Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Suðri schreef:
01-10-2019 00:12
Als ik weer gereageerd heb wil ik het er weer in terug.
Ja dat probleem ken ik. Had ik onlangs nog in het CM iets over geschreven en niet veel later stond hij er ineens weer tussen. Dus het kan zomaar weer gebeuren.
Niq schreef:
01-10-2019 00:22
Ja dat probleem ken ik. Had ik onlangs nog in het CM iets over geschreven en niet veel later stond hij er ineens weer tussen. Dus het kan zomaar weer gebeuren.
Ja, maar ook weer niet altijd.
Volgens mij heb ik dat ook eens meegemaakt.
Als het een traag topic is heb je een probleem, bij snellopers zoals napraat hoef je niet zo lang te wachten en kan je zo terecht in de opvolger.

Heb je het toevallig ook bij het Netflix topic?
Niq schreef:
01-10-2019 00:31
Volgens mij heb ik dat ook eens meegemaakt.
Als het een traag topic is heb je een probleem, bij snellopers zoals napraat hoef je niet zo lang te wachten en kan je zo terecht in de opvolger.

Heb je het toevallig ook bij het Netflix topic?
Nee, want die gooi ik nooit weg.
Dat dacht ik ook, maar zoiets schijn je per ongeluk te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie opeens een rode 1 bij het envelopje rechtsboven staan.
Dus ik denk :yes: de pb meldingen zijn terug en werken eindelijk weer! Dat scheelt melden in een topic van : hee xxx , ik heb je een pb gestuurd, kijk ff in je mailbox.

Dus ik duik enthousiast mijn mailbox in
Niks...
Geen nieuw pb te bekennen.
Maar de rode 1 blijft wel staan boven het envelopje.
Een bug dus. Neem ik aan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hoi Mods,

Eindelijk zie ik weer een cijfer, als ik een pb heb ontvangen. Echter eenmaal geopend, verdwijnt dat cijfer nooit meer. Dus open je steeds voor niets de pb's.
Is dit al bekend bij jullie?
Ik kan sinds gisteravond niet meer op het forum komen met m'n mobiel. Ik dacht eerst dat het forum down was maar op m'n mac doet de site het wel.

Krijg steeds een 502 error.

Is er iets mis met de mobiele versie?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-10-2019 23:09
Hoi Mods,

Eindelijk zie ik weer een cijfer, als ik een pb heb ontvangen. Echter eenmaal geopend, verdwijnt dat cijfer nooit meer. Dus open je steeds voor niets de pb's.
Is dit al bekend bij jullie?

Bedankt voor de melding. We geven het door.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-10-2019 23:09
Hoi Mods,

Eindelijk zie ik weer een cijfer, als ik een pb heb ontvangen. Echter eenmaal geopend, verdwijnt dat cijfer nooit meer. Dus open je steeds voor niets de pb's.
Is dit al bekend bij jullie?
Ik had hetzelfde ook al gemeld in het bugtopic. Maar daar wordt denk ik niet meer zoveel gelezen door de mods.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ook al eerder genoemd: als je een zelf geopend topic uit de lijst ‘gereageerd’ haalt is hij ook weg uit de lijst met geopende topics.
Alle reacties Link kopieren
Beste mods-
Waarom kan ik in het topic "50 geworden en je ziet het' geen reacties meer plaatsen? Het reactievak blijft lichtgrijs.


Edit: is al opgelost!
amarna wijzigde dit bericht op 02-10-2019 08:36
8.45% gewijzigd
lientje69 schreef:
01-10-2019 20:46
Ik zie opeens een rode 1 bij het envelopje rechtsboven staan.
Dus ik denk :yes: de pb meldingen zijn terug en werken eindelijk weer! Dat scheelt melden in een topic van : hee xxx , ik heb je een pb gestuurd, kijk ff in je mailbox.

Dus ik duik enthousiast mijn mailbox in
Niks...
Geen nieuw pb te bekennen.
Maar de rode 1 blijft wel staan boven het envelopje.
Een bug dus. Neem ik aan.
Heb ik een week eerder ook al geplaatst maar hier komt er geen reactie van de mods.
Als we het in het centraal modderator topic hadden gepost was er vermoedelijk wel een reactie gekomen.
Of het moet aan de nick liggen die post.
Dat kan ook.
Vivamuis schreef:
02-10-2019 08:16
Heb ik een week eerder ook al geplaatst maar hier komt er geen reactie van de mods.
Als we het in het centraal modderator topic hadden gepost was er vermoedelijk wel een reactie gekomen.
Of het moet aan de nick liggen die post.
Dat kan ook.
Mijn 1tje is weg! :D
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-10-2019 08:23
Mijn 1tje is weg! :D
De mijne nog niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-10-2019 23:09
Hoi Mods,

Eindelijk zie ik weer een cijfer, als ik een pb heb ontvangen. Echter eenmaal geopend, verdwijnt dat cijfer nooit meer. Dus open je steeds voor niets de pb's.
Is dit al bekend bij jullie?
Hier ook.

Opeens dus niet meer :-$
Morgenstond_ schreef:
02-10-2019 08:23
Mijn 1tje is weg! :D
De mijne ook!
Dank je voor de feedback schatje :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-10-2019 23:09
Hoi Mods,

Eindelijk zie ik weer een cijfer, als ik een pb heb ontvangen. Echter eenmaal geopend, verdwijnt dat cijfer nooit meer. Dus open je steeds voor niets de pb's.
Is dit al bekend bij jullie?
Hi Tijdschriftenverslindster,

We hebben dit inderdaad geconstateerd, ik bespreek dit z.s.m. met de IT-afdeling!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-10-2019 23:19
Ik kan sinds gisteravond niet meer op het forum komen met m'n mobiel. Ik dacht eerst dat het forum down was maar op m'n mac doet de site het wel.

Krijg steeds een 502 error.

Is er iets mis met de mobiele versie?
Hi TsumTsum,

Er is naar mijn weten niets mis met de mobiele versie. Heb je geprobeerd een nieuw venster te openen en/of je browser helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten?
Welk apparaat + browser gebruik je?

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
02-10-2019 07:10
Ook al eerder genoemd: als je een zelf geopend topic uit de lijst ‘gereageerd’ haalt is hij ook weg uit de lijst met geopende topics.
Hi Suðri,

Dit klopt. Wanneer je topics verwijdert uit je gereageerd-lijst, verdwijnen ze ook uit 'jouw topics'.
Je krijgt deze weer terug in je gereageerd-lijst als je weer hebt gereageerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
02-10-2019 08:46
Hi Suðri,

Dit klopt. Wanneer je topics verwijdert uit je gereageerd-lijst, verdwijnen ze ook uit 'jouw topics'.
Je krijgt deze weer terug in je gereageerd-lijst als je weer hebt gereageerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Beetje gek en onlogisch toch? En dan kan ik dus nooit meer mijn eigen topics terug vinden.

En dat topics niet terug komen in de gereageerd lijst moet inmiddels ook wel duidelijk zijn.
lientje69 schreef:
02-10-2019 08:27
De mijne nog niet.
Bij mij blijft hij ook hardnekkig staan
Als je een bericht naar meerdere mensen stuurt, zijn de reacties ook te lezen voor iedereen die je hebt toegevoegd. Maar dit is niet duidelijk als je reageert op het bericht. Dan staat alleen de nick boven het bericht van de afzender, NIET van alle anderen die de pb hebben gekregen. Terwijl je als ontvanger dus niet weet dat de pb naar meerdere mensen is gestuurd. (Mag dit privacytechnisch trouwens wel?)

Tip: verander dit zodat je alleen reageert op de afzender OF zet erboven wie je pb allemaal krijgt.
Zodra ik op mijn iPad vanuit chrome naar een andere app ga en weer terug verdwijnen alle berichten op Viva, behalve de bovenste 2.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
02-10-2019 09:54
Als je een bericht naar meerdere mensen stuurt, zijn de reacties ook te lezen voor iedereen die je hebt toegevoegd. Maar dit is niet duidelijk als je reageert op het bericht. Dan staat alleen de nick boven het bericht van de afzender, NIET van alle anderen die de pb hebben gekregen. Terwijl je als ontvanger dus niet weet dat de pb naar meerdere mensen is gestuurd. (Mag dit privacytechnisch trouwens wel?)

Tip: verander dit zodat je alleen reageert op de afzender OF zet erboven wie je pb allemaal krijgt.
Hi snowkitty,

Thanks voor je berichtje, ik ga dit uitzoeken.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven