Wil uit de bijstand
zondag 6 oktober 2019 om 13:18
Pffff ff klagen hoor. Ik ben weer druk aan het solliciteren. En dat valt mij niet mee!! Ik heb nu nog een uitkering maar wil graag zelf mijn geld verdienen. Ik heb altijd im de zorg gewerkt (VIG) vond dit ook erg leuk om te doen. Alleen nu als alleenstaande is dat geen doen met de tijden. Vroege diensten, late diensten. Ik heb dan geen opvang. Ik heb geen vangnet om mij heen voor de kinderen. Zoonlief kan best een avond alleen zijn, hij is 15. Mijn dochter van 4 gaat wel naar haar vader. Twee weekenden in de maand. Dan zou ik wel kunnen werken. Maar door de week word dat lastig met opvang. Mijn dochter gaat nu 1 middag in de week naar de opvang. Dit omdat ik nu bezig ben met een werkervaringsplek. (Met behoud van uitkering) Ik heb weinig ervaring nl in andere werkvelden en dit vergroot toch mijn kans op werk. Tijden zijn aangepast aan de tijden van de school.
Nu heb ik elke week een training vanuit de gemeente. Krijg veel tips maar word er ook een beetje moedeloos van. Er is best veel werk en ik wil ook best veel aanpakken maar ik word echt niet gelukkig van “klantenservice medewerker”, daar is echt ontzettend veel vraag naar. Maar ik heb echt een vreselijke hekel aan bellen, klotsende oksels en het angstzweet breekt mij dan uit.
Evt omscholen een optie? Dat word dan werken en leren. Er is op het moment veel vraag naar lassers, assistent hovenier, bezorgers (daar heb ik nog een sollicitatie voor lopen)
Nog meer alleenstaande moeders die er zo voor hebben gestaan en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hoor het graag en alvast bedankt.
Nu heb ik elke week een training vanuit de gemeente. Krijg veel tips maar word er ook een beetje moedeloos van. Er is best veel werk en ik wil ook best veel aanpakken maar ik word echt niet gelukkig van “klantenservice medewerker”, daar is echt ontzettend veel vraag naar. Maar ik heb echt een vreselijke hekel aan bellen, klotsende oksels en het angstzweet breekt mij dan uit.
Evt omscholen een optie? Dat word dan werken en leren. Er is op het moment veel vraag naar lassers, assistent hovenier, bezorgers (daar heb ik nog een sollicitatie voor lopen)
Nog meer alleenstaande moeders die er zo voor hebben gestaan en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hoor het graag en alvast bedankt.
zondag 6 oktober 2019 om 13:20
zondag 6 oktober 2019 om 13:28
Ja dat zou idd kunnen als er plek zou zijn op de opvang. Ik heb haar voor meerdere dagen opgeheven maar tot nu toe vol. En ook geïnformeerd bij gastouders maar alles zit gewoon vol.watdachtjehiervan schreef: ↑06-10-2019 13:25Je dochter kan toch meer naar de opvang als je werkt?
En als ze op school zit kan je sowieso werken.
zondag 6 oktober 2019 om 13:30
Onregelmatig werken in de zorg is lastig met een jong kind. Maar werken in de weekenden dat je dochter bij haar vader is lijkt mij toch zeker wel mogelijk. Ook zou je door de weeks dagdiensten kunnen doen. Sommige opvang locaties gaan gewoon om 06:45 open hoor. Er is personeels tekort in dezorg. Via een 0 uren contract en met bovenstaande wensen kun je echt wel aan werk komen. Stuur je CV naar een grote organisatie. Leg uit wat je wel en niet kan qua werken. (Dus om het weekend alle diensten en door de weeks overdag) en ze hebben vast wel mogelijkheden in hun interne flexbureau.
zondag 6 oktober 2019 om 13:32
Dan zet je je dochter op de wachtlijst. Er komt vanzelf plek. Ookal duurt het nog een jaar. Je moet ergens beginnen.
