stoppen niet een oplossing is. Kan wel, hier werkte het om alleen de nachtvoedingen te stoppen.
Voel je nu wel goed onder het stoppen? Weekend weg was natuurlijk wel een mooi moment.
Je twijfels herken ik, ook ik welke twijfels het gaat. Wij hebben desondanks toch voor gekozen! Maar wie weet zien we je nog wel terug ;)
Lees nu dat hij heeft doorgeslapen! Wat goed! Heeft hij het volgehouden?

Oh en het dilemma is, omdat ik ergs de who norm ook wel wil volmaken. Maar er ook voor wil gaan, met risico dat de melk straks op is.

Josephina, bedankt voor je bericht! Geeft hoop dat het kan. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Morgenstond, wij hebben al een beetje privé bericht, maar hoop dat het rommelen bij jou nu ook doorzet.
In ga vandaag ook weer een ovutest doen, kijken wat het vandaag doet.
Oh en Mayo, goed om te lezen dat het zomaar ineens kan. Daar heb ik nu ook wel meer vertrouwen in.
Voor jou misschien wat minder? Als je het niet nodig hebt om zwanger te worden zou ik het niet missen ;-D
Hier zet in ieder geval niets door. Eerder het tegenovergestelde. Ik heb bij opgang komen van cycli wel eerder lange cycli gehad, dus ga daar nu dan ook maar vanuit. De ovulatietesten laat ik ook even in de kast liggen totdat ik weer meer reden heb om te geloven dat het zo ver is. Ben nu wel benieuwd of ik voor, tijdens of na mijn vakantie in oktober menstruatie kan verwachten ;-)
Ik heb ondertussen wel wat spotting gehad, dus hoop maar dat m'n lichaam aan het opruimen is oid.

Dreumes drinkt nog maar af en toe 's nachts en meer als slaapmiddel, dat tegen de ochtend niet zo goed meer werkt. Misschien heeft ie het helemaal niet nodig en kan ik daar dus net zo goed mee stoppen. Dan krijgt hij gewoon een knuffel bij verdriet.
Eisprong is eindelijk geweest, op dag 28 van m'n cyclus, en we hebben goede timing gehad in bed :cheer2: Ik verwacht NOD tussen 13 en 16 oktober, precies wanneer ik op vakantie ben.

En ik ben ook helemaal gestopt met borstvoeding. Dreumes lijkt er totaal geen moeite mee te hebben.
Wat fijn Morgenstond! Ik duim met je mee.

En fijn dat je gestopt bent met bv en je dreumes het daar ook mee eens is bedoel ik dan. Zo was dat bij mijn oudste ook.
De dreumes hier heeft vanochtend 15 min zitten brullen omdat ik uit bed op stond om te gaan douchen. Hij wilde nog tutten (wat hij al een half uur had gedaan) :bonk:
Lief van je mayo!

En leuke dreumes heb je dan ;-) Grappig hoe dat toch zo kan verschillen.
Heel fijn dat het bij jou heeft doorgezet Morgenstond!
Nu weer een spannende periode, maar in ieder geval een eisprong gehad en nu wachten op je NOD!

Mayo, grappig die verschillen inderdaad. Wat is een dreumesleven toch toch zwaar haha.
Mijn zoontje is ook minder van het tutten, gebuikt hij zijn speen voor (wat ik wel fijn vind), maar in de avond en ochtend vind hij langer doorsabbelen best fijn. Ik vind het wel fijn dat hij zijn speen ook wel oké vind, dan heeft hij in ieder geval nog een alternatief.
Heb je nog wel een beetje fatsoenlijk kunnen douchen? :-P

Hier ongesteld geworden, voor het eerst!
Dat is heel fijn (ook al weet ik wel weer waarom ik het verder niet mis...) want nu kunnen we toch wat meer verder met proberen voor een derde. Alleen was mijn LF mega kort (4 dagen) dus hopelijk normaliseert zich dat de komende tijd.
Fijn dat je ongesteld bent geworden Nienemunt! Dan is er in ieder geval iets op gang :)

Wij gaan deze week op vakantie en dan is vanaf zondag ongeveer mijn NOD. Mooie timing ;-) Ik neem geen test mee. Als ik dan niet ongesteld ben voordat ik thuis ben, moet ik eigenlijk wel zwanger zijn. Of misschien koop ik in een impuls een test op vakantie. Maar ik ga proberen het even los te laten en gewoon van onze vakantie te genieten. :sun:
Hoi dames (hallo Morgenstond, even geleden, een fijne vakantie gewenst)

Ik kom me voorzichtig even voorstellen, Mieremuis, 39 jaar met een klein tevreden mannetje van bijna 9 maanden nu, en wij gaan voorzichtig ook weer nadenken over een tweede, voelt als best snel na de eerste maar we zijn allebei al wat ouder.

Zoontje krijgt nog 5-6 voedingen per dag en eet daarnaast gelukkig ook vast voedsel goed, m'n menstruatie heb ik inmiddels al 3x gehad, laatste cyclus was 24 dagen... Door de drukte/moeheid/pittige banen/slaaptekort zouden we wat meer actie kunnen hebben in bed, maar goed het is even wat het is, heb geen zin er druk op te leggen... Vorige keren (ben al 3x zwanger geweest, 1 levend kindje) werd ik snel zwanger met ovulatie testen (telkens ronde 1 met test) maar daar wacht ik nu nog even mee... Misschien als het over een paar rondjes nog niet raak is dat ik ze weer koop.

Zoontje drinkt nog 1-4 voedingen per nacht. Hij krijgt een papfles laat op de avond en met een beetje geluk komt ie dan pas om half 4 voor de voeding en daarna half 7 weer. Maar bijvoorbeeld vorige week kreeg ie tandjes en was ie verkouden en was ik 4x de sjaak snachts :woa:

Leuk om van jullie te lezen hoe het gaat, en ik lees dat borstvoeding en zwangerschap ook samen kunnen gaan met prima productie, dus laten we daar op hopen! En dat het snel raak is natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven