Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die somber is. Weet dit keer niet zo goed wat ik er mee moet. Vandaag even iemand bellen en het vertellen, dat helpt vaak al iets.

Al gedacht aan dat ik misschien moet kijken of mijn psych/coach eerder kan.

Lichtlamp zit ik al weer aan en ook vitamine d neem ik, zonder deze dingen ben ik sowieso nog meer somber.

Ooh, tip voor iedereen. Het seizoen van de vitamine d bijslikken is weer begonnen. Iedereen boven de 50 moet sowieso het hele jaar bijslikken.

Als ik dit niet neem word ik iig nog meer depri.

Ik hoopte eigenlijk dat de sombere klachten en flashbacks wel zouden zakken. Maar helaas nog niet gebeurd.
Kohaku schreef:
13-10-2019 11:49
Haha GS ik las 'de huisarts heeft meer overgewicht' :')
Hahaha, en ik lees nu zelf dat er staat.

"als er iets moet gebeuren bekt hij rechtstreeks de neuroloog voor jou"
:lips:
GS je kunt ook hier van je afschrijven. Helpt ook. Dank voor de vitamine d tip overigens.

Ik heb 4 ! sollicitaties verstuurd. 3 voor opleiding IG en één voor opleiding helpende.
De nieuwe thuiszorgorganisatie laat ik in overleg met man even links liggen. Is nieuw opgezet franchiseprincipe, kunnen me waarschijnlijk al niet genoeg uren garanderen en is best een risico qua sociale lasten afdragen en betalen enzo omdat het franchiser is en je daar nog geen garanties van hebt als organisatie. Durf ik niet aan dus.
lientje69 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 12:52
0.29% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gele_Suikerspin schreef:
13-10-2019 11:52
Hahaha, en ik lees nu zelf dat er staat.

"als er iets moet gebeuren bekt hij rechtstreeks de neuroloog voor jou"
:lips:
Sorry maar :rofl:
Goed dat je hebt gesolliciteerd Lientje. De duimen draaien weer :heart:

Hier een rustige dag. Uitgeslapen tot 10.00 (komt echt niet vaak voor) en tot een half uur geleden in mijn pyjama rondgelopen. Straks een verjaardag dus net geluncht en omgekleed.
Het is ook het seizoen wat veel mensen depressieve klachten kan gaan geven.
Niet genoeg licht en zonneschijn overdag.
Sombere kleuren,kijk naar de kleding, is ook donker.
Voor mensen die medicatie slikken is het dubbel zo rot,als het weer somber is en wordt.
Wie van jullie gebruikt een daglichtlamp ?
Die kan wat van de somberheid verminderen.

Ik ben net terug van mijn uitlaatronde, de honden liggen nu tevreden in hun cave, die zijn moe.
Ik had verwachte de zon te zin, maar het werd een miezerig regentje onderweg.

Nu achter een bakkie koffie met vooruitzicht van een etentje vanavond.
Man en ik hebben onze jaarlijkse date, wij vieren dan onze trouwdag.

Ik wens iedereen ondanks alles toch een goede dag.
Hier schijnt de zon wel, maar het waait hard.
Ik herken het wel, van die sombere gevoelens. Al had ik ook het vermoeden dat het kwam door de pil (slik verder geen medicatie). Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik het idee dat mijn sombere gevoelens ook minder zijn.

Het enige mooie van de herfst vind ik de bomen die zo mooi verkleuren. Verder mag het van mij het hele jaar door lente en zomer zijn ;)
lientje69 schreef:
13-10-2019 12:36
GA, je kunt ook hier van je afschrijven. Helpt ook. Dank voor de vitamine d tip overigens.

