Welk is overschrijdend gedrag in een relatie?
zondag 13 oktober 2019 om 01:54
Hoi!
Even een snelle topic: wat vinden jullie te ver gaan in een relatie?
Afgelopen weekend was ik wat gaan drinken met een vriendin van mijn vriend en mijn vriend zelf. Het beloofde een gezellige avond te worden, maar uiteindelijk bleek ik al snel het derde wiel te zijn. Ook deed mijn vriend bijvoorbeeld het haar van de vrouw die mee was achter haar oor. Ik voelde me er best raar bij.
Wat vinden jullie hiervan?
Even een snelle topic: wat vinden jullie te ver gaan in een relatie?
Afgelopen weekend was ik wat gaan drinken met een vriendin van mijn vriend en mijn vriend zelf. Het beloofde een gezellige avond te worden, maar uiteindelijk bleek ik al snel het derde wiel te zijn. Ook deed mijn vriend bijvoorbeeld het haar van de vrouw die mee was achter haar oor. Ik voelde me er best raar bij.
Wat vinden jullie hiervan?

zondag 13 oktober 2019 om 03:10
Hier zou ik zoveel van vinden dat ik mijn conclusies wel trok. Exit.
Ik heb ook mannelijke vrienden. Maar No way dat een van hen ooit mijn haar heeft aangeraakt, laat staan achter mijn oor wegsteken (oké, de oudste vriend heeft wellicht eind jaren ‘90 mijn haren in een staartje gehouden toen ik moest kotsen tijdens carnaval maar dan heb je het ook ver gehad). En als er al eentje wel zo’n klef figuur zou zijn zou ik last krijgen van plaatsvervangende schaamte (Gast, jouw vriendin zit náást je).
In mijn ervaring zijn dit van die zogenaamde ‘platonische’ relaties waar gaandeweg zoveel lijken uit de kast komen vallen dat je er een soapserie mee kunt vullen. Soort dramaverhoudingen waarbij hij meer ‘voelt’ dan zij of andersom, hij dient ter opvijzeling van het ego (of last heeft van het knight in shining armour syndroom), of ze elkaars ‘reserve’ zijn. Ik ben te oud voor dat soort drama.
Ik heb ook mannelijke vrienden. Maar No way dat een van hen ooit mijn haar heeft aangeraakt, laat staan achter mijn oor wegsteken (oké, de oudste vriend heeft wellicht eind jaren ‘90 mijn haren in een staartje gehouden toen ik moest kotsen tijdens carnaval maar dan heb je het ook ver gehad). En als er al eentje wel zo’n klef figuur zou zijn zou ik last krijgen van plaatsvervangende schaamte (Gast, jouw vriendin zit náást je).
In mijn ervaring zijn dit van die zogenaamde ‘platonische’ relaties waar gaandeweg zoveel lijken uit de kast komen vallen dat je er een soapserie mee kunt vullen. Soort dramaverhoudingen waarbij hij meer ‘voelt’ dan zij of andersom, hij dient ter opvijzeling van het ego (of last heeft van het knight in shining armour syndroom), of ze elkaars ‘reserve’ zijn. Ik ben te oud voor dat soort drama.

zondag 13 oktober 2019 om 07:13
Eens. Laatst zat ik naar een trash iets te kijken, waarbij de dame zich veel flamboyanter voelde dan haar man, en een andere moedertaal had.lemoos2 schreef: ↑13-10-2019 03:10Hier zou ik zoveel van vinden dat ik mijn conclusies wel trok. Exit.
Ze had met een gay vriend afgesproken en ging in haar eigen taal de hele tijd over haar 'saaie' man lachen met haar vriend en dingen doen zonder hem erin te betrekken, zo van 'haha hij snapt niet dat het leuk is dat wij wild dansen en gek drankjes drinken, kijk hem sloom zitten '.
Dat heeft dus niks met sex of vreemdgaan te maken, het is gewoon onbeschoft om met degene van wie je zogenaamd houdt zo'n avond te beleven.
Dat vind ik dit ook klinken. Gewoon onbeschoft.

zondag 13 oktober 2019 om 08:16
Ja, dacht ik ook. Alleen met ex en andere vrouwelijke vriendinnen weg, slapend in de zelfde kamer, heel normaal, zeurpiet die daar iets van vindt.Attraverso schreef: ↑13-10-2019 06:56Een weekendje weg met een (ex) vriendin moet kunnen maar haar achter oor strijken... HO MAAR!
Maar dit is vreselijk.
Gelukkig zijn het verschillende forummers en hebben die allemaal een eigen mening. En niet een collectieve Viva mening he?
Heb daar al getikt dat ik ook zo'n type heerlijk aan me voorbij zou laten gaan.
zondag 13 oktober 2019 om 08:30
Tja, als jij niet bevriend bent met die vriendin en zij kennen elkaar al jaren, kan ik me dat derde wiel aan de wagen gevoel best voorstellen. Dat hoeft echt geen onwil te zijn.
En een probleem maken van haar haar achter haar oor doen
Tenzij hij dat zou doen met een compleet verliefde blik haar kant op, zie ik echt het probleem niet.
Ik heb altijd de neiging om labeltjes terug in shirtjes te doen, is vast ook heel erg
En een probleem maken van haar haar achter haar oor doen

Tenzij hij dat zou doen met een compleet verliefde blik haar kant op, zie ik echt het probleem niet.
Ik heb altijd de neiging om labeltjes terug in shirtjes te doen, is vast ook heel erg

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 13 oktober 2019 om 08:35
zondag 13 oktober 2019 om 08:37
Er zit nogal een verschil tussen haar achter iemands oren doen en een labeltje wegstoppen. Het eerste is intiem, het tweede aardig.lollypopje schreef: ↑13-10-2019 08:30Tja, als jij niet bevriend bent met die vriendin en zij kennen elkaar al jaren, kan ik me dat derde wiel aan de wagen gevoel best voorstellen. Dat hoeft echt geen onwil te zijn.
En een probleem maken van haar haar achter haar oor doen![]()
Ik heb altijd de neiging om labeltjes terug in shirtjes te doen, is vast ook heel erg![]()
Niets is blijvend, behalve de verandering.
zondag 13 oktober 2019 om 08:40
Het maakt nogal uit hoe de relatie tussen je vriend en die andere vrouw is. Ik zou niet twijfelen aan mijn man als hij met een goede vriendin een weekend weg wil. Ik weet dat hij niks voor haar voelt en dat ik bij hem op nummer één sta. De vriend van TO is een heel ander verhaal. Hij gaat geheel op in een andere vrouw terwijl TO ernaast zit. In haar geval zou ik ze niet eens gerust alleen laten om zelf even naar de wc te gaan.Attraverso schreef: ↑13-10-2019 06:56Een weekendje weg met een (ex) vriendin moet kunnen maar haar achter oor strijken... HO MAAR!
zondag 13 oktober 2019 om 08:50
Wie bepaald of het eerste intiemer is dan het andere?Moontje138 schreef: ↑13-10-2019 08:37Er zit nogal een verschil tussen haar achter iemands oren doen en een labeltje wegstoppen. Het eerste is intiem, het tweede aardig.
Afhankelijk van de intentie kunnen beiden gewoon een aardig gebaar zijn.
Ik was er niet bij, dus ken de intentie en het gevoel van die vriend niet toen hij dit deed, dus ga ik ook niet roepen dat het fout is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 13 oktober 2019 om 08:50
Zij kennen elkaar waarschijnlijk al heel lang, hebben dus een verleden. Dan kan je jezelf al snel een beetje buiten gesloten voelen.
En haar weg halen uit het gezicht, dat is toch gewoon niet meer dan haar uit het gezicht weg halen?
En haar weg halen uit het gezicht, dat is toch gewoon niet meer dan haar uit het gezicht weg halen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

zondag 13 oktober 2019 om 08:53
lollypopje schreef: ↑13-10-2019 08:50Wie bepaald of het eerste intiemer is dan het andere?
Afhankelijk van de intentie kunnen beiden gewoon een aardig gebaar zijn.
Ik was er niet bij, dus ken de intentie en het gevoel van die vriend niet toen hij dit deed, dus ga ik ook niet roepen dat het fout is.
To bepaald dat. En zij was erbij.
Waarom ze aan een ander moet komen vragen of dat het oke is.. geen idee.
Ze mag helemaal zelf bepalen of ze dat oke vond. Zij was er zelf bij en weet heus weet hoe het bedoeld was en hoe ze zich al de hele avond voelde.
Misschien moeten sommige vrouwen ( mannen ook) gewoon wat beter naar hun gevoel luisteren en niet genoeg nemen met een partner waar ze eigenlijk niet bij passen of niet krijgen wat ze graag zouden willen. Respect enzo.
zondag 13 oktober 2019 om 09:04
In een troostend gebaar wel eens gedaan, als er eentje zat te huilen. Een verliefde man deed dat wel eens bij me.
Maar in een gewone vriendschap, tijdens een gewoon gesprek, nee.