Lieve poes is doodgereden

10-10-2019 18:34 68 berichten
Dinsdag is ons lieve poesje doodgereden. Ze was slecht anderhalf jaar. En ik ben er zo kapot van. Ik kan niet stoppen met huilen, het gemis en verdriet is vreselijk. Slijt dit ooit nog....
Alaynee schreef:
11-10-2019 22:47
Voor diegene die het zo nodig vinden om het af te zeiken kat wel of niet naar buiten, automobilist etc. wat onbeschoft en gemeen! Geen opvoeding gehad ?

Het gaat hier om het verdriet die TO heeft en evt tips en steun nodig heeft want wat er is gebeurd is gewoon verschrikkelijk!

Ik wil je graag een digitale knuffel geven en het enige positieve wat ik je kan zeggen hierover in deze situatie dat hij iig niet lang pijn heeft geleden en lekker met andere poezels en katten in de hemel aan het spelen is :hug:
:cry: dankjewel
Ik vind het niet verontrustend dat TO d'r kat lekker naar buiten mocht. Katten houden van het afstruinen van hun omgeving waar ze lekker helemaal kat kunnen zijn.

Wat ik wel verontrustend vind is dat TO zich afvraagt of dit verdriet nog gaat slijten en dat sommige hier het nog helemaal begrijpen ook. Het verdriet snap ik maar maanden geen foto's kunnen kijken, of zo wanhopig verdrietig zijn als TO, komt een beetje onstabiel over.

Het is heel rot TO dat je kat zo jong is overleden maar probeer het ook een beetje in perspectief te zien. Alleen mensen hebben hele complexe gedachten over de dood en het wel of niet bestaan van een hiernamaals, voor dieren is de dood een natuurlijk gevolg van leven. Als die wetenschap niet helpt moet je je misschien afvragen waarom je dit al zo overstuur maakt.
pejeka schreef:
11-10-2019 21:49
Het zijn net zo goed aannames dat hij die NIET heeft uitgestaan... Als ik door een straat rijd en ik hoor opeens een doffe klap tegen mijn auto en ik voel dat de wielen van mijn auto iets overrijden (en ik hoor wellicht nog een krijs), dan zit de schrik er toch echt wel even in.
Jaja, hier heeft TO echt wat aan. Totaal irrelevant voor dit topic. Ga lekker ergens anders de betweter uithangen.
TO, laat de negatievelingen maar kletsen. De dood van een kat kan veel verdriet geven. Het slijt, maar dat kan soms best lang duren.
Heel veel sterkte!
aloha66 schreef:
11-10-2019 22:33
En waarom de kat wel en de hond dan niet.

Omdat een kat een kat is en een hond een hond.

Katten lopen dikwijls vrij rond, honden nooit, tenzij op een erf.
Een kat is een heel ander soort dier dan een hond.

En diegene die het topic heeft doen afwijken, (door te zeggen: eigen schuld, kat was maar moeten binnen blijven) die is in zijn opzet geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 21:24
Maar... denkt ook wel eens iemand aan die automobilist? Je rijdt netjes volgens de regels door een straat, en opeens... een doffe bonk tegen je auto, iets komt onder je wielen en voelt dat, misschien een schreeuw... die automobilist moet op dat moment ook met een hartverzakking achter het stuur zitten, van alles gaat er door hem heen, shit misschien een kleuter aangereden en óverreden die opeens tussen auto's door de weg op schoot... Angstzweet langs je lijf en dan uiteindelijk met trillende benen en hartkloppingen uitstappen om te kijken wat er aan de hand is... En dan zie je die overreden kat. Godzijdank een kat, geen kind. Maar als dierenliefhebber valt ook dit je zwaar. Wat te doen? Geen idee van wie die kat is of waar je de eigenaar zou moeten zoeken. Als de hartkloppingen wat bedaard zijn, schuif je het lichaam van de poes zachtjes aan de kant en vervolgt je weg, want tja, wat moet je anders doen? Maar denk je écht dat die automobilist dan een leuke avond heeft? En dat allemaal omdat Poekie zo nodig door de buurt moet rondzwerven...
Pardon? Die 'aardige' automobilist is gewoon doorgereden. En daardoor werd ons katje 6 uur later pas gevonden.
O o wat een verdriet van de automobilist?! En denk je dat ik me niet nog steeds afvraag of ie te redden was geweest als hij wel was gestopt en hulp gehaald? De dierenambulance zei dan wel dat t op slag was, maar hoe weet je dat?

Echt geloof me. Wees blij dat jij niet zo'n verschrikkelijk telefoontje krijgt dat je kat dood is. Maar waarschijnlijk heb je die niet. Of een variant die aan een tuigje moet.
Aanrijdingen gebeuren. Niet omdat Poekie naar buiten moet, maar omdat er niet altijd wordt opgelet. En niet alleen katten worden doodgereden helaas. Het kan iedereen, mens en dier, overkomen.