Ik heb 4 ! sollicitaties verstuurd. 3 voor opleiding IG en één voor opleiding helpende.
De nieuwe thuiszorgorganisatie laat ik in overleg met man even links liggen. Is nieuw opgezet franchiseprincipe, kunnen me waarschijnlijk al niet genoeg uren garanderen en is best een risico qua sociale lasten afdragen en betalen enzo omdat het franchiser is en je daar nog geen garanties van hebt als organisatie. Durf ik niet aan dus.
Goedgedaan, Lientje, mijn duimen draaien weer voor jou.
Franchise voor ee; nieuwe zorgorganisaties, heb ik niet eerder gehoord.
Dan is het risico te groot.
Suzy :hug: Knap dat je het zo goed doorhebt en er ook naar handelt! Ik hoop met je mee dat je snel iemand kan spreken.

Ik werd vannochtend wakker, en het was doodstil. Ooh ik heb zo heerlijk geslapen echt waar. We zouden eigenlijk naar vrienden gaan, alleen Regenboog zijn wond speelt heel erg op. Dus ik heb besloten dat we thuis blijven. En toen kwam er ook een gigantische opluchting bij hem vrij. Dat vond ik wel pijnlijk eigenlijk. Heb hem even lief duidelijk proberen te maken dat ik niet wil dat hij zich tegen mij groot houd.

Het zonnetje schijnt wel dus straks gaan we gewoon even de paddenstoelen route lopen die ik hier in de wijk ontdekt heb. Had ze nog niet allemaal op de foto.
Als het dit keer weer niks wordt, zet ik het echt voorlopig maar stop denk.
Meer kan ik er ook niet vinden, deze zitten allemaal eigenlijk al wat te ver qua afstand.

Yellow, veel plezier met paddestoelen kijken. En jammer dat het eigenlijk nog niet duidelijk is bij regenboog dat hij zich niet groot hoeft te houden. Hij zou na meelezen hier toch inmiddels beter moeten weten :proud:
Gefeliciteerd hemke! En veel plezier vanavond!
Gele_Suikerspin schreef:
13-10-2019 11:41
Anders kun je direct bij de huisarts terrecht met deze klachten.

Die kan misschien niet meteen iets aan de medicatie veranderen, of soms wel, de huisarts heeft meer overwicht, als hij vind dat er iets moet gebeuren bekt hij rechtstreeks de neuroloog voor jou.

Dus mocht niemand bereikbaar zijn en het zit hoog. Is je huisarts een tip.

:O Wat doet jouw huisarts veel voor je! :biggrin:

Goedemiddag allen.
Bedacht ineens dat ik hier nog niet langsgeweest was.

Vervelend dat je je zo voelt, Suzy. Zou het seizoen er ook nog mee te maken kunnen hebben? Meer donker enzo? Kan ook en-en zijn, misschien? Goed dat je het tijdig herkent in elk geval.

Lientje, wat een emotie is er weer uitgekomen. :hug: Misschien helpt dit ook weer verder..

Hier zou het vanmorgen regenen en dan vanmiddag opklaren. Nou.. het is net begonnen te hozen, dus kennelijk klopt de voorspelling niet helemaal. Gelukkig wel vanmorgen een stuk gelopen met de hond, toen het nog droog was.
Later is nu
Gele_Suikerspin schreef:
13-10-2019 11:49
Hier nog iemand die somber is. Weet dit keer niet zo goed wat ik er mee moet. Vandaag even iemand bellen en het vertellen, dat helpt vaak al iets.

Al gedacht aan dat ik misschien moet kijken of mijn psych/coach eerder kan.

Lichtlamp zit ik al weer aan en ook vitamine d neem ik, zonder deze dingen ben ik sowieso nog meer somber.

Ooh, tip voor iedereen. Het seizoen van de vitamine d bijslikken is weer begonnen. Iedereen boven de 50 moet sowieso het hele jaar bijslikken.

Als ik dit niet neem word ik iig nog meer depri.

Ik hoopte eigenlijk dat de sombere klachten en flashbacks wel zouden zakken. Maar helaas nog niet gebeurd.
Ik slik het hele jaar calcium met vit d en magnesium. Ooit raadde een gynaecoloog dit m'n moeder al aan en zei dat alle vrouwen dat zouden moeten slikken. Dus.. braaf als ik ben. Die magnesium niet, trouwens, maar als ik een aantal dagen vergeet, merk ik dat ik vaker kramp heb.

Vervelend dat jij ook al zo depri bent :redrose:
Later is nu
Gefeliciteerd Hemke! :couple: :heart:
Je bent al de derde dan, die ik ken, die vandaag trouwdag heeft.

Lientje, dapper dat je het toch weer gedaan hebt, dat schrijven :thumbsup:

Zo.. ik ga nu eerst even m'n boek uitlezen. :hello:
Later is nu
Gefeliciteerd Hemke!

Lientje: goed dat je weer probeert!

Vooralsnog geen klachten agv herfst. Ik heb bij een temperatuur van 24 gr. in de tuin gezeten. De regen was ineens weg en de lucht werd blauw. In de Algarve is het nu minder warm hoorde ik net.
Ik heb trouwens een daglichtlamp maar ik vergeet het meestal. Helpt wel!
cesium24 schreef:
13-10-2019 14:35
Gefeliciteerd Hemke!

Lientje: goed dat je weer probeert!

Vooralsnog geen klachten agv herfst. Ik heb bij een temperatuur van 24 gr. in de tuin gezeten. De regen was ineens weg en de lucht werd blauw. In de Algarve is het nu minder warm hoorde ik net.
Ik heb trouwens een daglichtlamp maar ik vergeet het meestal. Helpt wel!
24 graden? :O
Hier al bijna de hele dag regen!
Ik ben maar aan de boekhouding bezig, moet ook nog voor het eind van de maand.
En komende week extra werken, met schoonzus op stap en verjaardag moeder en de week erop op vakantie dus ik heb tijd tekort.
Heb nu 30 procent af ongeveer en nu al geen zin meer pfff.
Maar ben ook alweer een uurtje of 2 bezig, er klopte iets niet en eer ik dan gevonden heb waar de fout zit...
Nou ja, toch geen weer om in de tuin te zitten hier.
Kwebbeltje91 schreef:
13-10-2019 12:42
Hier schijnt de zon wel, maar het waait hard.
Ik herken het wel, van die sombere gevoelens. Al had ik ook het vermoeden dat het kwam door de pil (slik verder geen medicatie). Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik het idee dat mijn sombere gevoelens ook minder zijn.

Het enige mooie van de herfst vind ik de bomen die zo mooi verkleuren. Verder mag het van mij het hele jaar door lente en zomer zijn ;)
Wij liepen buiten en Regenboog zei “het waait hard al”. Dus ik “juppp Kwebbel heeft gelijk”. Want jij woont hier in de buurt natuurlijk. Maar het was wel lekker.

En nu ben ik ook meteen heel moe. Maar ik ben psychisch wat vrolijker vandaag. Omdat het gewoon de hele dag al stil en rustig is. En regenboog is vrij. Maakt het mij uit wat we doen. Ik heb trouwens wel 5 soorten paddenstoelen gevonden ofzo op de route naar de supermarkt. Liep ik eerder met mijn ogen in mijn zakken ofzo?
Ik bracht gisteren dochter naar hasr werk en zag ook een prachtige paddenstoel staan daar bij het tehuis. Mooi hoor .

Boekhouding is voor 85% af :yes:
Nu kap ik er even mee. Genoeg cijfertjes gezien voor vandaag.
Ik ga de rijst even koken. We eten simpel voor een zondag, rijst met kip en zoetzure saus
YellowLemon schreef:
13-10-2019 17:34
Wij liepen buiten en Regenboog zei “het waait hard al”. Dus ik “juppp Kwebbel heeft gelijk”. Want jij woont hier in de buurt natuurlijk. Maar het was wel lekker.

En nu ben ik ook meteen heel moe. Maar ik ben psychisch wat vrolijker vandaag. Omdat het gewoon de hele dag al stil en rustig is. En regenboog is vrij. Maakt het mij uit wat we doen. Ik heb trouwens wel 5 soorten paddenstoelen gevonden ofzo op de route naar de supermarkt. Liep ik eerder met mijn ogen in mijn zakken ofzo?
Jep, qua weer zitten wij altijd in dezelfde hoek haha. In Groningen bijvoorbeeld kan het ineens heel anders zijn.
Mooie plaatjes levert de herfst altijd op he?
Dreamer schreef:
13-10-2019 13:21
Nu ken je er 4 😊. Ook ik ben ooit 13 okt getrouwd alleen ben ik kort daarna ook weer gescheiden..

💐🍄🍁 Sterkte voor jullie allemaal.
hemke schreef:
13-10-2019 12:40
Het is ook het seizoen wat veel mensen depressieve klachten kan gaan geven.
Niet genoeg licht en zonneschijn overdag.
Sombere kleuren,kijk naar de kleding, is ook donker.
Voor mensen die medicatie slikken is het dubbel zo rot,als het weer somber is en wordt.
Wie van jullie gebruikt een daglichtlamp ?
Die kan wat van de somberheid verminderen.

Ik ben net terug van mijn uitlaatronde, de honden liggen nu tevreden in hun cave, die zijn moe.
Ik had verwachte de zon te zin, maar het werd een miezerig regentje onderweg.

Nu achter een bakkie koffie met vooruitzicht van een etentje vanavond.
Man en ik hebben onze jaarlijkse date, wij vieren dan onze trouwdag.

Ik wens iedereen ondanks alles toch een goede dag.
Klopt, mijn exman had last van winterdepressies. Een van de redenen dat we uit elkaar zijn gegaan. Ik kon het niet meer, getrouwd zijn met twee verschillende mannen... De eerste jaren van ons huwelijk volgde hij nog lichttherapie in het ziekenhuis maar daar was ie mee gestopt want hij vond dat het hem teveel tijd koste (lees: 4 dagen achter elkaar ‘s ochtends in het zh 20min voor zo’n lamp zitten). Ik begon in april al op te zien tegen september. Maar goed, ik heb er zelf nooit last van gehad, wel van meer vermoeidheid. Maar die daglichtlampen kan ik helemaal niet tegen. Nooit gekund ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
13-10-2019 13:21

Lientje, dapper dat je het toch weer gedaan hebt, dat schrijven :thumbsup:

Zo.. ik ga nu eerst even m'n boek uitlezen. :hello:
Ja, idd! Mijn oom en tante zijn 20 jaar getrouwd vandaag. 20 jaar geleden stond ik met een week oude baby op hun bruiloft, toen vroor het.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh ja yvke :mrgreen: grappig zeg.
Bij ons in de familie aan vaders kant was de 13e van een maand een beroemde dag om op te trouwen. Mijn vader en vier van zijn zes broers en zussen zijn op een 13e getrouwd, net als mijn opa en oma.

Wat is snel weer gescheiden trouwens?

Oh en stom! Want ik besef me nu dat ik je helemaal vergeet te feliciteren Hemke!

Gefeliciteerd!!! :gift:
suzyqfive schreef:
13-10-2019 19:29
Ja, idd! Mijn oom en tante zijn 20 jaar getrouwd vandaag. 20 jaar geleden stond ik met een week oude baby op hun bruiloft, toen vroor het.

Is dat die tante die ik ken? Want dan zijn het er al 5 :O

Trouwde je op vrijdag, Yvke? :)
Later is nu
Iedereen bedankt voor de felicitaties.
Wij zijn getrouwd op vrijdag de dertiende, houden het inmiddels 47 jaar vol.
Dus op naar de vijftig, 😀
hemke schreef:
13-10-2019 20:01
Iedereen bedankt voor de felicitaties.
Wij zijn getrouwd op vrijdag de dertiende, houden het inmiddels 47 jaar vol.
Dus op naar de vijftig, 😀

Haha, mijn vriendin trouwde ook op vrijdag de 13e. Iets korter geleden :proud:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven