Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
dinsdag 1 oktober 2019 om 11:15
Mijn werkgever gooit ook vaak kont tegen de krib en roept bij alles dat dat niet kan of mag terwijl als ik dan navraag doe bij vakbond of bij een jurist, ik wel degelijk gelijk heb. Ik heb en had er ook vaak helemaal geen zin in. Iedere keer die strijd met een welles/nietes spelletje en vaak riep ik 'laat maar zitten' maar mijn man zei dan altijd 'nee helemaal niet laat maar zitten!'. En uiteindelijk moesten ze dan toch instemmen omdat ik in mijn recht stond. Dat is niet 1 x gebeurd maar wel 6 x waarvan de langste bijna een jaar geduurd heeft. ( zo had de manager gezegd dat iedereen van ons team voor het eind van het jaar zijn verlofuren op moest maken. En als het niet op was, dan waren je uren weg. Dan praat ik niet over verlof van járen maar van het huidige jaar dat hetzelfde jaar nog op ' moest'. Genoeg collega's die het dan maar gingen opnemen. Want uitbetalen deed ze ook niet aan. En dit is dan nog een klein voorbeeldje)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 1 oktober 2019 om 11:16
Wat heftig zeg!Kohaku schreef: ↑01-10-2019 10:50Pff vanochtend wakker geworden met de boodschap dat mijn vaders vrachtwagen naast de vangrail is beland, en totalloss is.
Gelukkig reed hij er niet mee, maar hij is wel helemaal ingestort nu en heeft zich ziekgemeld. Kut collega's van hem ook altijd. Dit verdient hij helemaal niet, waarom rijd je je eigen auto niet in de prak.

dinsdag 1 oktober 2019 om 11:17
Zo ging het bij mijn laatste werkgever ook ja. Die waren echt wars van wetten en regels maar wilden het gewoon op hun manier, oftewel het uitbuiten van werknemers.VGM1980 schreef: ↑01-10-2019 11:15Mijn werkgever gooit ook vaak kont tegen de krib en roept bij alles dat dat niet kan of mag terwijl als ik dan navraag doe bij vakbond of bij een jurist, ik wel degelijk gelijk heb. Ik heb en had er ook vaak helemaal geen zin in. Iedere keer die strijd met een welles/nietes spelletje en vaak riep ik 'laat maar zitten' maar mijn man zei dan altijd 'nee helemaal niet laat maar zitten!'. En uiteindelijk moesten ze dan toch instemmen omdat ik in mijn recht stond. Dat is niet 1 x gebeurd maar wel 6 x waarvan de langste bijna een jaar geduurd heeft. ( zo had de manager gezegd dat iedereen van ons team voor het eind van het jaar zijn verlofuren op moest maken. En als het niet op was, dan waren je uren weg. Dan praat ik niet over verlof van járen maar van het huidige jaar dat hetzelfde jaar nog op ' moest'. Genoeg collega's die het dan maar gingen opnemen. Want uitbetalen deed ze ook niet aan. En dit is dan nog een klein voorbeeldje)
dinsdag 1 oktober 2019 om 11:24
Lientje, misschien is het handig als je al die tekst uitprint en even aan de kant legt, voor wanneer je eraan toe bent. Er is natuurlijk ineens heel veel informatie. Goede en goed geïnformeerde informatie ook. Fijn dat deze kennis er is! (jammer dat ik weet hoe jullie aan die kennis zijn gekomen, namelijk uit noodzaak)
En dan binnen een bepaald termijn langs bij huisarts, gemeente, uwv en eventueel juridisch loket.
Je wilt méér gaan werken, dan loop je waarschijnlijk nog eerder tegen de grenzen aan, die je nu nog een beetje over kunt steken af en toe. Dan versnel je vermoedelijk een proces, dat je niet wilt versnellen. In tegendeel.
Ik vind het zo moeilijk voor je
Kohaku, wat verschrikkelijk zeg! Bah.
En dan binnen een bepaald termijn langs bij huisarts, gemeente, uwv en eventueel juridisch loket.
Je wilt méér gaan werken, dan loop je waarschijnlijk nog eerder tegen de grenzen aan, die je nu nog een beetje over kunt steken af en toe. Dan versnel je vermoedelijk een proces, dat je niet wilt versnellen. In tegendeel.
Ik vind het zo moeilijk voor je