Sorry maar mijn dochter moet ook naar de opvang op onregelmatige dagen. Ik werk ook in de zorg
zondag 6 oktober 2019 om 13:32
Kun je met Vig meer richting dagbesteding?
Kun je een student Sph of vergelijkbare studie inhuren om dochter naar school te brengen wanneer jij vroege dienst hebt?
Heb je het al eens besproken met je 15 jarige zoon? Kan en wil hij helpen met dochter uit bed en naar school te brengen 1a 2 x per week? Tegen een ludieke vergoeding van zijn voorkeur.
Ben je al in gesprek geweest met zorginstellingen over je wens om te werken en je werktijden?
Misschien is er meer mogelijk dan je denkt.
Kun je een student Sph of vergelijkbare studie inhuren om dochter naar school te brengen wanneer jij vroege dienst hebt?
Heb je het al eens besproken met je 15 jarige zoon? Kan en wil hij helpen met dochter uit bed en naar school te brengen 1a 2 x per week? Tegen een ludieke vergoeding van zijn voorkeur.
Ben je al in gesprek geweest met zorginstellingen over je wens om te werken en je werktijden?
zondag 6 oktober 2019 om 13:33
Ja, er zijn weer tekorten in de kinderopvang. Op woensdag en vrijdag is er soms nog wel plaats, want dat zijn geen populaire dagen.
Zelf heb ik inmiddels een oppas (dus geen gastouder) aan huis, omdat mijn kinderen de BSO zijn ontgroeid. Is dat nog een optie? Ook hebben we jarenlang een student gehad die thuis gemiddeld 1x per week insprong (wij werken beiden op onregelmatige tijden).
Zelf heb ik inmiddels een oppas (dus geen gastouder) aan huis, omdat mijn kinderen de BSO zijn ontgroeid. Is dat nog een optie? Ook hebben we jarenlang een student gehad die thuis gemiddeld 1x per week insprong (wij werken beiden op onregelmatige tijden).
zondag 6 oktober 2019 om 13:34
Het is al weer meer dan 20 jaar geleden voor mij en klantenservicemedewerker is niet een glamour job maar ik heb het zelf ook bijna 2 jaar gedaan. Ik heb daar ontzettend veel geleerd wat betreft gesprekstechnieken en multitasken. Na een half jaar of zo ben ik naar een andere afdeling gegaan waar ik emails beantwoordde. Ook dat heeft mij enorm geholpen w.b. het opstellen van een zakelijke email (correspondentie was in het Engels, dus dubbel profijt). Er waren ook heel veel doorgroeimogelijkheden. Daar kwam ik er ook achter dat ik niet van leidinggeven houd 
Bij dat bedrijf heb ik iemand leren kennen die mij later weer aan een andere baan geholpen heeft.
Bij dat bedrijf heb ik iemand leren kennen die mij later weer aan een andere baan geholpen heeft.
zondag 6 oktober 2019 om 13:35
Dit dus.kaartje1 schreef: ↑06-10-2019 13:30Via een 0 uren contract en met bovenstaande wensen kun je echt wel aan werk komen. Stuur je CV naar een grote organisatie. Leg uit wat je wel en niet kan qua werken. (Dus om het weekend alle diensten en door de weeks overdag) en ze hebben vast wel mogelijkheden in hun interne flexbureau.
zondag 6 oktober 2019 om 13:36
Bij mij in het wijkteam zitten we te springen om personeel, als jij bij ons zou solliciteren zouden wij je bijv een vaste avond in de week geven (die je met oppas kan regelen of evebtueel met zoon die op dochter past) en die werkenden dat kind bij pa is kon je ook vol aan de bak, daarnaast zouden wij in de ochtend rekening kunnen houden met dat jij je kind pas om 7.00 uur bij een klasgenootje/gastouder of opvang kan brengen.
Echt hoor in de wijkverpleging zijn er mogelijkheden als je wil, maar je moet in gesprek en uitleggen hoe het in elkaar zit!
