Schuldig voelen
maandag 7 oktober 2019 om 11:30
Na een scheiding en verkoop van huis, is mijn zoon vandaag voor het eerst naar zijn nieuwe school gegaan.
En wat vond ik dat verdrietig , ik voel mij zo schuldig.
Scheiding kwam voor mij totaal onverwachts en is nooit mijn keuze geweest. Huis moest verkocht worden. Ex is direct ingetrokken bij zijn nieuwe vriendin die 25 autominuten verderop woont. Er is nooit ruimte geweest om een gesprek te voeren om de meest haalbare ideale situatie voor zoon te krijgen.
Doordat mijn werk weer totaal de ander kant op is, een uur enkele reis en ik geen mogelijkheid had om in ons dorp te blijven wonen, heb ik alles overwogend een keuze gemaakt voor onze nieuwe woonplaats.
Ondertussen is het gelukt een huis te kopen.
Ik vind mijzelf alleen nu zo’n slechte moeder. Terwijl ik heus wel weet dat het waarschijnlijk allemaal goed komt. Maar dat strakgespannen koppie van vanmorgen doet pijn.
Wat ik hiermee wil? Geen idee. Maar het opschrijven helpt al.
En wat vond ik dat verdrietig , ik voel mij zo schuldig.
Scheiding kwam voor mij totaal onverwachts en is nooit mijn keuze geweest. Huis moest verkocht worden. Ex is direct ingetrokken bij zijn nieuwe vriendin die 25 autominuten verderop woont. Er is nooit ruimte geweest om een gesprek te voeren om de meest haalbare ideale situatie voor zoon te krijgen.
Doordat mijn werk weer totaal de ander kant op is, een uur enkele reis en ik geen mogelijkheid had om in ons dorp te blijven wonen, heb ik alles overwogend een keuze gemaakt voor onze nieuwe woonplaats.
Ondertussen is het gelukt een huis te kopen.
Ik vind mijzelf alleen nu zo’n slechte moeder. Terwijl ik heus wel weet dat het waarschijnlijk allemaal goed komt. Maar dat strakgespannen koppie van vanmorgen doet pijn.
Wat ik hiermee wil? Geen idee. Maar het opschrijven helpt al.
maandag 7 oktober 2019 om 11:33
Niet zo streng voor jezelf. Je doet het toch maar mooi even allemaal.
Als hij 2 weken verder is en al langzaam weer nieuwe vriendjes aan het maken is zal je zien dat hij de nieuwe school niet meer zo eng vind.
Dat komt allemaal goed en jij hebt niet om deze situatie gevraagd.
Als hij 2 weken verder is en al langzaam weer nieuwe vriendjes aan het maken is zal je zien dat hij de nieuwe school niet meer zo eng vind.
Dat komt allemaal goed en jij hebt niet om deze situatie gevraagd.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 7 oktober 2019 om 11:35
Je hebt in deze woningmarkt een huis gekocht, dat vind ik al een hele prestatie. Het is heel jammer dat je ex alleen met zijn nieuwe liefje bezig is maar jij bent er in ieder geval.
Ik vind dat je het goed hebt opgelost, je hoort zoveel verhalen van mensen die tegen heug en meug bij elkaar moeten wonen of weer terug moeten naar de ouders oid.
Ik wens je alle goeds in jullie nieuwe woning.
Ik vind dat je het goed hebt opgelost, je hoort zoveel verhalen van mensen die tegen heug en meug bij elkaar moeten wonen of weer terug moeten naar de ouders oid.
maandag 7 oktober 2019 om 11:38
Dit!Het-groepje schreef: ↑07-10-2019 11:35Je hebt in deze woningmarkt een huis gekocht, dat vind ik al een hele prestatie. Het is heel jammer dat je ex alleen met zijn nieuwe liefje bezig is maar jij bent er in ieder geval.
Je bent een goede moeder. Je hebt alle kanten overwogen, verhuizen moest je toch. Je hebt niet om deze situatie gevraagd en maakt er met en voor je kind het beste van. Ik herhaal, je bent een goede moeder.
maandag 7 oktober 2019 om 11:44
Waarom je schuldig voelen? Dit soort dingen gebeuren en je bent het toch prima aan het opvangen? Nieuw huis kopen, wauw! Petje af, hoor! Ben trots op jezelf, dat mag!
Je kind naar een nieuwe school is echt geen ramp. Kinderen passen zich aan, maken nieuwe vriendjes en weten al snel niet beter.
De gehele overgang gaat ook sneller als jij zelf positief er over bent. Dat steunt ook je kind. Hou vinger ad pols hoe hij het doet, vraag het gewoon, ben open. Dat is belangrijk.
En verder... petje af!
Je kind naar een nieuwe school is echt geen ramp. Kinderen passen zich aan, maken nieuwe vriendjes en weten al snel niet beter.