Kohaku, wat verschrikkelijk zeg! Bah.
Later is nu

dinsdag 1 oktober 2019 om 12:06

dinsdag 1 oktober 2019 om 12:21
Ja, hij kan nauwelijks meer werken i.v.m. gezondheid. Hij vroeg mij of ik een vervanger weet, aangezien ik nogal veel mensen schijn te kennen volgens hem

Afijn, ik ken 1 tandarts naast hem, en toevalligerwijs blijkt die wel interesse te hebben, aldus zijn vrouw. Dus wie weet!
dinsdag 1 oktober 2019 om 12:35
Ik ben opzich positief over het uwv. Naast enkele fouten hebben ze bij mij altijd wel een goede inschatting gemaakt. Vaak eerder mij afremmen ipv door duwen. Ik heb dan ook de diagnose autisme, en daar heeft druk totaal geen zin, want dan komt er bij mij juist helemaal niks meer uit mijn handen. Ook de depressies en de extreme vermoeiend namen ze serieus.lise1985 schreef: ↑01-10-2019 12:06Bij de tandarts geweest. Niks bijzonders, behalve dat het waarschijnlijk het laatste consult bij deze tandarts was, helaas.
Ik lees net een ander topic over de ziektewet, waarin het UWV nogal opgehemeld wordt. Zijn wij nou de uitzondering met mindere ervaringen bij het UWV?
Ik zeg dan bijvoorbeeld het is mij de afgelopen 3 maanden niet gelukt om te koken en dit vinden ze dan abnormaal. Dan zeg ik, nou in het begin kon ik 1,5 jaar niet, dus vind 3 maanden dan nog mee vallen.
Ik weet ook niet precies hoe het zit met uwv. Ze kijken gewoon nog naar wat je kan. En ik kon zelfs al niet meer stofzuigen, huishouden, koken, boodschappen doen, thuis wonen lukte een jaar niet. Laat staan iets sociaals of werk of iets leuks.
Dit hebben ze wel goed gehoord.
Verder heb ik meer klachten over de vertraging, de foute berekeningen enzo. Maar qua inschatting van mijn ziek zijn vond ik ze wel oké.
Alleen dat ze iva niet wilden geven, met als enige reden, te jong en dat de arts dat niet aan kon. Verder voldoe ik aan alles eisen. Dat was wel raar.

dinsdag 1 oktober 2019 om 12:40
Bij mij kijken ze dus totaal niet naar wat ik wel en niet kan. Ik kan ook niet stofzuigen, boodschappen etc. Maar dat is voor het UWV, aldus het UWV, niet relevant. Er wordt alleen maar gekeken naar de diagnose en wat daar volgens hun eigen protocol bij past voor advies.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-10-2019 12:35Ik ben opzich positief over het uwv. Naast enkele fouten hebben ze bij mij altijd wel een goede inschatting gemaakt. Vaak eerder mij afremmen ipv door duwen. Ik heb dan ook de diagnose autisme, en daar heeft druk totaal geen zin, want dan komt er bij mij juist helemaal niks meer uit mijn handen. Ook de depressies en de extreme vermoeiend namen ze serieus.
Ik zeg dan bijvoorbeeld het is mij de afgelopen 3 maanden niet gelukt om te koken en dit vinden ze dan abnormaal. Dan zeg ik, nou in het begin kon ik 1,5 jaar niet, dus vind 3 maanden dan nog mee vallen.
Ik weet ook niet precies hoe het zit met uwv. Ze kijken gewoon nog naar wat je kan. En ik kon zelfs al niet meer stofzuigen, huishouden, koken, boodschappen doen, thuis wonen lukte een jaar niet. Laat staan iets sociaals of werk of iets leuks.
Dit hebben ze wel goed gehoord.
Verder heb ik meer klachten over de vertraging, de foute berekeningen enzo. Maar qua inschatting van mijn ziek zijn vond ik ze wel oké.
Alleen dat ze iva niet wilden geven, met als enige reden, te jong en dat de arts dat niet aan kon. Verder voldoe ik aan alles eisen. Dat was wel raar.