Eventueel als flexer.
Ik ben aleennstaande moeder geweest als wijkverpleegkundige maar als je op tijd van te voren je rooster hebt is er toch wel wat te regelen?
Echt hoor in de wijkverpleging zijn er mogelijkheden als je wil, maar je moet in gesprek en uitleggen hoe het in elkaar zit!
Eventueel als flexer.
Ik ben aleennstaande moeder geweest als wijkverpleegkundige maar als je op tijd van te voren je rooster hebt is er toch wel wat te regelen?
zondag 6 oktober 2019 om 13:37
Yep ik heb best lang in een callcenter gewerkt leuk? nee joh helemaal niet, maar ja als alleenstaande moeder met 4 kinderen moest ik wat.
Toen ze ouder werden bij mij hielpen de ouderen de jongeren.
En nu is de oudste op zichzelf mijn 2e binnenkort voor bijna een jaar op stage in het buitenland en fiksen op mijn werkdagen mijn 15 en 10 jarige het samen.
Vanuit dat call center verschillende banen gehad en niet ieder cc is hetzelfde he?
Geef het iig een kans er zijn ook klantservice banen inbound.
Toen ze ouder werden bij mij hielpen de ouderen de jongeren.
En nu is de oudste op zichzelf mijn 2e binnenkort voor bijna een jaar op stage in het buitenland en fiksen op mijn werkdagen mijn 15 en 10 jarige het samen.
Vanuit dat call center verschillende banen gehad en niet ieder cc is hetzelfde he?
Geef het iig een kans er zijn ook klantservice banen inbound.
zondag 6 oktober 2019 om 13:38
Zoon heeft idd aangeboden om te helpen. Dus dat zou idd een mogelijkheid zijn. Alleen hij moet s,morgens al om 7.30 van huis omdat hij nog een half uur moet fietsen voordat hij zelf op school is.dansenindewind schreef: ↑06-10-2019 13:32Kun je met Vig meer richting dagbesteding?
Ik ga deze week idd praten met verschillende zorginstellingen over de mogelijkheden. Hopen dat dat wat word.
zondag 6 oktober 2019 om 13:40
nursy schreef: ↑06-10-2019 13:36Bij mij in het wijkteam zitten we te springen om personeel, als jij bij ons zou solliciteren zouden wij je bijv een vaste avond in de week geven (die je met oppas kan regelen of eventueel met zoon die op dochter past) en die weekenden dat kind bij pa is kon je ook vol aan de bak, daarnaast zouden wij in de ochtend rekening kunnen houden met dat jij je kind pas om 7.00 uur bij een klasgenootje/gastouder of opvang kan brengen.
Eventueel als flexer.
zondag 6 oktober 2019 om 13:41
Oppas aan huis zou ideaal zijn idd. Maar moet dat niet een erkende gastouder zijn wil je kinderopvangtoeslag krijgen?Poppy_del_Rio schreef: ↑06-10-2019 13:33Ja, er zijn weer tekorten in de kinderopvang. Op woensdag en vrijdag is er soms nog wel plaats, want dat zijn geen populaire dagen.
zondag 6 oktober 2019 om 13:49
Kijk eens naar het beroep medisch codeur of vraag een omscholing naar doktersass of medisch secretaresse en kijk ook eens of je als bloedprikker kan werken (sorry weet ff geen betere naam).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 6 oktober 2019 om 13:51
@dwarrel ik zou je eisen wensen noemen. Klinkt net even iets vriendelijker. Gewoon duidelijk uitleggen wat wel en niet kan.
Ik vind het idee om te kijken of je oppas voor 1 avond in de week kan regelen (naast gewone flexibele kinderopvang) ook een goeie. Dat maakt jou net weer wat aantrekkelijker en flexibeler.
Ik vind het idee om te kijken of je oppas voor 1 avond in de week kan regelen (naast gewone flexibele kinderopvang) ook een goeie. Dat maakt jou net weer wat aantrekkelijker en flexibeler.