De gehele overgang gaat ook sneller als jij zelf positief er over bent. Dat steunt ook je kind. Hou vinger ad pols hoe hij het doet, vraag het gewoon, ben open. Dat is belangrijk.
En verder... petje af!
maandag 7 oktober 2019 om 12:01
Je gevoel is heel begrijpelijk
Jij hebt dit niet zo voor ogen gehad en jouw zoon ook niet .
Maar petje af voor jou !!!
Je doet het maar toch, biedt hem een fijn. thuis en ineen alleen komen te staan is niet makkelijk .
Kinderen passen zich vaak snel aan, spreek uit ervaring .
Iedereen moet even z’n draai vinden .
Je mag trots zijn op jezelf .
Jij hebt dit niet zo voor ogen gehad en jouw zoon ook niet .
Maar petje af voor jou !!!
Je doet het maar toch, biedt hem een fijn. thuis en ineen alleen komen te staan is niet makkelijk .
Kinderen passen zich vaak snel aan, spreek uit ervaring .
Iedereen moet even z’n draai vinden .
Je mag trots zijn op jezelf .
maandag 7 oktober 2019 om 12:12
Oh en dit is ook een goede tip vind ik. Zelf positief insteken en praten over zijn gevoel.FlowerSpirit schreef: ↑07-10-2019 11:44Waarom je schuldig voelen? Dit soort dingen gebeuren en je bent het toch prima aan het opvangen? Nieuw huis kopen, wauw! Petje af, hoor! Ben trots op jezelf, dat mag!
En verder... petje af!
maandag 7 oktober 2019 om 16:17
Dank jullie wel voor het weer even in het juist perspectief zetten.
Het lukte mij vanmorgen even niet om het positief te zien. Voor mijzelf dan, naar zoon toe heb ik het luchtig gehouden en vertrouwen gegeven dat het goed zou komen.
Hij heeft een leuke dag gehad en al namen om toe te voegen op de PlayStation. Ook de juf gaf aan dat het super was gegaan en hij al direct goed aansluiting heeft gevonden. Echt heel fijn.
Waarom ik het zo draai. Waarschijnlijk vanwege de (recente) mails van mijn ex, die vol staan van verwijten. Het blijft lastig om daar boven te staan zonder dat het impact heeft.
Een huis kopen is gelukt maar dat heeft wel een tijd gekost. Vanwege een rechtszaak en dat kopen echt een jungle is, wonen we nu ook op een vakantiepark. Ik ben er wel trots op dat kopen gelukt is, heeft wel veel van mijn stresslevel gevraagd.
Ik zie het eind van de donkere tunnel en vandaag was daarin weer een belangrijke stap.
Het lukte mij vanmorgen even niet om het positief te zien. Voor mijzelf dan, naar zoon toe heb ik het luchtig gehouden en vertrouwen gegeven dat het goed zou komen.
Hij heeft een leuke dag gehad en al namen om toe te voegen op de PlayStation. Ook de juf gaf aan dat het super was gegaan en hij al direct goed aansluiting heeft gevonden. Echt heel fijn.
Waarom ik het zo draai. Waarschijnlijk vanwege de (recente) mails van mijn ex, die vol staan van verwijten. Het blijft lastig om daar boven te staan zonder dat het impact heeft.
Een huis kopen is gelukt maar dat heeft wel een tijd gekost. Vanwege een rechtszaak en dat kopen echt een jungle is, wonen we nu ook op een vakantiepark. Ik ben er wel trots op dat kopen gelukt is, heeft wel veel van mijn stresslevel gevraagd.
Ik zie het eind van de donkere tunnel en vandaag was daarin weer een belangrijke stap.
maandag 7 oktober 2019 om 17:55
Ikzelf ben als kind ook een tijdje thuisloos geweest (in verschillende vakantieparken moeten wonen met moeder en broertjes), maar ik heb altijd het idee gehad dat m'n moeder er alles aan deed om de situatie voor ons zo goed en leefbaar mogelijk te maken. Toen we eindelijk een vaste woning kregen... wat een onbeschrijfelijk gevoel was dat. Ik dacht ik alleen maar: m'n moeder is echt een topper. Wat een sterke vrouw is dat.
Niet zo streng zijn op jezelf. Zie jezelf door de ogen van je kind. Ben je dan een superheld of een arme verliezer? Ik gok de eerste.
Veel plezier in je nieuwe huisje, met je nieuwe leven. Het was misschien niet je keuze, maar het zal vast ook nieuwe, spannende kansen bieden. Ga ervoor!
Niet zo streng zijn op jezelf. Zie jezelf door de ogen van je kind. Ben je dan een superheld of een arme verliezer? Ik gok de eerste.
Veel plezier in je nieuwe huisje, met je nieuwe leven. Het was misschien niet je keuze, maar het zal vast ook nieuwe, spannende kansen bieden. Ga ervoor!
And if I fly, or if I fall
Least I can say I gave it all
Least I can say I gave it all