Welk is overschrijdend gedrag in een relatie?

13-10-2019 01:54 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Even een snelle topic: wat vinden jullie te ver gaan in een relatie?

Afgelopen weekend was ik wat gaan drinken met een vriendin van mijn vriend en mijn vriend zelf. Het beloofde een gezellige avond te worden, maar uiteindelijk bleek ik al snel het derde wiel te zijn. Ook deed mijn vriend bijvoorbeeld het haar van de vrouw die mee was achter haar oor. Ik voelde me er best raar bij.

Wat vinden jullie hiervan?
lollypopje schreef:
13-10-2019 08:50
Wie bepaald of het eerste intiemer is dan het andere?
Afhankelijk van de intentie kunnen beiden gewoon een aardig gebaar zijn.
Ik was er niet bij, dus ken de intentie en het gevoel van die vriend niet toen hij dit deed, dus ga ik ook niet roepen dat het fout is.

Eens.

Het ligt voor mij helemaal aan de setting en hóe hij dat deed.

Maar TO, het is aan jou om te bepalen wat JIJ wel of niet goed vindt.
malibu82 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 09:07
9.01% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Misschien wilde hij even showen hoe leuk losjes hij is.
Wat wij er van vinden doet er niet toe. Jij vond dit niet oké. Als je je zo het derde wiel voelde en dat haar achter die oor niet oké. Waarom heb je er op dat moment niks van gezegd dan? Of waarom ben je niet gewoon naar huis gegaan? Dit gaat duidelijk een grens over voor jou. Waarom dan toch accepteren en een topic openen op een forum erover in plaats van gewoon op het moment te handelen?
Dat is heel onattent van hem. Ook dom om niet in de gaten te houden waar jij gelukkig of ongelukkig van wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
abracadabra schreef:
13-10-2019 09:30
Wat wij er van vinden doet er niet toe. Jij vond dit niet oké. Als je je zo het derde wiel voelde en dat haar achter die oor niet oké. Waarom heb je er op dat moment niks van gezegd dan? Of waarom ben je niet gewoon naar huis gegaan? Dit gaat duidelijk een grens over voor jou. Waarom dan toch accepteren en een topic openen op een forum erover in plaats van gewoon op het moment te handelen?
Zo werkt dat niet bij iedereen. Bij mij helaas ook niet. Het lijkt me wel fijn om bij alles wat je meemaakt meteen te weten wat de beste reactie is.
Oriander schreef:
13-10-2019 09:41
Zo werkt dat niet bij iedereen. Bij mij helaas ook niet. Het lijkt me wel fijn om bij alles wat je meemaakt meteen te weten wat de beste reactie is.
Is heel wat anders dan elders komen vragen wat zij de beste reactie vinden. Hoe je dit moet vinden en wat je dan moet doen.

Mensen die er niet bij zijn, die TO niet zijn enz. TO weet dat ze zich onprettig voelde, dat ze er niet blij en gelukkig van werd. Daar hoeft je dan toch niet verder aan anderen te vragen of dat terecht is.

Gewoon beetje leren vertrouwen op je gevoel.
Attraverso schreef:
13-10-2019 06:56
Een weekendje weg met een (ex) vriendin moet kunnen maar haar achter oor strijken... HO MAAR!
Nee dat kan ook niet. Beide kan niet
Ik vind het een intiem gebaar maar dat hoeft het niet te zijn. Bespreek je gevoel erover met hem.
Lucifer2018 schreef:
13-10-2019 08:14
Dus jouw vriend had meer oog voor je vriendin? Omdat je het 3e wiel voelde?
En dan zit hij ook nog aan haar (haar)?

Mijn type zou het niet zijn.
Het is toch zijn vriendin?
vivautrecht85 schreef:
13-10-2019 10:11
Het is toch zijn vriendin?
Yup. Aangepast. Maakt verder ook geen reet uit voor mijn reactie .
Je doet even "een snelle topic" van enkele zinnen en verwacht dat mensen daar iets zinnigs over kunnen zeggen? Sowoieso iets zinnigs kunnen zeggen over JOUW grenzen?
Het hangt vsn zoveel dingen af. Dat jij je het derde wiel voelt, is sowieso niet goed. Ik zou dat bespreekbaar maken..

Mijn vriend heeft veel vriendinnen maar ik ga nooit mee als ze 1 op 1 afspreken. Ik vind het bijna allemaal leuke dames maar het zijn ZIJN vrienden
De dynamiek wordt gewoon anders met zijn drieën.
Ik gok dat jullie nog niet zo lang een relatie hebben. Klopt dat?
retrostar schreef:
13-10-2019 09:31
Dat is heel onattent van hem. Ook dom om niet in de gaten te houden waar jij gelukkig of ongelukkig van wordt.
Dat dus ook. Tijd voor een gesprek, maar als hij uit zichzelf al zulke dingen doet... Geen goed teken. Ik zou me toch af gaan vragen of jullie wel een goede match zijn. Als een man echt voor jou gaat en gek is op jou heeft ie geen oog voor een ander en zou hij zeker zoiets intiems niet doen.
vivautrecht85 schreef:
13-10-2019 10:19
Je doet even "een snelle topic" van enkele zinnen en verwacht dat mensen daar iets zinnigs over kunnen zeggen? Sowoieso iets zinnigs kunnen zeggen over JOUW grenzen?
Het hangt vsn zoveel dingen af. Dat jij je het derde wiel voelt, is sowieso niet goed. Ik zou dat bespreekbaar maken..

Mijn vriend heeft veel vriendinnen maar ik ga nooit mee als ze 1 op 1 afspreken. Ik vind het bijna allemaal leuke dames maar het zijn ZIJN vrienden
De dynamiek wordt gewoon anders met zijn drieën.
Dit. Ik heb mannelijke en vrouwelijke vrienden. Als mijn beste vriend in het land is, spreken we vaak bij mij thuis af. Man is er dan gezellig bij tijdens het eten maar daarna gaat hij iets voor zichzelf doen in een andere kamer. Onze gesprekken zijn gewoon anders 1 op 1 en dat heeft onze vriendschap nodig en het interesseert man ook niet heel erg waar wij over beppen.
Als we in de stad afspreken is er geen haar op het hoofd van mijn man dat mee wil gaan. Zijn enige vraag aan mij is dan om een taxi terug naar huis te nemen en niet in de late avond in het ov te stappen. En ja man weet dat vriend en ik knuffelig zijn. Dat vriend mij als een prinsesje behandelt (en dus nooit met ov naar huis zou laten gaan, hij stapt meestal mee in de taxi en wacht tot hij mij effectief de voordeur in heeft zien gaan). Vindt man alleen maar leuk voor ons en hij weet dat ik 'veilig' ben bij vriend. Hij een fijne avond voor zichzelf, ik een fijne avond met vriend.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven