Herken mijn "ex" niet meer (Geen OP)
maandag 30 september 2019 om 15:34
maandag 30 september 2019 om 15:35
maandag 30 september 2019 om 15:36
VOOR JOU sloegen ze nergens op. VOOR HAAR waren het schijnbaar dealbreakers. Dat kan. Of ze probeerde vriendelijke te blijven een een 'zachte breuk' te bewerkstelligen, i.p.v. heel duidelijk te zijn in dat ze niet meer wil. Nee is nee he. Ook als jij de reden an sich heel stom vindt.
maandag 30 september 2019 om 15:38
Ze is niet je "ex" maar je ex. Jullie zijn maar 5 maanden samen geweest en dat is nogal kort om iemand volledig te kennen. Dus de opmerking "ik herken je niet meer" is ook nogal overdreven. Je kende tot nu toe alleen haar leuke, verliefde kant.
Als mensen verliefd zijn is vaak alles leuk en fantastisch en bekijkt men alles door een roze bril. Als die verliefdheid afneemt en men weer met twee voeten op de grond landt, kan blijken dat het 'm toch niet gaat worden. Ik denk dat dit het geval is bij je ex. En wellicht is ze daar zelf ook heel teleurgesteld over en vond ze het moeilijk, omdat het in eerste instantie zo goed leek te klikken. En nu waarschijnlijk nog op papier maar niet voldoende in de praktijk. Heel jammer, maar 'houden van' kun je niet afdwingen. Niet bij een ander en niet bij jezelf.
Je ex heeft duidelijk aangegeven dat ze geen relatie meer met je wil en dat ze met rust gelaten wil worden. Dat mag gewoon en dat hoeft ze echt niet eindeloos te beargumenteren. Het doet er ook niet toe of jij het hiermee eens bent en het doet er ook niet toe of haar argumenten in jouw ogen wel/niet valide zijn. Nee is gewoon nee. Punt.
Drammerig gedrag en contact zoeken met eindeloze 'waarom dan toch?'-vragen is echt heel vervelend als je al duidelijk NEE hebt gezegd. Logisch dat ze je dan overal blokkeert als jij haar grenzen overschrijdt.
Als mensen verliefd zijn is vaak alles leuk en fantastisch en bekijkt men alles door een roze bril. Als die verliefdheid afneemt en men weer met twee voeten op de grond landt, kan blijken dat het 'm toch niet gaat worden. Ik denk dat dit het geval is bij je ex. En wellicht is ze daar zelf ook heel teleurgesteld over en vond ze het moeilijk, omdat het in eerste instantie zo goed leek te klikken. En nu waarschijnlijk nog op papier maar niet voldoende in de praktijk. Heel jammer, maar 'houden van' kun je niet afdwingen. Niet bij een ander en niet bij jezelf.
Je ex heeft duidelijk aangegeven dat ze geen relatie meer met je wil en dat ze met rust gelaten wil worden. Dat mag gewoon en dat hoeft ze echt niet eindeloos te beargumenteren. Het doet er ook niet toe of jij het hiermee eens bent en het doet er ook niet toe of haar argumenten in jouw ogen wel/niet valide zijn. Nee is gewoon nee. Punt.
Drammerig gedrag en contact zoeken met eindeloze 'waarom dan toch?'-vragen is echt heel vervelend als je al duidelijk NEE hebt gezegd. Logisch dat ze je dan overal blokkeert als jij haar grenzen overschrijdt.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
maandag 30 september 2019 om 15:43
Haar relatie van 1.5 jaar was 6 maanden uit voordat ze mij leerde kennen.
Ze vertelde mij dat ze daar geen fijne relatie mee gehad . Hij werd snel boos , ze kon niets goed doen . was financieel afhankelijk van haar. en ze was juist zo blij dat ik het tegenoverstelde was.
Over de woorden die ze tegen zei : het waren echt gezochte dingen, ik woonde te ver, we zijn te verschillend (wat niet was) ik luste andere soort eten als haar , ik hield niet van temtion eiland enz enz.
En als het wel waarheid was dan stop je er toch mee? dan ga je toch niet huilend bellen en daarna weer lief doen?
Ze vertelde mij dat ze daar geen fijne relatie mee gehad . Hij werd snel boos , ze kon niets goed doen . was financieel afhankelijk van haar. en ze was juist zo blij dat ik het tegenoverstelde was.