Echt je weet niet wat je zegt en kwetst mensen hier onnodig mee.
elisa55 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 00:58
0.50% gewijzigd
En pejeka: altijd de dierenambulance bellen. Nooit laten liggen en weggaan. Mijn kat was gechipt. Die onzekerheid vind ik nog het allerergste. Als de automobilist het eerlijk had bekend had ik dat gewaardeerd. Het is vast niet expres gebeurd.
TO voel je vooral niet schuldig naar je kat. De dierenarts en medewerker van de dierenambulance hebben gelijk. Je kat zou doodongelukkig zijn geweest als je haar had opgesloten binnen. Echt waar.
En ik vind het mooi dat je haar nog bij je voelt. Ze zal altijd bij je horen en die liefde en band en herinneringen die je hebt pakt niemand van je af.
Ik geloof ook dat mijn overleden katjes het nu goed hebben waar ze ook zijn en ik geloof dat ik ze ooit weer zie. Dat moet ieder voor zich weten, maar ik hou me daaraan vast.
Sterkte :hug:
Geronimo2 schreef:
11-10-2019 23:09
Ik vind het niet verontrustend dat TO d'r kat lekker naar buiten mocht. Katten houden van het afstruinen van hun omgeving waar ze lekker helemaal kat kunnen zijn.

Wat ik wel verontrustend vind is dat TO zich afvraagt of dit verdriet nog gaat slijten en dat sommige hier het nog helemaal begrijpen ook. Het verdriet snap ik maar maanden geen foto's kunnen kijken, of zo wanhopig verdrietig zijn als TO, komt een beetje onstabiel over.

Het is heel rot TO dat je kat zo jong is overleden maar probeer het ook een beetje in perspectief te zien. Alleen mensen hebben hele complexe gedachten over de dood en het wel of niet bestaan van een hiernamaals, voor dieren is de dood een natuurlijk gevolg van leven. Als die wetenschap niet helpt moet je je misschien afvragen waarom je dit al zo overstuur maakt.
Ik denk niet dat jij ooit huisdieren hebt gehad. Het houden van een huisdier gaat heel diep en daar rouwen mensen om.
Er is helemaal niets mis met TO.

Dus omwille van respect stoppen met het rond bazuinen van dit soort opmerkingen als je je er niet in kan verplaatsen.
En..neem vooral geen huisdieren.
elisa55 schreef:
12-10-2019 00:57
Ik denk niet dat jij ooit huisdieren hebt gehad. Het houden van een huisdier gaat heel diep en daar rouwen mensen om.

Dus omwille van respect stoppen met het rond bazuinen van dit soort opmerkingen als je je er niet in kan verplaatsen.
Inderdaad. Ik ben hartstikke nuchter en helemaal geen poezenvrouwtje of zo, een kat voelt voor mij totaal niet als een kind wat je soms hoort, maar toch was ik er kapot van toen ons katje was doodgereden. Die beestjes hebben een eigen karakter, je leert ze zo goed kennen en krijgt echt een band met ze. Als je dat niet snapt, vind ik je nogal gevoelloos.
elisa55 schreef:
12-10-2019 00:46
En pejeka: altijd de dierenambulance bellen. Nooit laten liggen en weggaan. Mijn kat was gechipt. Die onzekerheid vind ik nog het allerergste. Als de automobilist het eerlijk had bekend had ik dat gewaardeerd. Het is vast niet expres gebeurd.
Ik heb laatst de dierenambulance geprobeerd te bellen ivm een ontsnapt konijn die ik gered heb uit de kaken van een kat. Geprobeerd dus, want bij de eerste kreeg ik te horen dat ik de 2e dierenambulance moest bellen. Bij de 2e kreeg ik te horen dat er op dat moment geen vrijwilligers waren en ze dus niet kwamen. Kreeg bij beide een bandje. Tja, dan kan je wel roepen dat je altijd de dierenambulance moet bellen. Maar dat kan dus niet altijd.
elisa55 schreef:
12-10-2019 00:53
TO voel je vooral niet schuldig naar je kat. De dierenarts en medewerker van de dierenambulance hebben gelijk. Je kat zou doodongelukkig zijn geweest als je haar had opgesloten binnen. Echt waar.
En ik vind het mooi dat je haar nog bij je voelt. Ze zal altijd bij je horen en die liefde en band en herinneringen die je hebt pakt niemand van je af.
Ik geloof ook dat mijn overleden katjes het nu goed hebben waar ze ook zijn en ik geloof dat ik ze ooit weer zie. Dat moet ieder voor zich weten, maar ik hou me daaraan vast.
Sterkte :hug:

Dankjewel voor je lieve woorden..
elisa55 schreef:
12-10-2019 00:57

Helaas voor jou heb ik altijd dieren gehad en heb ik ze nog steeds en ik ben gek op ze. Huisdieren gaan dood en dan ben je daar verdrietig over, ik ook dus, maar er is een verschil tussen verdrietig zijn en zo wanhopig verdrietig zijn dat je je afvraagt of het ooit slijt.
@Aloha, mijn kat was niet aangereden, dit is een aanname van jou. Wanneer je hoger geschoold bent heb je bij Nederlands geleerd geen aannames te moeten doen op basis van incomplete informatie maar eerst door te vragen zodat je ZEKER WEET wat de stand van zaken is.

