Ervaring miskraam bloeding gevraagd
zondag 29 september 2019 om 19:10
Hoi allemaal,
Ik heb op 9 september een miskraam gehad bij bijna 8 weken zwangerschap. Het begon 's avonds spontaan en het heeft een dikke week geduurd voordat het bloeden stopte. Ik ben veel bloed en stolsels verloren. De verloskundige belde netjes na een week op om te vragen hoe het ging, en naar haar mening was een echo niet nodig omdat het klonk alsof het een 'goede' miskraam is geweest. Het bloeden stopte op 17 september. Daarna niet meer gebloed en het hcg neemt steeds verder af, dus dat is goed. Maar nu heb ik sinds afgelopen vrijdag (27 september) ineens elke dag af en toe een klein beetje bloed aan het wcpapiertje zitten bij het afvegen (sorry.. misschien tmi). Weet iemand of dit normaal is? Ik ga komende week de verloskundige voor de zekerheid nog even bellen, maar ben zo benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat betekent dat kleine beetje bloed ineens?..
Ik heb op 9 september een miskraam gehad bij bijna 8 weken zwangerschap. Het begon 's avonds spontaan en het heeft een dikke week geduurd voordat het bloeden stopte. Ik ben veel bloed en stolsels verloren. De verloskundige belde netjes na een week op om te vragen hoe het ging, en naar haar mening was een echo niet nodig omdat het klonk alsof het een 'goede' miskraam is geweest. Het bloeden stopte op 17 september. Daarna niet meer gebloed en het hcg neemt steeds verder af, dus dat is goed. Maar nu heb ik sinds afgelopen vrijdag (27 september) ineens elke dag af en toe een klein beetje bloed aan het wcpapiertje zitten bij het afvegen (sorry.. misschien tmi). Weet iemand of dit normaal is? Ik ga komende week de verloskundige voor de zekerheid nog even bellen, maar ben zo benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat betekent dat kleine beetje bloed ineens?..
zondag 29 september 2019 om 19:24
zondag 29 september 2019 om 23:24
maandag 30 september 2019 om 08:39
Ik heb in maart een miskraam gehad bij 9 weken ongeveer.
Ik heb 1 nacht behoorlijk gebloed, moest in de badkuip gaan zitten, leek net een kleine bevalling met alle bloed wat er kwam. Heel heftig.
En was er dus ook super van overtuigd dat alles wel weg zou zijn.
Ik heb gelukkig een controle echo gehad in die week, en toen kwamen we er achter dat niet alles weg was. Ik had geen bloedverlies meer, en was dus echt even heel verbaasd.
Daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ik een spoedcurretage kreeg.
Niet om je bang te maken dit verhaal, maar ik zou echt even je verloskundige vragen om een check, dan weet je het zeker en hoef je niet te gissen en blijft het niet in je hoofd hangen.
Veel sterkte
Ik heb 1 nacht behoorlijk gebloed, moest in de badkuip gaan zitten, leek net een kleine bevalling met alle bloed wat er kwam. Heel heftig.
En was er dus ook super van overtuigd dat alles wel weg zou zijn.
Ik heb gelukkig een controle echo gehad in die week, en toen kwamen we er achter dat niet alles weg was. Ik had geen bloedverlies meer, en was dus echt even heel verbaasd.
Daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ik een spoedcurretage kreeg.
Niet om je bang te maken dit verhaal, maar ik zou echt even je verloskundige vragen om een check, dan weet je het zeker en hoef je niet te gissen en blijft het niet in je hoofd hangen.
Veel sterkte
maandag 30 september 2019 om 12:22
maandag 30 september 2019 om 14:07
Helemaal mee eens. En ook ik heb deze ervaring bij 2 van de miskramen. Bleef ook tussentijds bloeden en dit kwam door restweefsel. Zeker even laten checken, het is niet fijn om hier zo lang mee door te lopen.Moosforhappines1988 schreef: ↑30-09-2019 11:56Hier helaas ook bij meerdere miskramen restweefsel gehad, vind het zo laks van verloskundige dat ze er altijd maar vanuit gaan dat je schoon bent.
Mogelijk ben je wel alles verloren maar voor zekerheid echt even een check doen!
maandag 14 oktober 2019 om 14:15
Hoi allemaal,
ik zag dat ik helemaal niet meer geantwoord had, sorry!
Bedankt voor al jullie ervaringen.
Ik werd een week later ineens ongesteld. Wat bleek, exáct 28 dagen nadat de miskraam op gang kwam. Mijn cyclus is/was dus nog steeds hetzelfde, dit gaf me wel een goed gevoel. Ik heb ook gewoon (net als normaal) 4 dagen gebloed, maar dit keer wel met wat meer stolsels (leek me logisch).
Heb 't idee dat 't nu allemaal wel schoon is, dus geen controle echo meer gevraagd uiteindelijk. Hoop dat dit 't was en we nu gewoon door kunnen.
Nogmaals, bedankt voor alle reacties.
ik zag dat ik helemaal niet meer geantwoord had, sorry!
Bedankt voor al jullie ervaringen.
Ik werd een week later ineens ongesteld. Wat bleek, exáct 28 dagen nadat de miskraam op gang kwam. Mijn cyclus is/was dus nog steeds hetzelfde, dit gaf me wel een goed gevoel. Ik heb ook gewoon (net als normaal) 4 dagen gebloed, maar dit keer wel met wat meer stolsels (leek me logisch).
Heb 't idee dat 't nu allemaal wel schoon is, dus geen controle echo meer gevraagd uiteindelijk. Hoop dat dit 't was en we nu gewoon door kunnen.
Nogmaals, bedankt voor alle reacties.
woensdag 16 oktober 2019 om 17:46
Ondanks dat je ongesteld bent geworden zou ik alsnog een echo vragen.
Maar dit komt door eigen ervaring.
Had ook menstruatie afgewacht en dacht alles alles verloren te zijn.
Toch nog restweefsel.
Wil niet zeggen dat dit bij jou zo is, maar ik ben echt voor extra Check.
Te veel meegemaakt, en ook in mijn omgeving.
Maar dit komt door eigen ervaring.
Had ook menstruatie afgewacht en dacht alles alles verloren te zijn.
Toch nog restweefsel.
Wil niet zeggen dat dit bij jou zo is, maar ik ben echt voor extra Check.
Te veel meegemaakt, en ook in mijn omgeving.
donderdag 17 oktober 2019 om 15:37
Dit ja, volkomen mee eens.Moosforhappines1988 schreef: ↑30-09-2019 11:56Hier helaas ook bij meerdere miskramen restweefsel gehad, vind het zo laks van verloskundige dat ze er altijd maar vanuit gaan dat je schoon bent.
Mogelijk ben je wel alles verloren maar voor zekerheid echt even een check doen!