dinsdag 1 oktober 2019 om 12:52
Ik heb ook positieve ervaringen. Maar dat komt denk ik ook omdat je bij mij er echt niet omheen kan. Op scans is te zien dat een deel van mijn hersenen ontbreekt. En ja, dat groeit nooit meer aan. Ook heb ik neurologische onderzoeken gehad met als uitkomst dat ik in heel veel dingen niet functioneer, om het kort te houden 
Ik had iemand mee, omdat ik heel veel vergeet en ook omdat ik verkeerde woorden zeg dan ik bedoel. In mijn typen zie je er, meestal, niets van omdat ik het allemaal goed na lees voordat ik op enter druk + ik er over na kan denken ipv dat ik per direct antwoord moet geven. Ik gebruik hulpmiddelen. En ik had zowel mijn werkgever, bedrijfsarts als neuroloog met allemaal de neus dezelfde kant op. En dat op papier.
En zo nog wat punten. In ieder geval genoeg dat het vrij moeilijk wordt om met een 'ja maar' te kunnen komen. Bij mij is er overigens ook niet gevraagd naar wat ik niet kan maar naar wat ik wél kan. Hoe ik dat doe met boodschappen of stofzuigen ook niet relevant.
Voor jou is dat denk ik net even wat lastiger. Want er zijn ook mensen met een hernia die (bij wijze van he) de horlepiep dansen. Of ' een operatietje' gedaan hebben en daarna weer pico bello zijn. Dus dan kijken ze daar naar. Gok ik hoor.
Mensen doen dat erg, anderen vergelijken met elkaar. Als Pietje het kan, dan kan Marie het óók.

Ik had iemand mee, omdat ik heel veel vergeet en ook omdat ik verkeerde woorden zeg dan ik bedoel. In mijn typen zie je er, meestal, niets van omdat ik het allemaal goed na lees voordat ik op enter druk + ik er over na kan denken ipv dat ik per direct antwoord moet geven. Ik gebruik hulpmiddelen. En ik had zowel mijn werkgever, bedrijfsarts als neuroloog met allemaal de neus dezelfde kant op. En dat op papier.
En zo nog wat punten. In ieder geval genoeg dat het vrij moeilijk wordt om met een 'ja maar' te kunnen komen. Bij mij is er overigens ook niet gevraagd naar wat ik niet kan maar naar wat ik wél kan. Hoe ik dat doe met boodschappen of stofzuigen ook niet relevant.
Voor jou is dat denk ik net even wat lastiger. Want er zijn ook mensen met een hernia die (bij wijze van he) de horlepiep dansen. Of ' een operatietje' gedaan hebben en daarna weer pico bello zijn. Dus dan kijken ze daar naar. Gok ik hoor.
Mensen doen dat erg, anderen vergelijken met elkaar. Als Pietje het kan, dan kan Marie het óók.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 1 oktober 2019 om 12:55
Erg bijzonder inderdaad. Wellicht verschilt dit erg per uwv en wie je voor je hebt. (wat natuurlijk niet zou mogen!)lise1985 schreef: ↑01-10-2019 12:40Bij mij kijken ze dus totaal niet naar wat ik wel en niet kan. Ik kan ook niet stofzuigen, boodschappen etc. Maar dat is voor het UWV, aldus het UWV, niet relevant. Er wordt alleen maar gekeken naar de diagnose en wat daar volgens hun eigen protocol bij past voor advies.
Bij mij en bekenden is het juist niet de diagnose maar wat je wel/niet kan. Dit hoor ik ook bij dagbesteding.
Zo heb ik een kennis met reuma en die is maar 30% ziek gekeurd.
Terwijl je ook mensen met reuma hebt die volledig worden afgekeurd. De diagnose heeft dus geen volwaardige rol gespeeld. Meer vragen als wat ze privé nog kon etc.
dinsdag 1 oktober 2019 om 12:57
Goed bezig nartjie!
Tip, neem het elke dag op hetzelfde tijdstip in.
En eet altijd iets van de voren.
Schrijf hier gerust als je vervelende bijwerkingen hebt.
dinsdag 1 oktober 2019 om 12:58
Kwebbel, ook hier al 4 sollicitaties op uit gestuurd. Maar helaas.Kwebbeltje91 schreef: ↑01-10-2019 12:02Kohaku wat heftig zeg!
Lientje, misschien iets als huiskamer-medewerkster inderdaad? Daar is veel vraag naar tegenwoordig.
Momenteel een vacature hier in de regio maar niet in de buurt. Drie kwartier met de auto. Dan kiezen ze toch voor mensen uit de buurt.
Bij de andere organisatie willen ze alleen mensen wonend binnen een straal van 10 km
Dus daar kom ik al helemáál niet in aanmerking. En word ik puur op afstand al afgewezen.
Het is zeer zeker een geschikte baan voor mij.
lientje69 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 13:10
2.66% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
dinsdag 1 oktober 2019 om 13:00
dinsdag 1 oktober 2019 om 13:00
dinsdag 1 oktober 2019 om 13:05
Nartjie, ik vind de opbouw trouwens wel snel. Zeker omdat je eerder zo'n last had. Blijf goed bij jezelf.
Ik mag geen medisch advies geven. Ik deel alleen mijn ervaring.
Bij mij was de opbouw, eerst 5 mg. Tot dat dit was ingeregeld. Ik geen bijwerkingen meer had.
Dit duurde bij mij echt wel 6 weken. Daarna pas naar 10mg.
Mijn huisarts vertelde beide hebben voor en nadelen.
Hoe jij het doet, zit je sneller op je goede dosis en wellicht ook korter de bijwerkingen. Het is maar wat bij jou past ook.
Ik wist niet of ik dit moest delen. Weet gewoon dat als jij het prettiger vind om eerst langer op 10mg te blijven, je dit wel mag aangeven.
Bij mij was de opbouw, eerst 5 mg. Tot dat dit was ingeregeld. Ik geen bijwerkingen meer had.
Hoe jij het doet, zit je sneller op je goede dosis en wellicht ook korter de bijwerkingen. Het is maar wat bij jou past ook.
Ik wist niet of ik dit moest delen. Weet gewoon dat als jij het prettiger vind om eerst langer op 10mg te blijven, je dit wel mag aangeven.

dinsdag 1 oktober 2019 om 13:08
Tsja, bij mij waren de mri’s en het overige bewijs ook duidelijk. Maar alles wat het UWV niet wilde hebben werd ook niet meegenomen. En dus konden ze van alles zelf verzinnen.VGM1980 schreef: ↑01-10-2019 12:52Ik heb ook positieve ervaringen. Maar dat komt denk ik ook omdat je bij mij er echt niet omheen kan. Op scans is te zien dat een deel van mijn hersenen ontbreekt. En ja, dat groeit nooit meer aan. Ook heb ik neurologische onderzoeken gehad met als uitkomst dat ik in heel veel dingen niet functioneer, om het kort te houden
Ik blijf het pijnlijk vinden.
dinsdag 1 oktober 2019 om 13:08
Nartjie, ook veel succes.
Wbt meer uren, tsja, wij hebben een zeer fluctuerend inkomen. En ik wil gewoon financieel onafhankelijk worden.
Dat kan op 2 manieren, een hoger uurloon of meer uren draaien
Of beide.
Eerste is dus grandioos mislukt.
Beide werd hem ook niet.
Dus blijft over meer uren in huidige functie.
Dat ik dat minder leuk werk vind, het zij zo.
Dat het op een gegeven moment te zwaar gaat worden, heb ik al besproken met collega's
Ik zal dan naar meer dagen maar naar minder uur moeten gaan per dag.
Dus andere verdeling
Verder is mijn infarct niet zwaar genoeg geweest en is het restletsel op geen enkele wijze aantoonbaar.
En ben ik gewoon goedgekeurd.
Weinig kans op tweede spoor of wat dan ook.
Het blijft een probleem.
Ik zal gewoon moeten leren tevredener te zijn met wat ik heb.
De ontevredenheid over mijn werk ( en leven) zit per slot van rekening in mij.
Mijn collega's hebben nergens last van.
Wbt meer uren, tsja, wij hebben een zeer fluctuerend inkomen. En ik wil gewoon financieel onafhankelijk worden.
Dat kan op 2 manieren, een hoger uurloon of meer uren draaien
Of beide.
Eerste is dus grandioos mislukt.
Beide werd hem ook niet.
Dus blijft over meer uren in huidige functie.
Dat ik dat minder leuk werk vind, het zij zo.
Dat het op een gegeven moment te zwaar gaat worden, heb ik al besproken met collega's
Ik zal dan naar meer dagen maar naar minder uur moeten gaan per dag.
Dus andere verdeling
Verder is mijn infarct niet zwaar genoeg geweest en is het restletsel op geen enkele wijze aantoonbaar.
En ben ik gewoon goedgekeurd.
Weinig kans op tweede spoor of wat dan ook.
Het blijft een probleem.
Ik zal gewoon moeten leren tevredener te zijn met wat ik heb.
De ontevredenheid over mijn werk ( en leven) zit per slot van rekening in mij.
Mijn collega's hebben nergens last van.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 1 oktober 2019 om 13:14
Ik had eerst Citalopram, nu Escitalopram. Die is puurder dan de Citalopram.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-10-2019 13:05Nartjie, ik vind de opbouw trouwens wel snel. Zeker omdat je eerder zo'n last had. Blijf goed bij jezelf.
dinsdag 1 oktober 2019 om 13:23
Lientje, dat je ontevreden bent met je werk, dat kan inderdaad een 'mindset' zijn. Maar dat je daar over je lichamelijke grenzen heengaat, en thuis nog een keer, dat is natuurlijk geen mindset.
Meer dagen, maar dan korter zou een optie kunnen zijn, maar dan moet je ook echt aan het eind van je 'shift' weggaan, want anders zie ik jou zo meer dagen werken en dan toch net zulke lange dagen. Zeker als je elke dag net weg moet op een moment dat het druk(ker) is.
Daarnaast is arbo zeker nog wel een optie. Van wat je hier vertelt over je werkgever maakt wel duidelijk dat hij het niet zo nauw neemt met z'n verantwoordelijkheden naar z'n werknemers. Ik zou daarom niet te druk maken om jouw verantwoordelijkheid naar hem.
En misschien is er toch een Zeeman of Wibra of zoiets in de omgeving, waar je aan het werk kunt. Minder zwaar tillen en werkkleding, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken
Meer dagen, maar dan korter zou een optie kunnen zijn, maar dan moet je ook echt aan het eind van je 'shift' weggaan, want anders zie ik jou zo meer dagen werken en dan toch net zulke lange dagen. Zeker als je elke dag net weg moet op een moment dat het druk(ker) is.
Daarnaast is arbo zeker nog wel een optie. Van wat je hier vertelt over je werkgever maakt wel duidelijk dat hij het niet zo nauw neemt met z'n verantwoordelijkheden naar z'n werknemers. Ik zou daarom niet te druk maken om jouw verantwoordelijkheid naar hem.
En misschien is er toch een Zeeman of Wibra of zoiets in de omgeving, waar je aan het werk kunt. Minder zwaar tillen en werkkleding, dus daar hoef je je ook niet druk over te maken

Later is nu