Ben je niet hoger geschoold dan weet je het nu dus, succes!
Jemig zeg wat een nare toon hebben sommige mensen hier in dit topic. Laat iemand toch gewoon verdrietig zijn. Dat gedram is echt enorm respectloos.
TO had een kat die buiten kwam, net zoals zeven op de tien katten hier in Nederland. Wat een schande zeg. :bonk:

Laat ze lekker zeiken TO. Veel sterkte met het verwerken van je verlies. :redrose: :hug:

Mijn eigen kat is de dans ontsprongen met een auto en sindsdien ben ik ook veel nerveuzer als hij wat langer weg blijft buiten. Nu doet hij dat gelukkig eigenlijk nooit. Maar hem vanaf nu binnen houden is geen optie meer. Dat zou ik echt zielig vinden aangezien het een echte straatkat is.
Hij is zo gelukkig buiten. En ja als een tuin afzetten ( die ik niet eens heb ) en binnen houden geen optie is dan zit er maar een ding op he. Naar buiten dus. Zoals er hier nog 40 katten rondlopen in onze buurt.
Blijft gewoon zielig idd.
Het is jouw schuld zeker niet to.
Het is gewoon pech hebben dat er een aanrijding is geweest en deze ook nog eens fataal is geweest voor de kat.

En uh tuurlijk is het voor de bestuurder rot maar als iemand die dierbaar voor je is overlijd dan ga je je toch ook niet focussen op het “mogelijke” verdriet van de bestuurder?? alsof je daar dan bij stil staat .

Je moet een hele harde klap verwerken....Dan ben je toch puur bezig met het gemis van dat wat je dierbaar was, of dat nu een mens of een kat is het is en blijft een gemis en een pijn/leegte die het met zich meedraagt.

Je kunt voor iemand anders ook zeker niet bepalen hoeveel pijn dat dit mag doen en hoe lang dat het verdiet mag duren ..

Iedereen verwerkt gebeurtenissen op zijn eigen manier en tempo.

Echt hele rare reacties hier van sommige 👀
Tot dat ze zelf ooit weer eens midden in dat proces zitten kijken of er dan nog steeds zo’n nuchtere kijk is op de situatie ...
Heel veel sterkte TO :rose: Je diertje moeten verliezen is vreselijk. Je verdiet zal slijten al voelt dat nu niet zo. En dan nog zal het gemis blijven. Ik heb nu bijna een jaar geleden afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendinnetje en nog mis ik haar enorm en krijg ik tranen in m'n ogen als ik filmpjes en foto's zie.
Veel sterkte :hug:
ChristianeF schreef:
12-10-2019 10:42
@Aloha, mijn kat was niet aangereden, dit is een aanname van jou. Wanneer je hoger geschoold bent heb je bij Nederlands geleerd geen aannames te moeten doen op basis van incomplete informatie maar eerst door te vragen zodat je ZEKER WEET wat de stand van zaken is.

Ben je niet hoger geschoold dan weet je het nu dus, succes!
Ik vind dit soort uithalen altijd zo treurig over komen. Wat heeft hoger geschoold zijn daar nu mee te maken :bonk: Die aanname is toch ook ondoordacht? Ik snap dat je het niet leuk vindt, dat een ander bot en onbegripvol over kan komen. Maar maak dan ook zelf niet van dit soort nare en oppervlakkige opmerkingen, want dat staat zo dom, ironisch genoeg. Genoeg mensen met een waslijst aan educatie, die ook stomme aannames doen :there:

@ TO: Mijn kat heeft alleen toegang tot een groot balkon , met kippengaas er omheen. Maar ik heb dan ook een angsthaas die de hal nog niet eens aandurft. Voor zijn eigen bestwil, laat ik hem niet naar buiten. Maar dat had misschien anders geweest, als hij signalen zou afgeven, die er op duiden dat hij op avontuur wil.

Aan het einde van de dag, maakt het niet uit wat een ander vindt. Iedere kat en eigenaar is anders. Als een beest maar gelukkig is. Er zijn veel ergere dingen op deze aarde dan een kat die buiten mag. Ik woon in Canada. En je wil niet weten hoeveel wasberen, eekhoorns, stekelvarkens, hazen, coyotes en herten er dood langs de weg liggen, of op de weg, of in stukjes. Ze rijden er allemaal gewoon rustig nog een keer over heen.

Het is gewoon lastig om hedendaags verkeer te navigeren voor wilde beesten. Dan heeft een kat naar mijn idee nog een voorsprong, want die groeit in die hectiek op, en weet van jongs af aan dat wegen gevaarlijk zijn.

En het blijft verdrietig wanneer je een beest persoonlijk kent en lief hebt gehad. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven