kind noemt mij lelijk (geen OP)
woensdag 2 oktober 2019 om 16:24
Get a grip. Echt hoor. je kind is 8. Super gefrustreerd. Weet even niet wat het met zichzelf aan moet. Je laat je door een gefrustreerde 8 jarige toch niet van je stuk brengen? Kinderen zeggen soms dingen die pijnlijk zijn. Aan jou om ze te begeleiden om dit niet zo te doen. I.p.v. iPad afpakken kan je ook het gesprek aangaan en vragen waarom ze zich zo rot voelt. Door je persoonlijk aangesproken te voelen maak je het 1) voor jezelf wel heel ingewikkeld 2) help je je dochter niet en 3) laat je je ook wel erg kennen.

woensdag 2 oktober 2019 om 16:26
woensdag 2 oktober 2019 om 16:26
Mijn dochter krijgt niks mee van een date, waarmee ik afspreek als zij bij haar vader is. Dat staat er volledig los van en daar weet zij niks van.
de vader en ik hebben geen goede band, maar ze ziet ons amper samen. Communicatie gaat via e-mail of telefoon, en daar krijgt ze bij mij thuis niks van mee.

woensdag 2 oktober 2019 om 16:27
Is ze doof en blind?hiske2020 schreef: ↑02-10-2019 16:26Mijn dochter krijgt niks mee van een date, waarmee ik afspreek als zij bij haar vader is. Dat staat er volledig los van en daar weet zij niks van.
de vader en ik hebben geen goede band, maar ze ziet ons amper samen. Communicatie gaat via e-mail of telefoon, en daar krijgt ze bij mij thuis niks van mee.
woensdag 2 oktober 2019 om 16:27
Kinderen voelen jouw onrust ook hè.. Ik hoop dat je dat snapt.hiske2020 schreef: ↑02-10-2019 16:26Mijn dochter krijgt niks mee van een date, waarmee ik afspreek als zij bij haar vader is. Dat staat er volledig los van en daar weet zij niks van.
Als jij zoveel dingen hebt spelen wat niet lekker loopt voelt zo'n kind dat aan.
woensdag 2 oktober 2019 om 16:28
Ik laat haar geen e-mails sturen die de vader mij stuurt, lijkt me vrij logisch toch? En sms’jes ook niet. Dus nee dat krijgt ze niet mee.

woensdag 2 oktober 2019 om 16:34
En hoe kun je nu nog beweren dat ze niks van de spanningen tussen jullie meekrijgt?hiske2020 schreef: ↑02-10-2019 16:22de vader en ik zijn nooit samen in haar bijzijn. hij praat wel over dat ik “ dik” ben en bijvoorbeeld als hij voice berichtjes stuurt dan is zijn opening hey fatty.. daar heeft ze dat dik van denk ik. Hij doet dit omdat hij denkt dat dit mij raakt terwijl ik gewoon slank ben.
Lees ook je andere topic even terug

woensdag 2 oktober 2019 om 16:41
Haar vader laat haar wel dingen zien helaas, maar ik kan daar niks aan veranderen. Ik heb al meerdere keren aan hem gevraagd hier mee te stoppen omdat het schadelijk is voor haar.
woensdag 2 oktober 2019 om 16:42
Je schrijft uitgesproken onsympathiek over je kind (bijv dat ze snel op haar teentjes getrapt is).
Een kind van 8.
Hoogste tijd dat je je eens gaat afvragen waarom ze zo doet, en waarom jij je dat soort dingen zo aantrekt.
Klinkt verre van gezond allemaal.
Een kind van 8.
Hoogste tijd dat je je eens gaat afvragen waarom ze zo doet, en waarom jij je dat soort dingen zo aantrekt.
Klinkt verre van gezond allemaal.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 oktober 2019 om 16:42

woensdag 2 oktober 2019 om 16:44
Je spreekt jezelf tegen nu. Je hebt het over spraakberichten van vader maar daarna zeg je dat zij niets van de spanningen merkt. Snap je dat dat heel frappant is? Een kind van 8 heeft veel besef, misschien wel meer dan je denkt. Kinderen voelen situaties aan. Haar ouders zitten in een strijd met elkaar, hoe kan je dan met droge ogen beweren dat ze daar helemaal niks van merkt?
Overigens vind ik wel dat je heel defensief hebt gehandeld en voel je je persoonlijk aangevallen. Echt, waarom? Spullen afpakken wekt vaak alleen maar meer woede op en wat ik net al even benoemde: ik ben er 99% zeker van dat zij spanningen merkt. Natuurlijk kan ze dan wat nukkig uit de bocht komen en je zegt zelf al dat ze een pittig meisje is. Ga eens een gesprek aan en benoem dat je haar begrijpt. Dat heeft zij momenteel denk ik nodig. Begrip en hulp.
Overigens vind ik wel dat je heel defensief hebt gehandeld en voel je je persoonlijk aangevallen. Echt, waarom? Spullen afpakken wekt vaak alleen maar meer woede op en wat ik net al even benoemde: ik ben er 99% zeker van dat zij spanningen merkt. Natuurlijk kan ze dan wat nukkig uit de bocht komen en je zegt zelf al dat ze een pittig meisje is. Ga eens een gesprek aan en benoem dat je haar begrijpt. Dat heeft zij momenteel denk ik nodig. Begrip en hulp.

woensdag 2 oktober 2019 om 16:44
In plaats van hier kritiek te geven op iedereen die wat zegt... ga er eens echt iets aan doen. Ga naar een opvoedpoli of whatever, Jeugdzorg, gemeente. Begin op school of bij huisarts. Zeg daar dat je deze problemen hebt en zij verwijzen je door naar hulp.
Of durf je niet voor jezelf toe te geven dat jij ook iets fout doet?
Of durf je niet voor jezelf toe te geven dat jij ook iets fout doet?

woensdag 2 oktober 2019 om 16:45
Wat jij doet ook: viewtopic.php?f=1&t=449884&p=30421052&start=#p30421052
Jullie kind gedraagt zich zo door jullie beider gedrag, maar je wil dat niet zien omdat je pissig bent op je ex en je kind is de dupe.

woensdag 2 oktober 2019 om 16:45
woensdag 2 oktober 2019 om 16:47
hiske2020 schreef: ↑02-10-2019 16:26Mijn dochter krijgt niks mee van een date, waarmee ik afspreek als zij bij haar vader is. Dat staat er volledig los van en daar weet zij niks van.
Als kind van gescheiden ouders: TRUST ME als ik zeg dat je kind dónders goed weet dat jullie het samen niet goed kunnen vinden. JUIST omdat jullie zelden samen zijn, omdat er andere regels gelden, omdat jullie niet communiceren. je kind is 8, niet gek.
woensdag 2 oktober 2019 om 16:47