Over de woorden die ze tegen zei : het waren echt gezochte dingen, ik woonde te ver, we zijn te verschillend (wat niet was) ik luste andere soort eten als haar , ik hield niet van temtion eiland enz enz.
En als het wel waarheid was dan stop je er toch mee? dan ga je toch niet huilend bellen en daarna weer lief doen?
maandag 30 september 2019 om 15:46
nico85 schreef: ↑30-09-2019 15:43Haar relatie van 1.5 jaar was 6 maanden uit voordat ze mij leerde kennen.
Al zegt ze dat bananen blauw zijn, de lucht groen en dat Takkie de poes van Jip is. Ze zegt nee. Dan stopt het. Het gaan uitvogelen heeft geen enkele zin. Je kan het wel jammer vinden dat het zo is gegaan.
maandag 30 september 2019 om 15:59
In een verliefde fase zeg je gauw dat je zo lang mogelijk samen wilt zijn.
Soms houdt dit aan, soms niet.
Hoe vervelend het voor jou nu is, zij gaat verder. Jij nu ook nog
Als zij het niet is, is het iemand anders wel. Maar zit jezelf nu niet met praatjes voor te houden dat het wel goed komt. Het is voor haar ook niet fijn
Het is kut, maar het is nu eenmaal zo.
Doorgaan is beter dan stilstaan.
Soms houdt dit aan, soms niet.
Hoe vervelend het voor jou nu is, zij gaat verder. Jij nu ook nog
Als zij het niet is, is het iemand anders wel. Maar zit jezelf nu niet met praatjes voor te houden dat het wel goed komt. Het is voor haar ook niet fijn
Het is kut, maar het is nu eenmaal zo.
Doorgaan is beter dan stilstaan.
maandag 30 september 2019 om 16:03
nico85 schreef: ↑30-09-2019 15:43Over de woorden die ze tegen zei : het waren echt gezochte dingen, ik woonde te ver, we zijn te verschillend (wat niet was) ik luste andere soort eten als haar , ik hield niet van temtion eiland enz enz.
Ze hoeft aan jou helemaal geen verantwoording af te leggen waarom ze een relatie bij nader inzien toch niet ziet zitten.
Ze is er mee gestopt, want ze heeft jullie relatie definitief verbroken en ze wil geen contact meer.
M.b.t. je laatste zin herhaal ik mezelf even:
plumplum schreef: ↑30-09-2019 15:38En wellicht is ze daar zelf ook heel teleurgesteld over en vond ze het moeilijk, omdat het in eerste instantie zo goed leek te klikken. En nu waarschijnlijk nog op papier maar niet voldoende in de praktijk. Heel jammer, maar 'houden van' kun je niet afdwingen. Niet bij een ander en niet bij jezelf.
Of mijn aanname klopt weet ik niet, want ik ken je ex niet. Maar je wilt graag een verklaring hebben voor haar gedrag en dit zou een verklaring kunnen zijn. Niet dat het wat uit maakt, want ze wil gewoon geen relatie meer met je.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
maandag 30 september 2019 om 16:10
Laten gaan, sommige dingen lopen nou eenmaal raar.
Mijn ex wist het opeens ook niet meer. Uit ervaring is het gewoon beter om het gewoon in de onwetendheid te laten.
Het is lastig, maar je zal hier nooit een antwoord op krijgen
maandag 30 september 2019 om 16:15
Het is klote, het is zuur, het is naar. Maar meer dan dat kan je er nou eenmaal niet van maken. Om een bekende Disney prinses te quoten, laat het los, laat het gaan.
maandag 30 september 2019 om 16:16
Iertjepiertje schreef: ↑30-09-2019 16:10Laten gaan, sommige dingen lopen nou eenmaal raar.
Mijn ex wist het opeens ook niet meer. Uit ervaring is het gewoon beter om het gewoon in de onwetendheid te laten.
Het is lastig, maar je zal hier nooit een antwoord op krijgen
Eens. Liefde hoeft geen logisch pad te volgen. Frustrerend, maar je kan er niets aan veranderen. Je zal het naast je moeten neerleggen.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

maandag 30 september 2019 om 16:16
nico85 schreef: ↑30-09-2019 15:43Haar relatie van 1.5 jaar was 6 maanden uit voordat ze mij leerde kennen.
Ze.wil.gewoon.niet.meer!
maandag 30 september 2019 om 16:23
Ik snap wel dat je zo in de war bent.. als iemand die je toch een beetje denkt te leren kennen, ineens als een blad aan de boom zo omslaat. En daar eigenlijk ook niet echt tekst en uitleg over geeft. Het kunnen zoveel redenen zijn, maar je noemt inderdaad ook een ex.
Ik denk dat de reden ook niet heel veel uitmaakt. Het lag vast niet aan jou, alleen is het natuurlijk wel zuur om zoiets mee te maken. Hopelijk gebeurd het niet nog eens, en vind je gewoon een leuke meid waar je wel heel erg gelukkig mee wordt. Niet teveel gaan analyseren en piekeren hoor, zonde van je tijd!
Ik denk dat de reden ook niet heel veel uitmaakt. Het lag vast niet aan jou, alleen is het natuurlijk wel zuur om zoiets mee te maken. Hopelijk gebeurd het niet nog eens, en vind je gewoon een leuke meid waar je wel heel erg gelukkig mee wordt. Niet teveel gaan analyseren en piekeren hoor, zonde van je tijd!
maandag 30 september 2019 om 16:23
Sommige mensen hebben wat tijd nodig om hun eigen gevoelens te (h)erkennen. Dat je al wel een tijdje voelt dat er iets niet lekker zit, maar dat het even duurt voordat je precies weet wat dat gevoel nou eigenlijk precies betekent en wat je er mee moet. Dat mag gewoon hoor.
Ik heb een ex-scharrel waarvan ik gok dat hij ook vond dat ik omgeslagen was als een blad aan een boom. Daar ben ik namelijk (voor mijn doen) keihard tegen geweest, omdat hij mijn 'nee' niet kon accepteren en bleef drammen, zeuren, bellen, sms-en, mailen. Dat heb ik ervaren als héél héél héél erg vervelend. Omdat het niet uitmaakte wat ik zei en hij maar door bleef gaan met zijn 'ja maar dit..., ja maar dat...' heb ik hem uiteindelijk overal geblokkeerd. Ik wilde namelijk gewoon met rust gelaten worden en had geen enkele behoefte aan zijn liefdesverdriet gekwetste ego.
maandag 30 september 2019 om 16:32
Ja jullie hebben ook gelijk dat de reden niet uitmaakt. maar ik was er toch benieuwd na, maar ik zal daar inderdaad nooit niet achter komen.
Plumplum,
Ja je zal daar ook wel gelijk in hebben, en ik snap jou dat je daar geen behoefte aan had. ik heb haar gelukkig maar 1 keer op een normale manier willen bellen om te vragen waarom ze zo veranderd was. ( zonder gezeur) en daarna ook niet meer.

Plumplum,
Ja je zal daar ook wel gelijk in hebben, en ik snap jou dat je daar geen behoefte aan had. ik heb haar gelukkig maar 1 keer op een normale manier willen bellen om te vragen waarom ze zo veranderd was. ( zonder gezeur) en daarna ook niet meer.
maandag 30 september 2019 om 16:34
Drammen en overtuigen tegen beter weten in dat je toch nog voor haar kunt zijn werkt averechts. Ik heb het zelf ook ooit gedaan bij een mislukte date / ex-vriendin, maar er van geleerd.
Ja, ik weet het, het voelt kut, ga desnoods gewoon weer daten, dan vind je wel een andere meid. Maar niet meer zo "overtuigen" als het niet zo goed loopt.
Ja, ik weet het, het voelt kut, ga desnoods gewoon weer daten, dan vind je wel een andere meid. Maar niet meer zo "overtuigen" als het niet zo goed loopt.

maandag 30 september 2019 om 16:58
nico85 schreef: ↑30-09-2019 16:32Ja jullie hebben ook gelijk dat de reden niet uitmaakt. maar ik was er toch benieuwd na, maar ik zal daar inderdaad nooit niet achter komen.![]()
Plumplum,
Vanuit mijn perspectief, zie ik het zo:
Het punt is dat ze dus als persoon helemaal niet veranderd is, maar gewoon niet meer verliefd en dus ook geen verliefd gedrag meer laat zien. Jullie break-up is al weken aan de gang, waarbij jij haar redenen afwimpelt als onzin, de discussie aangaat over deze redenen en steeds tegen haar hebt gezegd dat je haar niet herkent en ze zo veranderd is. Terwijl ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon zichzelf was, alleen niet meer verliefd en nog niet 100% zeker wat te doen met jullie relatie.
Uiteindelijk heeft ze toch de knoop doorgehakt en definitief de relatie beëindigd, omdat het voor haar echt niet meer werkte. Die ene keer bellen nadat het definitief uit was om weer de discussie aan te gaan 'waarom ze toch zo veranderd is', is voor haar wellicht de druppel geweest. Tig keer dezelfde vraag stellen omdat je niet tevreden bent met het antwoord kan voor de ander wel degelijk aanvoelen als zeuren/drammen. En steeds moeten horen dat je zo veranderd bent, terwijl je gewoon jezelf bent wordt ook vrij snel zeer vervelend en irritant.

maandag 30 september 2019 om 17:02
plumplum schreef: ↑30-09-2019 16:58Vanuit mijn perspectief, zie ik het zo:
Het punt is dat ze dus als persoon helemaal niet veranderd is, maar gewoon niet meer verliefd en dus ook geen verliefd gedrag meer laat zien. Jullie break-up is al weken aan de gang, waarbij jij haar redenen afwimpelt als onzin, de discussie aangaat over deze redenen en steeds tegen haar hebt gezegd dat je haar niet herkent en ze zo veranderd is. Terwijl ze naar alle waarschijnlijkheid gewoon zichzelf was, alleen niet meer verliefd en nog niet 100% zeker wat te doen met jullie relatie.
Uiteindelijk heeft ze toch de knoop doorgehakt en definitief de relatie beëindigd, omdat het voor haar echt niet meer werkte. Die ene keer bellen nadat het definitief uit was om weer de discussie aan te gaan 'waarom ze toch zo veranderd is', is voor haar wellicht de druppel geweest. Tig keer dezelfde vraag stellen omdat je niet tevreden bent met het antwoord kan voor de ander wel degelijk aanvoelen als zeuren/drammen. En steeds moeten horen dat je zo veranderd bent, terwijl je gewoon jezelf bent wordt ook vrij snel zeer vervelend en irritant.
Heel mooi verwoordt en ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Denk dat Nico het weer anders ziet

maandag 30 september 2019 om 17:16
Ik snap Nico wel. Zulke dingen in leven zijn onverklaarbaar. En toch wel moeilijk te begrijpen.
En idd je wil soms het ook niet begrijpen.
Je moet naar jezelf kijken hoe snel gevoelens/gedachtes etc veranderen bij best veel mensen is dit redelijk snel dus dat iemand vandaag van je houdt beloofd nog niet dat hij of zij het morgen ook zal doen.
Zo hard is het leven helaas. Heel erg moeilijk te begrijpen als jij op een ander niveau nog zit met gevoelens. En ook kapot frustrerend. but let it be.
En idd je wil soms het ook niet begrijpen.
Je moet naar jezelf kijken hoe snel gevoelens/gedachtes etc veranderen bij best veel mensen is dit redelijk snel dus dat iemand vandaag van je houdt beloofd nog niet dat hij of zij het morgen ook zal doen.
Zo hard is het leven helaas. Heel erg moeilijk te begrijpen als jij op een ander niveau nog zit met gevoelens. En ook kapot frustrerend. but let it be.
maandag 30 september 2019 om 23:22
Klinkt als mijn verhaal. Ik had 20 jaar geleden een geweldige relatie van een aantal maanden na een slechte relatie. Mijn ex begon mij en mijn nieuwe vriend te bedreigen. Ik durfde het niet te vertellen, raakte doordat ik een nog niet onderkende bipolaire stoornis had, volledig in paniek en maakte het uit. Niet altijd alles is wat het lijkt.
dinsdag 1 oktober 2019 om 00:21
Je vraagt je af “waarom” het uit is, je wilt haar daarom zelfs nog een keer spreken. Een gesprek is totaal nutteloos als je haar uitleg kwalificeert als “kleine onzindingen”. Je devalueert daarmee wat voor haar heel belangrijk is tot niet ter zake doende. Daarmee wals je over haar wensen heen. Als dat jouw stijl is, kun je in die richting de reden voor het uitmaken zoeken. Je zag wat je wilde zien, niet wie ze werkelijk is.